Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس المصري

الدكتوره باسف الاستاذ زين حضرتك عقيم
زين وفتون اتصدمه
فتون دموعها رغرغت بالدموع ولكن تماسكت مفيش علاج يادكتور
الدكتوره لافي يمشي طبعا الطب اتقدم وكتب الدكتوره العلاج ومشيوا
زين وفتون راكبين العربيه بصمت تام
فتون بتوتر وخوف زين اهدي شويه
زين بيسوق بسرعه كبيره
فتون اتمسكت بيه بخوف زين عشان خاطري اهدي ياحبيبي
زين وقف العربيه وفتون لسه هتتكلم زين باصلها باصه خليتها تسكت
وصلوا البيت
اسماء بابتسامه حمدالله علي السلامه
فتون الله يسلمك
زين طلع علي الاوضه
اسماء ها يافتون طمنيني
فتون بدموع نازله العيب عندي ياعمتوا
اسماء بصدمه يعني مفيش علاج
فتون في الدكتوره كتبت علي علاج وان شاء الله في امل ربنا كبير تصبحي على خير
اسماء طلعت اوضتها وتصلي وتدعي ان ربنا يرزقهم
فتون دخلت الاوضه لقيت زين راقد علي السرير فتون باصت بحزن وغيرت هدومها
فتون قربت منه وحضنته انا عارفه انك صاحي
زين….
فتون عشان خاطري رد عليا يازين
زين بصرامه عايزه ايه
فتون بتوتر من كلامه عارفه انك حزين بس ربنا كريم اووي وهيكرمنا باذن الله اكيد ربنا ليه حكمه في كدا ربنا بيختبرنا واحنا لازم نكون قد الاختبار ده ياحبيبي
زين بابتسامه حزينه باس دماغها
فتون بمرح وبعدين احنا اصلا لسه ملحقناش نقعد مع بعض يعني بقالنا كام شهر بس وحضنته
زين شدد من حضنه ليها ونسيبهم
والفجر زين قام يوصل حمزه ومليكه للمطار
والكل قام يسلم عليهم وكانو زعلانين جدا
وتاني يوم
عند حازم
ملك حازم عايزه اروح لماما
حازم بضيق انتي امبارح كنتي هناك عشان حمزه كان مسافر
ملك بعصبيه وفيها ايه يعني
حازم لا مفيش خروج
ملك بضيق ياحبيبي انهارده عشان فتون تعبانه
حازم خلاص روحي
وعند
جو ها عملت اللي قولتلك عليه
الشاب اه كله تمام
جو تمام تعالي خود بقيت فلوسك
بس نفذ المهمه التانيه الاول
الشاب انا مراقبهم متقلقش
جو اوك
وعند زين صحي وهو مخنوق ومتعصب وكل شوي يفتكر كلام الدكتوره
فتون بتوتر زين هتجيب العلاج
زين لا
فتون ليه
زين بعصبيه وغضب انا حر مش هتقوليلي اعمل ايه ومعملش ايه
فتون بدموع في ايه يازين
زين بغضب ومسك ايدها جامد
فتون بالم وودموع سيب ايدي
زين بصرامه انا زين الجارحي مش هتيجي واحده وتحكمه فاهمه وزقها ونزل للشغل
وعند
زين بصرامه عصام
عصام ايوه يازين بيه
زين بغضب وعصبيه بتراقب هايدي
عصام ايوه بس لسه مقبلتش حد
زين تمام
عصام بس ادام انت شاكك فيها ممسكتهاش ليه
زين عشان مس عايز اظلم حد لمجرد اني بشك شوف شغلك
حازم راح لزين الشغل
حازم سلم على زين انا ادايت العينات للدكتور من كل حاجه حمزه بيشربها بس مفيش حاجه موجوده فيها
زين تمام وبخبث خلاص عرفت مين
حازم مين
زين انا اصلا البت دي مش مريحاني كل مااروح لحمزه وهي بتتكلم في الفون القيها اتوترت جامد وتقفل
حازم ده سبب يعني
زين لا سمعتها مره
هايدي تمام ياحبي
المجهول كله تمام يعني
هايدي الزبون تعب اووي وبعدين انا هايدي مش اي حد كله تمام حط الفلوس في البنك علي حسابي
فلاش
زين سمعتها وانا نازل من الشركه وهي واقفه كدا علي السلم بس مااخدتش بالها مني ولما اخدت بالها مني قفلت الفون وباصت بتوتر ونزلت
حازم وانت هتعمل ايه
زين براقبها
حازم حاسك مدايق
زين بصرامه مفيش
حازم متاكد
زين اه يلا روح شغلك
حازم في بس على راحتك ياصحبي كنت عايز اريحك شويه
زين بابتسامه هبقي اجيلك
حازم مستنيك
وعند هايدي
انت قولتلي انك هتتجوزني
المجهول بخبث طبعا بس عايز منك حاجه صغيره
هايدي انا زهقت وعملت اللي انت عايزه
المجهول اخر طلب ليا
هايدي بابتسامه تمام
المجهول هتروحي لزين تسالي حمزه فين
هايدي طيب وبعديها هتتجوزني زي ما وعدتيني
المجهول اكيد ياقمر
وعند حمزه ومليكه وصلوا تركيا
حمزه بتعب وماسك دماغه بأيده
مليكه بقلق مالك ياحمزه
حمزه بإبتسامه تعب مفيش انا كويس
مليكه عرفت انه من تأثير الهروين
قامت جابت المايه وادتله مسكن
وارتاحوا من السفر لانه هيروح يتعالج
وعند مازن
يحي عملت ايه
مازن بعصبيه اسكت دلوقتي
يحي في ايه
مازن كل حاجه بتبوظ مش عارف انتقم منه
يحي بسخريه غبي
مازن بقولك انا مش ناقصك
وعند فتون
ملك مالك يابنتي
فتون بعياط اخوكي بقي قاسي اوي ياملك
ملك زين معلش ياحبيبتي الشغل كتير عليه لوحده وحمزه مسافر
فتون مقلتلهاش ان العيب من عند زين
ملك عاملتي ايه عند الدكتوره
فتون قالتلها نفس اللي قالته لاسماء
ملك بحزن باذن الله ربنا هيرزقك بذريه صالحه
فتون امين
ملك بقولك ايه ماتيجي ننزل نتمشي شويه ونجيب ايس كريم
فتون وزين
ملك مش هقول لحازم ده احنا هنتمشي شويه مش هنكمل ساعه
فتون بتوترانا خايفه
ملك ماتنشفي يابت مش هنتاخر والله
ولبست فتون ونزلت
ملك هجيب الشنطه وانزلك
فتون اوك ونزلت فتون
الشاب قدامي
جو نفذ
الشاب حط منديل علي مناخير فتون
فتون سقطت مغشيه عليها شالها وركبها العربيه
ملك نزلت اتصدمت لما مالقيتش فتون فضلت ترن عليها لقيت فونها في واقع في الشارع
ملك اتصلت بزين
ونسيبها تكلمه
ونروح لفتون جو اهلا بالقطه
فتون بصدمه انت
جو بسخريه اه
فتون بخوف انت عايز ايه
جو عايزك يامزه
فتون بلعت ريقها بخوف عايز ايه مني أنت ازاي تعمل كدا
جو بسخريه المره الجايه هبقي اقولك وقرب منها مسكها من شعرها وبصراخ انتي بتفضلي زين عليا هدفعك التمن غالي
الشاب خدرها
ونروح لزين الغضب عمي عينه لما ملك كلمته
زين بصراخ وبيكسر كل حاجة والله لاقتلك ياابن….
ونزل بسرعه ركب عربيته
جو اهلا
زين بيكتم غضبه وبهدوء استفز جو
جو بسخريه مراتك عندي وهبعتلك فيديو هتحلف بيه طول حياتك
زين بصراخ وغضب والله لو لمست شعره منها هيكون اخر يوم في عمرك
جو بأستفزاز لمست اكتر من شعرها وقفل
عصام بيرن علي زين لانه شاف هايدي مع…
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!