روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء العاشر

رواية مخادعة في قبضة النمر البارت العاشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة العاشرة

شهاب وهو على وشك البكااء ” ابوس ايدك ي حبيبي نااام وريحيني ارجوك
جااء ايهااااب وهو بيضحك على ااخوه
ايهااب بضحك ” وااضح انه الجواز حلو ااوي
شهاب ” قليلة الذووق نايمة ولا على بالهاا وساايبني ااولع انااا وابني يرضيك كده ي اخويا
ايهااب ” ااه يرضيني ويرضيني ااوي كماان
اناا مش حذرتك أشرب بقى ي عمي
شهااب ” ايهااب راايح فين وساايبني استنى بس مش معقول تسبني كده
ايهااب وهو يغادر ” انا راايح اناااام تصبح على خير
شهااب لمالك ” شاايف عمك راااح وسبنى لوحدنا
نااام ي قلبي وانااا هجيبلك العاااب كتير
ضحك مالك على منظر اابوه ” ادعيلهاا باي ولا ااي يلاا هتروح من ربنااا فين
دقاائق وناام مالك حطه على سريره ونااام جنبه بعمق

 

فتحت البااب براااحة دخلت بالرااحة خذت ابنهااا وخرجت لغرفتهااا من غير م يشوفهااا حد
يااراا بدموع ” ي حبيبي ي قلبي ااانت
فتح مالك عنيه باازعااج لماا دموع اامه نزلت على وجه عيط قااامت رضعته فسكت علطول وهو بيشرب من لبن اامه بنهم ذي م يكون جعاان بقااله كتير مكالش
ياراا ” حقك عليااا ي حبيبي اناا مش شريرة بس مش قاادرة ااساامح اابوك على ال عملو فيااا
حضنته وهو مش راايد يسيبهااا بيشرب منهاا وقلبها مش مطاوعهاا ترجعه لعنده ااابوه استعدلت وسندت ظهرهااا وابنها في حضنهاا ونااموااا علطول
اللهم صلى وسلم على سيدنا محمد
فاااق شهااب من نومه ودور ملقش مالك جنبه بقى يدور عليه وهو يكاد يجن من الذي ااخذ طفله دور عليه كتير وملقاهوش
فتح ااوضة يارااا ال كانت خارجة من الحمااام بفوطة
ياارا بغضب ” اااانت بتعمل اااي هنااا
استدار شهااب وهو بيقول بتوتر. ” اناا ااسف مكنش قصدي اادخل بالطريقة دي بس مااالك مش قاادر القي مالك
ياراا ” وااي ال هيجيبه ااوضتي ي شهااب مش كان عندك
شهااب ” افتكرتك خذتيه لعندك
ياراا ” لاا محصلش شهاب بيه وااتفضل ااخرج عايزة البس
خرج شهااب بغيظ منهااا بس لفت انتبااه صووت عشق

 

لقااهاا بتلاعب مالك وهو بيضحك لهااا
اتنهد برااحة ” اانت هناا ي استاذ مالك واناا بدور عليك البيت كله
عشق ” كان بيعيط وااانت مش حااسس ومرديش اصحيك كان شكلك تعباان ااوي فخذته عندي
شهااب وهو بيحمل مالك وببوس ” كويس اانك خذتي
وااضح انه البيه خذ عليكي اااوي
شااف ياراا نازلة بطلة خدت قلبه وعقله كله
شهاااب ” ان شاءالله نااس تتعلم منك ي عشق وتنتبه على ابنهااا
ضحكت ياراا على منظره المغتاظ وسلمت على عشق بفرحة
عشق. ” شكلك يجنن ي حبيبتي
ياراا ” عيونك الحلوة ي حبيبتي بعد الفطار خليناا ننزل سواا على المول لازمني شوية حاجات لازم اشتريهاا
ده لو معندكيش حاجة وراكي يعنى
عشق بفرحة ” طبعاا هروح معااكي احسن من قعدة البيت
شهااب بغضب ” خدو ااذن الأول مش رجل كرسي انااا ثم ثاانياا انتي معندكيش جامعة النهارده ي عشق
عشق ” مش لازم ناخذ اذن احناا هنروح المول بس
وبعدين اليوم هكنسل مروحة على الجامعة
شهاب بغيظ ” وكمان طلعك لسااان ي عشق هااانم

 

ااااي مش هنفطر في الليلة السودة دي ولاا ي
عشق ” الخدم لسااا موصلوش حد منهم وانااا معرفش اسلق بيضة
شهااب ” هتعملواا ياراا
ياراا ” لتكون ياراا الخدامة ال جبتهااا بفلوسك اانت عاارف ااني بقاالي اكتر من سنة في غيبوبة ونسيت ااازااي الاكل بيتعمل اصلا
شهاب بغضب وهو يعطى مالك لعشق ” خلاص متعذبوش نفسكواا مش طااافح
عشق ” اااستنى بس ي اخي
لكنه قد غااادر ضحكت عليه كل من عشق و ياراا
ياارا ” ولساا ي بن ال هوااري
عشق بضحك ” الله يرحمك ي اخويا كنت طيب
اخذت ياراا مالك وقبلته من خده بعمق ” يلاا روحي البسي واناا هلبس الاستااذ مالك ونروح
هزت عشق رااسهاا بنعم وهي تقااوم دموعهاا كي لا تنزل
دخلت غرفتهاا اخذت هااتفهاا بتردد اتتصل ام لااا
فاز قلبهاا واتصلت به وهي تنتظر بلهفة كي تسمع صوته لكن أصيبت بخيبة ااامل حينماا سمعت صوت فتاااة
االو
اادم من خلفهاا ” مين ال على الخط ي حبيبتي
مش عاارفة مش بيرد عليااا

 

ااقفلي ي حبيبتي وخليكي معاياا اناا الأهم ولااا ااي
اكيد اانت الأهم ي حبيبي
ااقفلت الهاااتف وهي تبكي بشدة
عشق ببكاء ” لقيت ال حلت مكااني ي ااادم للدرجادى حبناا ضعيف ولا اناا ال كنت مخدوعه فيك حسبي الله ونعم الوكيل في كده
عند اادم كااانت دموعه تحدد بالهطول
ادم بحزن ” شكراا ليكي ي سمااا مش هنسالك المعروف ده طول عمري
سماا حزن على حاله ” اانت ابني عمي ومن واجبي اساعدك لماا تحتااجني
ادم ” عاايزة افضل لحالي اارجوك
سماا ” حاضر بس دلوقتي يلااا روحني المول عاايزة كم حااجة مش هتخجلني مش كده
ادم ” سماا اناا
سماا برجاء ” ارجوك ي اادم بلييز
هز رااسه بنعم فقفزت بفرحة تنهد بتعب منهااا
لااا اله االا اانت سبحانك اني كنت من الظالمين…

 

هتجنن والله العظيم هتشل منهااا خذت عشق في صفهاا من ااول يوم ليهاا في البيت ومستقويهاا علياا
ايهاااب ” مش بحب ااشمت في حد بس اناا حذرتك منهااا دي راجعة بقوة وعاايزة تشوفك بتلف حولين نفسك كده ي اخويا
شهااب ” عاارف اانك على حق ممكن تساعدني في المصيبة ال اناا وااقع فيهااا دي
ايهااب ” الحل ااانك تقتحم قلبهااا
شهااب بغيظ ” وااقتحمه ازاااي وهي مش بتبل ريقي بكلمة حلوة
دي نااقصة تضربني بالجزمة على نافوخي
ايهااب ” هي عايزة تنتقم منك على الحصل فاانت بقى نسيهاا الحصل ورجع حبهاا ليك بقلبها تااني هتلاقيها ذي البسكوت بين اايدك
هز شهاب رااسه بتعب ” ان شاءالله تحن انااا تعبت ااوي
فتح تلفونه لقى كمية رسااائل نزلت وكلهااا من البنك
شهق شهاااب بصدمة ” لااا دي نااوية على خراب بيتي لااا كده كتير
سبحانك ي. كريم
عشق ” مش كنااا خلصناا من سااعة ي ياراا

 

ياارا. ” عااايزة كماان شوية حاجات لمااالك حبيبي بصي هناااك في محل اطفااال جميل ااااوي
عشق بضحك ” اشترى ي حبيبتي
ياااراا ” نفسي اشوف وجه لماا يعرف ااني خدت الكريدت كارت بتاااعه ااه ي ناري بس مش مشكلة ملحوقة
عشق ” هتفلسي اخوياا بالطريقة دي وبعدهاا هنشحد كلناا في الشاارع
ياارا ” اطمني اخوكي معاه فلوس مبتاكلوش النيراان
خليني اانسبط واشوف الدنياا مش فلوس جوزي قرة عيني الله
عشق ‘ فينك ي شهااب تسمع الكلام ده
دخلت يارا محل أطفال جميل وراحت ياراا محل للسااعات الرجاالية
خدت ٣ ساعات واحدة لشهاب والثانية لايهااب والثالثة لادم
وعلى ذكر اادم لقته قدااامه والصدقة انه مكنتش لوحده
ااادم بحب ” اامتى هتنوري بيتي ي حبيبي مش قاادر استنى اااسبوعين كمااان عاايزك دلوقتي وحااالاا
انااا بحبك ااوي ي سمااا….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!