رواية عشقني شيطان الفصل الأول 1 بقلم دنيا رشاد
رواية عشقني شيطان الفصل الأول 1 بقلم دنيا رشاد |
رواية عشقني شيطان الفصل الأول 1 بقلم دنيا رشاد
انتي بتقولي ايه يعني ايه بابا مات لاء اكيد انتي كدابه وانا سمعت غلط ودي لعبة منك يامليكة انطقي يازفته بابا فين
مليكة : ارجعي البيت دلوقتي حالا ياحور
خرجت حور من كليتها سريعا وهي لاتري أمامها من كثرة الدموع في عينيها قطعت الطريق سريعا دون أن تأخذ بالها من السيارات وفجاءة تقف حور مكانها دون أن تتحرك كادت السيارة أن تدهسها
السائق :انتي عامية
حور : ؟؟؟؟؟؟
السائق :انتي كمان مبتسمعيش
لم ترد حور عليه فهي تبكي فقط علي ابيها حتي لا يهمها اذا دهستها السيارة أو لا
خرج شاب من العربية بجبروته ووسامته الطاغية فهو ملفت لأي فتاة أنه فهد ياسادة والملقب ايضا بالفهد
انتي يا اسمك ايه اتحركي من مكانك اخلصي مش فاضي لمياصة البنات دي
نظرت حور إليه بعيونها العسليه التي ذادت جمالا من الدموع التي تتلئلئ بهما ولا تعي اي شيء مما يدور حولها
قرب فهد منها قليلا وقال لها
فهد : تصدقي عيونك حلوين اوي ياعسلي انت ولا شفايفك كريز ???? ولا اقولك احسن….
فاقت حور علي مغازلته لها وقبل أن يكمل كلامه كانت حور صفعته علي احدي خديه
حور : القلم ده علشان سفالتك وقلة ادبك
وتركته وذهبت
فهد : انا الفهد انضرب من عاهرة وحياة ابويا لكون مندمك علي ضربك للفهد يابنت ال….. .
وركب سيارته وذهب هو وحرسه وذهبت حور الي منزلها فهي فتاة من عائلة غنية ابوها مازن الهواري صاحب شركة الهواري للمقاولات
دخلت حور الي الفلا التي تعيش فيها مع أبيها واختها
ملكية : الحقيني ياحور بابا مات ياحور مات
حور : مات ازاي
ملكية : لقيه هو ومحمود الحديدي مقتولين بيقولوا بابا هو الي قتله وبعديها قتل نفسه مستحيل بابي يعمل كده مستحيل ياحور .
حور : اهدي يامليكه اهدي
كانت حور متماسكه حتي لا تنهار اختها فهي الان كل شيء لها
ربنا يرحمك يابابا
دفن مازن الهواري وحزنت حور كثيرا عليه ومليكة كانت لايقل حالها من حال اختها فهو كان العالم بالنسبة لهما .
___$$$$$$_______$_$$$$____________.
بقلمي: دنيا رشاد (دونآ)
في شركات الفهد للمقاولات
فهد : كاميرات المراقبة تتفرغ وعايز اعرف ايه الي حصل
آدم : ماشي يفهد بس
فهد : بس ايه انا معنديش بس انت نسيت انت بتشتغل مع مين لو نسيت افكرك يآدم فوق انا الفهد
آدم : انا كنت عايز اقول ان مكتب الحديدي بيه الكاميرات من غير صوت يعني صور بس
فهد : ازاي كده انتو حمير ازاي كاميرات صور بس
آدم : الحديدي بيه هو الي طلب كده
فهد : غور من قدامي دلوقتي وهاتلي تسجيلات الكاميرات .
وعاوز القضية تتقيد ضد مجهول
ادم : ازاي
فهد : اتصرف ومش عايز غلط ياما قول علي نفسك يارحمان يارحيم .
آدم : ماشي يافهد باشا
آدم يخاف من فهد ويهابه بشده فهو يعرف الفهد جيدا يمكنه أن يقتل اي شيء دون رحمة أو شفقة .
ذهب ادم حتي ينفذ ماطلبه فهد وذهب إلى شقة يقابل فيها الفتيات العاهرات كما يطلق عليهم فهد
دخل فهد هذا المكان الذي يوجد كل من فيه فاسدين فهو مالك هذه الشقة ودخل ومعه احدي الفتيات التي لاترتدي شيء علي جسدها سوي القليل
فهد : اقلعي الي انتي لبساه ده
الفتاة : انت تامر ياباشا وقربت منه باغراء شديد ونامت علي صدره العاري وقالت له مالك ياباشا مش مروق ليه
فهد : انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي مين علشان تساليني ومسكها من شعرها وجذبها ايه من خصرها وطبع قبلة طويلة علي شفتيها حتي نزفت شفتيفها جراء قبلته….
وقالها خدي هدومك واخرجي بره بره
الفتاة : انا اسفة وجاءت لتفرب منه مرة أخري ولكن وجدت عيونه يتغير لونها الي الاحمر فخافت وقالت ح…ا..ضر
رمي لها فهد مبلغ من المال أخذته وفرت من أمامه كأنها تهرب من عصبيته كما تهرب الفريسة من الصياد
فهد في نفسه انا بفكر في الزفته دي ليه بس أنا مش هاسبها وحياة رحمه ابويا لوريها النجوم في عز الظهر واجيبها لحد عندي راكعة ذي اي بنت رخيصة هههههههه
انا تضربني بالقلم…
_____________________$__
في الصباح في شركات الحديدي
زين : فهد لسه مجاش لحد دلوقتي
ادم : لسه شكله مع وحده من نياهم
زين : دي بقت حاجة تقرف كل البنات عنده ذي بعض ميعرفش أن كل بنت بتختلف عن التانية معرفش ليه بيكرهم كده
ادم : اسكت انت متعرفش حاجة
زين : قصدك ايه ؟!
ادم : ولا حاجة انا هاروح اشوف شغلي .
زين : روح روح ربنا يستر
وصل فهد الي الشركة الأم ودخل الي الشركة بوسامته وعندما دخل وقف الكل اجلال واحتراما له وخوف ايضا منه وكالعادة جميع الفتيات يتهامسن علي وسامته وجماله
دخل فهد الي مكتبه ودخل ورآه زين
زين : كنت فين امبارح
فهد : ميهمكش
زين : كنت في الشقة المقرفة بتاع كل يوم يااخي اتقي ربنا في بنات الناس انت ايه !
فهد : ضحك ضحكة عاليه علي كلام أخيه بنات ناس مين الي انت بتتكلم عليهم دول بنات زبالة تنام مع شاب علشان الفلوس وياريت بقا لو كانت لسه بنت
زين : ربنا يهديك
فهد : خلينالك الهدايا عايز ايه علي الصبح
زين : مامتك تعبانه من بعد موت بابا وانت ولا سال فيها روح شوفها اديها من وقتك شويه دي امك .
فهد : روح انت ادام قلت الي عندك وابعتلي السكرتيرة
زين : حتي في الشغل انا مش عارف انت ايه ????
ذهب زين ودخلت السكرتيرة الي فهد وهي تتمايل في مشيتها
نعم يافهد باشا بتامر بحاجة وقربت منه
فهد : ياخربيت جمال امك ????????????
السكرتيرة : عيونك الي حلوه ياباشا وقعدت علي المكتب أمامه وهي تفتح ازار قميصه وتلعب بخصلات شعره جذبها فهد إليه و……………..
(مالناش دعوة بيهم هايتحرقو في نار جهنم ????????)
بعد ساعة خرجت السكرتيرة وهي تعدل من هيئتها
ودخل أدم الي فهد الذي كان يدخن سجارته بشراهة وعاري الصدر
آدم : تسجيلات الكاميرات
فهد : حطهم عندك وعايز اعرف كل حاجة عن عائلته معاك ساعتين
ادم : ماشي يافهد
___________________بقلمي/ دنيا رشاد (دونا)
في الصباح في فيلا الهواري
لبست حور ملابسها التي تتكون من بنطال اسود وبلوزه سوداء ورفعت شعرها علي هئية زيل حصان لكي تذهب الي كليتها ومن بعدها الي شركة والدها فهي ستديرها الان .
حور …اصحي يامليكة علشان كليتك
مليكة ….انا صاحية ولبست كمان يلا بينا بس هاتركبي معايا عربيتي انا مش عارفة انتي ليه بتخافي من السواقة مع انك كنت بتحبي تسوقي
حور…متجبيش السيرة دي يلا بينا (هانعرف بعدين ليه)
ذهبت حور ومليكة كل واحده الي كليتها ولا يعرفو مايخبئ لهما القدر
دخلت حور كليتها فهي فاتنة الجمال كل من يراها يسحر بها وبرقتها وانوثتها واخلاقها في نفس الوقت
ايمان…حور البقاء لله ياحببتي شدي حيلك
حور…..ونعم بالله تسلمي
(ايمان هي صديقة حور المقربة فتاة طويلة القامة عادية المظهر كأي فتاة في عمرها ولكن فيها خصلة ليست محبيه وهي انها تحب المال كثيرا لأنها تري نفسها ليست كباقي الفتيات فهي فتاة من أسرة متوسطة الحال )
حور….نروح المحاضرة علشان منتاخرش
ذهبو الي المحاضرة وانقضي اليوم وأخذت حور تاكسي وذهبت الي الشركة
دخلت حور الي الشركة تحت اعجاب الشباب وغيرة الفتيات من هذه الفتاة وتسابق الجميع علي معرفتها وخصوصا الشباب وتعزيتها.
حور….ميرسي ياجماعة.
ودخلت الي مكتب والدها وتذكرت كيف كانت تأتي مع والدها وتلعب معه وتلهيه عن عمله خنتها دموعها ونزلت ولكن سرعان مامسحت حور دموعها عندما دق الباب
حور…ادخل
اريان….ازيك يابنت عمي البقاء لله
حور…ونعم بالله تسلم قالتها له بدون نفس فهي تكره اريان كثيرا لأنه يحب الفتيات وكل يوم مع فتاة وحور تكره هذا النوع كثيرا تراهم عديمين الشرف والأخلاق
(اريان هو شاب قوي العضلات ووسيم يمتلك عيون زرقاء وبشرة كالثلج فوالدته إيطالية وأبوه مصري لذلك يأخذ ملامح والدته لذلك يفتخر بنفسه فهو مغرور لابعد حدود يملك من العمر ٢٧ عاما ومهندس ويشتغل بالشركة ويعشق حور بسبب جمالها وثروتها)
اريان ….عندنا اجتماعات كتيير انهاردة تحبي اجلها أو أنا أقوم بيها بدالك
حور …وناجلها ليه انا موجوده تحضرها مكاني ليه اتفضل علي شغلك وابعتلي السكرتيرة ومدير الحسابات
اريان….تمام
______________________
بقلمي / دونآ
في شركات الحديدي
فهد … الورق فين الي طلبته
آدم … اتفضل كل حاجة عن عائلته في الملف ده
فهد….روح انت
فتح فهد الملف وقراه ايوه عنده بنتين حلو اوي مراته ميته صاحب شركات الهواري للمقاولات
انا هاخالي عيشة بناتك ايام سوده مبقاش انا فهد الحديدي لو مندمتهمش انك ابوهم
رفع فهد سماعة تلفون مكتبه وقال شركات الهواري عايزهم بعد اسبوع تكون مفلسه واسهمهم في الارض وتشتري الشركات بتاعتهم كلها وقفل الهاتف دون أن ينتظر رد
فهد الواحد يروح يروق باله مع بنت حلوه وذهب الي الشقة الذي يقابل فيها الفتيات ……
________________________
خلصت حور شغلها وذهبت الي المنزل
وبعد اسبوع كامل كانت شركات الهواري لاتملك قرشا واحدا فالفهد يفعل ما يشاء لا احد يستطيع أن يقف أمامه
حور …يعني الشركة وقعت مين عمل كده مين
اريان …. فهد الحديدي
حور….ليه انا عملتله ايه حاسبنا الله ونعمل وكيل فيه
اريان …البنك حجز علي الفيلا والعربية وكل شيء حتي الفلوس الي في البنك وقدامكم يوم واحد بس تلمو هدومكم وتمشو عمي كان واخد قرض من البنك وفهد بإشارة واحده عرف ينفذ الي هو عاوزه ..
حزنت حور علي تعب والدها الذي دمره فهد الحديدي دون شفقة ولا تعلم الي اين تذهب هي واختها
اريان …انا عايش لوحدي تعالو اقعدو عندي وكلامه يفوح بشيء غريب خافت منه حور كثيرا
حور : ميرسي انا هاتصرف وتركته وذهبت
مليكة ….يعني ايه يحجزو علينا انا خائفة ياحور هانروح فين وهانعيش منين ????
حور : اهدي يامليكة ربنا هايحلها من عنده خالي الخدم يحضرو الشنط ويلمو كل حاجتنا ويجو علشان اسلمهم مرتبهم هما ملهومش ذنب
ملكية …حاضر
ذهبت مليكة وفعلت ماقالته اختها وقالت للخدم أن يذهبوا إليها
حور ….انا اسفة جدا ليكم ده مرتب كل شخص فيكم وان شاء الله تلاقو شغل في مكان أفضل علشان الفيلا هاتتباع
الخدم … ???????????? ربنا يتسرك وتركوها وذهبوا
اخذت حور اختها وكل اشياؤهم وانتظرو حتي تطلع الشمس
في الصباح قامت حور وصلت فرضها نعم هي ليست محجبة ولكنها تخاف الله وتصلي فروضها في معادها
نزلت الي الأسفل وجدت شخص يقف ويعطيها ظهرها
حور … مين حضرتك
الشخص في نفسه انا عارف الصوت ده كويس معقول هي الي ضربتني بالقلم ياريت تكون هي
لف لها الشخص وتعجب عندما رآها ووجدها انها نفس الفتاة التي ضربته
فهد … هو انتي
حور …مين حضرتك لم تتذكره حور
جذبها فهد إليه حتي انصدمت بصدره العريض وقال لها أن السافل الي ضربتيه بالقلم فاكراني ولا لاء
تذكرت حور يوم موت والدها عندما ضربت شخص بالقلم لوقاحته
حور….ايوه افتكرتك عايز ايه وابعد عني ياسافل
فهد….لسانك طويل ياقطة ومش هابعد أن مستريح كده انا بقا فهد الحديدي ياحلوه
حور…هو انت ياظالم
فهد….هههههههه ايوه انا ياعسليه
ضربته حور برجليه حتي يبتعد عنها
فهد….يابنت المجنونة انا هادفعك تمن الي عملتيه ده غالي اوي يامزه
حور….انت شخص عديم اخلاق اعمل الي تعمله وجاءت لتضربه مرة أخري ولكن هذه المرة مسك فهد يدها وثناها وراء ظهرها
فهد ….انتي هاتعملي ايه انتي هبلة يابت انتي هاتضربي الفهد انتي عايزه تتعلمي الادب وانا هاعلمهولك وقرب منها وبعد خصلات شعرها عن وجهها وهو يركز علي شفتيها ولكن حور سرعان ما استخدمت أسنانها وعضيته فهي عرفت في ماذا يفكر
حور…انت فاكر نفسك مين اخرج بره
فهد….انت الي بره الفيلا بقت بتعتي وانت بقيتي بره اخرجي بره يالي ورفع صوته حتي يخيف حور ونجح في اخافتها ولكنها لم تريه انها خايفه ….
اخذت حور اختها واشياؤهم واتجهوا خارج الفيلا
فهد ….رفع هاتفه وقال البنت دي تبقي عندي باي طريقه……
ياتري ايه الي هايحصل لحور ومليكة هايروحو فين وفهد هايعمل ايه معاهم وايه السبب الي مخلي فهد يكره عائلة الهواري البارت الجاي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت قوتها للكاتبة مريم مصطفى