Uncategorized

رواية حياة الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم منة جمال

 رواية حياة الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم منة جمال

سليم:لاء
اياد بخوف:لا اي يابابا
سليم بضحك:مالك خوفت كدا ليه ياحليتها جبت ورا كدا ليه انا بهزر
اياد برتياح:حرام عليك والله ياحج قلقتني
سليم:اجمد كدا ياض وانت عارف اني عمري مااقف في طريق سعدتك ابدا لا انا ولا امك يحبيبي
اياد بحب:ربنا يخليكووا ليا يارب
سليم:ويخليك يحبيبي
*****
في اليوم التاني
صباح الخير ياشيخ
خلف:اهلاا بعريس بنتي
اياد بضحك:حبيبي والله ثم اكمل بجديه انا كلمت ولدي وولدتي وهم وموافقين ومرحبين بالموضوع جداا يبقي علي خيره الله
خلف:تماام ياولدي انت كدا هتجيب اهلك هنا ولا احنا هنروح ولا اي فهمني
اياد:لا احنا هنسافر لازم عشان ورايا حاجات كتير واشوف الشغل والكلام دا
خلف بتفهم :ماشي يولدي احنا هنمشي امتا
اياد:بعد بكرا كدا. بس انا كنت عايزك في موضوع كدا
خلف:خير يولدي
اياد:بصراحه عمر صحبي عايز يتقدم لسهر قولت اي موافق
خلف:طب بس بقا انا موافق وكل حاجه انا مش هلاقي لسهر واحد زي عمر بس لازم هو يجي ويطلبها مني زيك اكدي
اياد: خلاص اتفقنا انا هجيبو وهنيجي
*****
مش قادره قصدك ياورد مش قادره طلع بيحبني هييييييي اخيراا هيبقي ليا قالي هكلم عمك انهارده
ورد بضحك:اهدي يامجنونه خلاص
سهر بهيام:دا عليه حته حضن يخربيته هو بجد في كدا حضنه دا خيال
ورد:خلاص ياام الخيال عرفنا
سهر:وانتي مالك متغاظه ليه ياام صورم
ورد :وانا هتغاظ منك ليه يختي دا انا معايا سيد سيدو المشكله اني مدايقه بس عشان هنمشي وهنعيش في القاهره انتي عارفه يعني ايي
سهر بغباء:يعني ايي
ورد بتعب:يعني ناس جديده اشكال جديده لبسك دا اكيد مينفعش هناك يضحكوا عليكي وكل حاجه لازم تتغير عشان نبقي شبهم ولا هيجيوا علينا
سهر: اي الكلام الهبل دا انتي مجنونه مين دا اللي يقدر يجي علينا
ورد:انتي مش فاهمني برضو
سهر:خلاص مش عايزه افهم حاجه انتي اللي متخلفه احنا اه ممكن نغير طريقه لبسنا بس عشان اكيد مش هنمشي فس مصر بعبايات بيتي لكن اننا نغير من اسلوبنا وطريقتنا دي حاجه مستحيل احنا منغيرش نفسنا عشان حد انتي فاهمني
ورد: تمام خلاص كلامك مظبوط
******
حياة ياحياة
حياة:اي يحبيبي في ايه
سليم:فين فريده زمان سليم والجماعه جاين
حياة:فريده بتلبس جوه وخارجه خلاص
سليم:طيب استعجلها
فريده:خلاص ياسولي انا خلصت
سليم:كل دا يختي اومال فين سي حسن بتاعك
فريده بضحك:زمانه جاي يابابا خلاص
ترن ترررن
سليم:شكلهم جوووم
عمر: وحشتني اوووي ياسولي
سليم بحب:وانت كمان ياواد يعمر والله
اياد:الله وانا موحتكش ولا اي
سليم:تعالي انت كمان والله وحشتني ياض
حياة بالهفه:اياد حبيبي وحشتني تعالي في حضني
اياد:وربنا وانتي كمان يالولو وحشتني اووي
اياد:فري وحشتني اووي ياقرده
فريده:لا انا زعلانه منك ازاي طول السافريه عمرك ماكلمتني
اياد:معلش يحبيبتي غصب عني والله كنت وبعدين تعالي هنا ع اساس انك انتي كلمتني ياختي
فريده:وانا كمان كان غصب عني
اياد: اعرفك يابابا دا الشيخ خلف
سليم بحب:اهلاا يشيخ خلف نورت مصر
خلف:منوره بناسها
اياد بعشق:دي بقاا ياماما ورد اللي قولتلك عليها ودي سهر خطيبت عمر
سليم:مش معقول ايه الجمال دا انتي طبيعيه
حياة بغيظ:جرا اي ياسليم مالك
هاا ابدا يحبيبتي مفيش حاجه
حياة بحب:اهلاا ياحبايبي مشاءلله عليكم زي الملايكه بظبط ربنا يحفظكم
ورد وسهر بخجل:ربنا يخليكي ياطنط
حياة بلوم:طنط اي بقا هتخلوني ازعل منكم من هنا ورايح انا اسمي ماما وبعدين دا انتو وخداين عيالي
فريده:ازيكم عاملين ايه انا فريده اخت اياد وعمر بتمني اننا نبقي صحاب
اكيد اكيد طبعاا
سلامو عليكم
وعليكم ماسلام
فريده:اقدملكوا حسن خطيبي
اياد وعمر:اهلا بيك يجوز اختي ????????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
للعودة للجزء الأول من رواية حياة : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى