Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم ناهد 

آسيل :اممممم شامه ريحه حلوه مين الي بيشوي 

ملك:ده آسر 

آسيل:ضمنت بطني توجعني خلصانه هتموتونا 

آسر مسك الطبق وراح ناحيته مسك حتت كوفته وحطها ف بوقها جامد 

آسر:اطفحي وانتي ساكته 

جاسر بص لآسر بغضب لانه حط الاكل ف بوقها 

آسر بخوف:طب سلاموا عليكوا انا بقا 

آسيل:امممم لاء شاطر اهو طلعت نافع ف حاجه اهو 

آسر:طول عمري نافع بس انتي حلوفه 

جاسر:امشي يلا غور من هنا 

آسر:يلا ياملوكه ياروحي نروح نكمل شوي عشان انكل جاسر شايف نار طالعه من ودنه 

جاسر :لو راجل اقف عندك 

جري آسر 

ملك:خواف 

جاسر:يااهبل 

آسيل:????????????????????

ساره :زين رايح فين 

زين:انتي مالك 

ساره:زين انتي بتعاملني كده ليه انا مراتك 

زين:يوووه بقا قرفتيني عاوزه ايه مني رايح اتمشي شويه ايه 

بصتله ساره بحسره نزلت دمعه من عنيها مسحتها بسرعه بصلها بغضب ومشي 

كانت آسيل واقفه بتراقب الي بيحصل 

آسيل:حاسه انه وراك حاجه يابن السيوفي انت كمان لازم اعرفها 

خالد:آسيل 

آسيل:جايه ياعيال 

مدحت:عيال ايه دي احنا بنرضع لسه ولا ايه 

زينب:????????????????تصرفاتكوا زي العيال 

آسيل:جيت انا جعانه موووت 

جاسر:يلا قومي معايا 

آسر:رايح فين 

جاسر:انت مالك واحد ومراته عليك ف مراتك واسكت 

آسر:ياحنين 

جاسر:بالشبشب وهتلاقيه نازل عليك ها 

خالد:خلاص ياآسر ده مجنون ويعملها 

جاسر:ناولني كده الي بتطفحه ده 

آسر:لاء 

آسيل:عشان خطري جعانه 

آسر:عشان خطرك انتي بس خدي 

جاسر بغضب:مش عاوز حاجه مش هتطفح يلا انجري قدامي 

مدحت:ايه الجنان ده 

آسيل:ياعم عاوزه اطفح ياعم 

شالها جاسر وسابهم ومشي 

خالد:ابن المجانين 

علياء:هيجي يضربك وانت مش حمل ضربه 

خالد: مين ده انتي مش عارفه قدرات جوزك ولا ايه 

مدحت:طب اتنيل وخلينا ساكتين 

خالد:مبحبش اتكلم عن نفسي بس ها 

آسر:واضح 

*******************نزلني بقا ايه ده 

جاسر بغضب:اهو نزلتك 

آسيل:ايه الي انت عملته ده 

جاسر:مراتي وانا حر 

آسيل:انت صدقت ولا ايه وبعدين انت مش قايل انك هطلقني 

جاسر:لاء حسباتي اتغيرت مش هطلقك خالص 

آسيل:مش هيحصل ياجاسر هطلقني وغصب عنك 

جاسر:اعلى مافخيلك اركبيه اعملي الي عوزاه بس مش هيتغير حاجه 

بصتله بغضب وسكتت 

جاسر:عارفه لو خليتي حد يلمسك تاني هعمل فيكي ايه 

آسيل بإستغراب:انت بتقول ايه وبعدين مين ده الي بيلمسني 

جاسر:متعمليش فيها غبيه انا عليا حذرتك لو حد من خواتي لمسك هدفنك مكانك 

آسيل:اولا دول اخواتي زي علي بالظبط وهما عارفين كده كويسه وبعدين آسر معملش حاجه كان بيدوقني الاكل 

جاسر:آسيييل متعندنيش وإلا مش هخليكي تبقى معاهم ثانيه تاني هنقل بعيد عنهم وهتبقى لواحدك 

آسيل:مش هخاف هتهتددني يعني انت بوق اصلا 

جاسر :انا هوريكي البوق هيعمل ايه 

قرب عليها رجعت لورا ناحيه البحر حست فجأه بدوخه مسكت دماغها بصعوبه وقعت على الارض 

جاسر بصدمه:آسيييل 

جري عليها وحاول يفوقها معرفش شالها ودخل بيها الشاليه الشباب شافوها جريوا 

زينب:مالها آسيل 

جاسر:مش عارف داخت مره واحده بسرعه اتصلوا على الزفت الدكتور 

ملك:حاضر انا هجيب التليفون 

***************************

الدكتور:متخفوش ياجماعه ده الطبيعي 

جاسر:مش فاهم هى كويسه 

الدكتور:مبروك المدام حامل ف اسبوع 

جاسر بصدمه:بتقول ايه 

الدكتور:هى مش مدام برضوا 

ملك :ايوه يادكتور مراته 

علياء بسعاده:الله هيبقى عندنا بيبي جديد 

ملك:انا مبسوطه قوي لازم نحتفل بالخبر ده 

آسر :مبروك ياجاسر 

باركله اخواته وزين ابنه عمه وطلعوا 

ملك:عاوز حاجه اجبهالها 

جاسر:لاء هقعد جنبها لو عوزت حاجه هبقى اقولك 

حطت ايديها على كتفه وقالت :انت مش فراحان ليه ياجاسر انت مش بتحبها 

جاسر:لاء انا بحبها بس ازاي 

ملك:نسيت الي حصل 

جاسر حط ايده على وشه وبصلها بحزن

جاسر:هتكرهني ياملك انا كل اما احاول اقرب ابعد اكتر 

ملك:شششش مش هتكرهك ولا حاجه دي بتحبك اصلا هى قالتلي على فكره 

جاسر:بجد 

ملك:حاكتلي 

***************بلاش باك 

ملك:حاسه انه فيه حاجه اتغيرت مش كده 

علياء:شكلها وقعت 

آسيل:بس ياجماعه بقا مترخموش 

زينب:راحه فين خدى هنا احكيلنا 

ملك:يلا يآسيل 

آسيل:يووووه حاضر حاضر انا بحس ناحيته احساس حلو كده محستهوش مع حد رغم انه دايما بيعصبني بس بحب اشاكسه ببقا ف قمة سعادتي 

هو غبي شويه وهمجي بس باين حبيتوا خوفوا عليا رغم انه مش بيبينهم بس انا باشوفهوم ف عنيه 

علياء:الله ياجمال الحب ياولاد 

زينب:حبتيه اكيد مافيش مافر 

آسيل:شكلي اتنيلت على عيني وحبيته احيييه 

*******************

ملك:بتحبك هتفرح لما تعرف انها شايله حته منك 

جاسر:شكرا ياملك انتي احسن اخت ف العالم كله بحبك 

ملك:????????????????بكاش قوي 

جاسر:اطلعي برا 

ملك:تربيه ةسخه 

آسر:ياملك 

جاسر:روحي شوفي البغل ده عاوز ايه 

ملك:آسر ده سكره حرام عليك 

آسر:سمعت حد بينادي 

جاسر:يلا ياد خد مراتك وغوروا من هنا يلا الجو حر طرونا 

آسر:ايوه ياعم حد قدك 

جاسر:غور يانداب من هنا 

********قعد جاسر ومسك ايديها وباسها بحنان وخرج بعد اما خرج فتحت عنيها وقعدت تعيط حطط ايديها على بطنها وعيطت 

آسيل:لييييه انا مش عاوزاك مكنش لازم تيجي 

***************************************

ف الليل 

جاسر:جاهزين كلكوا مش عاوز هبل ياجماعه 

مدحت:انت بتكلم ولاد اختك ياعم انت الله ماقولنا كل حاجه تمام 

زينب:حرام ياجاسر تخضها كده 

جاسر:لازم اعرف غلاوتي عندها 

آسر:يادي النيله البلونه فرقعت 

جاسر:ملك خدي البغل ده وامشوا من هنا مش عاوز جنان 

آسر:اهو سكتنا اما نشوف اخرتها 

*******************************

آسيل بصدمه:انتي بتقولي ايه 

ملك:والله ده الي حصل لقناه مرمي ورا الشاليه ومغمي عليه بنصحيه مش بيفوق 

آسيل :انا جايه بسرعه 

جريت آسيل ناحيه الشاليه ملقتش حاجه بصت جامد لاقت الشباب متجمعين 

آسيل:جاسر هو فين 

آسر بعياط:مش عارف جينا لقناه كده مش راضي يصحي انقذي اخويا 

آسيل جريت بعياط على جاسر:جاسر قوم بطل بواخه بقا ياجاسر قوم 

ملك ماسكه نفسها بالعافيه عشان متضحكش 

جري آسر علي جاسر ومسكه ونزل عياط 

آسر:اخويا اخويا هيروح مني يانااااس قوم ياجاسر هتسيبني لمين 

خالد لملك بصوت واطي:ايه الافوره ده 

ملك:هيفضحنا 

خالد:اخويا اهبل وعارفه 

آسيل :انتوا واقفين ليه كده اتصلوا بالدكتور بسرعه حرام عليكوا مش اخوكوا ده 

قعدت تعيط 

آسر:اخويا 

آسيل:بطل عياط بقا عبو شكلك هى نقصاك 

فجأه فتح جاسر عنيه وابتسم بصتله بصدمه وعنيها مفتوحه على وسعها 

آسيل :انت كويس صح محصلكش حاجه مش كده 

جاسر:لاء 

آسيل :كنت بتضحك عليا مش كده 

آسر:قلتله بلاش مسمعش كلامي 

ضربته آسيل بإيديها على صدره 

جاسر:اه 

آسيل:وجعتك 

جاسر:اه 

آسيل:يارب تتشل وسع وانت ياآسر يانجم ياممثل عصرك 

آسر:ايه رائيك عجبتك مش كده 

آسيل:ليك عين تتكلم دانا هقتلك 

************************************نزل جاسر على ركبته ومسك ايديها وباسها بحب 

جاسر:بحبك 

آسيل:…………

جاسر:جرحت عارف حرمتك من كل عيلتك اسف الانتقام عمى عيني مكنتش اعرف إن قلبي هيدق لقلبك ياآسيل حبيتك اول ماشوفتك حاولت اقنع نفسي بإني مش بحبك بس هزمتيني سامحيني ارجوكي عشان خاطر ابننا 

آسيل بصتله بعياط:مهو عشان خاطر ابننا لازم تطلقني

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى