Uncategorized

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمينا راضي

عمر وهو سايق العربيه في نص الطريق، طلع موبايله يتصل بعااصم، إتفاجأ إن الرقم اللي كلمه ده مش بتاع عااصم!! 
.. هو فااكر مسجل رقم عاصم عنده، يكون مثلاً بيكلمني من خط تاني عشان التمويه!!  
ده كل اللي كان بيدور في راس عمر، رن علي الرقم لقااه مش موجود بالخدمه!!  
عمر مبقاش فاهم حاجه، ركن عربيته علي جنب، وكلم عاصم من الرقم المتسجل.. 
عمر بزعيق: ايييه اللي حصل في الشرركه يااعااصم،، مين اللي سرق الملفاات؟!! 
عاصم بتعجب: ملفاات ايه ياباشمهندس اللي اتسرقت!! 
عمر بدأ الشك يلعب في دماغه: هو انت مش اتصلت تبلغني ان ملف الصفقه اتسرق؟! 
عاصم: انا أصلاً التلفون بتاعي سايبه يشحن وكنت بخلص شويه ورق، اطمن ياباشا كله تمام، رجالتك محافظين عالشركه كويس 
اتسعت عينان عمر بذهول مردداً:  يااولاااد الكللب… ياولاااد الكلللب 
عاصم: بتقول حاجه ياباشمهندس 
عمر مستناش لحظه وركب العربيه، وساق بأقصى سرعته للفندق بتاعه… وهو في الطريق اتصل علي أيمن يوقف حراسه جامده عالفندق ويمنع دخول اول خروج حد غير اما يروح.. 
طول الطريق مكنش في باله غير شخص واحد بس.. يمنته! 
.. 
ياارب.. ياارب.. إحفظهاا ياارب،  ياارب أنا مليش غيرها، ياارب 
ياارب ميحصلها حاجه وحشها، انا عارف انك بتعاقبني بيها، بس انا لو غلطت هي ملهاش زنب، ياارب عاقبني اناا،، احفظهاالي يارب، احفظلي بنتي وحبيبتي ومراتي ياارب 
.. بدون وعي منه دموعه نزلت… 
وقف العربيه مره واحده لدرجة إنه كان هيتخبط في الإزاز من قوة الفرامل، مسح دموعه بعنف عشان ميظهرش قدام رجالته ان نقطة ضعفه ست!!  بس دي مش اي ست، دي نبض الفؤاد زي مامسميها، دي روحه ونفسه اللي بيتنفسه.. 
نزل يجري وقلبه بيدق جامد، مستناش الأصانصير لما يفضى، سحب مسدس من أيمن وأخد السلالم جري.. وصل للأوضه الفخمه بتاعتهم واللي من وسعها كانت تشبه الشقه.. 
دعاا الله إنها تكون بخير ويكون مجرد ملعوب بس ميمسش مراته بأذى. 
فتح الباب براحه.. دخل أوضه النوم يدور على يمنى ملقاش لها أثر، قلبه مسكتش لحظه عن الدق جاامد، بدأ يدور عليها في كل مكان زي المجنون، لدرجة إنه دور عليها في الدولاب وكأنه بيتخيل إنها ممكن تكون عمله فيه مقلب.. 
.. بس للاسف ملقهااش 
نزل علي الأرض بركبته، عيط زي الأطفال وهو بيقول بنبرات صوته الحزينه: رجعهاالي سليمه ياارب.. رجعلي مرااتي والحته اللي مني في  بطنهـا!!!!!!!!  
  اناا مليش غيررهم خدني انا وبلااش هماا،، ااااااه يايمنى.. يااريتني أناا وإنتي لاا ياحبيبتي،
.. 
أخد نفس عميق وفي ثانيه إتحول لوااحد تاني خاالص، كان أسوأ مييت مره من اليوم اللي ضرب يمنى فيه بالحزام، كان أقسى وأشد وأشر.. 
..                            ********
يمنى فااقت، أول مافتحت عينيها، حطت إيدها علي بطنها وكأنها بتطمن علي النبته اللي ربنا عطاهلها من عمر.. 
بصت للمكان حواليها: أناا فيين،، اااه افتكررت…. أناا… أناا.. انا مخطووفه!!  
بس لاااأ، أنا مش فااهمه حاجه، الشقه دي نفس اللي احنا بنقضي فيها شهر العسل، معقول يكون اللي خطفوني خافوا ورجعوني تااني.. 
.. 
لحظات ودخل عليها واحد زي بتوع كمال الأجسام كده لابس قناع يغطي ملامح وشه 
يمنى اول مشفته حطت ايدها علي بطنها بخوف، رجعت لورا لزقت في الحيطهه
الشخص: متخاافيش يامداام احناا لاقتالين قتله ولابنلمس ستات حد، احنا بس حبينا نعلم علي الباشمهندس جوزك 
بدون وعي منها لقت نفسها بتزعق بصوت عالي: وانت فااكر نفسك ايييه،، اوعاا يغـررك جسمـك ده!!  ده عمرر يعمل منك شاورماا 
الشخص: شااورمااا.!!  لااا ياخفه اللي قدامك ده بعون الله بطل كمال أجساام 
يمنى بهزار وتناست تماما انها مخطوفه: كماال أبو رياا نيهاااع ????????
الشخص بإستغراب: ايييه ده!!!  دي مجنوونه دي ولاايه  
سابها وطلع وقفل الباب عليها..
يمنى: لاا ده الموضوع شكله بجد،انا فعلا شكلي مخطوفه،لاالااا ياارب يكون حلم،، ايوووه بقاا ايه جو الروايات والمسلسلاات اللي انا فيه ده..
يعني اجوز واحد ع اساس انه مهندس في شركه يطلع هو بنفسه مدير الشركه..يفاجأني ويجبلي طياره مكتوب عليها إسمي،بيعشقني وبيضربني في نفس الوقت،لاا واييه كماان أتخطف!!
..
والله لولا إني شفت السحنه اللي دخلت عليا من شويه دي،مكنت صدقت اني مخطوفه، بس غرريبه يعني الشقه دي هي نفس الشقه اللي احنا فيهاا بالزبط،،يكونوش لبسوني طاقية لخفى هق هق هق ????????  
ياااربي انا المفروض مخطوفه ليه عمااله اهزر ومش واخده الموضوع جد!   تدري ليش لأني مهزقه والله ????????
أوووف انا زهقت بجد،ياارب عمر يكون عاملي مفاجأه ويكون هو اللي خاطفني ونعيش قصة حب كده زي الرواياات،ده ييقاا نهاار ابيض ياأستااذ ممتاز ????????
..أما أقوم كده أشوف الحيتان دي بتكلم تقول إيه…
إتسحبت،وقفت عند الباب،حطت إيدها علي قلبها اللي دق جامد فور سماعها لحكايه خطفها المخططه 
يمنى بخوف:يعني ده بجد!! يعني هما قلدوا صوت عااصم وضحكوا عليه عشان عمر يجري عالشركه ويطلعوا يخطفووني هماا،عشاان يجبروا عمر يمضي علي شيك ب ١٠ مليوون!! لااا وكمااان خااطفني في نفس الفندق بتاع عمر عشان ميعرفش يلااقيني!!!
يااارب اييه الدواامه اللي انا دخلت فيها دي،ياارب احميني انا واللي في بطني واحمي جوزي ياارب…
..
                             ****** 
عمر ركن قلبه في جنب واشتغل بعقله عشان يعرف يرجع روحه.يمنته…
شغلي كل كاميراات المرااقبه ياا أيمن،بسررعه يلاااا 
…الكاميراات إشتغلت،وعمر كان ظنه طلع في محله،الكاميرا السريه اللي كان مركبها قدام شقته هي بالأخص كشفت كل حاجه….
ضحك بسخريه:كاانو فااكرني هيعرفوا ياخدوا حته مني بسهوله كده،اظاهر ميعرفوش هما بيلعبوا مع مين 
..سحب مسدسه وطلع..
أيمن:مينفعش تروح لوحدك ياباشا 
عمر مردش عليه وطلع…        بس بعبقريته وزكاءه مااقتحمش عليهم الشقه،    طلع فوق سطح الفندق ولحسن حظه ان الشقه اللي يمنى مخطوفه فيها كانت في اخر الدور،
نزل سلم من الشباك عالبلكونه بتاعت الشقه،ونزل بمهاره،فتح باب البلكونه ببطء…
يمنى لقت اللي بيحط ايده علي بوقها ويشدها لحضنه من ضهرها،في الأول خافت بس لما اتعرفت علي البرفيوم بتاعه فورا،عرفت انه بطلها وراجلها….
هدأت شويه ونبضات قلبها رجعت طبيعيه 
يمنى بصوت مبحوح من العياط وهي لسه مشافتوش:عمرر إنت هناا!؟
لفها تجاه:شششش بس بس حبيبي متعيطيش انا جنبك علطول والله،مفيش حد هياخدك مني 
مكنش قدامها غير انها تترمي في حضنه،هو كماان نسى انهم في مشكله،وشدها لحضنها لدرجة انها إتأوهت من قوته،وهو نسى تماما انها حامل..
يمنى وهي بتلمس دقنه وبتبص في عيونه كأنه ملاذها الأمن:كنت عاارفه انك هتلاقيني..هما عاوزين منك ايه 
متشغليش بالك دول شوية عيال مش لاقين شغلانه فحبوا يلعبوا،بس انا هلاعبهم علي طريقتي..
يمنى:هتعمل إيه 
عمر وهو بيرفعها عشان تبقا قريبه منه:ششش متشغليش بالك..
يمنى:بس…..   قطع كلامها بقبله عميقه منعتهم الاتنين من التنفس، وكأن كل واحد هو الأكسجين بالنسبه للتاني..
لو قلت بحبك مليون مرة يبقى لسه ما قلت ولا مرة أنا قلبي بينبض عشانك والقلب بينبض كم مرة؟.♥♥
..
نزلها على الأرض برفق،ولسه شفايفه متعلقه بشفايفها،وكأنه بيثبتلها إنها ملكه،محدش يقدر يمس منها شعره..
..
زقيته بالراحه في صدره تبعده عنها عشان تقدر تاخد نفسها..
يمنى بوهن: عمرر انت نااسي اننا مخطوفين!! 
عمر وهو بيقلد عادل إمام في المسرحيه: نعم ياأختي… طب حد فيكوا يرد بقا.????????
وكزته في صدره:مش وقت هزاار علفكره 
عمر بيغمزلها: هو فعلاا مش وقت هزاار،،هو وقت حاجه تاانيه يانبض الفؤاد ????
يمنى وشها إحمر: انت قليل الادب دايما كده،،بقلك في ناس حراميه بره 
عمر وهو بيخلعها الإسدال:مفيش حد غيرنا هنا 
يمنى: نعممم إماال اللي براا دوول إييه 
وقتها كان مخلعها الإسدال وهو مش واعيه خاالص،،كانت بالقميص اللي لبسته قبل ماتتخطف،، شالها ضمها لحضنها وكالعاده إتشعلقت فيه…طلع بيها في الريسبشن مكنش فيه حد فعلااا 
يمنى بذهول: همااا…هماا رااحوا فين 
عمر بتكبر وضحك: رااجلك مش قليل برضه يايمنتي،اول منزلت عندك بعت رساله لأيمن يكلموا الشرطه من غير مايحسوا…
غمزلها..ووقت مكنت دايب في شفايفك اللوز دي وانتي كنتي غايبه عن الوعي تماما في حضني،،الشرطه جاات خدتهم..
يمنى وهي لسه مش مستوعبه: انت دمااغك دي ايييه 
عمر: ههههه دماغي دي بتعشقك زي قلبي كده….احمم بس ايه الفستان الجاامد اللي مش مدااري حاجه دي ????????
..
يمنى انتبهت انها من غير الاسدال،بس قبل ماتتحرك حركه واحده ،أخدها بتملك وعشق في عش الزوجيه الخاص بيهم وفي نفس الشقه اللي يمنى اتخطفت فيها،ماهو الفندق كله ملك للباشمهندس عمر…..
…..
صحوا من النوم العصر كعادة عمر كان مدخل يمنى جوا قلبه من قوة حضنه ليها..
صحا قبلها، فضل يبوس في كل إنش في وشها لحد مصحاها..أول مافتحت عيونها شدها لحضنه جاامد وهو بيقول: أنا بعشقك وأقسم بالله بعشقك وتنقطع ايدي لو اتمددت عليكي تاني،،خطفك ده كان عقاب ليا ان احافظ عليكي…يمنى انتي متتعوضيش،مفيش واحده تقدر تملي مكانك،واالله العظيم ولاا واحده ياطفلتي ????♥♥
…يمنى بعد ماسمعت الكلام ده منه،لفت ايديها حوالينه جامد كأنها بتستمد منه القوه…
حست بدوخه،عمر لاحظ عليها كده بس عمل نفسه إنه مش واخد باله،عشان مايفسدش المفاجأه اللي عاملهالها…
عمر:بما إن إنهارده أخر يوم لنا في دهب،فأنا عملك مفاجأه هتعجبك…
يمنى بفرح: وأنا كمان عملالك مفاجأه هتعجبك اووي اووي 
بيبوسها من أرنبة مناخيرها برقه ويرجعلها شعرها وراا:طب ايه رأي بنوتي الحلوه نقوم ناخد دش ونروح المكان اللي هفاجأك فيه،بشرط أنا اللي أهديلك مفاجأتي الاول..
..
يمنى سقفت بإيديها زي الاطفال،والمره دي ولاول مره منذ شهر من جوازهم ياخدوا دش سو…
….
إستعدوا للخروج للمفاجأه اللي عمر مجهزهالها…
يمنى لبست فستان أسود شيك وطرحه باللون المستطرده،وعمر لبس ملابس كاجوال، بنطلون أزرق غامق وتيشيرت ابيض وجاكيت بلون البنطلون…. كالعاده كانو أجمل كابلز علي الإطلاق.. 
…. 
وصلوا لمينااء بواخر ومراكب،  عمر غما عيونها بشريطه، وشالها.. ودخل بيها لباخره عملااقه مزينه باالبلالين مرسوم عليها صورة بيبي…. ومكتوب علي البااخره…(مرحبا أبي.. مرحبا أمي.. ستزيد عائلتكم واحد قريباً)..
وكان جاايب سله ألعااب كبيره،فيها جميع لعب الطفل..
نزلها برفق علي ارضيه الباخره،فكلها الشريط 
يمنى فضلت ترمش بعيونها لحظات تستوعب اللي شايفاها 
بصت لعمر وعيونها كلها دموع: انت كنت عاارف!
عمر بإيماء وعيونه كلها حب: انا بحس بكل حاجه بتحسي بيها،كنت بسمعك وانتي بتتقيأي،كنت باخد بالي من البرفيوم بتاعي اللي كنتي بتشميه زي الادمان،فاكره يايمنتي لما طلبتي جوافه خضرا ???? ساعتها اتاكدت مش شكيت بس 
ودلوقتي اتفضلي دي هديه بمناسبه الحته اللي بتنبت مني جواكي ياروح قلبي…أخدت العلبه منه،فتحتها لقت شوز بيبي صغنن جوا العلب وجنبه رساله مكتوب فيها..
I Love you mom ♥
…يمنى دموعها نزلت غصب عنها من الفرح،مسح دموعها بقبلات رقيقه منه 
بعدت عنه بسرعه وهي بتضربه في صدره: انت كنت عاارف،ان في بيبي منك،وضربتني..ضربتني يااعمررر 
عمر وهو بيركع قدامها علي ركبته: اقسم بالله وقتها مكنت اعرف،انا فعلا الغضب كان مسيطر عليا..انا اسف،باس ايدها..اسف..باس باطن ايدها..
قاام باس راسها،وقبل ماينزل علي شفايفها 
عمر: مسمحااني يانبض الفؤاد 
يمنى بحب: مسمحاك يابطلي ♥
……           
إشتغلت موسيقي سيبك روحك وارقصي للفنان محمد عدويه…مكانش قدامهم غير انه يوقفها علي رجله،تاه في عيونها وهي كذلك….♥♥
..
سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بايديكي واضحكي وعلي ودني ميلي وهمسي
سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بايديكي واضحكي وعلي ودني ميلي وهمسي
عارفه جه في بالي عارفه نفسي في اي عايز دلوقتي اشيلك وبتنا نجري عليه
ميلي علي حضني كده انتي وانا بنرقص سوى وعلي الارض ولا علي السما
قلبي سمعه قلبي وانتي خدك عليه .. سمعه كل دقه فهمه بتقولي ايه
سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بايديكي واضحكي وعلي ودني ميلي وهمسي

يتبع..

لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى