روايات

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

نرجع من جديد مع الأحداث ال مدا بتزيد رانيا اترجت والدها عصمت الشهاوي أنها عايزة تشوف هيثم مع الحاحها ع والدها راح لهيثم فيلته مالقهوش سأل عليه عرف انه ف المستشفي عند عدي
$$$$
هيثم ووائل وعادل ورحمه عند عدي ال بدأت صحته تتحسن وخلاص ممكن يخرج بس قبل مايخرج لازم يعمل شوية فحوصات الأول وعدي مش عارف ليه
عدي:-ليش هاد
رحمه:-معلش عشان نطمن اكتر وتاخد العلاج المظبوط
عدي:-انا ماف أي شئ
رحمه:-مافيش أي حاجه فيك انت زي الفل بس معلش عشان خاطري
عدي:-بابتسامة حاضر ايش تامري بيه ع راسي

هيثم عايز يقوم يولع ف الاتنين ايه ال مابنهم عشان تتكلم كدا معاه وهو عيونه ظاهر فيها حبه لها رحمه عارفه ومتاكده أن جوازهم باطل امال بتعمل ليه كدا دانا ال كنت خاطبها ماعملتش كدا وكانت حادة معايا
….
يخبط الباب يدخل عصمت الشهاوي كله تنح ماله دا عايز ايه يستحيل يكون جاي يطمن ع عدي
عصمت:-سلام عليكم
هيثم:-جاي ليه
عدي:-بص باستغراب لهيثم وراح رد وعليكم السلام
هيثم:-جااااااي ليه
تاني عدي بص لهيثم
عدي:-ايش هاد هاد مابيصير احترم كبر سنه
هبثم:-اسكت انت
وائل :-العاقل هيثم عيب كدا
عصمت:-بكسرة نفس من حقك تعمل كدا انا جاي مش عايز حاجه مراتك بس منهاره وعايزه تشوفك
هيثم:-انا ماليش زوجه انا بنتك طلقتها بالتلاته ويستحيل ارجعها واتفضل
عصمت:-يابني رانيا اتغيرت حست بغلطها نفسها تشوفك ولو حتي آخر مرة مش عشانها عشان ابنك
هيثم:-هترجع تاني وتقول ابن ريح دماغك انا مش هروح ول طايق اشوفها
هنا تدخل وائل (والله وائل عاقل ديما) هيثم الكلام هنا ماينفعش وبعدين عيب مافيش حاجه لو شفتها عايزة ايه منك
هيثم وهو بيبص ع رحمه:-هتعوز ايه مهي ال عايزة تعمله عملته دمرت حياتي منها لله
عدي متابع نظرات هيثم لرحمه هنا نطق
عدي:-تسمحلي اتدخل ف الحوار
هيثم:-اتفضل
عدي:-حكم عقلك قبل أي شئ والدها يقول إنها تغيرت يمكن بدها منك انك تسامحها
هيثم:-استغرب من كلام عدي:- دا حتي انت ايدك طالتها تقول كدا
عدي:-هاد ال اتعلمته من رحمه التسامح والإحسان
هيثم :-بص ع رحمه وف نفسها هو كمان اتعلم منك زي منا اتعلمت قلبك الأبيض دا هو وداكي ف داهيه
عصمت :-ها يابني
هيثم:-مش عارف يتكلم بردو مصمم انه مش عايز يروح
عادل:-مافيهاش حاجه لو شفت هي عايزة ايه تعالي ع نفسك المرة دي وماتروحش تاني
هيثم تقريبا كلهم عليه أنه يروح لرانيا ال رحمه مانطقتش ب ولا كلمه هيثم عيونه عليها قرب منها
هيثم:-رأيك ايه
رحمه بصتله بصه عاااااااااااااااااااااااااااااادب ماليش رأي
هيثم:-فهم اوك
وائل:-يلا وانا هروح معاك
$$$$$$
خرجوا بالفعل من المستشفي ع المستشفي ال فيها رانيا
كانت رحمه وعادل اخدو عدي عشان الفحوصات بس عادل شاكك ف حاجه ايه هي نعرف خلص عدي وصلو لاوضته وطلع تاني ع الدكتور من غير علم رحمه
لما سألوه
دكتور:-انت متعرفش
عادل:-لا والله هيثم الفحوصات دي لزمتها ايه هو مش خف
دكتور:-مدام رحمه عارفه
عادل:-رحمه
دكتور:-هي مش مراته
عادل:-ها اه مراته وانا اخوها وهي بعتاني أسأل حضرتك هنعمل ايه تاني
دكتور:-بعد الفحوصات دي هنعرف وصل لأي مرحله ويارب يكون لسه ف البدايات
عادل:-ايه هو ال ف البدايات
دكتور:-كانسر ف دم ودا أشد أنواع السرطان وانا مش عارف ازاي واحد ف مستواه دا ومايعرفش انه عنده سرطان
عادل:-ف حاله ذهوووووول وصدمه ايه دا وازاي ..ربنا يسترها معاه عن اذنك يا دكتور
..
خرج عادل من عند الدكتور وهو مش مصدق عشان كدا رحمه أصرت أنها لازم تتمم الجواز بيه بس ياتري ليه عشان ثروته ول عشان تردوله الجميل ال عمله ليها بس انا اختي وعارفها اكيد عشان الجميل ثروت ايه … ربنا يستر عليه
$$$$$$
وصل هيثم ووائل المستشفي عند رانيا وائل مارديش يدخل مع هيثم عند رانيا قاله أن دي أسرار اعذرني انا جيت معاك بس حتي عصمت مارديش يدخل التاني سابوهم هم الاتنين
دخل هيثم عند رانيا وهو مش طايق يبص ف وشها
هيثم:-نعم
رانيا:-بعياط بانهيار الحمدلله انك جيت
هيثم:-ماكنتش هاجي بس الناس ال انتي اذتيهم هم ال اقنعوني عشان تعرفي الفرق بينك وبينهم
رانيا:-هيثم انا أسفه انا أسفه ع كل ال حصل ارجوك ارجووووك سامحني وخلي رحمه تسامحني انا عرفت جشعي وحقدي عليكم بس انا اتربيت ع أن كل شئ ليا مباح والحاجة اليه عايزاها باخدها
هيثم:-وانا مش حاجه ول ضمن اشيائك انتي عارفه انتي عملتي ايه انتي دمرتيني مش انا وبس ورحمه كمان خلال معرفتي برحمه عمرها ماجابت سيرتك ف حاجه ولوحبيت اتكلم عنك كانت تقولي مش عايزة اعرف وترجع تاني تقوى ربنا يهديها ايه ال عملته ليكي عشان تعملي كل دا انتي والكلب التاني
رانيا:-بعياط هيثم انا عارفه اني غلطت وغلط غلط كبير كمان بس ربنا بيسامح سامحني انا اتحديت رحمه لما كنت ف المستشفي ورحت اشوف عادل وقولت أن مش انا ال عملت كدا قالتي انتي اخرك كلام حبيت اثبتلها أننا اقدر أفعل ولما اتفقت اتفقت ع خطف يومين وترجع إنما موت لا موت كان ترتيب محمد مش انااااااا
عيثم:ماتفرقش كتير منتي بعد ماعرفتي أنها ماتت كملتي عادي وخدعتيني وكمان بعد ما عرفتي أنها لسه عايشه اديكي حاولت تخلصي منها
رانيا:-كنت عايزاك ليا لوحدي وظهورها تاني كان هيعمل مشاكل كتير خصوصا معاك لو عرفت ان كان ليا يد
هيثم:-ماتحاوليش انك تخرجي نفسك انك مش غلطانه انتي كلك غلط وعمري كله ماهسامحك زي ماكنتي السبب ف انك حرمتيني من اغلي انسانه حبتها واتمنتها ف الحلال بطمعك وكرهك وحقدك
رانيا:-هيثم ارجوك سامحني ع عشان ابنك
هنا قرب منها هيثم ومسكها من دراعها
هيثم:-ابني انتي متأكده انه ابني انا مش متأكد حتي بعد التحاليل
رانيا:-بصدمه انت بتشك فيا أن اخونك لا انا اعمل ايه حاجه ال الخيانه
هيثم:-ال يقتل ويسرق وينهب سهل عليه أي حاجه
رانيا:-انا ماسمحلكش دا ابنك وانا برئيه من أي اتهام منك
هيثم:-قرب منها ابني ازاي وانا تقريبا مايطلعوش مرتين ال قربت منك فيهم وكل مره وانا مش طايقك وكنت بتحجج بحجج شكل عشان اهرب منك
رانيا:-انا عارفه انك مش طايقني بس أمر الله ولو مش متأكد ممكن تجيب دكتور انت تثق فيه ياخد تاني عينه ويحلل إنما تشك فيا لا والف لا
هيثم:-هو دا ال هيحصل إنما اسامحك انسي الموضوع ال بيسامح ربنا وانا مش ربنا وانتي اذتيني كتير
وسابها وخرج وهي ف حاله انهيار لا بيها انه مش مسامحها ول بيها شكه فيها الوجع زاد فيها اكتر ….. تستاهل عشان تحس
$$$$$$$$$$
وصل عادل ف الفيلا كانت رحمه وصلت وقاعدة مع الحجه
عادل:-انا كلمت الدكتور ال بيتابع عدي
رحمه:-بخضه ايه
عادل:-عرفت انتي بتخبي علينا احنا اهلك
رحمه:-بحزن ماكنتش عايزة حد يعرف
ندا:-ف ايه
عادل:-عدي مريض بسرطان الدم وشكله كدا من فترة وهو مايعرفش
ندا:-ايه عشان كدا انتي صممتي انك تتممي الجواز بيه طاب ليه
رحمه:عشان اردله الجميل وقف معايا لآخر لحظة وفداني بروحه اسيبه
ندا:-وهيثم
رحمه:-عنده مراته وابنه
ندا:-نعم ابنه
رحمه:-اهااااا وكمان رايح يشوفها النهارد .
عادل:-ماتظلموهوش هيثم عمل كدا عشانك ولو اتجوزها بردو عشان يعرف حاجه عنك
رحمه:-ههه ضحكتني لو فعلا اتجوزها عشان يعرف خبر عني يخلف منها اكيد المعني وصلك
عادل:-وصل وانا عارف انك هتعملي ال ف دماغك
رحمه:-هعمل عدي هيخرج بكره ياريت نعمل كتب الكتاب بكره
ندا:-بالسرعة دي
رحمه:-عشان يقعد معانا هنا ويتابع الدكتور لحد مانشوف هنعمل ايه ولو ف دماغي طلع صح والله ماهرحم حد
عادل:-ايه ال ف دماغك
رحمه:-بعدين اقولك ال قولولي وليد عز فين مش باين ف كل دا
عادل:وليد حصلت له حادثة وتقريبا شبه ميت ف المستشفي
رحمه:-ايه بتقول ايه
ندا:-ربنا يشفيه انا عايزة اروح اشوفه يا عادل
عادل:-زي مابقولك كدا حاضر هوديكي انا احتي انشغلنا برجوع رحمه ونسيناه
رجمه :-اروح معاكم اشوفه
عادل:-طاب يلا
$$$$$$
بالفعل خرجوا وراحوا عن وليد ولما دخلوا الاوضه اتفأجو
وليد:-قاعد ع السرير وبيقرا قران
ندا:-ماكنتش مصدقه نفسها
اول ماشافهم قفل المصحف وبصت لرحمه
وليد:-حمدالله ع سلامتك يارحمه
عادل:-بدهشه انت عرفت ازاي أنها رحمه
وليد:-كنت شاكك أنها مامتتش
ندا:-حمدالله ع سلامتك
وليد:-بنظره حب وكان الزمن بيعيد قصه رحمه وهيثم تاني …. الله يسلمك الفضل بعد ربنا يرجعلك
ندا:-بخجل انا معملتش حاجه
عادل:-احنا عملناه ايه
وليد:-كفايه أنكم كنتو أهلي كنتو بتزوروني وال مقرب متي صدق ماخلص متي
رحمه:-الحمدلله انك بخير وشد حيلك يابطل وارجع تاني
وليد:-اكيد هرجع تاني بفضل ربنا بس احلي خبر انك لسه عايشه
رحمه:-قولي بقااااا كنت شاكك ازاي اني عايشه
وليد:-دا موضوع طويل كل ال اقدر أقوله اني مسكت دليل ع رانيا أنها وراه قتلك وكنت راجع من السفر هقول لهيثم بس حصل ال حصل
عادل:-ايه انت كمان
وليد:-يعني ايه انت كمان ايه ال حصل
رحمه:-خف وقوم بالسلامه وانت تعرف كل حاجه دلوقت خليك ف صحتك …..
$ فضلوا شويه مع بعض وبعدها روحوا البيت كان هيثم ف انتظارهم
رحمه بتحاول تبعد عن اد ماتقدر من عيون هيثم بس هو مش قادر ركبت ع طول ع اوضتها من غير ول كلمه وهو دا كله واجعه مش عارف يعمل ايه حاسس بيها وبوجعها بس هو كمان موجوع وبيتالم
اتكلم مع عادل وقاله ع ال حصل مع رانيا معاد موضوع الجنين طبعا وطلب انه عايز يتكلم مع رحمه ف حضور عادل
راح لها عادل هي رافضة مش عايزة تشوفه قالها اسمعيه لآخر مرة نزلت مع عادل
اتكلم هيثم وقالها ع ال قالته رانيا أنها بتطلب منها تسامحها
هنا رحمه وقفت
رحمه:-هه ضحكتني اسامح مين اسامح رانيا ال من يوم ماشافتني وهي بتحاربني وانا مش عارفه ليه حتي لو بتحب هيثم تحارب عشانه تحاول ترجعه ليها مش تحاربني انا وانا ايه ذنبي سواء هيثم أو غيرو حبني الحب دا كائن بيدخل القلب من غير استأذان اسامح اسامح رانيا ال كانت السبب ف كل ال حصل دا ال وجعتني وقبل ماتوجععني وجعت امي واخواتي رانيا ال اتفقت عليا يوم فرحي اليوم ال بتستناه أي واحده خصوصا لو كان عن حب تتفق مع ناس تخديري وكمان خطفي لا وايه يقلعوني سترتي نقابي ال من يوم مالبسته محد يعرف شكل وشي ايه ول حتي هي رانيا بعياط ال خلتهم يتجرؤا عليا رانيا ال خلتني أغضبت ربنا رانيا ال باعتني رانيا ال خلتني اتمرمط واشتغلت خدامه رانيا ال خلتني أفقد كل شئ حتي ذاكرتي رانيا ال حتي بعد ماعرفت اني انا حاولت تقتلني هي مش عارفه هي عملت ول نسيت ول قالت مش مشكله مهي هبله وعبيطه اطلب منها تسامحني وهتاسمح زي ماسامحت ف السوشيال ف المرة دي كنت فعلا هبله وعبيطه وقلبي ماكنش قسي إنما المرة دي لااااااااااااا والف لا انا مش مسامحه لآخر يوم ف حياتي كل ال كان السبب ف وجعي ووجع امي وقهرتها عليا مش مسامحه وحقي مش هسيبه لا منها ول من غيرها وع كدا وانتهي الكلام
هيثم:-ف حاله ذهوووووول من ال سمعه رحمه ماكنش قلبها قاسي كدا
هيثم:-ماتسمحيش وحقك هيرجع لك
عادل:-صلوا ع النبي خلاص ع كدا
هيثم:-بحزن شديد باين عليه خلاص ربنا يستر من ال جاي انا جهزت الفيلا هنا عشان عدي يقعد معايا لحد مايسافر
عادل:-بص ع رحمه
رحمه:-عدي هيسكن هنا معانا
هيثم:-باستنكار نعم يسكن فين
رحمه :-ف الفيلا هنا
هيثم:-ودا يجوز ول انتي استحليتي فكرت انك مراته
رحمه:-لأول مرة تكشر ع هيثم لو سمحت انا واعيه انا بقول ايه
هيثم:-انتي عارفه أن جوازك بيه باطل بتعملي ليه كدا
عادل:-هيثم رحمه هتمم جوازها من عدي باسمها الحقيقي رحمه سيد محمود
هيثم:-ف حاله ذهوووووول صدمه الخبر نزل عليه زي الصاعقه بتقول ايه يستحيل دا يحصل وع جثتي وقرب منها انتي اتجننتي اه اكيد اتجننتي
رحمه :-لا انا عقلت انا مش هسيب عدي لآخر يوم انت بقااا عايز ايه مني مش متجوز ولك زوجه وابن جاي ف السكه
هيثم:-اتصدم من كلام رحمه عرف أن رحمه زعلانه منه بسبب كدا
هيثم:-انا اتجوزتها عشانك عشان اعرف أي خبر عنك
رحمه:-هه ضحكتني وال يتجوز حد عشان يعرف خبر عنه يخلف منه قول كلام يتعقل
هيثم:-عادل قول حاجه انا قولتلك ايه
عادل:-قولت كتير يا هيثم بس رحمه جرحها كبير وال ف دماغها بتعمله من صغرها
هيثم:-بصلها بعيونه الخضراء دي ال لسه ماستوتش بس انا بحبك انتي وعايزك انتي
رحمه:-بعيون وجع والم وزعل وقلب كل دا حب وشوق … بعياط وانا اخترت عدي
هيثم:-لا يستحيل دا يحصل انتي ليا وبس انا رانيا طلقتها والجنين انا شاكك فيه هعمله تحاليل تاني
رحمه:-انتهي الكلام
هيثم ::-زي المجنون انا اتجوزتها عشانك عشان اراقبها عشان اوصلك
رحمه:-ف الف طريقه انك توصلي بيها ف مكاتب بحث عالميه دلوقت ف كل بلد بتعرف تجيب أي حد مش بطريقتك انك تتجوزها وكمان تخلف أسألك ع حاجه مافيش مرة وانت معاها افتكرت ال كانت بتعمله مافيش مرة افتكرت أنها ورا خطفي وقتلي زي مابتقول انك متجوز ها عشان تراقبها مافيش ول مرة وانت معاها صورتي جت ف بالك بس بس بس ياهيثم اسكت انا تعبت انا تعبت
هيثم:-وقف قدامه رحمه انا مش هسيبك عدي مايعرفكيش زي
رحمه:-عدي يعرفني احسن منك ووقف جنبي كتير وفداني وانا يستحيل اتخلي عنه حتي لو هضحي بأي شئ لاني بحفظ الجميل كويس جدا وعمري ماكان له فضل عليا بعد ربنا اني أنكر عدي حارب عشاني وانا هرد لو كل دا اني هفضل معاه لآخر يوم ف عمره
هيثم:-..لسه هاينطق قاطعه عادل
عادل:-هيثم خلص الكلام وياريت الموضوع دا محدش يتكلم فيه تاني
هيثم مش عارف يعمل ايه كرهه لرانيا زاد كدا رحمه ضاعت منه ول لابد بجوازها من عدي مش عارف ان عدي تقريبا أيامه معدودة طاب هيتصرف ازاي هو نيته كانت يعرف خبر عنها تاه من دماغه مكاتب المخابرات دلوقت غبي انا غبي ف فعلا كذا طريقه بس رحمه بتحاسبني ع حاجه ف ايد ربنا حمل رانيا طاب اعمل ايه هقدر أعيش من غير رحمه بعد مارجعت تاني دا عايش ع أمل رجوعها وأول ماترجع تكون مش من نصيبي يارب يارب صبرني
……
خرج هيثم من عندهم وهو ف حاله يرثي لها مش عارف يعمل ايه ول يروح فين الدنيا داقت جدا معاه وبقت سودة ولأول مرة اتمني انه يموت وكل ال حصل بيعدي من قدامه زي شريط الفديو $$$$
جه تاني يوم عدي يخرج من المستشفى ع فيلت رحمه المأذون هناك ووائل ال التاني مش عارف يعمل ايه وهند زعلانه من رحمه ومارديتش تحضر كتب الكتاب حتي نسرين حاولت مع رحمه ورحمه رافضة تمام رجوع لهيثم وليد عز خرج من المستشفي وبلغ عن رانيا ووراهم ال معاه وكل مصدوم أن رانيا يحصل كل دا منها ومع التحقيق مع رانيا اعترفت أنها وراه حادثة وليد عز كانت خايفه انه يبلغ هيثم بس خلاص كدا كدا هيثم عرف كل شئ كلهم مجتمعين رحمه لا هي فرحانة ول هي زعلانه حاله غريبه عندها بس ال كان مهم عندها أنها ماتسبش عدي ودا هو رد الجميل ودخل المأذون وهيثم مش معاهم قاعد ف اوضه ضلمه حاول معاه عمه بس مافيش فايدة لأول مره ينكسر كدا ليه وايه ال كاسره أعز انسان له بس خلاص ماباليد حيله
اتكتب الكتاب بين فرحان ال هو عدي وبين ال زعلان وتقريبا كلهم زعلانين وهم متواجدين كلهم جرس الفيلا يضرب مين
يفتح عادل يتفاجا بالشرطة
عادل:-نعم
ظابط الشرطه:-بيت رحمه سيد محمود
عادل:-ايوة خير
الظابط :-مطلوب القبض عليها
وائل:-ايه قبض ع مين وليه انا وائل الحسيني المحامي خير حضرتك
الظابط:-لما تيجي معانا هتعرف ياريت تتفضل
رحمه:-تقريبا فهمت ع ايه ….
عدي:-شو هاد
عادل:-طاب اتفضل حضرتك واحنا وارك بالعربيه
الظابط :-انا اسف بس لازم تيجي معانا فى البوكس
وائل:-احنا معروفين احنا مين واتفضل حضرتك سيب ظابط معانا وخليك ماشي ورانا عشان تتأكد
عدي:-شو هاد ال بيصير
رحمه:-ارتاح انت وانا راجعه يمكن عايزني ف أقوال ول حاجه
عدي:-لا اتي معك
رحمه:-لا انت تعبان خليك ارجوك
عدي:-مابيصير
رحمه:-عدي عشان خاطري
…….
اقنعت رحمه انه يفضل موجود ف الفيلا وراحت بالفعل مع عادل ووائل اول مادخلت ع الظابط
……… ايوة هي دي ياباشا هي دي منها لله منها لله
العقيد:-حضرتك رحمه سيد محمود
رحمه:-ايوة
وائل :-وائل الحسيني المحامي ممكن نفهم ف ايه
العقيد:-رحمه متهمه بقضية قتل
وائل:-ايه قتل
رحمه:-باصه ف الأرض تقريبا عارفه هي قتلت مين
وائل :مين
العقيد:-جوز الست كوثر جمال
وائل:-جاله الاسم مش غريب عليه
العقيد:-رحمه انتي متهمه انك قتلتي المدعو جمال اخو زوج حضرتك علي المتوفي
وائل:-استوعب الاسم خلاص بص ع رحمه
رحمه:-ايوة قتلته
وائل:ايه بتقولي ايه انا بطلب اني اقعد مع موكلتي شويه عيال انفراد لو سمحت افهم منها
العقيد:-بكرة مش دلوقت
نده ع العسكري خد ال متهمه ع الحبس
وائل :-لو سمحت حضرتك ممكن تبات هنا بلاش الحبس
العقيد:-ممنوع دي متهمه ف قضيه قتل …اتفضلي ياست كوثر روحي
جه العسكري واخد رحمه ع الحبس اول ماخرجت قدام عادل اتجنن ومسك ف العسكري
رحمه:-بس بس ياعادل طمن امي عليا وعدي
عادل:-ف ايه ف ايه
وائل:-اخده وقعد بيه تعالي هنا
عادل:-ف ايه وازاي ياخدوها كدا عملت ايه وهي مستسلمه ليه كدا
وائل :-رحمه متهمه بقتل جمال اخو زوجها علي
عادل:-ف صدمه من ال سمعه جمال قتلته رحمه طاب امتي وازاي لا لا دا كدب
وائل:-اختك اعترفت
عاظل:-وانت مش محامي متخرجها
وائل:بكرة هنبدا ف الإجراء العقيد قفل القضيه دلوقت
عادل:-واخدنها ع الحبس رحمه تبات ف الحبس لا لا اعمل ايه حاجه ارجوك
وائل:-انا عملت واتكلمت بس العقيد رفض قالي متهمه ف قضيه قتل
عادل:-وايه يعني
وائل :-قضيه مش سهله لو ثبت ادله ع رحمه مع اعترافها ممكن تتعدم
عادل:-ف صدمه ايه
…..
كل دا وهيثم مايعرفش حاجه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى