Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

في فيلا الحديدي ..????????????????????????????
كانت تقف بخوف وقلق من هياتهم أما هو فكان يكتم ضحكاته بصعوبه فهو قد علم ماذا ينون فعله .
شهد بمكر/منوره ي عروسه .
شمس بخبث/ب ت ي عزه جهزتي البانيو ومليتيه المياه الدافئه .
عزه بضحك /كله جاهز ي خالتي .
حور بخبث/وانتي ي بت ي مهره جهزتي اليفه الخيش ي بت .
مهره بمرح/كله جاهز ي معلمه .
لتنكمش الأخري برعب وهي تمسك في يد أسر .
سهي بخوف/أسر هو فيه ايه انا خايفه.
أسر/متخافيش ي سهي دي طقوس عاديه ي عني مفيش حاجه .
شهد بتوعد /يلا ي عروستنا الحلوه مفيش وقت .
سهي بخوف/يلا فين ي انطي .
حور بقرف/انطي اسمها شهد ي اختي وبعدين علي فين دي انتي ناسيه انك عروسه والليله دخلتك ي عني لازما نعمل معاكي الواجب .
شمس بتوعد/وهيبقا احلي واجب متقلقيش ي حبيبتي احنا عارفين انك ي كبدي امك ميته فقولنا لازما نكون مكانها علشان ننصحك في ليله زي دي يلا ي حلوه .
أسر/روحي معاهم ي سهي متقلقيش مفيش حاجه .
لتذهب سهي معاهم بقلق.
شهد بمكر/وحدددددددوه .
مهره وعزه بضحك/لا اله الا الله .
لتذهب ذلك المسكينه الي قدرها .
من داخل جناح أسر …
كانت تجلس سهي داخل البانيو وهي تصرخ وتتحرك بحركات عشوائيه اثر بودره الهرش الذي وضعوعها داخل المياه أما هم فكانوا في عالم آخر من الضحك والمرح ليتوعدون لهذه بالمزيد .
في الخارج ..
كان يقف رعد باستغراب وهو يسمع لذلك الصوت وهو يرا أسر يقف علي أعتاب الغرفه يكاد يموت ضحكا ليتحدث بحده .
رعد بحده/أسر هو فيه ايه بيحصل جوه .
أسر بضحك/ههههه متقلقش ي رعد دي سهي مراتي ي عني بيعملوه معاها الواجب .
رعد بغضب/وانت قاعد تتضحك كده ومن امتا اصلا رجاله الحديدي بيعملوه كده في بنات الناس دي حاجه بين وبين مراتك والمفروض مراتك متتكشفش علي حد حتي لو كانوا حريم .
أسر بعدم فهم/قصدك ايه عاد مش فاهمك .
رعد بحده/مش فاهم ايه مانت سامع اهو وطبعا مستنيهم يخرجوا بالبشاره مش كده ي سيد الرجاله.
أسر بغضب/الله ي خربيتك قصدك ايه لا طبعا مش الي انت فاهمه خالص ليه شيفني مش راجل علشان أخليهم هما يعلموا كده موضوع الجوازه ده طويل ي ابن عمي هفهمك عليه بعدين .
رعد بتنهيده/ماشي ي أسر ماشي .
حازم بهيام/اه ي اني شكلي كده وقعت في سيد ولا حد سما عليا .
رعد باستغراب/مالك ي زفت انت كمان فيك ايه .
حازم بحب/انا بحب وواقع لشوشتي .
أسر بسخريه/واقع لشوشتك ودي مين الي ربنا وبيتهم وعائلتهم كلها داعت عليها دي .
حازم بتذمر/ليه انشاء الله ي سي أسر ده انا مز والبنات كلها بتجري وريا.
رعد يزهق/انا طالع أنام قبل ماتشل منكم .
حازم /خدني معاك ي رعد صباحيه مباركه مقدما ي عريس سلام .
ليسرع حازم الي الاعلي ليبتسم أسر علي أبناء عمه لتتلاشي ذلك الابتسامه سريعا وهو يرها تقف أمامه بدموع والم لينظر إليها بغضب ليتذكر ماذا حدث عندما كانوا سويا .
فلاش باك ..
كانت كالعصفوره بين يديه كانوا غارقين سويا في بحور عشقهم لنتذكر سريعا ماحدث لتنفضه سريعا من عليها لتتحدث بغضب شديد .
سما/اوعا تفتكر اني هقبل اكون كده ي أسر مجرد جسم بتاخد متعتك منه بحكم أن مراتك لا ي أسر مش سما انت ضيعت كل حاجه بينا ي أسر وصدقني ههخليك تندم .
ليقترب منها بهدوء مريب .
أسر/انتي بالي انتي عملتيه دلوقتي ضيعتي كل حاجه وصدقيني هتندمي لما تعرفي الحقيقه وساعتها عمري مهقبلك تاني في حياتي خليكي فاكره كويس اوي كلامي .
ليسرع من أمامها بغضب كافي لإحراق العالم بأكمله لتسقط هي أرضا بدموع غزيره .
باك ..
كانت تنظر لاثره بوجع والم عميق لتتدعي الله ان تعدي من ذلك الازمه فهي أصبحت لا تعلم شيئا ..
????????????????????????????????????????
في شركه مازن ب لندن ..
كانت تقف سمر وهي تتفحص مكتبها الخاص .
سمر باستفزاز/مش بطال الديكور كله زفت ده ديكور شركه في لندن المفروض تكون من أكبر الشركات.
مازن بغيظ/معلش اكيد متلقيشي بالمكان الي انتي عايشه فيه جنب الجاموسه هناك.
سمر بغيظ/انت بتتريق عليا ي محترم انا سمر سليم الحديدي اهلي علموني مردش علي امثالك المهم اني هشتغل هنه وكل حاجه هتبقا بحساب وانا الي هتتم علي كل حاجه .
ليقترب منها بخبث لتنظر إليه بفزع وارتباك .
سمر /واه عاد ابعد احسالك انت متعرفنيش واصل فاهم .
/تعرفي انك حلوه اوي وانتي متعصبه خالي بالك علشان شكلي كده هحبك .
قالها بهمس قاتل وتركها سريعا وهي تحاول أن تستوعب ماذا قال .
????????????????????????????????????????
في فيلا السفاح ..
كانت تجلس زهره أمامه بارتباك وهي تحتضن صغيرها ليتحدث هو بحده افزعتها .
/ي ترا ي زهره تحبي سيف ي عرف كنتي بتشتغلي ايه قبل ميتجوزك.
ليضغط بقسوه علي ذلك الجرح الذي تحاول مدويته سريعا فماذنبها هي أن أهلها قد توفوا وأصبحت يتيمه ولم يكون أمامها سواء الرقص .
زهره بنبره مهزوزه/اكيد متمناش أنه ي عرف ابوس ايدك انا عمري ماذيتك في حاجه بلاش تعرفه.
السفاح /تمام ي بقي تخليكي معايا علشان قسما بالله لو طلعتي بتلعبي بديلك انتي ولا جوزك لالي الي شيلاه علي دراعك ده هخليكي تشوفيه وهو بيتباع أعضاء.
لتبكي هي بدموع وجنون وفزع من حدوث ذلك .
/لا ابوس ايدك الا ابننا اطمن احنا مستحيل تخونك ابدا مستحيل.
السفاح بنبره شاكه/اما نشوف ي زهره ..
????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي. ..
في غرفه زين وشهد ..
زين /بقا كده ي شهد الي علمتوه في البت دي عاد .
شهد بضحك/ههههه ده احنا ظبطناها احلي تظبيط البت ي حول الله عماله تهرش لحد دلوقت ..
زين بغمزه /بس مكنتش اعرف انك شريره كده ي شهد قلبي بحبك ي شهدي .
شهد بعشق/بموت فيك ي زين الرجال ..
في غرفه شمس وسليم ..
سليم /ارتاحتي انتي كده مش كده .
شمس بتشفي/الا ارتاحت البت دي كسرت قلب بنتي وخادت منها جوزها وديني مناسيباها الا لما اطفشها من هنا .
سليم /ربنا يستر .
في غرفه ليث وحور .
ليث بضحك/ههههه حرام عليكي ي حور تعملي كده في عروسه ابنك .
حور بغيظ /عروسه في عنينها قسما بالله مهخليها تتهنا بالواد لحظه واحده ويانا ي هي في البيت ده خطفت الرجاله .
في غرفه رعد ومهره ..
كانت تقوم بتعديل الكنبه لنوم عليها ليقترب منها رعد بهدوء .
رعد /مهره انتي هتنامي علي السرير وانا الي علي الكنبه يلا روحي .
مهره /لا ي رعد من فضلك خليك علي سريرك انا مجرد ضيفه هنا وهياجي الوقت وامشي .
رعد بحزن/ارجوكي كفايه احساسي بالذنب والي انا فيه متعمليش كده .
مهره بثبات/قبل متتكلم في كل ده دلوقتي أنا قررت اني اعمل حاجه صح واساعدك رغم الي عملته فيا وهخرج حبيبتك من السجن وكده دوري في حياتك انتهاء .
لم يعلم لماذا شعر بالضيق والوجع من فكره بعدها ماذا حدث فهي ستجلب له اسعد ماتمناه في حياته وهو خروج رحمه من السجن والعيش سويا لكن لا ي علم ماذا حدث هو بالفعل يتمنا خروج رحمه لكن ليس علي حساب بعد مهره عنه ماذا حدث لك ايه القلب الحائر من تريد مهره ام رحمه ????????????????
في غرفه أسر ..
كانت تجلس بوجع من جسدها الذي أصبح عباره عن كتله دماء من أثر ذلك البودره لتتحدث بغضب .
/عجبك كده ي أسر شايف الي عملوه فيا ناس بيئه .
أسر بغضب /اتلمي ي روح امك دول اهلي والزمي حدودك احسالك .
لتحاول الاقتراب منه بخبث ودلع .
/حبيبي انا مش هتقوم تغير هدومك ونام في حضن بعض زي اي اتنين متجوزين .
أسر بخنقه/هو انا هفضل افهم فيكي قد ايه أنها مجرد تمثليه مفيش فايده ولا ايه انا رايح اخد دش.
سهي بتوعد/ماشي ي أسر وحياتك عندي لخليك زي الخاتم في صباعي أما اهلك والي عملوه فيا انا هعرف ازي ارده كويس انتوا لسه مشافتوش مين هي سهي الصياد.
????????????????????????????????????????????
في مكان ما ..
كانوا يقفون سيف وشريف يتحدثون .
شريف /أنت ايه الي مخليك حاسس أنه شاكك فيك .
سيف بقلق/دي حاجه مش محتاج ذكاء انا حاسس بكل كلامه هولسه مش مقتنع ب فكره خروجي انا اهم حاجه عندي مراتي وابني .
شريف /اطمن ي سيف مش هيحصلهم حاجه صدقني اسمع خف اي حاجه اليومين دول متحاولش تسأله عن أي حاجه فاهم .
سيف /حاضر بس فيه حاجه مهمه لازم حضرتك تعرفها اتفضل .
شريف باستغراب/مين ده .
سيف /ده دكتور أشرف بيشتغل مع السفاح وانا متاكد أن هو ليه دخل في كل عمليات تجاره الاعضاء الي بيتاجر فيها السفاح .
شريف بغموض/تمام كده كل حاجه هتوضح والسلاح هيقع وتعيش انت ومراتك وابنك بأمان .
سيف بتمني /يارب ..
????????????????????????????????
في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تقف سما بحزن وشروده ليقاطعها ذلك الصوت .
عمر بهمس/عامله ايه ي سمر .
سما بخوف وصدمه/عمر ايه الي جابك هنه امشي بسرعه ل حد يشوفك امشي .
عمر /همشي بس انا زيك كل حاجه هنخلي أسر يلف حوالين نفسه .
سما /انا خلاص ي عمر صرفت نظر عن الموضوع ده مش هينفع .
عمر بحده/قصدك ايه ي سما مش فاهم .
سما/اقصد أن أسر ميستهلش مني كده وانا مش هعمل كده انسا الي قولتهلك وروح دلوقتي. 
ليسير عمر بغضب شديد لتلفت بصدمه عندما سمعت ذلك الصوت .
/وعملالي فيها شريفه مش كده .
تفتكروا عمر هيسكت ..
مين الي سمع سما …..
رعد هيختار مين رحمه ولا مهره …
صوره اشرف هتكون ليها يد في معرفه حقيقه سيف .
سمر ومازن ماذا سيحدث معهم …
سهي هل ستنجح في مخططها …
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى