Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

في السجن ..
كان يتحدث بغضب ووعيد لذلك المجرم وابنته يعلم جيدا أنها ليس لها ذنب في ذلك ولكنها هي من تجعله ينفذ انتقامه ليخرجها من حضنه لتتحدث بدموع .
-رعد انا خايفه عليك ي رعد الدميري مش سهل ده مجرم ارجوك ي رعد خالي بالك من نفسك علشان خاطري .
ليقترب منها بعشق وهو يلمس علي شعرها بحنان .
-خايفه عليا ي روحي في كل الي انتي فيه ي رحمه وانا حياتي تسوي ايه من غيرك بس انا هعمل اي حاجه علشان اخرجك من هنا ونعيش مع بعض العمر كله ي روحي .
-مكنش فيه سبب تاني غير انك تتجوز مهره ي رعد .
قالتها بغضب وغيره ليرد الآخر بثبات وقوه ووعيد .
-ايوه لازم ولانسيتي الي عمله فيكي .
لتنساب دموعها بغزاره لتسرح فيما حدث بالماضي .
فلاش باك..
في شركه الدميري..
كان يجلس بغرور وهو ينظر بوقاحه ل سكرتيرته رحمه الذي كانت تعد الملفات الخاصه بالشركه ليقوم باستدعاءها الي مكتبه لتسير رحمه الي داخل المكتب بعمليه .
-اومر ي افندم .
ليقوم الدميري ويسير بالقرب منها وهو يحاول أن يتعامل بوقاحة معاها لتبتعد عنه بغضب .
-حضرتك ميصحش كده الي بتعمله ده .
-بقولك ايه ي حلوه كل حاجه بالفلوس وانا بصراحه عايزك ليا بصراحه عجباني .
-انا مش واحده من اياهم ي سالم بيه وانا مش عايزه منك حاجه وهسيب الشركه والله الغني عن كل قرش منك .
قالتها بدموع وقوه ليرد الآخر بتهديد .
-خليكي عارفه ي رحمه انك لو منفذتيش طلبي هتندمي بقيه عمرك ومتنسيش امك .
-مش هندم علي حاجه اكتر من كده وربنا انشاء الله هيكون معايا والي عندك اعمله .
لتسرع بالخارج تحت نظراته الماكره ليتوعد بهلاكها ليمسك هاتفه لتنفيذ مخططه .
في شقه رحمه ..
شقه متهالكه بعض الشئ أسرعت رحمه بخوف من منظر الشرطه الذي تملأ الشقه وصوت بكاء والدددتها الذي يدوي في الارجاء لتتحدث برعب .
-خير ي حضره الظابط فيه ايه .
-انتي رحمه السيد .
-ايوه انا فيه ايه .
-جاتلنا اخباريه انك بتاجري في المخدرات ولما فتشنا لقينا 100كيلو من الهيروين ودلوقتي اتفضلي معانا من سكات .
-انا معملتش حاجه والله العظيم معملت حاجه صدقيني ي ماما والله ماعملت حاجه ربنا ينتقم منك ي سالم .
قالتها بانهيار ودموع ليرد الظابط بحسم. 
-خدوها علي البوكس يلا .
ليسرعوا الي اخذها تحت دموعها وصراخها ..
-ررررررررعد الحقني..
باك …
كانت تحكي بدموع غزيره والم وهي تتذكر دائما ماذا حدث فكانت هي ورعد قصه حب تتحدى الصعاب دائما كانت أحلامهم بسيطه ولكن شر الدميري كان كافيل بانهيار جميع أحلامهم ليتوعد رعد باشد الانتقام ….مثلث العشق رعد ورحمه ومهره ترا ماذا ستكون النهايه …
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في أحدا الاماكن الفخمه …
كان يجلس بغرور المعتاد أما هي كانت تنظر له بإعجاب شديد فدائما يخطف أنفاسها لتتحدث بمكر .
-نفسي في راجل غيرك يشدني ي أسر بس للاسف مش لقيه غيرك .
-بصي ي سهي انا عرضت عليكي ديل و يتقبلي ي ترفضي القرار قرارك .
قالها أسر بجديه لترد هي بخبث ..
-عايزني افوت فرصه اني ابقا مرات أسر الحديدي واسيبها ده انا ابقا عبيطه .
-اوعي تنسي أنها تمثيليه فاهمه خيالك ميروحش ل بعيد انتي مش قد اسر الحديدي .
قالها بحده لترد هي بدلع ..
-انت قولت أنها تمثيليه بس انت هتبقا جوزي حلالي ي عني هاخد شرف المحاوله انك تكون ليا ي أسر سهي هتنسيك سما ومليون واحده زيها وهتشوف ي أسري .
-جهزي نفسك أن بكره هاجي اطلبك من والدك علشان كتب كتابنا هيكون علطول سلام .
ليرحل أسر لتمتم هي بانتصار .
-يااه جاتلك الفرصه علي طبق من دهب ي سهي وهتبقي حرم أسر الحديدي واخيرا …
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا الحديدي ..
كانت تقف بسعاده وهي تعد اغراضها ل سفر الي لندن واخيرا يتحقق حلمها للسفر الي لندن للحصول علي الدكتوره لتنظر الي اختها الذي تجلس بحزن لتجلس بجوارها .
-هتتحل ي سما صدقيني .
-اسر اتغير اوي ي سمر مبقاش طيقني حاسه أنه مجهزلي ضربه هتقضي عليا وتكسرني .
قالتها بدموع لترد الأخري بابتسامه ساحره .
-اسر بيحبك ي سما ده انا بنته زي مكان دايما يقول اطمني انشاء الله كل حاجه هتتحل وبعدين انا مسافره بكره عاد مش عايزه ابقا قلقانه عليكي .
-ترجعي بالسلامه ي حبيبتي وتحقيقي كل الي نفسك فيه ي يارب …..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه زين …
كانت تمسك بهاتفها وهي تنظر أمامها بقلق ليحتتضنها من الخلف بعشق ليتحدث بهمس.
-قلب الزين سرحانه في ايه مالك ي حبيبتي .
-مش عارفه ي زين رعد مش كويس كلمته دلوقتي صوته مش مريحني خالص .
-حبيبه قلبي رعد مش صغير واي إن كان الي مضايقه هيعرف يخرج منها اطمني امال الواد حازم فين .
-هيكون فين يعني ي زين في النادي هو وراء غير كده ربنا يحافظلي عليهم ي يارب ويحميهم ويخليك ليا ي زين الرجال …
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في النادي ..
كانت تقف وهي تتمرن بعصبية وإصرار علي الفوز فهي عادتها دائما والآن هي ستكون بمواجهة الرجال لذلك ستفعل المستحيل ل هزيمتهم ليقاطعها حازم وهو يتحدث باستفزاز .
-مش خايفه من الهزيمه ي حلوه من رأي انك تراجعي نفسك علشان ههزمك ده شئ مفروغ منه .
-انا عزه مراد مفيش فريق قدر يهزمني مش معقول انهزم من فريق دراجه تانيه زيك مفيش فريق الا معالم عليه مفيش وجه مقارنه اصلا .
قالتها باستفزاز وغرور ليقترب منها وهو يتحدث بثقه.
-بس بقا هغلبك انتي هي كبرت في دماغي بقا جهزي نفسك ي حلوه سلام ..
رحل سريعا لكن لا تعلم لما قربه منها اربكها بذلك الشكل لتنفض هذه الأفكار سريعا من راسها وهي تتوعد له …
❤️❤️❤️????????????????????????????????????????????
في المخابرات العامة ..
كان يقف غريب بصدمه وهو ينظر له فبالفعل قد انكشف السر الذي جاهد هو لاخفاؤه ليتحدث .
-مفيش دليل علي انا قولته ي عني رجعنا لاول السطر .
ليبتسم شريف ابتسامه ساحره ل يتحدث .
-جميل انك تبقا مستعد تتضحي بنفسك علشان تنقذ سمعه واحده ماتت بس القضيه مبقتش كده بس فكر في الي السفاح بيعمله فكر كام شاب بيضر ويموت من المخدرات اعتبرهم زي صفاء تعاون معانا انقذهم وانقذ نفسك ومراتك وابنك وسلملينا السفاح زي ترا ايه حكايه سيف دي .
ليتنهد الآخر بتعب ليجلس مكانه ل يتحدث .
-موضوع سيف ده عرفته بالصدفه سمعته بيتكلم مع واحد من أصحابه وعرفت أنه خطفني زمان من امي وابويا بس هما مين وفين ده الي انا مقدرتش اعرف قولت مش مشكله خلاص مبقتش فارقه فضلت اشتغل معاه ل حد ماعرفت أنه بيتاجر في المخدرات وصمم اني اشتغل معاه بس ده مستحيل ي حصل ابدا مستحيل .
-طب لو قولتلك اني دي فرصتك انك تتعاون معانا في أننا نقبض عليه وانا نفسي هدور معاك علي اهلك دول وانشاء الله هنلاقيهم قولت ايه ي غريب .
-انا موافق بس تتمضنلي الامان ل مراتي وابني .
-طبعا اطمن متقلقش عليهم ودلوقتي بقا هتخرج من هنا وهعرفك تعمل ايه بالظبط .
ليبدء شريف بشرح الخطوط للقبض علي السفاح ..
????????????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا الدميري ..
كان يجلس علي البار الذي عليه كل ما حرمه الله وهو يضع كاسه أرضا ليتحدث بسكر واضح .
-رايحه فين بالشنطه دي ي مهره .
مهره بتنهيده وياس من والدها .
-انا اتجوزت ي بابا ورايحه ل جوزي اظن الموضوع ده مش فارق معاك بس اهو اريحك مني وانا كمان ارتاح من الخمره والارف ده انا خلاص لقيت حياتي ومش هسيبها تروح مني سلام ي بابا .
لترحل مهره سريعا الي الخارج تحت نظراته التائهه.
❤️❤️❤️????❤️????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
في غرفه أسر ..
كان يقف أسر وهو يخلع بدلته للتدخل ذلك المندفعه بغضب لتتحدث .
-ممكن اعرف انت كنت فين ي أسر بيه .
-كنت في مشوار مهم قولتلك هتعرفيه بعدين ودلوقتي ي ريت تخرجي علشان انام .
-ده بدل متتكلم معايا جرا ايه ي أسر انت نسيت اني مراتك ولا ايه ولا مش ناوي تسامحني وخلاص نسيت سما حبيبتك .
قالتها بدموع وندم ليرد الآخر بكبرياء .
-انتي الي نسيتيني مش انا لما شكيتي فيا وفقدتي الثقه لما ترجعي سما الي حبيتها ابقا اسمعك .
-ماشي ي أسر ماشي بس خليك فاكر أن انت الي بتتضيع سما من ايدك بس اوعا تفتكر اني هفضل كده لا ي أسر هنشوف مني قسوه عمرك مشوفتها .
لترحل بقوه زافه تحت نظراته الماكره …
????????????????????????????????????????????????????
في لندن ..
في منزل مازن كانت تقف سعديه وهي تحضر الفطار ليقاطعها صوت جرس الباب لتفتح وهي تنظر بسعاده وحنان الي سمر .
-سمر ي بنتي اهلا وسهلا ي حبيبتي نورتي .
-ربنا يخليكي ي داده سعديه جدي صالح موصيني عليكي جوي جوي .
قالتها سمر بابتسامه ساحره لترد الأخري بحنان.
-وموصيني عليكي انتي كمان ي حبيبتي واطمني هشيلك جوه عيني بصي الاوضه الي هناك دي اوضتك روحي ترتاحي شويه لحد ماحضر الفطار .
-طب اساعدك طيب .
-لا ي حبيبتي اطلعي انتي فوق انا خلاص خلصتها .
لتسير سمر الي الغرفه ليقاطعها صوت مازن وهو يتحدث بنعاس وهو يرتدي شريط قصير للغايه وعاري الصدر ليتحدث.
-داده فين الفطار .
-عااااااااااااقالتها سمر بصراخ لينظر إليها الاخر بفزع من تكون …
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى