Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم الأميرة فراولة

فى صباح يوم الفرح (فى غرفة أميرة )
تدخل شيماء وأسماء بهدوء ويذهبوا الى سرير  أميرة بدون صوت وفجأة يبدأ العد الى ثلاثة ويسكبوا كوب ماء بارد على أميرة 
أميرة:اعااااااااااااااااااا
أسماء وشيماء: هههههههههههه
أميرة:حرام عليكم أنا عايزه انام ابعدوا عندى 
شيماء:نوم اى انهارده فرحك
أميرة:صح كنت نسيت فكرتنى تانى 
أسماء:انتى قولتيله امبارح 
أميرة بدموع :اه
شيماء:وقالك اى
أميرة:مش سامحنى وانا هموت حاسه قلبى هيتقطع 
أسماء وهى بتحضنها:خلاص يا روحى مش تزعل كله هيتحل
أميرة:هموت يا أسماء وقلبى واجعنى اوى
شيماء: متزعليش وتعالى نفكر فى حاجه عشان نصلحكم 
أميرة:ممكن تخرجوا من الاوضه 
أسماء:بس 
أميرة:اخرجوا 
شيماء:تعالى لازم تفضل لوحدها شويا 
خرجوا من الاوضه وبدأت أميرة تفتكر كل الى حصل وكل كلام أدم ليها وبدأت تقول أدم اكيد هيسبنى وهيبطل يحبى 
وبدأت تكسر كل حاجه فى الاوضه وتزعق وتصوت وتعيط وتقول أدم كرهنى 
كانت أسماء وشيماء ماشين وسمعوا صوت التكسير فرجعوا لأميرة تانى وبدأوا يخبطوا على الباب
شيماء:افتحى يا أميرة 
أميرة:لارد 
أسماء:وحياتى عندك افتحى
أميرة:لا رد
شيماء:خليكى هنا وانا هنادى على أدم
أسماء:يلا بسرعه
//////////////////////////////////////////////
فى غرفة أدم 
بدوا شيماء وتخبط على الباب جامد وتنادى على أدم حتى أن أحمد ايجى على خبطها  وفتح أدم الباب 
أدم:اى فى اى
شيماء:سنه على ما تفتح 
أدم :مش مهم بتخبطى ليه  
شيماء بخوف :أميرة قافلة على نفسها الباب وعماله تكسر فى كل حاجه
أحمد:اى  
أدم:اى 
(وجرى أدم على اوضة أميرة والكل جرى وراه)
__________________________________
أمام غرفة أميرة 
أسماء بدموع:افتحى يا أميرة والنبى 
شيماء:لسه مفتحتش
أسماء بعياط: لا
أحمد وهو يضمها:مش تخاف مش هيحصل حاجه
أسماء بعصبية وعياط:انت السبب يا أدم ليه كده حرام عليك مصدقت رجعت ليا
أدم بصوت عالى وخوف:افتحى يا أميرة 
أميرة :لارد
أدم:قدامك خمس ثواني لو مش فتحتى هكسر الباب 
أميرة :لارد 
أدم:انتى حرة 
وقام خبط الباب بكتفه مرتين فاتكسر الباب ودخل الكل ولكن الصدمه أن أميرة كان مغمى عليها 
أدم بخوف :أميرة أميرة حبيبتى فوقى (وقام شيلها وحطها على السرير )
أدم:بزعيق هاتوا كوب ماء
(خرجت شيماء بسرعة وجابت كوب الماء وادته لأدم وهو رش شوايا مايا على وش أميرة وبدأت تفوق )
أدم :حبيبتى انتى كويسه 
أميرة بدموع:أدم مش تسبنى 
(هنا كله خرج من الاوضه وسابوا أميرة وأدم لوحدهم ) 
أدم بحب: مستحيل انى اسيبك يا حبيبتى 
أميرة :بس انت مش بتكلمنى 
أدم بحنان:أنا كنت هصالحك كمان شوايا وانا عمرى ما هسيبك أنا مصدقت لقيتك تانى 
أميرة بدموع :اسفه والله أنا عارفة انى غلطانه سامحني  
 أدم بحب :أنا عمرى ما هزعل منك يا حبيبتى وقومى يلا عندنا فرح بليل 
أميرة بفرح :بحبك يا ابوعمر 
أدم بضحكه :ابو عمر 
أميرة :ايواه ده ابننا
أدم:طب يلا اجهزى  عشان نجيب عمر بقا 
أميرة بكسوف :بس يا أدم 
أدم :تمام يا ستى خلاص انا هخرج وابعتلك أسماء وشيماء
أميرة :تمام يا ابو عمر
أدم :باى يا قلب ابو عمر
^_^^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^
وخرج أدم من الاوضة ودخلت كل من شيماء وأسماء 
أسماء: فرحانه دلوقتي بعد ما وقفتى قلبنا 
أميرة :بس يا بت ويلا عشان تجهزونى الساعة بقت 1
شيماء:هنا مش هينفع هاتوا الهدوم وتعالوا على اوضتى 
أميرة وأسماء:يلا 
وراحوا اوضه شيماء
———————————————-
فى أوضة شيماء
أميرة بابتسامة:جهزونى الاول
شيماء:اوامرك يا عروسه
أسماء: دلوقتي جهزونى صح
أميرة:خلى قلبك ابيض بقا يا حسنين 
أسماء بضحكه:تمام يا لمبى
وبدأوا يجهزوا أميرة وكانت اجمل ما يمكن وبعد كده اتجهزوا هما الاتنين وكانوا التلاته زى الاميرات ومش ننسى حبيبة وهى كانت زى الملاك و كانت الساعة بقت ٨
ورن تلفون أسماء
أسماء:ايواه
أحمد :يلا انزلوا المأذون وصل 
أسماء :يلا هننزل
أسماء:يلا المأذون وصل 
أميرة :يلا 
شيماء:يلا يا اجمل بنات 
حبيبة :أنا اجمل واحدة 
أميرة طبعا انت اجمل واحده فينا يا حبيبة
حبيبة :مش سالتك(وخرجت من الاوضه)
أميرة بحزن :أنا بحبها والله
شيماء:هتتعود عليكى متزعليش
أسماء:يلا يا لمبى مش وقت الزعل 
أميرة بابتسامة:يلا 
وخرجوا كلهم من الاوضه ونزلوا واتصدم الكل من جمالهم 
 واول ما نزلوا أدم مسك أميرة وأحمد مسك أسماء
حبيبة :بابا 
أدم:نعم 
حبيبة :انتى هتسبنى وتمشى معاها
أدم وهو يشيلها :لا طبعا انتى روحى 
حبيبة :بحبك يا بابا 
المأذون:يلا ياجماعة 
أدم وهو يمسك ايد أسماء :يلا 
المأذون:بارك لكم وعليكما وجمع بينكم في خير
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى