روايات

رواية غرام الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رحمة أشرف

رعد بص عليها. ايه مخصماك دي انتي بتكلمي عيل صغير  قدامك….. مش انتي مخصماني قاعده ليه برااااا قال الكلمه الاخيره بصوت عالي
رحمه انخضت في مكانها من نبرت صوته وعيطت.
رعد بضحك. ههههههههه والله حاسس اني مجوز عيله صغيره
رحمه بصتله ودموعها على خدها
رعد مقدرش يستحمل دموعها اتجه لعندها. هو كل لم اقلك كلمه تعيطي……. طيب انا اسف. …… طيب بصلي
رحمه بدموع وصوت مبحوح. لوسمحت… متكلمنيش
رعد.قام وقف وطلع بره الاوضه بكل برود
رحمه في نفسها. ه….. دا حتي متنزلش انه يصلحني
رحمه قعدت تعيط لوحدها.
عند ساره ام رحمه وزهراء
ساره. ريحه جيه في الصاله متوتره. يا ترى هم فين….. انا هرن علي فاتن اسألها…….. وفعلا رنت
ساره. الووو ازيك يا فاتن عامله ايه وحشاني
فاتن بابتسامه… . حبيبتي انا تمام انتي عامله ايه…لسه فكرني ..طيب يا ست اسالي الي اختك
استووب.
فاتن دي تبق اخت ساره وخالت رحمه وزهراء
ساره. انا تمام يا قلبي…….. بس رحمه وزهراء عندك
فاتن بكذب … ايوه موجدين هنا قعدين معايا ……. معلش انا الي مسكت فيهم
ساره. خلاص مفيش مشكله بس متخلهمش  يتأخرو
فاتن بابتسامه . حاضر يا حبيبتي
ساره. باي
زهراء قاعده بتعيط ومروان بهديها
زهراء بدموع … انت مزعلتش لم مرات عمك سبتك في الميتم
مروان بضحك. ههههههههه لا مزعلتش علشان انا الي قلتلها اني ادخل ميتم
زهراء باستغراب …. ازاي ..
مروان بتفكير … بصي يا ستي  اصل لم عمي مات مرات عمي  قلتلي انها هتسافر ومش هترجع تاني وقالتلي اني اروح معاها بس انا رفضت علشان افضل جنب قبر بابا وماما قلتلي عندي صحبتي بتشتغل في ميتم ها وديك هناك قلتلها ماشي ادتني تلفون قلتلي خليه معاك علشان اطمن عليك وقالت لصاحبت الميتم انها تنفز كل الي بطلبه كانت بترن عليا كل يوم بعد مطلعت من الميتم بعدها بسنه حصلي حادثه وهي بعدها عرفت اني في المستشفى جتلي على طول وفضلت تعتزر انها سابتي ومشيت وانا ومراد أهديها وهي تحضني وتقول اسفه اسفه انا الي سبتك يا حبيبي انت انا اسفه فضلت تعيط لحد ماطلعت من المستشفى وقعدت اهتمت بيااا قعدت معايا هنا ٥ سنين وسافرت تاني فضلت تعيط ومش عايزه تسافر وتسبني بس اطرد  انها تسافر علشان مراد والجمعه …… دس اكتر من  امي انا بحبها زي امي بالظبط
????????أم رحمه ????????
رحمه قاعده بتعيط وبتكلم نفسها. هو في ايه ….. بارد..  مغرور   وقعدت تعيط
بعد شويه رعد دخل تاني
رحمه حست بيه بس مبصتلهوش وفضلت تعيط
رعد بابتسامه … مش كفايا عياط بقاا
رحمه. مش بعيط……. مش بعيط عليك
رعد بسخريه…. ايوه واضح انك مش بتعيطي
رحمه بصت وراها بدمووع. اضحك ما……
بصت لقت رعد واقف معاه علبت شكولاته كبيره على شكل قلب وماسك باللين في ايده وواقف مبتسم
رحمه كانت عايزه تجري عليه و تاخد الشوكولاته بس افتكرت اسلوبه في الكلام معاها
رعد بابتسامه . تعالي…. خدي.. ده ليكي
رحمه اتجهلته وبصت للجهه التانيه
رعد حط الشوكولاته على السرير وضحك. ههههههههه مالك يا قلبي…… انا زعلتك….. طيب انا بجد اسف
رحمه…..
رعد  قرب منها ولفها ليه. خلاص يا ري ري انا اسف
رحمه بصتله. انت شايف كده….. تكلمني بالطريقه دي وتقلي اسف
رعد…..كان هيتكلم  قطع كلامه رنين تلفون رحمه
رحمه. ألوو خلتوو فاتن عامله ايه
فاتن. انتي واختك فين…. قلتولي لم ماما ترن عليا تقليلها ان انا وزهراء عندك…. امك اتصلت وكانت بتسأل عليكو بين عليها متعصبه
رحمه بتوتر. ..طيب يا خالتو خمسه ونكون في البيت وربنا يستر …. شكرا يا خالتو حبيبتي
فاتن … متتاخريش بره وروحي على طول … لينا كلام  بعدين
رحمه؛. انتي تامري يا خالتو
فاتن. باي يا حبيبتي
رحمه باي
رحمه اخدت نفس عميق… الحمد الله
رعد وهو يحاصرها بين ايده.. في ايه
رحمه. ماما قلقانه علينا ولازم نمشي …وبين عليها متعصبه …. يلا لازم امشي
رعد بابتسامه. مش لم أصلحك الأول
رحمه. ابعد عني….. يا رعد
رعد.. ليه بس يا قلب رعد
رحمه وهي تبعد عنه. كده انا لسه قيلالك دلوقتي اني مخصماك فا خلاص
رعد. طيب يرضيكي اني اسافر وانتي زعلانه مني
رحمه بصتله. لا
رعد خلاص….. يبق انا اسف للمره العشرين
رحمه ابتسمت. ماشي…. بس متتكررش تاني
رعد بابتسامه جزابه …  عيوني
رحمه ضحكت. ههههههه هات  بقا شوكولاته.
رعد بابتسامه خبيثه… للاسف من غير مقابل لا
رحمه ..ايه ده انت من نوع الرشوه وكده ..لا ربنا يستر
رعد ..هههههه عيزاها ..هاتي قابل
رحمه باستغراب … ايه هو
رعد.شاور علي خده
رحمه بخجل وكسوف ..لا طبعا …. مفيش. اوع يا رعد
رعد بصلها ..يبقا خلاص … مفيش شوكولاته
رحمه اتنهدت بعمق و قربت منه ونزلته لمستواها  وقبلة في خده. وشها احمر
رعد بصلها بابتسامه وحضنها بحب.. بحبك
رحمه طلعت من حضنه. هات بقا
رعد ابتسم ابتسامه عريضه..واداها العبه
رحمه اخدت الشوكولاته بابتسامه…. شكرا
رعد بابتسامه . انتي تامري
رحمه فتحتها وفضلت تاكل وهي مستمتعه بيها
????????أم زهراء ????????
زهراء وهي تكلم مروان. وهي فين دلوقتي
مروان. في النمسا ومعاها مراد هترجع الاسبوع الجي
زهراء. ربنا يجبها بالسلامه…… هتخليني اشوفها
مروان ابتسم علي طفولتها …. اكيد… ها عرفك  عليها …أن شاءالله أول ما توصل
رحمه باستغراب .. ها تعرفها على مين
زهراء. عمتو .. هترجع من الصفر الاسبوع الجاي
رحمه وهي تكلم مروان. تيجي بالسلامة
مروان بابتسامه … تسلمي يا حب
رحمه في سرها. يانهار بنفسجي … ربنا يستر
رعد بعصبية وغيره . أصدق. بالله  اني انا الي حبيتك
مروان بضحك . اهدي يا عم….. ههههههههههه بتاخد كل حاجه على أعصابك كده
زهراء ورحمه. هههههههههه
رعد وهو يقرب منه . انا…. طيب… تعالي بقااا
مروان وهو يجري قدامه. اهدي يا حبيبي بس
رعد. حبيبي… تاني يا مروان…. والله لربيك
رحمه وزهراء. ههههههههه
زهراء.خلاص بقاا….. ابقو اتعاركو بعدين
رعد وهو يهدده .. حسابك معايا….. بعدين
مروان بضحك… يا عم…. اوع. كده
رحمه. يلا لازم نمشي
مروان. يلا تعالو …..
رحمه خرجت مع زهراء ومروان
رحمه. الساعه كام
زهراء. الساعه ٥ ليه
رحمه. فاتن رنت عليا وقالت إن ماما رنت عليها وقلتلها ان احنا عندها ..وبين مانت متعصبه .
زهراء بتفكير . بس ماما اكيد مش ها تخش عليها الحوار ده
رحمه بتوتر .. ربنا يستر……… احنا بنغلط اوي يا زهراء المفروض نقلها
زهراء . اهدي وان شاء الله خير
مروان. مين فاتن
رحمه. اخت امي ..
مروان. بين كده… بتحبكم
زهراء بابتسامه .. ايوه بتقف معانا لم ماما تتعصب ودي بئر اثرارنا
رحمه بابتسامه.. وصلنا يلا
مروان وقف عند أول الشارع وقعدو يتكلمو
زهراء. رحمه…… تعرفي ان مروان ورعد كانوو. في ميتم
رحمه بابتسامه.اه ..رعد كان قالي انه قابل مروان في الميتم …  علشان كده عملت ميتم
مروان. ايوه لم بقيت رجل أعمال  عملت الميتم ده ….. باسم امي
قطع كلامهم تلفونها الي بيرن
رحمه. ماما…… ماما يا زهراء
زهراء . اهدي وردي عليها
رحمه بتوتر… الووو
الام. انزلي من العربيه الي انتي فيها و هاتي اختك و تعالي وليا كلام تاني معاكم
رحمه بتوتر. ما ما
ألام بتعصب . اخرصي وتعالي…… وفصلت التلفون
رحمه بخوف … ماما بتزعق
زهراء. في ايه
رحمه. بتقلي انزلي من العربيه الي انتي فيها وهاتي اختك وتعالي ولم نطلع هيكون ليها كلام تاني
زهراء. اييييه
مروان. طيب اهدو انا هطلع معاكم
زهراء. لا……. خليك….طبعا مش هينفع
مروان بإصرار .. لا انا طالع  … والي يحصل يحصل
رحمه بتفهم .. لا يا مروان….. خليك واحنا هنعرف نتصرف …. ولم الموضوع
مروان بقلت حيله …ماشي…… خلو بالكو من نفسكو
رحمه وزهراء خرجوو من العربيه وطلعو بالاسنسير
رحمه. ماما بين عليها عارفه حاجه …والي احنا بنعمله ده غلط كله علي بعضه
زهراء. اهدي اكيد…… خير
مروان اتجه بالعربيه لبيت رعد
رعد. ايه مروحتش ليه
مروان حكاله كل حاجه
رعد. ايييه…. طيب وتسبهم يا مروان
مروان. ممتهم بين كده عرفت…..
رعد. وتسيبهم  يا مروان …وسع وسع .كده خليني اتصرف…. ده غلطتي انا
مروان. مش عارف… هم قالو ها يعرفو اتصرفوا…وبعدين انت هتعمل ايه يعني
رعد بجديه وهو يلبس جاكيت البدله ..هعمل ايه يعني. هروح اتكلم مع  مامتهم. واقولها علي كل حاجه.
????????????????????????????????????????????????
أم رحمه وزهراء
رحمه وزهراء دخلو البيت
لقو الام واقفه والغضب مليها
الام بتعصب. كنتو فين
زهراء بتوتر. عند خا
الام بصوت شبه عالي. مش عايزه كذب.. كتوو فين
رحمه وزهراء بصو لبعض
ألام. ردو .. انا بكلمكم
… كانو معايا
زهراء ورحمه وساره بصو وراهم لقو بنت جميله واقفه لبسه درس و محجبه
رحمه وزهراء. ريواااان
الام. وهي تحضنها بشوق ام … يا حبيبتي رجعتي أمته… و ماقلتليش.   ليه
استووب
ريوان دي اخت رحمه وزهراء اكبر منهم بسنه سافرت مع بباها علشان تكمل دراستها هناك في قطر  فتاه جميله مرحه بتضحك على طول وبتحب رحمه وزهراء
ريوان. لسه واصله من شويه ورحمه وزهراء كانوا معيا
رحمه وزهراء بكذب.. اه اه…. حلوه المفاجئه
الام بابتسامه. واحلى مفاجاه
ريوان بابتسامه .. وحشتيني اوي يا ماما
الام بابتسامه حنون .. انتي اكتر يا حبيبت ماما
ريوان. انا هدخل اريح شويه . علشان فاصله خالص وتعبانه
الام بابتسامه.  .. ادخلي وانا هروح اعملك العشاء
ريوان. ماشي
ريوان وزهراء ورحمه دخلو الاوضه
رحمه وزهراء. عاااااااااا وحشتينا اوووي
ريوان و هي تحضنهم. انتم اكتر والله … بس ماما كانت متعصبه منكم ليه ما رضتش اقلها حاجه انا شفتكم وانتو طالعين من عربيه واحد غريب كنتو فين
رحمه وزهراء بصو لبعض
زهراء وهي تشدها. تعالي اقعدي واحنا نحكيلك
رحمه وزهراء و ريوان قعدو
رحمه وزهراء قعدو يحكو عن كل حاجه حصلت من ساعت ما رحمه انخطفت لحد دلوقتي
رحمه. اه و ده كل الي حصل ولا حاجه اقل ولا أزيد
ريوان كانت مصدومه كأنها في فلم مش حقيقه
زهراء. ريوان. رحتي فين
????????????????????????????????????????????????
أم رعد ومروان
مروان .خلاص بقا يا رعد اقعد يا خي. مش كده وبعدين.  حتي لو فيه حاجه متخفش انا سبت واحد تحت البيت يشوف الأوضاع.
رعد بجديه. لازم تعرف كل حاجه .اول ما انزل من الصفر هروح اتكلم معاها. اكيد
مروان بارتياح .أن شاءالله
????????????????????????????????????????????????
أم رحمه و زهراء
ريوان. اه اه معاكو…… طيب….وكل ده يحصل وبابا ميعرفش
زهراء ..ماما هي الي رفضت تقوله
..انتي عارفه أنه ممكن يعمل ايه.  فا متجيبيش سيره لبابا تمام
ريوان. تمام. متخفوش..وانتو عارفين أن ده غلط صح. وعيب
زهراء ورحمه.  والله في اقرب وقت هنقول لماما ومش ها نخبي حاجه عنها
ريوان بابتسامه..تمام وانا مش هقول حاجه علشان واثقه فيكم  ..المهم قولولي  انتي يا زهراء  حبيتي مروان….. طيب رحمه…. بتحبي رعد ولا لا
رحمه وشها احمر.. ها
زهراء بخبث .ها ايه
رحمه بابتسامه.. بحبه
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى