روايات

رواية أحببت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسام

رواية أحببت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسام

رواية أحببت صعيدي الجزء الثالث

رواية أحببت صعيدي البارت الثالث

أحببت صعيدي
أحببت صعيدي

رواية أحببت صعيدي الحلقة الثالثة

الفصل الثالث
_”متأكد”
_”ايوه”
_”متأكد”
_”ما تخلصي بجي وتريحيني من جرفج يلا شهلي”
_”طب طب بص نعمل انا وانت deal ”
ليل بخبث “بتجولي ايه معرفش جصدك”
_”اتفاق هنعمل انا وانت اتفاق”
_”اه جولي أكده بجي بس انا مش عايز يكون فيه اتفاجية بيني وبينك جوليلي هستفاد ايه”
نجمة بغرور ” هتستفاد كتير مع نجمة”
ليل قرب من نجمة بسرعة وهي مشغولة في الكلام وسحب منها السكينة
_”يع ايه ده ايدك بتنزل دم أبعدها عني يايي”
ليل بقرف “عمي معاه حق يچوزك من طريجتك وعمايلك السودة انقلعي من وشي مش عايز اشوفك حسبي الله فيكي”
_”بتحسسني يعني انِ ولهانة في وشك وانت مش موجود فيك ريحه الوسامه اصلا ده الممثل بيون وو سيوك أحلي منك كتك القرف في شكلك”
ليل مردش عليها ومسك القماشة البيضا ومسح بيها أيده ورماها من الشباك
هنا ضرب النار والزغاريط عليت بفرحة
_”هو ايه اللي بيحصل”
_”ملكيش صالح وادخلي انخمدي داهية تأخدك”
………….
_”يا حزني ياقادر جلبي واكلني علي ليل أنه اتجوز واحدة زي أكده انت اللي جبرته وهو يا حبة عيني مش بيحب يكسر كلمتك”
_”يا رباب اللي بتتكلمي عليها أكده بتكون بت اخوي وهي اينعم طريجتها مش احسن حاجة بس ان شاء الله ليل يصلحها وتبجي زوجة صالحة ليه”
_”يارب يا ابو ليل احسن ما اني مش مرتاحة اللي حوصل واللي هيوحصل”
……….
تاني يوم
_”اعععععع الحقوني بموت اعععع”
نجمة استوعبت اللي بيحصل “ثواني كده ايه ده انت اللي رميت عليا الميه”
_”صحي النوم يا عروس الشؤم”
_”انت عايز ايه يا حيوان”
_”حطي لسانك جوات بؤك واكتمي”
_”جومي جهزي لي الوكل بس الاول جهزي لي الحمام بدي اتسبح”
نجمة بسخرية ” تتأيه ياعنيا تتسبح وده ايه ده كمان”
_”روح جهز اللي انت قولت عليه بنفسك أو اخلي امك تعملهالك او حد من الخدامين هش من هنا بقي عايزة اكمل نوم”
ليل شالها ورماها علي الأرض “اني شكلك سكتلك كتير وانتي اتمديتي واصل والخدامين عشان خاطرك همشيهم وانتي هتجومي بكل شغل الدار”
ليل بزعيق “جومي يلا جهزي لي الحمام وبعدها انزلي جهزي لي الوكل”
نجمة خافت من صوته وقامت غيرت هدومها بسرعة وجهزت الحمام ونزلت
ليل في سره “انا اعملك الآدب يا نچمة الكلب”
………
بعد شوية
ليل نزل بسرعة علي صوت زعيق نجمة
_”انتي ازاي ياست انتي تكلميني كده هي ناقصة قرف ابعدي عني انتي وابنك الزفت”
ليل بزعيق حاد ” نچمة انت كيف تكلمي أما أكده”
_”اعتذري لها حالًا”
_”لا أنا مغلطش عشان اعتذر المفروض هي اللي تيجي تبوس ايدي وتعتذرلي وانا هفكر اسامحها ولا لأ”
_”انتي فعلا محتاجة رباية من اول وجديد”
ليل رفع أيده ولسه هيضربها بعدت عنه بسرعة وزقته في ضهره فوقع ياعيني علي وشه زي الجردل
_”ده انا اللي شكل سكت لك كثير على اسلوبك الزفت ده ده انا نجمه اللي كنت مبهدله شباب امريكا وانا نجمه اللي بحب السحر والشرب زي ما بتقولوا وانا حابه وضعي ومش عايزه اتغير ف Get lost يا اللي أسلوبك وكلامك local مش انت بس أنت وأهلك”
كملت بتريقة وسخرية “خلي الست الوالده هي اللي تخدمك او واحده من مراتاتك التانيين وطالما هي مش طايقاني يبقى طلقني يا نسوانجي اه وانا عارفه انك فهمني كويس وانك بتفهم مصري يا حيوان”
_”اتفوو عليكم عيلة زبالة و ما تطقش”
ليل بصراخ “نجمة اهربي بس لما الاقيكي واقعي تحت ايدي مش هرحمك”
خلصت نجمه كلامها وجريت على بره كان مستنيها الاوبر اللي طلبته هي كانت عاملة حسابها لكل حاجة ومخططالها
نجمة بفرحة “اخييييرا الحرية”
……………
بعد فترة طويلة في مطار القاهرة
_”مدام نجمة حضرتك ممنوعة من السفر”
_”واااات انت بتقول ايه انت اتجننت ومين بقي اللي مانعاني انا مواطنة أمريكية ومعايا الجنسية ومفيش حد يقدر يمنعني اني ارجع بلدي”
_”لا أقدر وانا اللي مانعتك”
_”انت ….”

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى