Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم جهاد عبدالرحمن

تاني يوم الصبح 
بعد ماادم وصل حياه الامتحان وراح الشركه 
أدم: الاجتماع الساعه كام 
تسنيم: علي الساعه ١١ ياأدم بيه والكل عندهم خبر  وجاهزين والكل هيبقا موجود في الاجتماع 
أدم: تمام أسر جه 
تسنيم: ايوه وهوا دلوقتي في مكتب حضرتك 
أدم: اوكي 
أدم دخل المكتب وأسر قاعد جوه 
ادم: ازيك يااسر 
أسر: الحمد الله… هتعمل ايه 
أدم: هنقرر في الاجتماع 
أسر : امممم 
بعد مرور وقت ليس بقصير 
أدم: طيب كلكو عارفين انا مسعدكو قد ايه وكل واحد فيكم انا السبب في الي هوا فيه 
رجل اعمال:  اكيد طبعا هوا حضرتك كنت عايزنا ليه ياادم بيه 
أدم: شركه ###### دي عايز التعامل بتعها يقف ومحدش يتعامل معاها خالص فيكو 
رجل اعمال اخر : هما عملو ايه
أدم: كانو بيتذاكو عليا وعلشان اتشهرو ونجحو مفكرين انهم هيخلو ادم البنهاوي يمشي علي مزاجهم ويعمل الي هما عايزينو بس هما الي جبوه لنفسهم 
رجل اعمال : ماشي ياادم بيه احنا موفقين طبعا ومحدش هيتعامل معاها انتا اكتر واحد بنحترمه وعمرنا منعمل حاجه تزعلك 
أدم: في حد معترض وهيتعامل مع الشركه دي 
الكل رد بي لا 
أدم: تمام كده الاجتماع خلص والي مش هيمشي بكده يعتبر نفسه انو بقا من اعدائي 
الكل خرج…
أسر : برافو عليك دول هيفلسو ومحدش هياخد منهم حاجه 
أدم بثقه : مين قال ان محدش هياخد منهم 
أسر : ازاي 
أدم: هتعرف 
بعد مرور ثلاثه ايام  ..
حياه خلصت الامتحنات  
في قصر أدم البنهاوي…
حياه: الو ازيك يتوته عامله ايه 
تقي : الحمد الله يحياه انتي عامله ايه 
حياه : الحمد الله خلصت الامتحنات وارتحت
تقي : امممم 
حياه : المهم اشقيني هتوفقي ولا ايه 
تقي : موافقه 
حياه : الله عليكي يحببتي الف مبروك وبتمنالك السعاده 
تقي : الله يبارك فيكي  يقلبي
حياه : اكيد بباكي ومامتك مبسوطين 
تقي : جدا 
حياه : اخيرا هنفرح بيكي يشيخه زهقتينا 
تقي : هههههههههههه شكلكو كده 
حياه: طيب يلا سلام بقا اروح اقول لاأدم 
تقي : اوكي سلام 
حياه نزلت تحت لادم في المكتب 
حياه خبطت علي باب المكتب 
أدم:ادخل 
حياه دخلت عند ادم 
أدم بصلها : امممم خير 
حياه : ايه بتقول كده ليه 
أدم: اكيد عايزه حاجه 
حياه : ههههههههههه لي يعني 
أدم: مش بتجيلي الا لما تكوني عايزه حاجه او في حاجه هتقوليها غير كده مش بتعبري
حياه : قصدك اني بتاعت مصلحتي ولا اي ????????
أدم بضحك: انا قولت كده 
حياه : معنا  كلامك كده يسي أدم 
أدم: هههههههههههه كنتي عايزه ايه 
حياه : والله انتا فهمني غلط انا جايه اقولك خبر حلو 
أدم بلهجه تقرير: خبر ايه لتكوني عايزه تقوليلي انك بتحبيني… اه قديمه انا عارف اساسا وده مش خبر حلو …????
حياه بنرفزه : تصدق انا غلطانه…. وبعدين احب فيك ايه انتا مفكش حاجه تتحب 
أدم: انا كلي علي بعضي اتحب اساسا بس انتي مش بتشوفي يفرولتي 
حياه بضيق: مغرور 
أدم قام من مكتبه وراح قدام حياه 
أدم : كنتي عايزه ايه 
حياه : تقي وافقت علي أسر 
أدم: الحمد الله هقول لأسر بقا 
حياه : امممم 
أدم بخبث : طيب انتي يعني مكنتيش عايزه تقولي انك بتحبيني …
حياه: تؤتؤ 
أدم : انا شايف في عيونك الحلوين دول انك بتحبيني 
حياه : هههههههههههههه
أدم بدنده: ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مبنا اتشال يلا يقلبي روحلها يلا قولها كل الي بيتقال… 
حياه: ده بعدك.. بس صوتك حلو اوي ????
أدم: طيب يلا روحي من هنا بقا علشان انا زعلان 
حياه بدلع : طيب معلش متزعلش يدومي 
أدم: ههههههههه عارفه اني بحب الكلمه دي منك علشان كده بتقوليها وتضحكي عليا 
حياه : لا والله… طب هتقول لاأسر امتا 
أدم: بكره انشاء الله في الشركه 
حياه : اوكي 
أدم: طيب اعمليلي قهوه بقا علشان انا غنتلك من شويه 
حياه : هوا كده غنيت لا غني اغنيه كامله وانا اعملك 
أدم: روحي اعمليها وانا هغنيلك في يوم اغنيه كامله 
حياه بفرحه : وعد 
أدم: وعد 
حياه : اوكي هروح اعملك 
أدم: ماشي يلا روحي 
حياه راحت تعمل لاادم قهوه وهيا في المطبخ ناديه رنت عليها 
حياه : ازيك يخلتو وحششاااني جدا 
ناديه : وانتي كمان يحياه وحشاني يحببتي بس باين اني وحشاكي اهوه باماره بتسألي عني 
حياه : والله يخلتو كنت مشغوله بالامتحنات وكان عليا ضغط كبير عارفه اني مقصره حقك عليا يدودو 
ناديه : ربنا يسعدك يحببتي ويخليكي ليا 
حياه : بقولك تقي خطبتها قريب اوعو متجوش 
ناديه : بجد مين 
حياه : اه أسر صاحب أدم  
ناديه: اه ربنا يكملهم علي خير متخفيش هاجي انا وكمال 
حياه : ماشي يخلتو هيا تقي هتتصل بيكي تعذمك اساسا 
ناديه: ماشي يبنتي انا اطمنت عليكي اهوه عايزه حاجه 
حياه : ربنا يخليكي مع السلامه
ناديه : مع السلامه 
ناديه : تقي هتتخطب يكمال 
كمال : والله لمين 
ناديه : لصاحب أدم 
كمال بلا مبالاه: طيب 
ناديه : هتروح معايا الخطوبه 
كمال لنفسه : ايوه اكيد هروح بقالي كتير مشفتش حياه هروح علشان اشوفها 
كمال : ايوه هروح معاكي 
ناديه : ماشي 
عند أدم وحياه 
_______
أدم طالع من المكتب ودارين نازله 
أدم: ازيك عامله ايه 
دارين : الحمد الله انتا عامل ايه 
أدم: كويس قررتي هتعملي ايه 
دارين : لسه مش عارفه هبدا شغل في ايه بس لما اقرر هقولك 
أدم: اوكي 
أدم تلفونه رن وطلع الجنينه يرد 
وحياه جابت القهوه وراحت المكتب ملقتهوش 
حياه : شوفتي أدم 
دارين بقرف : في الجنينه انتي علطول لزقاله متسبيه يرتاح منك شويه 
حياه بعصبيه : انتي مالك واحد ومراته بتتدخلي في الي ملكيش فيه ليه وبعدين أدم بيحبني ومش بيحبني ابعد عنه علشان كده علطول معاه ( ايه الكذب ده يحياه احنا هنضحكو علي بعض وهنحور اهوه????????????????) 
دارين بغيظ سكتت ومشت من قدام حياه 
وحياه راحت لاأدم 
أدم: امممم طب وانا مالي بده 
رجل الأعمال: كلهم بيسمعو كلامك ياادم بيه دول مش راضين يتعملو معايا خالص 
أدم: انا مليش دعوه انا اساسا رفضت عرضك الي رجعت في كلامك فيه وانتا بقا روح اتصرف معاهم 
أدم فصل في وشه السكه …
حياه : اتفضل 
أدم: شكرا 
حياه : العفو 
تاني يوم الصبح 
أدم: يبني هاخد كل الي انا عايزه منو بالتمن الي اختاره انا وهوا مجبور يوافق 
أسر : يخربيت دماغك يعني انتا هتاخد منه 
أدم: ايوه ده بعد ميتزلل ليا وبعدين ابقا اوافق 
أسر : هههههههههههه يستاهل 
أدم: علشان يبقا حد يفكر انو يمشي ادم البنهاوي علي مزاجه ده كان بيحلم باين ميعرفش هوا واقع مع مين 
أسر: هوا فعلا متخلف وأصحاب الشركات وافقو لانك بتتعامل مع الشركات الاجنبيه وتصدر ليهم ميقدروش يستغنو عنك 
أدم بثقه : كنت عارف انهم هيوافقو اساسا لانهم معندهمش خيار تاني 
أسر: اه 
بعد مرور يومين ويوم خطوبه أسر و تقي كان الكل موجود في قصر البنهاوي بطلب من ادم انو يعمل خطوبه أسر في القصر بتاعه 
أدم: يلا خلصي البسي يحياه 
حياه : اوكي هلبس اهوه 
أدم : بس بسرعه وانا يستي هستناكي قدام الباب علشان تخلصي….
حياه : اوكي 
حياه لبست فستان من اللون الاسود منفوش فيه لمعه سوده ماسك من الوسط ونازل منفوش بطريقه محترفه وفيه من عند الصدر طبقه رقيقه من اللون الابيض فيها لمعه سوده  ولبست حجاب مناسب مع فستنها وبرزت بندقيتها بالون الاسود مع  طلاء شفايف بالون الاحمر الجرئ اظهرت جمالها وملمحها الفاتنه وفي النهايه كانت ملاك وغايه في الجمال والبرائه الي في وشها مديها جمال إضافي فوق جمالها 
حياه طلعت لاادم 
أدم اول مشفها وجمالها الي سحره من اول مشفها عيونها الي بتاخد عقله اول ميبوصلها 
أدم: صراحه الفستان زي ميكون معمول علشانك وكمل… موزه ازي يعني 
حياه : شكرا علي الفستان عجبني اوي 
أدم: ساعت مشفتو حسيت انو هيكون حلو عليكي 
حياه بخجل : اممممم 
أدم: اممم ايه انا مش هنزلك من هنا 
حياه : ازاي يعني 
أدم قرب من حياه 
أدم: مش عايز حد يشوف العيون الحلوين دول غيري انا 
حياه بخجل : طيب يلا ننزل بقا اتاخرنا
أدم: تؤتؤ انا مش عايزك تنزلي وانتي كده 
حياه : مش انتا الي جبته وقولتلي البسيه
أدم: امممم 
حياه : طيب ايه 
أدم: هاتي بوسه علشان اسيبك تنزلي والا مش هتحضري الخطوبه 
حياه ووشها آحمر وزاد مش جمالها : ازاي يعني انتا انسان مستغل وكمان دي خطوبه تقي لازم احضرها 
أدم: براحتك بقا 
وبحركه سريعه من أدم كان شال حياه ودخلها الاوضه 
حياه بخضه : يخربتك انتا اتجننت 
أدم بااستفزاز قفل الباب ..
أدم: مش هتنزلي انتي حره بقا 
حياه بنرفزه قربت من ادم وباسته من خده وبعدين ضربته وقعده تضرب فيه كتير 
أدم بضحك : خلاص خلاص هنزلك بس بردو عملت الي انا عايزه 
حياه بغضب : افتح الباب 
أدم فتح الباب ونزل هوا وحياه 
وفضلو مستنين تقي وعلتها فتره قصيره وبعدين تقي  والكل اتجمع في القصر وكان المكان مليان بالناس والأغاني شغاله 
دارين اول مشافت حياه كانت مش طايقه نفسها لأنها كانت اجمل منها بكتير 
الكل كان موجود ناديه وكمال الي منزلش عينه من علي حياه وتقي كانت لابسه فستان من الون الذهبي مع ميك اب ساحر وكانت جميله جدا …
واسر طلع الخاتم ولبسه لتقي والكل كان بيبارك ليهم 
أدم بجديه : انتي متمشيش من جمبي وبطلي تنطيط زي الارنب من هنا لهنا انتي فاهمه 
حياه بنرفزه : طيب 
أدم: شاطره 
أدم بارك هوا وحياه لاأسر 
أسر: مش هتغني ياأدم ولا اي 
أدم: بس كده من عنيا 
أدم راح اخد الميك وبدا في اغنيه لتامر عشور يصغيره علي الحب ( ايوه بقا ????????????????????) 
أدم بدأ يغني وراح لعند حياه وبدا يرقص معاها وهوا بيغني وقرب منها وهمس / الاغنيه الي وعتك بيها 
حياه وقلبها بيدق بسرعه وضحكت 
أدم: ( يصغيره علي الحب انا سهران انا ليلي سرك في اغنيا ومواويلي انا املي تبكيلي وتحنيلي وتميلي لاكن خلاص هانت تدعيلي.. الرك علي النيه وانا نيتي انتي ده الكل عارف انك حببتي عايزه الجد لما بشوفك انا بنشد طب اسالي قلبي هوا يرد مقولتش انا الكلام ده لحد قبلك ايامي ليكي خلاص بقت تتحس بحبك ايوه ايوه ونص متمنعنيش سبيني بس اعيش ليكي الرك علي النيه وانا نيتي انتي ده الكل عاااارف انك حببتي) 
الكل كان مركز ومنسجم مع الاغنيه وادم كان منسجم مع الاغنيه وعنيه مفرقتش عين حياه وكان بيغني الاغنيه بااحساس عالي 
أدم: ( تستاهلي عمري الجاي وتستاهلي الغرام كله امل حياتي معاكي هوصله في الرقه ملكيش زي عنيكي بحر حنيه انا شوقي زاد فيا وفاض بيا الرك علي النيه وانا نيتي انتي ده الكل عاااارف انك حببتي عايزه الجد لما بشوفك انا بنشد طب اسالي قلبي هوا يرد مقولتش انا الكلام ده لحد قبلللك ايامي ليكي خلاص بقت تتحس بحبك ايوه ايوه ونص متمنعينيش سبيني بس اعيش ليكي الرك علي النيه وانا نيتي انتي ده الكل عااارف انك حببتي  عاااايزه الجد لما بشوفك انا بنشد طب اسالي قلبي هوا يرد مقولتش انا الكلام ده لحد قبلك الرك علي  النيه وانا نيتي انتي ده الكل عارف انك حببتي ???????????????????????????????? بحبك ايوه ايوه ونص ) 
أدم خلص غني وحياه كانت مبسوطه اوي وأدم فضل طول الخطوبه مركز مع حياه ومشلش عينه عنها ومتابع كل حاجه ضحكها وكلمها مع تقي هزارها ومش قادر يمنع نفسه انو يقرب منها اما دارين فكانت مركزه مع حد تاني وهوا كمال كانت ملاحظه نظراته لحياه وضيقه من قرب ادم لحياه اما أسر وتقي كانو مع بعض وكل واحد مقرر انو يبدأ حياه جديده ويسعد التاني علي قد ميقدر 
يتبع..
لقراءة البارت الثاني العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى