Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الخامس والعشرون 25 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الخامس والعشرون 25 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الخامس والعشرون 25 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الخامس والعشرون 25 بقلم جهاد عبدالرحمن

بعد وقت من إقناع أدم انو يمشي من المستشفي وافق وراح هوا وحياه القصر أدم وحياه وصلو القصر 
حياه : يلا ياأدم 
أدم كان ماسك ايد حياه من ساعت مطلعو من المستشفي لحد موصلو القصر 
وهما طالعين السلم دارين شافت أدم ماسك ايد حياه زهقت جداا وقررت انها لازم تعمل اي حاجه علشان تفرقهم 
دارين : اما اخلص من حكايه موت خالو اوعدك بعدها مش هتكوني معانا يحياه وابتسمت بثقه ومشيت راحت اوضتها 
حياه وأدم دخلو الاوضه 
حياه بتبص لاأدم كان شكله مجهد جدا وتعبان كانت خايفه عليه جدا منزلش ولادمعه وكان وضعه صعب 
حياه : أدم 
أدم بصلها من غير ميرود 
حياه : قوم خد شور ونام وارتاح شويه 
أدم قعد علي السرير وعنيه مثبته علي الفراغ 
أدم: ادخلي انتي الاول 
حياه بحزن علي حاله : ماشي 
□>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>>
حياه دخلت الحمام تاخد شور اما ادم قام من السرير راح فتح الدرج وطلع صوره هوا وصادق وماذن وقعد يتفرج عليهم ولما جه في ايده صوره ناريمان.. قام مقدرش يمسك أعصابه اكتر من كده خلاص مش قادر يتحمل الضغط ده كسر كل حاجه حوليه قعد يكسر في الاوضه …
أدم: كل حاجه بتحصل معايا بسببك انتي انا بكرهك كرهتك وكرهت حياتي….
حياه سمعت تكسير وصوت أدم لبست قميص من بتوع أدم المتعلقين في الحمام لانها نست تاخد هدوم من التوتر والضغط الي كانو فيه وطلعت بسرعه وهيا مخضوضه 
حياه بخوف : أدم  مالك في ايه ….انصدمت من الاوضه كل حاجه متكسره وعلي الارض وأدم ايده بتنزف دم وهوا واقف… 
حياه جرت عليه ومسكت ايده 
حياه بخوف : في ايه يأدم بس صوره مين دي 
أدم بص لحياه وكان علي آخره ودمعوعه خانته واتمردت ونزلت 
أدم حضن حياه 
أدم: انتي الي بقيتي ليا انتي اخر حاجه ليا في الدنيا دي يحياه خلاص مبقاش ليا حاجه كلهم سبوني لوحدي معتقدين اني اقدر استحمل كل ده لاكن انا تعبت والله تعبت 
حياه كلاام أدم وجعها جدابس كانت مستغربه من كلامه هيا معتقده ان أدم مش بيحبها مجوزها علشان صادق وبس كانت متلغبطه 
أدم مكنش قادر يقف وقعد علي الارض وفضل حاضن حياه 
أدم  : مش هتسبيني هتفضلي معايا مش هتبعدي زيهم 
حياه بااستغراب من كلام أدم: 
حياه: أدم انا 
أدم: انتي مستغربه ليه انتي لسه لحد دلوقتي مفهمتيش انتي مفهمتيش انتي ايه بالنسبه ليا لحد دلوقتي انتي بقيتي كل حاجه في حياتي انا… بحبك بحبك من زمان من ساعت مشفتك …انا كنت بكذب قلبي ..كنت بكذب احساسي …كنت بقول اني مستحيل احب ولا حتي احن ليكو مستحيل قلبي يحب منكو كنت بكرهكو كلكو بسببها… لاكن حبتك حبتك اكتر من نفسي بقيت مش عارف.. استغني عنك حبيت حياتي علشانك ..
حياه كانت مش مستوعبه كلام أدم 
أدم قرب منها وحط ايده علي شعرها قربها
أدم بتوهان: انا بحبك يحياه 
حياه غمضت عنيها بخوف 
أدم استنشق رحتها وبعد عنها تاني…..
حياه فتحت عنيها وحست براحه انو بعد عنها 
أدم لنفسه : مش علشان قلبك طيب ومتاكد انك هتسبييني ومش هتتكلمي.. بس علشان الي انا فيه لاكن لا مش عايز كده ..عايزك تحبيني زي مبحبك كده وانتي بنفسك تقبليني من دون خوف …
أدم راح مسك الصور وبيرجعها مكنها 
حياه : أدم صور مين مين دول 
أدم بيشاور علي الصوره الي في ايده 
أدم بحزن : ده مازن وده انا وانا صغير وده بابا عرفاه طبعا …. وكمل بحزن شديد الله يرحمه
حياه : يارب طب مين دي 
أدم كور الصوره جامد بين ايده 
أدم بضيق: دي ناريمان 
حياه : مامتك 
أدم: ايوه 
حياه باستغراب من كلامه لاكن مضغتطش عليه 
أدم حط الصور في الدرج وراح حط راسه علي رجل حياه علي الارض 
حياه مشت ايديها في شعره الكثيف حاسه بدموعه الي بتنزل علي رجليها وبتتعذب معاه وقلبها بيوجعها عليه 
حياه : أدم ممكن اساعدك بطريقه تريحك 
أدم اتعدل في جلسته 
أدم بحزن : مفيش ولا طريقه تخليني انسا بابا مهما يحصل
حياه : انا مش بقول انك هتنساه …بقول هتريحك وانا متاكده انك اكيد هترتاح ….
أدم: قولي 
حياه : تقوم تتوضي وتصلي وتشكي لربنا وجعك وهوا اكيد هيخفف عنك هوا رحيم بعباده ربنا مش بيختبر حد ياأدم بحاجه عارف انو مش قدها ولا مش هيستحملها ربنا بيختبرنا ومتاكد اننا قد الاختبار( لا يكلف الله نفسآ الا وسعها ) 
أدم:بس انا 
حياه : بس ايه 
>>>>>>بقلم/ جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>>>
أدم: بوصي وانا صغير كان بابا بيخلينا نصلي دايما وكان علطول بيصلي معانا بس بعد الي حصل انا مبقتش اصلي وحتي مبقتش قريب من ربنا زي الاول 
حياه : ايه الي حصل مش فاهمه 
أدم بتنهيده : هحكيلك بس وعد محدش يعرف الكلام ده مها يحصل هقولك علشان انا بعتبر انا وانتي واحد والكلام ده محدش يعرفه خالص حتي أسر اقرب صاحب ليا  
حياه باابتسامه  : وعد عمري مهقول لحد 
أدم قال لحياه كل حاجه حصلتلو وحكلها كل حاجه وعن الي عاشه وكل حاجه حس بيها 
حياه حضنت أدم وهيا بتعيط 
حياه بعياط  : استحملت كل ده ازاي 
أدم حضنها من غير ميرود 
حياه : ربنا يرحمهم 
أدم: كان هوا وناريمان صدمه عمري كنت بحبها هيا كمان وكنت متعلق بيها لاكن انصدمت فيها 
حياه : ممتك اسمها ناريمان 
أدم: ايوه . بس هيا معدتش امي…
حياه : انا دلوقتي فهمت ايه سبب حزن بابا الحزن الي كنت بشوفه دايما في عينه وكمان هوا نفس الحزن الي دايما كنت بشوفه في عينك لاكن انتا كنت مختلف عن بابا…. علشان كده كنت بتكره البنات 
أدم بتنهيده: بس بحبك انتي مش عارف ازاي بس حبيتك 
حياه بصت في الارض وبعدين رجعت بصت لاأدم تاني 
حياه : طيب ايه يمنعك انك تصلي او ايه خلاك تبعد عن ربنا 
أدم: بعد الحادثه بوقت بعد مفوقت من الصدمه الي كنت فيها بدأت حياتي من تاني لاكن مكنتش عايش غير علشان انتقم حياتي كانت من غير معني مكنتش عايش كنت ميت عمري مفرحت باي نجاح حققته بل بالعكس كنت بكون واثق من نجاحي وكان ببقا مش فارق معايا… كنت بنجح وانا واثق اني هنجح بعد متخرجت من الجامعه وكنت مساك شغل بابا وكان كل يوم بيزيد نجاحي وكنت بسبت نفسي اكتر كنت.. كل ليله بقديها مع بنت وكنت بتعامل معاهم بوحشيه كنت بكرهم كنت شايفهم كلهم خاينين وكنت ينتقم منهم كانو بيعملو اي حاجه علشان الفلوس… ده كان بيحسسني بااني مرتاح.. لان كنت بقنع نفسي ان مش امي بس هيا الي خاينه كلهم خاينين كانو بينبهرو بوسامتي وفلوسي وبيبيعو نفسهم علشان كده وده زاد كرهي واحتقاري ليهم …
حياه بحزن شديد : لحد دلوقتي بتعمل كده ياادم..
أدم بابتسامه : من ساعت محبتك وعمري معملت كده ولا حتي بقيت اروح الشقه دي اصلا ..ولا قربت من حد من زمان لأني بحبك ومفيش وحده تملأ عيني غيرك ….
حياه بفرحه ممزوجه بخجل بصت في الأرض 
حياه ورجعت عيونا لزرقه عيون أدم : طيب يلا مش هتصلي معايا 
أدم: عايز بس ربنا هيسمحني بعد مكنت بعمل كده 
حياه : ربنا غفور رحيم لما تتوب من قلبك وتعزم انك مش هتعمل كده تاني ربنا أكيد هيسامحك وهيغفرلك كل ذنوبك بس لازم يكون من قلبك ( نقف كده دقيقه من وقتكو بعيدا عن الروايه ليه دايما لما يحصل لنا حاجه توجعنا نقعد ندور علي حد يسمعنا ويخفف عننا من البشر الي هما اساسا زينا ليه بتعمل كده بالرغم من أن معانا الي يخفف فعلا عننا احزانا والي في ايده الحل لكل مشاكلنا صدقوني مش هتلاقو احن عليكم منو هوا الي خلقم واوجد  فيكم الروح وهوا احن عليكم حتي من نفسكم بسم الله الرحمن ♡♡♡(لقد خلقنا الإنسان ونعلم ما توسوس به نفسه ونحن اقرب اليه من حبل الوريد) ♡♡♡♡
ربنا عارف كل تفصيله في حيتنا ليه منكنش صرحه مع نفسنا ومعاه ونعترف بغلطنا قدام نفسنا وقدامه ومتاكده لما نعترف بغلطنا ونتوب ربنا أكيد هيسامحنا ويغفر لينا حاول انتا تطبطب علي نفسك وتغزي روحك من الاطمئنان والراحة الي بنلقئيها في قرب ربنا وصدقوني مش هتلاقو شعور احسن من القرب الي بتحسو بيه وانتو بتصلو بخشوع وتحكو لربنا الي جواكو وتدعو وانا متاكده انو سميع مجيب  وهيستجاب ليكو وهيطمن قلبكو البكاء وانتو بين ايد ربنا حرفيا بعدها هتحسو براحه غير عاديه واتمنا السعاده ليا وليكم جميعا والوصول للراحه والخشوع في الصلاه …عيطو علي السجاده واشكو احزانكو لربنا وخليكو وثقين انو حاسس بيكم وهيفرج هم كل مهموم وحزين لانو مفيش ارحم واحن منو عليكم وعليا????????❤  البارت ده بالذات انا وانا بنشر ليكو الروايه طلعت فوق لحد موصلت للمقطع ده في الروايه لأني كاتبه البارت من زمان بس فاكره هوا في اي ..المهم اتمني انكو فعلا تفكرو في الكلام ده وكل واحد يحاول يريح قلبه …في أوقات بنحس اننا زهقانين كده من غير سبب ونفسيتنا زفت ومش طايقين حد ده سعات بسبب تراكم الذنوب وانك معتش بتحاسب نفسك لان بالفطره الروح مش بتلاقي الراحه الا في قرب ربنا فلو انتا بعيد عن ربنا حتي وانتا في عز فرحك هتلاقي بردو روحك مش مرتاحه هقلكو… انا الفتره الي فاتت دي كنت في اسوء فتره في حياتي ديما زي اي انسان طبيعي كنت بتمني يكون عندي حد جمبي وقريب مني ويخفف عني بس مفيش مش هتلاقو حرفيا عن تجربه محدش بيشيل شيله حد الي في ايده يريحك هوا ربنا محدش غييره خلي عندك واقفه في حياتك كده كل متوقع اقعد مع نفسك وحدد انتا اي وعايز اي كلامي مش معناه ان مفيش حد بيقف جمب حد لا في ناس كتير كويسه جدا ونفسها تساعد انا قابلت ناس فعلا بتساعد علي قد متقدر وبحترمهم جدا بس محدش… هيفهمك قد الي خلقك …متستناش اي حاجه من حد مهما كان اي بالنسبه ليك لان اكتر البشر بياعين ….
نرجع للروايه ????) 
أدم: اوكي يلا 
حياه : يلا 
أدم اخد باله من لبس حياه: بس انتي هتصلي كده اي ده…مش ده القميص بتاعي 
حياه بخجل : اه مهوا انا نسيت اخد هدوم وطلعت لما سمعت التكسير وكده 
>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>>>
حياه مشيت من قدام ادم وراحت اخده هدوم ولبست اسدال صلاه واتواضت وأدم اخد شور  واتوضا وأدم وقف علشان يكون الايمام وبدا في قرائه قرآن بالسور الي حفظها وكان صوته يخلي الحجر ينطق من جماله وعذوبيته صلو وأدم أطال في السجود 
بعد منتهو من الصلاه 
حياه : صوتك في القرآن جميل اوي… انتا عامل ايه دلوقتي 
أدم: حاسس براحه بعد مصليت انا بقالي كتير اوي بعيد عن ربنا 
حياه : ربنا يريحك دايما 
أدم: يارب 
حياه : يلا علشان ننام بكره يوم طويل وصعب 
ادم : اوكي 
أدم راح ينام هوا وحياه… أدم نام علي السرير لاكن معرفش ينام بعد فتره قام بص علي حياه لقاها نايمه طبع قبله علي جبنها وقام راح اوضه صادق وراح طلع هدومه من الدولاب حضنها وقعد علي سرير صادق اخد المخده الي فيها رحته وحضنها ونام علي السرير وغمض عينه بوجع لتتمرد دموعه وتنزل فضل علي الحاله دي ومنمش طول اليل علي السرير من دون حركه مفيش علي نفس الوضع 
في صباح جديد غير معروف هينتهي باايه أحداثه مجهول 
__________________
حياه قامت من النوم ملقتش أدم جمبها خبتت علي الحمام 
حياه : أدم أدم 
مفيش صوت فتحت الحمام ملقتش حد
طلعت من الاوضه 
حياه :ياترا أدم فين وهيا ماشيه 
يمكن يكون في اوضه بابا 
حياه راحت الاوضه وفتحت بالراحة لقت أدم مسبت عينه علي الفراغ ودموعه نزله ونايم علي سرير صادق وحاضن هدوم صادق والمخده بتعته 
حياه بوجع : أدم 
أدم انتبه لوجود حياه قام اتعدل ومسح دموعه وعيونه مش بتقابل عيون حياه 
حياه راحت قدام ادم وحط ايديها علي خده 
حياه : أدم انتا ليه مش بتسيب دموعك تنزل قدمنا.. ده مش ضعف ..كده انتا مش ضعيف قدامي ولا الكلام ده ..عيط وطلع الي جواك وكسر زي امبارح كده والا مش هترتاح عارفه ان جواك نار لو طلعت ممكن تحرق العالم كله….
أدم قرب من حياه وحضنها بكل قوته ودفن رآسه في رقبتها وساب دموعه تنزل بحريه مش زي متعود طول عمره بيخبيها ويكبتها جواه تطلع وجع بيكسره اكتر 
حياه حضنته اكتر ووجعه بيكسرها بتحس ان روحها مش فيها لما تشوفه كده 
أسر بيرن علي أدم 
حياه: رد ياأدم 
أدم بعد عن حياه ومسح وشه ورد 
أدم: ايوه ياأسر 
أسر: عامل ايه يصحبي
أدم: كويس 
أسر: دايما انا خلصت كل حاجه تخص الدفنه 
أدم بوجع : تمام شكرا ياأسر مش عارف من غيرك كنت ممكن اعمل ايه 
أسر: انتا بتقول ايه ياأدم ربنا يخليك ليا انتا صاحب عمري وأكتر من اخويا 
أدم: ويخليك 
>>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>
أدم قفل مع أسر ودارين دخلت الاوضه هيا وسهام 
سهام : عامل ايه ياادم 
أدم: كويس انتي عامله ايه 
سهام بعياط حضنت أدم
سهام : يحبيبي انتا من ريحه الغالي ربنا يخليك ليا 
أدم حضن عمته بوجع ظاهر علي ملامحه ودموع متحجره في عيونه مش بتخلص ابوه كان روحه كان كل حياته …
أدم: ربنا يرحمه يعمتو
سهام بعياط: يارب 
دارين : خلاص يماما كفايه عياط بقا 
حياه : ايوه يطنط كفايه عياط بقا والنبي 
أدم بعد عن سهام ومسح دمعها 
أدم: خلاص يعمتو كفايه عياط 
سهام : حاضر ياأدم 
أدم قام من سرير صادق وطلع وسهام طلعت هيا كمان معاه 
حياه وقفت ومسحت دموعها وطلعه بره الاوضه ورا أدم 
دارين: حياه 
حياه : نعم 
دارين : انتي بقا هطولي معانا ولا ايه 
حياه : يعني ايه مش فاهمه 
دارين باستحقار : يعني خلاص مبقاش ليكي لازمه يعني متنفعيش لاأدم بوصي لنفسك ولبسك مش لايقه عليه اصلا سبيه بالي هوا فيه سبيه للي زيه ومن مستواه بذمتك في وحده تبقا مرات واحد من  أكبر رجال أعمال في العالم وتبقا لبسه اسدال ايه القرف ده 
حياه بثقه : اظاهر انك مبتفهميش أدم جوزي وقولتلك قبل كده اني مش هسيبه لاكن انتي شكلك مش بتفهمي وأدم بيحبني حتي لو انا سبته عمرو مهيسبني لانو بيحبني انتي فاهمه وبالنسبه لهدومي فده شي يخصني وانا اساسا مطلبتش رايك ومش لازم ابين جسمي علشان ابقا حلوه لا انا حلوه كده وشايفه نفسي حلوه وكفايه اني مليه عين جوزي ومش شايف غيري وياريت بقا تعرفي مكانك وحدودك ومتكلميش معايا بالطريقه دي تاني علشان ممكن اعمل حجات متعجبكيش 
دارين بغل : انا الي هعمل حجات مش هتعجبك وينا ياانتي واوعي تفكري ان أدم بيحبك هوا هيزهق منك وبعدين هيرميكي زي الي قبلك والا تفكري نفسك مميزه انتي ولا حاجه 
حياه : انتي بتعملي كده ليه نفسي افهم 
دارين : لأني بكرهك ومش بحبك وأدم ده بتاعي انا وعمري مهسبهولك.. 
حياه بزهق : انتي مريضه وشكلك مجنونه 
حياه سابت دارين وطلعت  
>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>>
دارين : انا هوريكي الجنان علي اصله 
حياه مردتش عليها 
حياه داخله الاوضه بتعتها هيا وأدم 
حياه : غبيه سكت علشان مينفعش نتخانق واحنا في الظروف دي 
أدم: بتقولي حاجه يحياه 
حياه : لا مفيش 
أدم: اوكي 
بعد مرور بعض من الوقت بعد مصلو علي صادق ودفنوه وأسر ودكتور اشرف مسبوش أدم وغيرهم من الي بيشتغلو مع أدم في الشركه وزملائه من الشركات التانيه 
مر الوقت بعد دفنه صادق واليل جه والناس ملت القصر علشان العزاء في صادق وكلهم من الطبقات الراقيه ومر ٣ ايام علي الوضع ده عزا وقران شغال في القصر والحزن مالي الاجواء والكل حزين وأدم حالته كل ماده مبتسوء وحياه فضلت جمبه طول ال٣ أيام تسانده هيا وأسر صاحبه الي مسبهوش طول الوقت 
في اليوم الثالث والكل كان متجمع في قصر ادم 
ناديه : البقيه في حياتك يبني 
أدم: وحياتك الباقيه 
أسر : طيب يلا يجماعه انا همشي خلي بالك من نفسك ياأدم وطمني عليك 
أدم: ماشي يصحبي 
أسر: يلا يتقي هوصلك معايا 
تقي : اوكي 
ناديه : يلا احنا كمان يكمال 
حياه : متخليكو شويه كمان يجماعه انتو لحقتو 
ناديه : معلش يبنتي مره تانيه في ظروف احل من كده 
حياه : إنشاء الله يخلتو 
كمال : عايزه حاجه يحياه …ومد ايده يسلم علي حياه 
حياه بزهق : شكرا 
وسلمت عليه وسحبت اديها بسرعه 
كمال : البقيه في حياتك ياأدم 
أدم: وحياتك الباقيه 
الكل مشي من القصر بعد يوم متعب زي الايام الي  قبله 
أدم : يلا انا هطلع انا يلا حياه 
سهام : تصبحوعلي خير 
حياه وأدم:  وانتي من اهله 
أدم وحياه طلعو الاوضه بتعتهم 
اما دارين وسهام 
سهام : دارين شيلي كل الي في بالك انا مش عايزه ابن اخويا يتئذي اكتر من كده كفايه الي هوا فيه 
دارين : انتي بتقولي ايه يماما انا بحب أدم 
سهام : يبقا تنسيه خصوصأ انو بيحب حياه ومش هيبعد عنها 
دارين : يماما انا هنسيه حياه انتي معايا ولا معاها 
سهام : انا لا معاكي ولا معاها انا عايزه ابن اخويا الله يرحمه يكون مرتاح وبعدين انا عايزه مصلحتك يدارين انسي أدم بقا أدم عمرو محبك انتو مش لبعض 
دارين : مستحيل أدم هيحبني زي منا بحبه انا متاكده وأدم انخلق علشان يكون ليا وعمري مهسيبه 
دارين سابت سهام وطلعت اوضتها 
سهام : ربنا يهديكي يدارين 
عند حياه وأدم 
حياه وأدم نايمين علي السرير بعد مكل واحد اخد شور وصلو هما الإتنين مع بعض زي عاده الايام الاخيره 
أدم قرب من حياه وحضنها من ضهرها وهما نايمين علي السرير 
حياه : مالك 
أدم بهمس : شكرا 
حياه : علي ايه 
أدم: علشان فضلتي جمبي الفتره الي فاتت ومسبتنيش 
حياه: وعمري مهسيبك 
أدم: من قلبك 
حياه بخجل : اممممم 
أدم: طب ايه مفيش بقا كلمه حلوه منك نفسي اسمعها 
حياه بابتسامه: نام ياأدم وابعد بقا شويه كده 
أدم بحنق : اه رجعنا بقا 
حياه : بطل رخامه ونام بقا 
أدم: اوكي بس وراكي وراكي مش هسيبك يحببتي وطبع قبله علي خدها 
حياه : لا كده كتير 
أدم بضحك : انتي الي مكتراها يحياتي فوكيها شويه علشان انا استحملت كتير يعني انا لحد دلوقتي قدامي الجمال ده كل يوم وماسك نفسي يعني ده لوحده انجاز  
حياه والحمرا ملت وشها : يخربتك بس بقا 
أدم: ماشي يفرولتي 
مر وقت قصير وبعدين أدم رجع حضن حياه تاني 
حياه : امممم ايه تاني 
أدم: هحضنك بس علشان اعرف انام بصراحه انا اتعوت علشان انا الايام الي فاتت كلها كنتي بتسبيني   
حياه بابتسامه : تؤتؤ 
أدم : خلاص يبقا عافيه يلا نامي انتي اساسا اتعوتي انتي كمان صح… اصل يعني انتي نايمه في حضن أدم البنهاوي اي بنت تتمني نظره منو اصلا…
حياه ضربه أدم في بطنه 
حياه : هتفضل طول عمرك الغرور مش هيسيبك 
أدم بوجع مصتنع : ااااه طب والله مهسيبك نامي بقا
حياه ضحكت ونامت في حضنه زي كل يوم 
أدم: علي فكره انا احب اقولك اني طماع وممكن اطلب حجات تانيه متخليكيش طيبه معايا اوي كده … 
حياه بخجل دفنت رأسها في رقبت أدم 
حياه بخجل: خلاص بقا والنبي بطل بقا رخامه ياأدم 
أدم بضحك : حاضر 
أدم وحياه نامو وأدم كان بينسا وجعه وهوا مع حياه كانت معاه طول الوقت مسبتهوش وده زود  حبه ليها وخلاه يحترمها ويحبها اكتر لاكن كل امله انها تحبه زي مبيحبها بعد وفاه صادق مبقاش فارق معاه في الدنيا غيرها هيا امله الأخير في الحياه لو راح مش هيبقا عايز الحياه دي هيا الي يتديه الحياه بيستمدها منها وبيحبها علشان هيا موجوده فيها 
يتبع..
لقراءة البارت السادس العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!