Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

في لندن في فيلا مازن ..
كان يقترب منها بكره وغضب ووجع فبعد ماشعر بأنها الحياه بالنسبه له بعدما شعر بحبها وقرر تجاوز الماضي معاها تتطعنه ذلك الطعنه فهو لن يقبل بأن يكون مجرد حاله بالنسبه لها لم يشعر بذاته الا ويد تتدفعه أرضا لتسرع سمر بالهروب الي الخارج لتقوم بغلق الغرفه عليه بالمفتاح جيدا ليصرخ بغضب شديد وجنون .
/داده سعديه افتحي الباب افتحي اوعي تفتكري انك هتهربي مني ي سمر هدفعك التمن غالي .
سمر بدموع واعتراف حقيقي/انا بحبك ي مازن اقسم بالله بحبك من اول لحظه شوفتك فيها حاولت اعمل كل الي اقدر عليه علشان تخليك تنساها ونكون مع بعض انا عمري مهجرحك زيها عمري ي مازن ده انتي بقيه الهواء الي بتنفسه .
سعديه/صدقها ي مازن صدقها ي ضنايا سمر فعلا بتحبك .
مازن بوجع/برافو عليكي ي دكتوره انتي فعلا غيرتيني بس للاسوا .
سمر بدموع/مازن قسما بالله انتي عندي اغلي من روحي صدقني .
سعديه /ي بنتي الحاج صالح كلمني وعرف كل حاجه وجاي بنفسه .
سمر بلهفه/جدي خليه ياجي هو ده الوحيد الي هيقدر يطلع مازن من الي هو فيه ويخليه ي صدقني .
????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي …
في غرفه رعد .
كان يقفون جميعهم بقلق علي مهره أما سليم فكان يبتسم لهم بسعاده ليتحدث بابتسامته الساحره.
سليم /مبروك ي زين ي اخوي هتبقا جد مبروك ي رعد ي ابني .
كانت كلماته كالصدمه كان زين وشهد ينظرون لبعضهم بسعاده أما رعد فكان في عالم آخر فهل يعقل ماذا يحدث كانت في البدايه مجرد انتقام ليس اكثر وهي الآن أصبحت زوجه وام لابنه وايضا حبيبه أما هي كانت تتضع يدها علي بطنها بتفاجي هل هي بالفعل تحمل في احشائها طفل منه هذا لم يكن أبدا في الحسبان لينظروا الي بعضهم نظره تحمل الكثير عتاب لوم صدمه وعشق أيضا .
حور بسعاده/مبروك ي مهره ي بنتي ربنا يتمملك علي خير ي يارب .
سليم /طب يلا نسيبهم مع بعض بقا يفرحوا بالضيف الجديد .
ليسيروا جميعا الي الخارج ليتحدث رعد بارتباك .
رعد/انا عارف انك مكنش نفسك ده يحصل بس ده قدر ربنا ملناش دخل فيه .
مهره بتنهيده/عارفه ونعم بالله وده مش هيغير حاجه من الي كنا متفقين عليه .
رعد بوجع/ازي ي عني احنا دلوقتي جيالنا طفل في الطريق ارجوكي اهدي وفكري شويه .
مهره بحزم /رعد انا عمري مهنسا الي عملته فيا فأرجوك كل الي ليك عندي علشان اخلص ضميري هو اني اخرجلك رحمه غير كده ملكش اي حاجه عندي ي رعد لاني عمري مهنسا انتقامك مني .
رعد بوجع/تمام ي مهره الي انتي عايزاه انا هنفذه لاني عارف الي عملته فيكي مش سهل خصوصا انك ام ابني .
قالها سريعا ورحل قبل أن ينكشف أمره لتشهق هي ببكاء حاد .
/سمحني ي رعد سمحني انا عمري مهحب غيرك ابدا بس غصبن عني ي رعد مش قادره انسا خليك معايا ي رب خليك معايا ..
????????????????????????????????????????
في غرفه أسر ..
كان يذهب يمينا ويسارا بغضب وغيظ فذلك الغبيه اين ذهبت في ذلك الوقت وفوق ذلك قد تركت الخاتم ذلك الخاتم الذي به جهاز التصنت الذي ي عرف من خلاله اين ذهب لتتدخل سريعا بابتسامه ماكره .
سهي /وحشتني اوي ي أسري .
أسر بغضب من ذلك اللقب الذي خاص بمعشوقته.
/انتي كنتي فين لحد دلوقتي بقولك ايه احنا صحيح الي بينا تمثيل بس خليكي فاكره انك شايله اسمي يعني تتلمي كده بدل مانتي عارفه غضبي هخليكي تتمني الموت كل لحظه .
لتقترب منه بدلال وهي تعبث بخصلات شعره الناعمه .
/ايه ي روحي اهدا مش لدرجه دي انت ناسي أن النهارده عيد ميلادك ولا ايه كنت بجبلك هديه بس هديه بالملايين غير هديتك البسيطه دي .
أسر بشك /قصدك ايه.
سهي بخبث/شحنه معدات جايه من المانيا هندخلها من شركه الشحن بتاعتك والمكسب فيها مش اقل من 3مليون لأن كل المستثمرين أصحاب بابا هيدفعوا فيها ايه رايك ي قلبي مش هديه حلوه .
أسر بخبث واخيرا قد وصل لما يريده .
/طبعا دي صفقه العمر طبعا موافق دي هتكون امتي .
سهي بانتصار/بكره ي روحي انت بس تبلغ فرع الشركه الي هناك أنهم يستلموا منهم البضاعه وينقلوها ل هنا واحنا علينا ناخد الفلوس علي الجاهز .
أسر بمكر/تمام انا هبلغهم .
سهي بخبث/تمام ..
????????????????????????????
في جنينه فيلا الحديدي…
كانت تجلس سما بوجع فلقد استنزفت كل طاقتها فهي تريد أسرها نعم فهو ملكها هي فقط ليقاطعها عمر لتنفيذ خطته الشيطانيه .
عمر بخبث/سما عامله ايه .
سما بحده/عمر وبعدين معاك احنا مش هنخلص بقا ولا ايه مش قولتلك ابعد عني .
عمر بكدب/انا فعلا بعدت ي سما وندمت علي كل الي قولته وجاي اعتزرلك واقولك أن الي حصل خلاص اتنسا كأنه محصلش.
سما بسعاده/بجد ي عمر انت فعلا بنادم مفيش منك شكرا اوي .
عمر بانتصار ل نجاح مخططه/العفوهوده الي كان المفروض ي حصل عن اذنك ..
ليرحل عمر وهو يبتسم فقد أطلق اول سهم من سهامه ..
????????????????????????????
في غرفه حازم ..
كانت تجلس وهي تنظر له بمللل لتتحدث ب غيظ .
شهد بغيظ/جرا ايه يالا متخلص وتقول عايز ايه .
حازم بعصبيه/جرا ايه ي امي هو انا بخترع مبقالي ساعه بقولك عايز اتجوز عزه مالك .
شهد /شكلك بتحبها ي واد ي حازم.
حازم بغيظ/لا ي أما عايز اتجوزها علشان تغسلي هدومي قولتي ايه بقا ي حاجه.
شهد /سيب ياد الموضوع ده عليا انشاء الله البت دي من نصيبك .
حازم بسعاده/ربنا يخليكي ليا يا غاليه …
????????????????????????????????????????????.
في لندن في فيلا مازن …
كانوا ينظرون لبعض نظرات استفهام كلا منها يريد أن يعرف فيما يفكر كل من الاخر ليتحدث صالح بجديه .
صالح /اسمع ي مازن ي ولدي انت حفيدي ي عني اغلي من عندي من الدنيا كلها.
مازن بسخرية وجع/اه علشان كده بعتلي ست الدكتوره سمر علشان تعالجني مش كده فاكره اني محتاج علاج لا ي جدو انتوا حسبتوها غلط خالص انا دلوقتي وجعي اكتر بكتير من الي فات.
صالح باندفاع/علشان بتحبها .
مازن بوجع/ارجوك ي جدي خودها وارجع مصرانا خلاص مبقاتش قادر اسيب هناولا قادر استحمل اي حاجه ….
سمر بدموع /بس انا بحبك ي مازن والله العظيم بحبك .
صالح بحزم/خلاص ي سمر خلاص ي بنتي كفايه ذل ل حد كده يلا بينا نرجع بلدنا احنا كده عملنا كل الي نقدر عليه معاك ي مازن سلام ي ولدي .
سعديه بضغط/وانا جايه معاك ي حاج صالح .
مازن بانكسار/وانتي كمان هتسبيني ي داده .
سعديه بدموع /انت ابني الي ربته ي مازن لكن اول مره اشوافك قاسي كده هي بتحبك وانت بتحبها ي يبقا ليه ي ابني تعذبها معاك .
صالح بغضب/خلاص ي سعديه الكلام خلص ل حد كده هو عارف احنا فينا لما يعوزها يجي يطلبها من بيت ابوها دي بنت سليم الحديدي يلا بينا ..
لترحل وهي تنظر له بدموع ليضغط علي يده بغضب فهو بالفعل قد تأكدت من عشقها له لكن مسامحتها ليست بذلك السرعه لكن لن يضيعها ابدا من يده ….. 
????????????????????????????????????????
في فيلا السفاح …
كانوا يجلسون علي مائده الطعام ليتحدث السفاح بمكر.
/مش كنت بتقول انك نفسك تشتغل معايا في الشغل إياها ولا غيرت رايك .
سيف بلهفه واخيرا سيقع السفاح وينتهي ذلك الكابوس .
/انت عارف اني مكنش نفسي بس خلاص مبقتش قادر اهرب منك وبعدين مراتي وابني لازم اخاف عليهم .
السفاح بخبث/تعجبني علي العموم الشحنه هتيجي بكره في البر الغربي .
سيف/والميعاد .
السفاح/الساعه 12نص اليل .
سيف/طب والشحنه الي كان المفروض ناخدها من عائله الحديدي .
السفاح /سيبك من دي دلوقتي ممكن السيوله متكفيش خلينا في الشحنه دي هي الأهم .
سيف/والشحنه دي فيها ايه .
السفاح /شحنه سلاح ومخدرات جايه من البرازيل كده اظن انك عرفت كل المعلومات الكافيه .
سيف بقلق/قصدك ايه مش فاهم .
السفاح ب شر/هيكون قصدي ايه قصدي انك عرفت كل المعلومات .
سيف بقلق /تمام ..
????????????????????????????????????
في مديريه الامن ..
كانت تجلس رحمه وهي تنظر له بشك ف رعد ليس بالطبيعي شاردا فكان للقائهم مذاق خاص لكن هذا ليس رعد حبيبها.
رحمه بقلق/مالك ي رعد فيك ايه .
رعد بتنهيده عاليه/مفيش ي رحمه انا كنت جاي اقولك أنه خلاص هتخرجي من هنا .
رحمه بلهفه وسعاده/بجد ي رعد ازي بس اوعا تكون اذيه نفسك .
رعد بحزن /لا اذيه واحده متستهلش الي عملته فيها.
رحمه/قصدك مهره معلش انا بنفسي هقابلها وافهمها وهي اكيد هتفهم وبعدين انتوا العلاقه بينكم مش كانت علي الورق بس .
رعد بجديه/لا مش علي الورق بس ي رحمه مهره حامل وهي الي هتساعدنا نخرجك من هنا مقابل حياه ابوها الي هيدخل مكانك ويدفع تمن الي عمله .
رحمه بدموع/حامل انت حبيتها ي رعد مش كده .
رعد بدموع وجع/غصبن عني ي رحمه صدقيني غصبن عني مش عارف ده حصل ازي .
رحمه بثبات مصتنع/الحب مش بأيدينا ي رعد كل الي طلباه منكم انكم تخرجوني وشكرا اوي ل حد كده وربنا يسعدك ي رعد ويهنيك .
رعد /وانتي .
رحمه بابتسامه حزينه/انا متقلقش عليا هبدء حياتي من جديد واكيد هلاقي الي يفهمني ويحبني ب جد .
????????????????????????????????ودي تضحيه رحمه وما اجمل معاني الحب التضحيه ….
????????????????????????????????
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى