Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم سماح أبو داغر 

ووقفنا في البارت الي فات 
عند هزال
ولدتها بتعيط ي هزال ي بنتي اخوكي لسه مجاش 
هزال طب اعمل اي ي امي  منتي عارفه انو صايع ومبيرجعش غير وش الصبح
الام بدموع ي بنتي اخوكي هيروح منننااااااااانا عاوزه ابني
 مليش دعوه وبتعيط
هزال حضنتها ومسحت دموعها خلاص ي امي هنزل اشوفه 
الام ومترجعيش غير بيه ي بنتي 
هزال اهدي بس كده  عشان انتي تعبانه وانا هجيبه 
ودخلت جهزت نفسها ولبست ونزلت تتدور عليه  
ونزلت وهي خايفه 
وفضلت تمشي كتتتتير في الشوارع لحد متعبت وققررت انها تقعد وبعدها 
مجموعه من الشباب في الشارع في الاول فهم مدمنين البودره والهروين والخمرع 
هزال ملحظتش هي تعبت من المشي فعلا
ولكن لمحت أخاه 
هزال محمااااااد ي محمدددددد
محمد لم يجب لها فهو في حاله الإدمان ولا يدري باي شيء من حواله 
شاب 1 اي ي قمر 
شاب2 انتي بقي المزه الجديده 
شاب 3 تلاقيها ماشيه مع محمد مهو محدش قاده بيقع واقف
هزال احترم نفسك انتا وهو انا هاخد محمد وامشي 
الشاب ماشيه ع فين بس 
الشاب ازاي بس وضيعي الدماغ الي عملتها   
محمد ملاتهي في البودره والهيروين والسيجار  الي معاه 
الشاب محمد متسبلنا المزه دي وحدفله كيس هيروين اخر 
محمد معرفهاش اصلا 
(((كيف هذا الأخ الذي يبيع أخته بسبب الادمان ياله من حيوان لا يعرف الانسانيه ولا الرجوله فهو في البطاقه رجلا فقط )))
شاب 1قرب من هزال 
هزال ابعدوووو عنييييييي سبوووني وضربت  الشاب  بالقلم 
وجريت  فضلو يجرون وراها لحد وقعت أمام سياره
معتز مين البنت دي ونزل يشوف مين 
معتز بصدمه لا يصدق عينيه انتي 
هزال احتمت فيه اول مره تشوف الامان بشكل ده قلبها حس بالأمان في وجوده 
معتز ادخلللللي السياره هزال لا مش هسيبك لوحدك 
معتز  بشخط قولتلك ادخللللي السياره 
وفعلا دخلت السياره 
الشباب لاقو معتز واقف 
الشاب انتا شوفت بنت هنا 
معتز ايو كانت بتجري  الشباب طيب متعرفش مشيت ازاي 
معتز هي بتجري بسرعه 
الشاب فعلا هي بتجري متعرفش راحت فين 
معتز شاور ع تالك البيت المهجور الذي لا يوجد فيه احد  
دخل الشباب تالك البيت وكان وراهم معتز الذي دخل وراهم لاقهم بيدورو عليها  
معتز يعني هو انا هسيبكم تمسكوها 
ومسك كل واحد ضربه حتي فقدوا الوعي  الثلاثه ورابطهم في عمود واتصل بالمكتب يبعتو عربيه شرطه 
وخر لهزال لمعتز بعصبيه  كنتي بتعملي اي هنا 
هزال كنت بدور ع اخويا ولم تكمل كلامها 
معتز خلاص مش عاوز اعرف فين اخوكي 
وصفت له المكان ذهب إلي تلك المكان لاقاه بيشرب ويشم الهيروين 
ضربه بالكاميه محمد لم يحس بأي شاي فهو في عالم اخر 
وشاله دخله العربيه هزال فتحت تركب جمب أخاها
معتز هو انا كنت الشوفير الي حابه بابا اتفضلي قدام 
هزال حاضر وطلعت قدام ووصل الباب 
هزال نزلت تشيل أخاها ولكن كان ثقيل جدااا عليها فهي لا تستطيع 
معتز اوعي كده وشال أخاها كأنه يشيل ريشه 
وطلع حته ع السرير  
الام بتبكي بحرقه ي حبيبي ي ابني هو ماله
معتز متخفيش ي حاجه هو بكره هيصحي هيفوق 
وخرج مسرعا 
هزال خرجت وراه لكي اشكره ولكن كان زي البرق زهب سريعا )))
ومرت الايام ولم يحدث فيها شيء 
وفي يوم 
بجد اسفه جدددااااااااااااااا ع التاخير والله بجد بس الظروف والله
 وحشتوني ،????
البارت 19 ويلا بقي خلاص قربت تخلص
عشان التأخير هنزل بارتين كمان النهارده 
***************
ومرت الايام ولم يحدث فيها اي شيء جديد 
لوريا العقره التي تنوي لها ع شيء 
وأحمد الي معاملته اتحسنت مع نيروز بعض شيء فهو 
 يريد.ان يخفف جرحها من الاالام التي حدثت لها في الماضي 
لوريا : انا قولت يبقي ليك نصيب 
الشخص : هههههههه ليا نصيب اي بس منصعش ع بعض 
 انتي عاوزه تكوشي ع كله 
لوريا : احترم نفسك شوف انتا بكلم مين 
الشخص : هكون بكلم مين يعني بكلم الي عاوزه تكوش ع 
 كله  وتشيل الجمل بما حمل الي حردت الاخت ع اختها  
والي كانت عاوزه تحط سم في الاكل بس معرفتش اصل  
 دواق السم بيدوقه والي عاوزه تقلب الطوله  ع الكل الي خسرته صفقات بملالاين وهربت مناقصات بالهبل الي خلت ابن المنياوي يوقع ع اوراق بيع لشركه من غير ميحس الي عرفت اي تخطيطه من ورا كاميرات في المكتب الي عرفت
 جاسر هههههههه اني صلاح هو زين دي لوووريااا صح ولا 
ايوه 
____________________________
لوريا مصدومه ياله من حقير ومزهوله كيف عرف كل هذا كيف عرف كل ماقلت بيه هل هو يرقبها ام لا 
لوريا استجمعت قواها تاني 
:: انا غلطانه وعمتا متقدرش تثبت حاجه عليا انتا نسيت اني دي شركتي ولا اي  علفكرع ممكن ارميك في السجن زي ابوك تتعزب هناك ولا اي ي 
انا قولت بردوو مينفعش ازاي خليكي انتي اصيله وعمليه كويس 
الشخص : لا ي سنيوره مش انا الي تعملي عليا جميله انتي فاهمه 
لوريا : خلاص انتا حر انا قولت يبقي ليك من الحب نايب نيروز اجوزت احمد وقاعده  في فيلا متحلمش بربعها  وبتركب احسن موديل عربيه 
الشخص :, هههههههه وانتي عاوزاني اروح لنيروز وأحمد يجوزك انتي صح 
لوريا برفو عليك
الشخص : هاتي العنوان وهدخليني ازاي 
لوريا :: تعجبني انا كده 
العنوان ………………………………………..
ملكش هم بالدخول 
****★***************★*********
عند نيروز 
في صباح مشرق جديد ةتملاه الشمس بالحماس والحيويه 
خرجت بطلتنا لشرفه غرفتها 
ونزلت لكي تساعد الداده ودورا ع احمد ملقتهوش 
وهي قاعده مع الداده يضحكون 
نيروز 
وفي رساله جات لنيروز ع موبيلها 
داده ي داده رساله من احمد
الداده  خير ي رب 
نيروز في فستان ع السرير تلبسيه وتكوني جاهزه الساعه
 تمانيه
 هنخرج هنقابل عميل عزمنا ع العشاء
 ‏الداده بفرحه …. روحي البسي حمامه 
نيروز بحب ….حاضر ي جميل انتا  
نيروز ….طلعت اوضتها لاقت فستان ع السرير فستان موف بحمالات طويل مترز بسكري يجنن نيروز الله تحفه اوووي 
وبدأت تجهز وتركت شعرها  بلا قيود ولكن المرادي اوصه جايه ع عيونها وبعد الميكب الخفيف الذي أعطها لمساء من الجمال ع جمالها وهيلز اسود ♥️وفضلت مستاني
احمد …….جه طلع ع الأوضه ألقاها قاعده قدام المراه فضل متنح هي دي نيروز وفضل يتسحب من غير متأخد بالها 
وحضنها من ضهرها وبدأ يغنلها
 ((قدام مريتها قدام مرايتها عادي بتدلع براحتها
بستناها وبستعجلها تضحكلي وأبصلها
تختار ألوانها تسأل عن رأيي في فستاها
طب هختار إزاي وجمالها بيحلي الدنيا بحالها ))))))
 نيروز…… اتخضت نيروز عبو شكلك ???? كنت هموت ناقصه عمر 
 ‏ ‏احمد….. بعد الشر عليك ي مزه ممكن رقم تليفونك قبل منيروز مراتي تيجي
 ‏ نيروز بدهشه….. نعممم ???? 
 ‏ ‏ احمد…..  وبتبصيلي كده ليه بس طيب اقابل والدك
 ‏نيروز بحزن ….. مات الله يرحمه 
 احمد ….. الله يرحمه  طيب ماما 
 ‏نيروز ليه احمد اصلك ي قمر تتاكل اكل وغمزلها ????????
 ‏   نيروز  باحراج  …..علفكره انتا  قليل الادب 
 ‏ احمد ……خلاص ي قلبي انا هلغي العشاء وقعد اكلك انتا 
 ‏ نيروز.بتتوتر …بخجل  وشها قلب الوان من الخجل 
 ‏ احمد حب يوترها …؟..اوعا انتي من شويه كنتي منحه بقيتي فروله دلوقتي هههه
 ‏ نيروز ….لم  نفسك 
 ‏ ‏احمد…. مش هلم نفسي ويلا مش هنروح ع مكان وانا جعان وهكلك
 ‏ ‏ نيروز …..بطل رخامه ويلا نروح هنتاخر ع الناس
 ‏ ‏ احمد ….منتاخر الله 
 ‏نيروز….. سابته وجريت وهي ع الباب خمسه وتكون تحت فاهم 
 ‏احمد …..اومرك ي قاسي مسيرك تقع ي حلو 
 ‏نيروز…. ضحكت
 ‏ احمد….. قلبي بيتخطف كده
 ‏ ‏وبالفعل بعد نص ساعه كانو في المكان
 ‏ ‏مطعم شهير 
 ‏ ‏احمد… اهلا ي استاذ امجد 
 ‏ ‏امجد؟….. اهلا بيك ياحمد باشا
 ‏ ‏امجد لاحظ وجود نيروز …… ازيك ي قمر ومد أيده ا
 ‏ ‏نيروز اتوترت مش عارفه اعمل اي لو مدت هتتنفخ ولكن احمد أنقذها 
 ‏ ‏احمد….. مد أيده مكانها  مش بتسلم ع رجاله اتفضل
 ‏ ‏امجد……. اتحرج جامد 
 ‏ ‏مرات امجد وليمه 
 ‏ ‏وليمه ……ازيك ي احمد اخبارك اي 
 ‏ ‏احمد ……..والله ي مدام تمم الحمد لله
 ‏ ‏وليمه عرفنا ي احمد
 ‏ ‏احمد…بفخر …… مراتي نيروز احمد المنياوي
 ‏ ‏وليمه اتجوزت الف الف الف مليون مبروك ووقعت واقف عروسه قمررر 
 ‏ ‏نيروز بخجل …. ربنا يخليكي يا وليمه هانم
 ‏ ‏وليمه هانم……. اي احنا بقينا اخوات خلاص ي زوزو ولا اي 
 ‏ ‏وتناول العشاء ووليمه فضلت تحكي مع نيروز ونيروز كانت بتضحك وفرحانه جداااااا  وانبسطت جدا معاهم 
 ‏ ‏ورجعو ع البيت 
 ‏ ‏نيروز احمد اليوم كان حلو اووي وناس لطاف جدا
 ‏ ‏احمد ……
 ‏ ‏مدايق تمم 
 ‏ ‏نيروز….. مالك 
 ‏ ‏احمد شوفتي كان بيبصلك ازاي كان هيكلك  بعينه 
 ‏ ‏نيروز….. دي غيره دي ولا اي بقي
 ‏ ‏احمد بتوتر …..بس مكنش ينفع
 ‏ ‏نيروز ….. متكبرش الموضوع وانا مبصتلوش اصلا
 ‏ ‏احمد …..تيب انا زعلان
 ‏ ‏نيروز…… ارضيك باي
 ‏ ‏احمد …
 ‏ ‏تعال اقولك في ودانك  ????
 ‏ ‏نيروز لا 
 ‏وتركته وزهبت الي غرفتها 
 ‏***★**************★*************
 ‏تاني يوم الصبح 
 ‏في الشركه المنياوي وبتحديد مكتب احمد
 ‏احمد قاعد في مكتبه يراجع بعض الأوراق والمستندات المطلوبة
 ‏واحد يطرق عليه الباب 
 ‏احمد اتفضل 
 ‏زين دخل سلم ع احمد وقعد معاه
 ‏احمد خير مالك ي بوظ الفقر 
 ‏زين بتوتر انتا عارف اني ولدتي متوفيه وبابا عايش عيشته ومليش حد غيرك 
 ‏احمد بزعل ع صديقه :اه وبعدين 
 ‏زين انا قررت مع اني القرار صعب بس قررت خلاص ونعمه اقولها لا مش عارف 
 ‏احمد في اي يبني متتعدل كده 
 ‏زين قررت اعقل واشيل مسؤوليه 
احمد أخيرا اه وبعدين 
زين قررت اتجوز
احمد بشهقه ومين الي امها داعيه عليها توافق عليك ي بني 
زين بتكبر يعني انتا متعرفش اني نص بنات مصر بتجري ورايا ولا اي 
احمد ههههههههه ههههههه اسكت ي معفن انتا مفيش وحده سلكت معاك اصلا لحد دلوقتي كل واحده آخرها يومين وبتخلع 
زين خلاص بقي ها موافق ولا ابي
احمد مين بنت الموكوسه الي وافقت عليك 
زين هي لسه موفقتش بس انا وقعت وانتا تعرفها كويس 
احمد قصدك لوريا 
زين بصدمه نعممممم المصلوعه دي افكر فيها 
احمد اسكت لتسمعك هتخش تعلقك 
زين علفكرع مبخفش اشطا 
احمد طب مين 
زين نيروز 
احمد بصدمه وغضب نعمممممممممم
زين اهدي يعم شويه سبني اكمل
احمد مسكه من لاقيته 
زين اوعي يخربيتك كده اخت مراتك يعم 
احمد اه بحسب حور الي عينك عليها من ساعت مدخلت المكتب 
زين انتا مركز بقي 
احمد منا عارف الحركات بتاعتك 
زين ها قولت اي وبعدين خدالي معاد من مراتك
احمد تيب هشوف 
زين بفرحه حضنه وباسه شكرا ي ابو الصحاب 
احمد متنشف ياض كده هههههه 
زين جري وخرج ع بره علطول 
وهو بيجري خبط في شخص 
زين هووو اسف 
معتز في اي ي هبل بتجري ليه اوعي تقولي احمد هيعلقك
زين لا انا فرحان هعقل واتجوز 
معتز حضنه الف الف مبروك ي صحبي احمد جوه 
زين ايو 
معتز استأذن السكرتيره ودخل 
احمد خير انتا كمان عاوز اتجوز
معتز لا 
احمد اومال اي 
معتز بيبلع ريقه اصل 
احمد اصل اي 
معتز عاوزك في موضوع مهم بسرعه 
احمد قول 
معتز مش هينفع في الشركه تعال نقعد في كافيه 
احمد الموضوع يستاهل 
معتز ايو جداا 
احمد السكرتيره لو حد سأل عليا انا في اجتماع مهم ومتخليش اي مخلوق يدخل المكتب وانا مش موجود
السكرتيره حاضر ي فاندم 
ونزل هو معتز واستقالو أحدي العربيات 
وأحمد بيسوق ومعتز جمبه 
ووصلوا للحديث الكافيهات
احمد في اي 
معتز في خراب بيوت 
احمد انطق 
معتز بدء يقص عليه ماحدث والفيديوهات التي معاه 
فلاش بااااااكككك
(((( احمد فاكر لما كنا منشغلين في الحادثه والمستشفي 
لوريا وقتها استغلت الوقت ده وزرعت كاميرات داخل المكتب بتاعك وهي الي كانت بتنقل المناقصات كلها بره وكانت بتاخد مبالغ منهم ونفس الوقت ملهاش يد في الموضوع لان الشركه بقت بتاعتنا قبلها انتا كنت تعبان زبائن عليك كنت  شارب حاجه وقعت ع عقود بيع الشركه وكتابتها باسم لوريا والفيلا وكل تملك 
احمد بدء يفتكر تالك اليوم 
فلاااااش باك
وقتها كان مخنوق وبعيد ع نيروز 
وفي يوم كان متسطح ع الاريكه في مكتبه ودخلت عليه لوريا ومعاه عصير ليمون 
لوريا انتا اعصابك تعبانه اليومين دووول ممكن بس تستريح شويه وسيبك من للشغل 
احمد لا انا كويس ي لوريا 
لوريا انتا اخويا ب احمد وانا حاسه بيك اشرب الليمون ده وروح ارتاح في البيت
احمد لا لا انا ورايا شغل مهم 
لوريا طب اشرب حاجه عشان تعرف تركز حتي وقدمت له العصير احمد شربه وهي سابتهة وخرجت وبعدها بربع ساعه حس بصداع شديد 
لوريا دخلت عليه احمد في اوراق لصفقه مهمه محتاجه توقعيك 
احمد كأنه متنوم مغنطسيا ولا يرد ع شيء سوي وهو بيوقع ع الاوراق وووقع بالفعل وتركته وخرجت
نرجع 
معتز انتا وقتها بقي وقعت ع اوراق البيع 
احمد انتا عرفت منين أنها اوراق للبيع 
معتز انتا عارف اني فكره زين أننا نزرع داخل الشركه كاميرات خافيه وانا بدور في كاميرات البيت لمحت حاجه لمحت ورق في ايد لوريا وهي بتضحك 
وقتها شغلت المسجل لاقيت انك وقعت ع بيع الشركه 
احمد طب هنعمل اي دلوقتي
معتز انا عملت الازم
احمد ازاي 
معتز وقتها زرعت كاميرات داخل البيت عندك ولوريا مكنتش موجوده وعرفت عانت الاوراق دي فين  
وحدتها وحطيت مكانها اوراق مزوره وقطعت الورق ده وحرقته عشان ميكونش عندها فرصه 
احمد تشكر معتز جدااا 
معتز ع اي انتا اخويا وصاحبي 
احمد طيب وريني الكاميرات دي 
معتز تمم هجبهملك تتفرج عليها 
احمد حضنه وبعد كده مشيو
احمد بتوعد للوريا بالشر 

يتبع..

لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!