Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع والعشرون 27 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت السابع والعشرون 27 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع والعشرون 27 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع والعشرون 27 بقلم جهاد عبدالرحمن

حياه ارتمت علي السرير وقعده تعيط
حياه بعياط: انا تعبت بجد مش عارفه اعمل ايه من صغري وانا عايشه في خوف وكان كل يوم بيزيد بسبب تصرفات كمال القذره معايا عمري محسيت بالامان الا وانا مع أدم …لتشهق في البكاء شبح كمال هيفضل ورايا حتي بعد مجوزت بكفايه الي كنت مستحملاه منه وكل ده كان علشان خالتو… أدم… كل خوفي أدم لو عرف هعمل اي مستحيل مش لازم يعرف …. ممكن يموت كمال ده هيحصل كوارث بسببي…. اعمل اي بس يربي….تعبت مفيش واحد يستحمل انو مراته تتعرض للي كنت فيه…
عند ادم كان في البسين وكان بيعوم زي عاته لما يتخنق ويتعصب
أدم: كل لما اقرب من حياه تخاف وتعيط وتبعد انا بجد مبقتش فاهم حاجه أوقات احس انها بتحبني واوقات احس بعكس كده تماما ….
كان بيعوم وافتكر كمال زاد من سرعته اكتر في العوم وكأنه بيطلع كل همه في الميه
أدم: انا مش هرحمك لو طلع احساسي صح انا بحس بخوف حياه لما تكون موجود بتتحاما فيا وبتفضل جمبي في وجودك بحس كانها بتقولي خليك معايا ومتسبنيش بس مش عارف بقا….. ااااووووففففففف أدم احساسك ممكن يكون غلط….
أدم بعصبيه : حتي لو كان غلط المفرود متكلمهوش انا مش بطيقه ولا بطيق نظراته ليها انا مش عايز حد يبصلها غيري انا عيزها تكون ملكي وبتعتي انا بس…
أدم افتكر حياه وهيا بتعيط…..
ادم طلع من البسين وغير هدومه وراح عند حياه فوق في الاوضه…
أدم فتح الاوضه..
لقي حياه نايمه علي السرير بطريقه مبعثره ومش معدوله وشعرها مفرود حوليها
أدم راح علشان يشلها ويعدلها مكنها اول محط ايده علي حياه علشان يشلها حياه شهقت بصوت عالي وانتفضت وخافت …
أدم بفزع : متخفيش يحياه ده انا أدم …
حياه ارتمت في حضنه وقعده تعيط أدم زاد من احتضنها حتي حياه مكنتش باينه بين ايده لصغر حجم حياه احتواها بحب وحنان ومشي ايده علي شعرها بحنان
أدم: انا اسف
حياه رفعت بندقيتها (عنيها) الباكيه لزرقه عيون أدم
كانت بندقيتها تلمع أسر البكاء ووجها الحليبي احمر وشفتها حمراء وشعرها مبعثر بعشوائيا حول عنقها ويصل الي خصرها كانت كالحوريه الهاربه من روايه
أدم لم يستطع أن يقاوم سحر هذه الحسناء الباكيه
أدم اقترب من حياه أكثر وقبلها
حياه بعده عن أدم مصدومه من الي عمله
أدم حط ايده علي شعره الكثيف ورجعه ورا
أدم بتوتر : انا انا اسف محستش بنفسي بجد اسف…
حياه وجهها انصبغ باللون الاحمر جرت من قدام ادم وراحت دخلت الحمام وقفلت الباب
حياه حطت ايديها علي قلبها الي بينبض بسرعه كانت مش عارفه تهدأ
اما ادم ابتسم ابتسامه واسعه علي من عشقها فهي تخجل بشده
مره ساعه وحياه مطلعتش من الحمام
أدم بحنق: دي اكيد مش هتطلع من الحمام لمده سنه من الكسوف ….
أدم ساب الفيس الي بيقلب فيه وراح عند الحمام وخبط
أدم: انتي هتنامي جوه يحياه اطلعي بقا..
حياه: انا انا هطلع اهوه…
أدم: طيب انا مستني
حياه: لا لا متستناش بوص روح نام انتا وانا هطلع اهوه
أدم بضحك علي تصرفتها: اوكي انا هنام بقا تصبحي علي خير …
حياه : وانتا من اهله
بعد مرور نصف ساعة
حياه: انا هطلع بقا انا مش سامعه صوت من تلفون أدم اكيد نام وهوا اسااسا قال انو هينام ….
حياه طلعه من الحمام أدم كان واقف عند الجدار جمب الحمام مستنيها تطلع او مطلعت راح شلها علطول بسرعه….
حياه شهقت بفزع بصوت عالي وصوتت
حياه : اعاااااااا.. يلهوي انا والله كنت هموت من الخضه انتا لسه منمتش ليه …
أدم بغيظ : بعد الشر عليكي يحببتي…منمتش علشان اتسلي شويه علي هبلك ساعه في الحمام علشان بوسه ليه يعني…افهم.. انتي داخله بقالك ساعه ومش راضيه تطلعي وانا قاعد هنا مستنيكي ومطلعتيش الا لما فكرتيني نمت يعبيطه انتي شكلك هتتعبيني معاكي اوي وهنفضل عايشين زي الاخوات كده كتير …..
حياه بحنق : حد قالك قبل كده انك قليل الادب ياادم
أدم بضحك : اه انتي… محدش يقدر يقولي كده غير حضرتك ياام لسان عايز قطعه بس اتقالي اني موز وعسل وتعاكست كتير اوي قبل كده ….
حياه بغيظ : والله ????????
أدم بضحك : اه والله
حياه بتضرب أدم علي صدره
أدم: مش منزلك
حياه : ليه
أدم: علشان الساعه الي فضلت مستنيكي فيها يمفتريه
حياه : خلاص معلش ..
أدم راح حط حياه علي السرير
أدم: اسف علي الي عملته من شويه
حياه احمر وشها …
أدم بضحك : قصدي موضوع كمال مش حاجه تانيه وغمز لحياه ….
حياه ضربت أدم علي كتفه
حياه : انتا رخم ..
وراحت ضيرت وشها علشان هتنام
أدم راح حضنها من ضهرها
حياه لسه هتتكلم
أدم: ولا كلمه اسكتي مش عايز كلام هنام زي متعوت كل يوم
حياه ابتسمت علي تصرفات أدم وسكتت
أدم: اسف لأني اتعصبت عليكي وخلتك تعيطي بسببي
أدم كمل بجديه ممزوجه بعصبيه: بس ده ميمنعش اني ادايقت منك انا مش بطيق كمال زفت ده فااقطعي التعامل معاه تماما وامسحي رقمه من معاكي وقبل متمسحيه اعملي بلوك …
حياه : كمان
أدم: اه
حياه : حاضر انا كمان اسفه لأني قولت بردو كلام غبي …
أدم: اممممممم بالذات بتاعت متدخلش في حياتي ده انا اساسا مش عارف اتحكمت في اعصابي ازاي..
حياه : والله علي اساسا سبتني ده انا كنت مرعوبه منك …
أدم بهمس : بحبك
حياه : نام يدومي بقا
أدم: دومي لا كده كتير عليا انا بقا مش هستحمل كتير بوصي نامي احنا ننام احسن …
حياه بضحك: اوكي
في بدايه يوم جديد ????????????
الكل كان متجمع علي السفره وبيفطر
أدم كان بيشرب قهوته المعتاده
دارين: هتروح النهارده الشغل
أدم: أيوه كفايه كده أجازه هروح بقا
دارين: تمام متنساش موضوع شغلي
أدم: اوكي انا هقوم امشي بقا
أدم طلع وحياه قامت هيا كمان وراحت تمشي مع أدم لحد بوابه القصر
حياه : دومي
أدم: دومي اممممم قولي بسرعه عايزه ايه يقلب دومي ..
حياه بضحك : حاضر
شوف خالتو وحشاني وعايزه اشوفهاا وصوتها في التلفون مش عاجبني بالله عليك توافق علشان خاطري
أدم بخبث : طيب لو عايزه تروحي يبقا لازم تدفعي مقابل يحلوه بوسه صغننه….
حياه بحنق : صدق انك واحد مستغل ورخم
أدم: اوكي براحتك انتي حره
أدم ماشي من قدام حياه…
حياه مسكته من اديه
حياه : طب استنا
حياه قربت من أدم وطبعت علي خده قبله رقيقه
أدم: يادي الكسوف بتبوسيني كده علني طيب اصبري مش في الجنينه حد يشفني…..
حياه بحنق: وحياه امك يخويا
أدم: نلم لسنا بقا علشان منزعلش
حياه بتذمر: منتا الي بضيقني ها هروح ولا ايه …
أدم بخبث : لا انا مش عايز بوسه من دي دي متنفعش عايز وحده زي بتعتي زي بتاعت امبارح يحياتي
حياه بزهق : عارف انا غلطانه غيرت رأي ومش عايزه اروح ياأدم
حياه ماشيه من قدام ادم
أدم مسكها من درعها
أدم بضحك : تعالي هنا يستي هتروحي
حياه بفرحه: بجد
أدم بجديه : اه بس مش هسيبك طبعا تروحي عند كمال زفت ده من غيري ولا تطلعي من البيت من غيري اصلا انا هاجي اخدك بعد الشغل وهنروح نشوفها سوا
حياه بفرحه: اوكي يدومي شكرا
أدم بابتسامه: العفو يحبي يلا سلام اشوفك بعد الشغل
حياه بحب: سلام
أدم طلع من القصر وحياه دخلت جوه
حياه مسكت موبيلها لقت تقي رنه ٤ مرات
حياه: يلهويي..
حياه رنت علي تقي
حياه: أيوه يتوته عامله ايه معلش يحببتي والله الفون كان صامت واساسا انا كنت بره في الجنينه مع أدم اسفه يقلبي
تقي : لا ولا يهمك بس ياريت خصله الصامت دي فوكيها طول عمرك تلفونك صامت ( طب والله وانا كمان علطول فوني صامت صحابي وخلاتي وبابا و الكل عموما بيرنو ومبينبهم غير صوت الرنين بس ودايما متهزقه منهم ????????????????????)
حياه بضحك : حاضر
تقي : انا كويسه انتي أحوالك ايه
حياه : انا كمان كويسه
تقي: دايما أحوالك ايه مع أدم
حياه بابتسامه: كويسين … ادم اعترفلي بحبه
تقي اتعدلت في جلستها : بجد طب ايه حصل تاني احكيلي احكيلي
حياه : حيلك محصلش حاجه
تقي : انتي مقولتيش انك بتحبيه
حياه : وانتي اش عرفك اني بحبه
تقي : قلب الام يحبتي متخديش في بالك..
حياه :هههههههههه انا فعلا بحبه وبعشقه كمان لاكن
تقي : لاكن ايه
حياه : خايفه اقوله اني بحبه واسلمه نفسي وبعدها بفتره يزهق مني هيكون موقفي سعتها انا ايه
تقي : يحببتي متفكريش بالطريقه دي يبنتي ده أدم باين في عينه خالص انو بيحبك انتي مشفتهوش يوم خطبتي وكمان غير كده انتي مراته اساسا وده حقه يعني كلامك مش منطقي يحياه.. طيب انتي مش بتحسي بحبه لكي ….
حياه: اه بحس بيه ومن زمان كمان لاكن خايفه طول حياتي كلمه راجل كانت مقتصره علي كمال وقرفه يعني أدم بحنيته وتفهمه معايا بجد معدني كتير اوي… بيفكرني ببابا الله يرحمه انا حبيت احتوائه ليا وقوفه جمبي الامان الي بشوفه معاه الي افتقته طول عمري انا بحبه يتقي بس خوفي منعني
تقي : حياه لازم تفكري في حياتك مع أدم بقا وتعدي مرحله الخوف دي وتعيشي حياه طبيعيه مع أدم لازم تعترفي بحبك ليه يحياه وتفتحي حياه بصفحه بيضه بقا يشيخه ده أدم البنهاوي نطق وقال بحبك انتي مش هتقولي ….
حياه : حاضر يتوته انتي أحوالك ايه مع أسر ….
تقي : كله تمام الولد موز ودمه خفيف يخربته وشكلي كده وقعت فيه
حياه بضحك : ربنا يسعدك يتوته
تقي: ويسعدك يقلب توته
حياه قفلت مع تقي وقعده تفكر في كلامها وحسمت أمرها
حياه: انا خلاص هقول لاأدم اني بحبه النهارده وخلاص ولازم اتعدا الخوف ده انا بشوف الحب في عينه وعمر العيون متكذب أدم هوا اماني والشخص الوحيد الي قلبي نبض بحبه ودق ليه وانا واثقه فيه وانشاء الله خير وربنا هيقف جمبنافي حيتنا
بعد مرور وقت طويل
__________
في شركه البنهاوي
أدم: تمام يجماعه تسنيم هتقلكو علي معاد الاجتماع الجاي علشان اقرر لان في بنود عايزه شويه تعديل وانا مش عايز في شغلنا نقص لان الصفقه دي مهمه اول اتفاقيه مع فرنسا ولازم اخدها
راجل : تمام ياأدم بيه
راجل اخر : كلنا بنعمل الي علينا وانشاء الله نخدها
أسر: أيوه ياادم بس احنا اتعرض علينا من ايطاليا صفقه بردو واعتقد انها مناسبه
أدم: امممممم بس شركه فرنسا شركه عالميه معروفه واول مره اتعامل معاها وانا بصراحه عايز اتعامل معاها والربح هيكون اكتر لو تمت بنسبه ٣٥ %
أسر: اهاا
أدم : بس ده ميمنعش اني مش هاخد بتاعت ايطاليا بردو دي اكتر شركه بنتعامل معاها
رجل: أدم بيه حضرتك الي تشوفه بس احنا نكمل شغلنا علي فرنسا ولا ايطاليا
أدم: كل تركزكو دلوقتي علي صفقه فرنسا والاجتماع الجاي مش عايز غلط مفهوم الكلام للكل
يلا اتفضلو الاجتماع انتها .
الكل خرج من مكان الاجتماع
أسر: دماغي هينفجر طول النهار شغل يومين الاجازه بتاعك دول انا اتفرمت فيهم ..
أدم: انتا وقفت معايا اليومين الي فاتو دول وانا عمري مهنسي وقفتك جمبي ياأسر …
أسر: يلا احنا اخوات
أدم: ولا في عينك يشحت..
أسر: تعرف اني مكنتش عارفك من شويه هوا ده أدم الي اعرفه
أدم بضحك حضن أسر
أدم: ربنا يخليك ليا
أسر بحب : ويخليك يدومي
أسر وأدم نزلو مع بعض وكل واحد رجع البيت
أدم رجع القصر
حياه : دومي انا لابسه يلا يدوب تاكل علشان نمشي
أدم: ماشي بس هاخد شور وهغير ام البدله الي لابسها دي
حياه : اوكي بسرعه يدومي علشان خالتو وحشاني اوي…
أدم: من عيوني يقلب دومي
حياه قعده تستني أدم علي ميخلص
دارين كانت سامعه أدم وحياه وهما بيتكلمو
دارين : خالتو حياه رايحه عند كمال البيت….هيا دي الفرصه المناسبه….
كمال : الو…
دارين : الو.. بوص يكمال حياه هتيجي عندكم دلوقتي هيا وأدم اتصرف لازم تنفذ النهارده…
كمال : مين قال انهم هيجو النهارده
دارين : انا سمعاهم وهما بيتكلمو دلوقتي وهما هيجو يشوفو ممتك
كمال : بس أدم هيبقا مع حياه الموضوع هيبقا صعب كده
دارين : ركز معايا كده دي احسن فرصه علشان حياه هتكون عندكم انتا فكر وشوف هتعمل اي بقا ولازم تنفذ النهارده
كمال : بس انا مش مطمن لان أدم مع حياه بس تمام….
دارين : تمام سلام
كمال : سلام .
أدم اخد شور ولبس بنطلون جينز اسود وقميص اسود فاتح القميص من أعلي الصدر وسرح شعره الكثيف لتتمرد احدي خصلاته علي جبينه ورش عطره المفضل وكان باين وسيم جدا ونزل لحياه
أدم: يلا انا خلصت
حياه بنظره اعجاب: اهاا انتا رايح معايا عند خلتو بس …
أدم: اه ليه …
حياه ببلاهه لنفسها : ايه السوال الغبي ده مهو طول عمره موز وزي العسل لازم انسحب من لساني يعني واسأل اقوله ايه دلوقتي
أدم: حياه حياه بت روحتي فين هوا انا حلو اوي كده…
حياه بحرج : ايه انا لا عايز ايه …
أدم قرب من حياه اكتر
أدم: عايز ايه لا لو علي عايز انا عايز كتير ..
حياه : احترم نفسك ويلا كل علشان نمشي ..
أدم : احترم نفسي طيب اعمل ايه انتي الي بتعكسيني وبتسبليلي بعيونك الحلوين دول وبقالك ساعه متنحه اعمل ايه بقا..
حياه بحرج: انتا قليل الادب انا انا مكنتش ببوص ليك ويلا علشان ناكل …
أدم: مش ملاحظه ان لسانك بيطول وعايز يتقص وبعدين كنتي بتبوصيلي
حياه: لا
أدم يقترب أكثر من حياه ويحاوط خصرها
حياه ووشها احمر : في ايه ..
أدم يطبع علي جبين حياه قبله رقيقه
أدم: انا بحبك يحياتي وبالذات لما وشك يحمر وتقلبي فراوله …
حياه بخجل وبعدت عن أدم
حياه : يلا ناكل علشان اتاخرنا
أدم: يلا
حياه وأدم اكلو وبعدين راحو ركبو العربيه علشان يروحو عن ناديه وأدم ماخدش الحراث وفضل انو يسوق هوا
أدم وحياه في الطريق
أدم بدندنه : يوم اللوءا عين بندوقه شكلك تقيييل ازاي بئا انتي مصدااقه بالك طويييل متشعلقه نار حبي ليكي في خلخالك قالو عني جامد في الغني اه يعيني يلييل……
حياه : الاغنيه دي جميله بتاعت يحي علاء مش فاكره اسمهاا… اه يغصن بان بس صوتك تحفه ..
أدم: شكرا انا بحب عمرو دياب عموما بس في حجات تانيه بتعجبني ومنهم دي علشان بتفكرني بيكي ياام عيون حلوين ….
حياه بابتسامه : انتا الي عيونك حلوين انا من صغري وانا بحب العيون الزرقاء
أدم: والله
حياه : اه
أدم: يعني أعجبك
حياه بضحك : بوص قدامك علشان منعملش حادثه
أدم: اهربي اهربي من الاجابه بس انا بحب العيون البندقيه وبموت فيها كمان وبعشقها….
حياه بنظره حب : بجد
أدم بابتسامه : أيوه بحبك ….
حياه بابتسامه من دون كلام
أدم يبادلها الابتسامه بيرجع نظره قدامه
بعد وقت قصير أدم وحياه وصلو عن ناديه ووقفين قدام الباب وبيخبطو
ناديه: مين وبتفتح
ناديه بفرحه : حياه يحببتي وحشاني
حياه حضنت ناديه
حياه : وانتي كمان يخلتو وحشاني جدااا
ناديه سلمت علي أدم
ناديه: اذيك ياأدم
أدم بابتسامه : تمام انتي عامله ايه
ناديه : كويسه يبني اتفضلو ادخلو
أدم وحياه وناديه دخلو وكمال كان قاعد جوه وسلمو عليه هوا كمان
ناديه : مبتجيش الا كل فين وفين يحياه تزوريني
حياه : والله يخلتو غظب عني انتي عارفه شغل أدم مش بيفضي خالص والله معلش يخلتو حققك عليا
ناديه : ربنا يخليكي ليا يبنتي
حياه : ويخليكي
ناديه قدمت لاأدم وحياه الحلويات والفواكه
وادم مكنش طايق كمال وكان عايز ياخد حياه ويمشي بسرعه
كمال : بعد اذنكو يجماعه هعمل مكالمه وهاجي
كمال قام وراح بعيد عنهم ورن علي رقم
كمال : ايوه هما شويه كده وهينزلو تمشو وراهم بالعربيه ولازم تاخدو حياه من أدم واوعو تموتوه اضربوه بس مش ضرب يموت
مجهول: تمام بس الفلوس زي متفئنا
كمال : متخفش بس نفذ انتو وانا هظبتكو
مجهول : تمام
كمال قفل وراح قعد معاهم
بعد وقت من الزمن
أدم: يلا بقا يحياه علشان نمشي
ناديه: متقعد كمان شويه يولاد
حياه : هبقا اجيلك تاني يخلتو مش هتاخر عليكي تاني كده يلا عايزه حاجه….
ناديه: سلامتك يحببتي
ادم وحياه نزلو وركبو العربيه وفي عيون مرقباهم من ساعت مطلعو من عند ناديه وماشيه وراهم
في العربيه
أدم: اهاا مش بتكلمي مع كمال ليه مش هوا متربي معاكي بردو وزي اخوكي ملاحظ انك سلمتي عليه بس ومكلمتهوش اساسا ولا حتي بصتيله …
حياه بتوتر : اما انك غريب بصحيح مش انتا الي قايلي مليش دعوه بيه وبعدين انتا عرفت ازاي اني مبصتلوش كنت متبعني بقا علي كده ….
أدم وضحك : ايه … حاجه زي كده …????????????
ادم بوصي في المرايه بتاعت العربيه كده شايفه ايه …
حياه بصت ورجعت نظرها لاأدم: دي عربيه ماشيه ورانا عادي ..
أدم: لا العربيه دي من ساعت مطلعنا من عند خالتك وهيا ماشيه ورانا وانا شايفها من سعته
حياه لسه هتبوص وراها علي العربيه…
أدم: متبوصيش وراكي هيعرفو اننا خدنا بالنا
حياه : طيب مين دول
أدم: معرفش
بعد مرور وقت قصير في شارع الاضائه فيه خافته وخالي من الناس …
العربيه تسرع وتقف قدام عربيه أدم
رجل نزل من العربيه : انزلو
أدم : في ايه يبابا انتا وهوا ….
راجل اخر راح عند باب عربيه أدم
الرجل : انزل
أدم ماسك أعصابه ومش عايز يتخانق وحياه معاه نزل من العربيه….
وشاب آخر راح عند حياه وفتح الباب بتاع العربيه
الشاب : انزلي يحلوه وبيشد حياه …
حياه بخوف ابعد ايدك عني ..
أدم مقدرش يمسك أعصابه لما شاف الشاب بيشد حياه غظب عنها وهيا بتسرخ…..
وضرب الراجل الي قدامه وراح عند الشاب الي ماسك ايد حياه ومسكه من ايده وكسرهالو
أدم: هندمك ازاي تتجرأ وتلمس اديها يا ####### وضرب الولد وكان مش راضي يسيبه…..
حياه بعياط : أدم سيبه هيموت في ايدك سيبه
أدم مكنش بيرد وكان دمه بيغلي ازاي رجل غيره يلمس حياه ويتجرا عليها كده…
وهوا بيضربه راجل اخر جه من ورا أدم وضربه علي دماغه أدم دماغه نزف وداخ شويه… لاكن مكنش مدي اهتمام ومسك الراجل من رقبته وقعد يضرب فيه ….
وضربه ضرب مبرح وفي دقايق كانو الثلاث رجاله والشاب الي معاهم في الأرض سايحين في دمهم ومش قادرين يتحركو من الألم…
حياه بعياط وحتط اديها علي جرح أدم الي في راسه وبينزف والخدوش علي دراعه ووشه
حياه بعياط : جرحك بينزف ياأدم
أدم بلا مبالاه: مش مهم المهم انك كويسه…..
وركل الشاب الي كان بيشد حياه غظب عنها في بطنه الشاب تاوه وكان سايح في دمه وكل انش فيه مكسر ….
حياه بعياط وهيا بتشد أدم: لا ياأدم بالله عليك يلا نمشي من هنا ده هيموت يلا سبهم يلا نمشي …
أدم مقدرش يستحمل دموعها
مسح دموعها ….
أدم: يلا
أدم وحياه ركبو العربيه وطلعو علي القصر
أدم دخل هوا وحياه القصر
دارين كانت موجوده وشافتهم وهما داخلين
دارين لنفسها : حياه مع أدم الغبي الي اسمه كمال منفذش …
دارين راحت عند حياه وأدم
دارين : أدم انتا كويس
أدم: أيوه
دارين : هوا ايه الي حصل
أدم: مفيش شويه حثاله… بوصي انا طالع فوق …
أدم ساب حياه ودارين وطلع فوق كان حاسس بدوخه وكان مدايق ان حد اتجرأ علي حبيبته ميستحملش يشوف حد يلمسها غيره مجرد الفكره بتموته …
دارين : حصل ايه يحياه
حياه : دول ناس جم وقطعو علينا الطريق وأدم هراهم ضرب وسبناهم سايحين في دمهم بعد مخت أدم بالعافيه من هناك مكنش راضي يسبهم
دارين : اها طيب
حياه سابت دارين ودخلت المطبخ وعملت عصير وجابت الاسعفات الاوليه وطلعت عند ادم
حياه دخلت الاوضه لقت أدم قالع القميص وصدره عاري وقاعد بالبنطلون بس علي السرير
حياه وقفت علي باب الاوضه ووشها آحمر وكانت مكسوفه تدخل…..
أدم: واقفه ليه ادخلي ..
حياه بحرج : حاضر …
حياه دخلت الاوضه وقفلت الباب
وراحت عند ادم ….
حياه : ممكن تتعدل علشان انضف الجروح واحط عليهامطهر
أدم كان نام علي السرير …
أدم بلا مبالاه: ليه يعني عادي مش لازم ..
حياه: لا لازم اتعدل
حياه بشد أدم من ايده مش بينشد
حياه : يووه اتعدل بقا ياأدم ….
أدم شد حياه ووقعت علي صدره العاري وتوق خصرها باايده….
أدم: تعرفي تسكتي
حياه بخجل : اوعا سبني ياادم…..
أدم وحط ايده علي وشها
أدم: لا وبيقرب منها اكتر يقبلها
حياه زقته بعيد عنها وهوا رجع لورا شويه بفعل الدفعه لما حياه زقته
أدم ورفع حواجبه : ايه لي كده بس
حياه بخجل : انتا انتا
أدم بضحك : انا ايه
حياه ووشها احمر وبقت زي الفراوله زي ماادم بيقول سكتت ومردتش
أدم بضحك : سكتي دلوقتي ياام لسان اطول منك ليه يمفتريه تضيعي الحظه دي…
حياه ومسكت علبه الإسعاف الاوليه وبتدمض جروح أدم
أدم سبها لانو بيستمتع بقربها منه…
أدم استغل انشغال حياه بالجرح وقرب منها وطبع قبله بسرعه
حياه انخضت
حياه بنرفزه ضربت أدم في بطنه
أدم: اااه ااااه بطني…..
حياه بضحك : احسن احسن ..
أدم بيغيظ حياه : ختها بردو ….
حياه بنرفزه : طيب يرخم
أدم: وممكن اخدها تاني لو عايز
حياه بتزمر طفولي : انتا قليل الادب
أدم قعد يضحك علي حياه وفجأ سكت لما افتكر الشاب الي كان بيجر حياه من العربيه غظب عنها
حياه : مالك
أدم: مفيش
حياه: انتا مدايق من الشاب الي كان بيشدني غظب عني صح
أدم: سكت شويه كده وبعدين رد
أدم بغضب : انا اي حد يفكر يقرب منك اقتله من غير مفكر والحيوان ده اتجرأ ولمسك ازاي
حياه : علي اساس سبته ده انتا هريتو ضرب صراحه انا خفت منك ياأدم مشاء الله عليك ضربتهم الاربعه ولا سوبر مان
أدم: ههههههههههه انا بحبك يمغلباني…
حياه بابتسامه مسكت العصير ومدته لاأدم
حياه: اشربه
وادم: ليه بقا انا مش عايز
حياه : لا اشربه اكيد حاسس بدوخه علشان نزفت دم
أدم: اهااا شويه
حياه: انتا ناسي ان معاك ممرضه شاطره ????????
أدم: لا احل ممرضه في الدنيا ومد ايده اخد العصير وبيشرب..
حياه : هحط علي الجرح لازقه وهحط علي الي في دراعك ووشك مطهر بس اي غدر يا أدم منك..
أدم بضحك : عيب عليكي ده انا حتي موأدب
حياه : منا عارفه انتا هتقولي …
حياه ضمدت لاأدم الجروح وهوا شرب العصير
حياه سابت أدم ودخلت الحمام اخده شور ولبست بجامه زرقه عليها رسومات ورد صغيره
وطلعت سرحت شعرها بعد مستشورته وأدم كان متابع تحركتها في الاوضه بعينه
حياه راحت علشان تنام
وادم كان زي مهو عاري الصدر من غير قميصه
حياه بحرج : هتنام كده
أدم وهوا مش واخد باله : مالي كده
حياه : ايه مفيش …
أدم لاحظ توتر حياه منه واخد باله انو قلع القميص اول مدخل ….
أدم : انا هقوم اخد شور …
حياه : اوكي
أدم اخد شور ولبس ترنج وراح علشان ينام
أدم راح اخد حياه في حضنه
أدم: تصبحي علي خير
حياه بابتسامه : وانتا من اهله
في صباح يوم جديد علي ابطلنا
أدم قام من النوم قبل حياه وقعد يلعب في شعرها( البني بخصلاط بندقيه )
حياه فتحت عنيها : صباح الخير
أدم: صباح العسل
حياه اتعدلت وبتمسح وشها بطريقه طفوليه لايقه علي بجمتها الطفوليه وشعرها المبعثر بعشوائيا
أدم بيضحك علي حبيبته وطفولتها وهيابريئه جدا بيعشقها بكل أحوالها
حياه : بتضحك علي ايه
أدم: ولا حاجه يلا يشاطره قومي بقا
حياه : شاطره انتا بتكلم بنت اختك …
أدم بضحك : لا بنتي انا يلا قومي …
حياه : حاضر
حياه قامت هيا وأدم وبعدين لبسو ونزلو يفتطرو وأدم راح شغله
عند كمال
كمال : ازاي يحيوان معرفتوش تخطفوها
راجل : الشاب الي معها ده مقدرناش عليه
كمال بعصبيه : انتو كلكو مقدرتوش علي واحد يكلاب ومقلتوش امبارح ليه رنيت عليك كتير مردتش…
الراجل : اصل انا لسه فايق دلوقتي من علقته امبارح
كمال بنرفزه قفل السكه في وش الراجل …
في شركه ادم البنهاوي
أسر : يخرابي ايه ده ياأدم مالك
أدم: مفيش كنت بودي حياه عند خالتها تشوفها واحنا راجعين طلع علينا شويه #### بس روقتهم ….
أسر: انتا هتقولي منا مجرب قبل كده لما بتتعصب مبتشفش قدامك
أدم: سيبك انتا عامل ايه
أسر: انا تمام وكل حاجه كويسه مفضلش غير انك تستر عليا وتجوزني يدومي ????????
أدم بضحك : وانا مالي حد ضربك علي ايدك يختي روحي اجوزي بعيد عني????????
أسر: بس انا بحبك
أدم: حبك برص معفن ياأسر????????
أسر بضحك : اه يوحش انا مخمصك
أدم: يلا ياد يهبل من هنا
أسر: أاه بتكروشني الرجاله كلهم خاينين
أدم : ههههههههههه
أسر: بقولك هيا دارين عامله معاكو ايه
أدم: عادي ولا اي حاجه بس كل متشوفني بتلزقلي وقال ايه عايزه تجي تشتغل معايا هنا انا بهرب منها في البيت عايزه تجي هنا
أسر: وهتشغلها
أدم: والله معرف وغير كده حياه مش بتحبها خالص
أسر: عندها حق دارين دي غلاويه وعفشه
أدم: ########
يتبع..
لقراءة البارت الثامن العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى