روايات

رواية أولاد عمي الفصل العشرون 20 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل العشرون 20 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل العشرون 20 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل العشرون 20 بقلم منة وائل

معتز:طنط هي كل ده بتلبس
ام حور:مش عارفه يابني والله اما تقوم اشوفها
معتز :مش عارف ياربي كان مستخبلي فين ده كله
ام حور:عاااااااااااااا الحقني يا معتز
معتز:اي في أي
ام حور:حور حور يابني حور هتروح مني
معتز:في أي بس
ام حور ببكاء:حور انتحرت يابني
معتز بصدمه:اي اوعي ياطنط بسرعه، استريها باي حاجه
ام حور ببكاء:اهو يابني يارب ونبي
معتز :ماتخافيش ماتخافيش ان شاء الله خير يلا تعالي
حور :يارب استرها يارب
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق بيرفكت في اسكندريه
معاذ:ادخلي
ساره :هو احنا هنبات في سويت واحد
معاذ:ياستي ما تخافيش السويت في اوضتين ماهو مينفعش اخ واخت كل واحد ينام في أوضه يعني السويت في غرفتين وكل غرفه ببابها ابقى اقفلي بابكي عليكي، مع اني مش عارف انتي خايفه من اي هبص على أي انا
ساره :نعم قصدك اي
معاذ :ما قصديش حاجه روحي اقعدي في اوضتك يلا
ساره :اقعد في الحته اللي تعجبني
معاذ:اه بداءنا بقا قط وفار، انا داخل الاوضه تصبحي على خير
ساره :عبيط ده والا اي
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في فيلا عاصم
رعد:يا عاصم رايقه معاك ياعم
عاصم :اي ياعم رايح فين دي بنت خالتي
رعد:اي ده بجد
عاصم :ايوا يلا اقعد جوا هنا على ما تمشي
رعد:تمم
……….
عاصم :يلا يا شروق بسرعه امشي فهمتي هتعملي اي خلاص
شروق :تمم يا مستر سلام
عاصم :سلام
رعد:اي يابني انت مهربها بمخدرات ههههههههههه
عاصم :لا بس هي مش بتحب تنكشف على رجاله أصلها من الصعيد
رعد :اه تمم المهم
عاصم :خير
رعد :سلمان المحلاوي
عاصم :ماله
رعد:كسب المناقصه
عاصم :مش دي المناقصه ال…
رعد:ايوا هي دي هو مفكر لما يكسب المناقصه دي هيقدر يلوي دراعي بس على مين ده انا رعد العرباوي
عاصم :طب وهتعمل اي في المناقصه اللي جايه
رعد:والله بفكر اكسبها بشياكه
عاصم :ازاي
رعد:يعني محدش فينا هيروح اصلا انا هبعت اقل موظف عندي
عاصم :انت واثق انك هتكسبها
رعد:عيب لما تقول الكلام ده لصاحبك، مالي ايدي وزي الفل
عاصم :تمم على البركه
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في المستشفى
معتز :دكتور بسرعه
الدكتور :بسرعه هاتوها على أوضه العمليات
ام حور:بنتي يا حبيبتي ليه بس كده يابنتي ليه
معتز :اهدي يا أمي ان شاء الله هتبقى كويسه
ام حور:يارب احنا عملنا اي في حياتنا عشان كل ده ليه بس يابنتي كده
معتز :ان شاء الله خير يا امي
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
نورهان :شكرا اوي، انتي اسمك اي
الممرضه :اسمي تاني يا فندم
نورهان :اسمك جميل اوي، اقعدي يا تهاني واقفه ليه
الممرضه :شكرا يا فندم
نورهان :بقولك يا تهاني انتي عندك اخوات
الممرضه :ايوا عندي اختي تقي الصغيره في اللفه وجنى في ثانوي
نورهان :يا خلاثي في اللفه خدي يا تقي دول لاخواتك
الممرضه :كتير والله ياست هانم
نورهان :لا ماتقوليش كده دي حاجه بسيطه
الممرضه :تسلملي يا ست الكل
دب دب
نورهان :شوفي مين
الممرضه :حاضر
حسام :السلام عليكم
نورهان:عليكم السلام تعالي يا حسام
حسام :اي عامله اي النهارده يا نونو
نورهان :الحمدلله بقت احسن
حسام :طيب تعالي يا مشيره
نورهان :اي ده في أي
حسام :اي يابنتي هتلبسم الفستان ده
نورهان :ليه يعني ده كله
حسام :عشان عاملك مفاجاءه
مشيره :يلا اخرج بقا عشان البسها
حسام :حاضر
نورهان :مفاجاءه اي دي يا مشيره
مشيره :مش عارفه والله بس هو قالي تجهزي وجهزيها
نورهان :ربنا يستر
……………..
عبد الرحمن :انتي الممرضه يابنتي
الممرضه:ايوا يا حاج
عبد الرحمن :نورتي يابنتي
الممرضه :نورك يا حاج
عبد الرحمن :سميره اعمليلي كوبايه شاي
الممرضه:انت صحتك عدمانه يا حاج اوعي انتي انا اللي هعملها
عبد الرحمن :ازاي يابنتي ما يصحش
الممرضه :استنا بس يا حاج انت محتاج تتقوى يعني شويه قراقيش كده مع الشاي
عبد الرحمن :انتي بتعرفي؟
الممرضه :طبها ياحاج استنا بس هوريك
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في شركه العرباوي
نادر:رعد كويس انك جيت
رعد:في أي مالك
نادر:ابوك دوشني من الصبح ازاي تنقلوها ومش عارف اي ومن الصبح هما الاتنين في المكتب ووجعوا دماغي
رعد:اوعي اما اشوف اخرتها
وائل:رعد انت اي اللي عملته ده
رعد:اي عملت اي واحده ونقلتها فسم هي هتبقا كفئ هناك في مانع
وائل:اه في مانع انا مش عاوزها تتنقل هناك
رعد:ليه أن شاء الله
وائل:عشان عشان محتاجها في الشغل
رعد:نجبلك غيرها عادي جدا
انجي :ايوا بس سبق وقولت ان شغلي الأساسي مع مستر وائل
رعد:صوتك مايعلاش وماتدخليش انا هنا اعمل اللي انا عاوزه وانتي تنفذي سامعه يلا روحي على شغلك، اما بالنسبه ليك يا بابا انت مجرد موظف هنا بردو الشغل مفيهوش بابا وغيره، وجدي مدني كل الصلاحيات اني امشي الشركه على مزاجي تمم يا بابا، و اه بلاش الانفعال الزايد ده عشان صحتك لانها واحده مش مستهله كل ده والا انت شايف اي عم اءذنك
وائل :ماشي يا رعد
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل شروق
شروق :اه والله يا ماما وكنت هتكشف
ناديه:يالهوي طب الحمدلله انك عرفتي مش تبيني وشك
شروق :المشكله بقا أن وقت ما هروح القصر هسيبك لوحدك
ناديه :ماتشغلش بالك بيا انا هكون كويسه
شروق:المشكله اني خايفه اضعف  لما اشوف بابا
ناديه:لا اجمدي كده يا قلب امك
شروق:على الله كله يا ماما، المهم انتي اتغدتي
ناديه:لا كنت مستنياكي
شروق :طب يلا يا حبيبتي عشان تاكلي وتاخدي الدوا
ناديه :يلا يابنتي
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق بيرفكت في اسكندريه
ترن ترن
معاذ:الو ايوا يا فارس اي وصل طيب طيب حالا هننزل مع السلامه
ساره:اي في أي
معاذ:وصل
ساره :طب يلا بينا
معاذ:يلا
………………..
سليم :ههههههههه لا طبعا يافندم مانستغناش لا اكيد هستناك اه لا انا جيت من الاردن على مطار اسكندريه على طول لسه واصل مابقاليش نص ساعه ايوا تمم هستناك اه طبعا تنور فندق برفكت تمم يا فندم مع السلامه
ساره :ااااااااااه
سليم :انا اسف اسف جدا جدا يا فندم
             بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
            في المستشفى
الدكتور :محاوله انتحار بس الحمدلله لحقناها انا لازم أبلغ البوليس
معتز:لا يادكتور مش مستهله بوليس دي مراتي وانا كنت مزهقها في عيشتها انا اسف يا حبيبتي
الدكتور:مينفعش لازم اتصل بالبوليس
معتز:يا دكتور قولتلك خلاص مش مستهله معاك معتز العرباوي ودي مراتي
الدكتور:خلاص اللي تشوفوا عن اءذنكم
ام حور:ليه بس كده يابنتي توجعي قلبي عليكي
معتز :ممكن تسبينا لوحدنا شويه ياأمي معلش
ام حور:حاضر يابني
معتز :انتي اي اللي بتعملي في نفسك ده
حور:انت بذات ماتتكلمش لان انت السبب في اللي انا فيه ده كله فاهم
نظر لها معتز بغضب َقرب إليها وامسكها من ذراعاَها
معتز :قولتلك كان غصب عني انتي مش بتفهمي ليه وانا هصلح  غلطتي اي انتي مش بترحمي انا كل يوم بجلد نفسي بسببك افهمي بقا
نظرت له بغضب وقامت بضربه على وجه وقالت :اوعي ماتمسكنيش
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
عبد الرحمن :هههههههه يخربيتك يا تهاني ده انتي طلعتي مشكله
الممرضه :هههههههه عجبك يا القراقيش يا حاج
عبد الرحمن :تسلم ايدك والله ست بنات بصحيح، اااااه مش قادر
الممرضه :يالهوي مالك يا حاج يالهوي
عبد الرحمن :ااااااه قلبي
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى