Uncategorized

رواية جبروت امرأة الفصل الثاني 2 بقلم ألاء صبري

 رواية جبروت امرأة الفصل الثاني 2 بقلم ألاء صبري

رواية جبروت امرأة الفصل الثاني 2 بقلم ألاء صبري

رواية جبروت امرأة الفصل الثاني 2 بقلم ألاء صبري

كانت تجلس فريده وتعطى الامور للحرس الخاص بها ولم يسطيعوا خيانتها 
فريده بأمر وعيون غامضه 
__ عايزه شركاته في تركيا تعلن افلاسها 
الحرس 
__ أمر حضرتك يا هانم 
ذهب الحرس لتنفيذ اوامر سيدتهم ولم يتبقى سواها والحارس الشخصى والدراع اليمين لها 
الحارس جلال بتعجب 
__ ليه مخلتيش ليث بيه هو اللى ينتقم لعيلته 
فريده بخبث 
 __ ليث هينتقم من وليد المحمدى 
جلال 
__ بس مفيش اى عداوات بينا وبينه وليث بيه لو عرف مش هيسكت بالساهل 
فريده 
__ هيسكت لو مش بمزاجه هيبقى غصب روح اعمل اللى وراك يلا 
الحارس بطاعه 
__ امرك يافندم 
لا احد يعلم ماتخططه ولا شخصيتها الحقيقه ولكن هل سيعلم ليث قبل فوات الأوان أم لا ؟؟؟؟؟؟
**********
وصل ليث الى قصره في اسكندريه ليبدأ مشوار الإنتقام التى رسمته له فريده وسيكون صدمه بالنسبه له ولكن بعد فوات الأوان 
صعد لغرفته واخذ دش وارتدى سروال كحلى وتيشرت ابيض يبرز عضلاته واخذ يفكر حتى غلبه النوم 
***********
قام ليث فى الصباح وذهب ليأخذ دش لعلها ترحمه من افكاره 
ثم ارتدى حليه سوداء انيقه وصفف شعره البنى الغزير بحرافيه ووضع من برفانه المميز وارتدى نضارته التى جعلته ملك للوسامه 
ذهب إلى الجامعه ليباشر عمله ليكون قريب منها ويفوز بها بقلبها بسهوله والتى سيكون سبب تحطيمها 
دخل الكينج بطالته الخاطفه للانفاس الى المبنى الجامعى وجعلت البنات يتهامسون عليه ولكن لا يبالى فهو اعتاد عليها 
دخل الكينج الى مكتب العميد فوقف له باحترام فمن لا يعلم ليث الجارحى 
العميد باحترام 
__ ليث بيه اهلا وسهلا بحضرتك 
ليث بنظرات كالصقر 
__ عاوز معظم محاضرات الدفعه **** تكون تحت ايدى 
العميد بدهشه 
__ بس حضرتك عايزها 
قاطعه ليث بغضب جامح 
__ تقول ماشى بدون مجادله 
العميد بخوف 
__ اتفضل حضرتك هوريك المكان 
******************
قصر وليد المحمدى 
كانت تجرى بخوف ورعب وحولها حيوانات بيجروا وراها ، لمحت شخص يقف يمد يده اليها بدون تفكير تشبست به وكأنه طوق نجاه ولكن الأغرب انه تحول حيوان ايضا وسحبها من يدها لتمشى على الاشواك التى صنعها بنفسه لها وكانت تترجاه ان يتركها ولكن هو كالحيوان ولم يستمع اليها 
فاقت ساره من هذا الحلم المريب على صوت الداده 
الداده بقلق على منظرها فكان وجها به عرق كثيف وتنهج وكانها في سباق 
__ مالك يا ساره انتى كويسه 
ساره وهى تحاول أن تأخذ انفاسها 
__ بخير يا داده كان حلم مخيف اوى 
الداده 
__ طب قومى اجهزى وصلى يكون حضرت الأكل 
أمات لها ساره ولا تعلم ان حلمها سيكون واقعها الأليم 
ساره 
__ صباح الخير يا بابا 
وليد مدعيا البرود ولكنه قلق على ابنته 
__ صباح النور 
ثم اكمل بالامبالاه 
__ مالك وشك أصفر كده ليه 
ساره وهى تحاول أن لا تتذكر هذا الحلم 
__ مفيش ياحبيبى انا هروحالجامعه بقى 
وليد بتنهيده ألم 
__ لازم تكرهينى هياذوكى بسببى ذى ماقتلوا اختك يا حبيبتى 
فى مكان اخر خارج مصر 
الخادم باحترام لسيده 
__ سيد غيث يوجد تليفون من اجلك 
غيث 
__ اذهب انت 
الخادم باحترام 
__ امرك سيدى 
غيث 
__ الو 
يارا وهى بحزن على اخيها 
لو انا مسئلتش مش بتسال 
غيث بحب لاخته الصغيره 
__ لا طبعا ازاى اخبارك ايه انتى وعز 
غيث بغموض لم يفهمه سوى رفيقه 
__ قدامى وقت يايارا معلش استحملى 
يارا 
__ حاضر ياغيث بس ياريت متطولش 
اغلق مع اخته وهو يفكر كيف ياخذ بحق زوجته المتوفيه ولم يعلم ان الحقيقه ستكسره جدا 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جحر العقرب للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!