Uncategorized

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثامن عشر 18 بقلم وفاء كامل

 رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثامن عشر 18 بقلم وفاء كامل

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثامن عشر 18 بقلم وفاء كامل

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثامن عشر 18 بقلم وفاء كامل

وصلنا الفصل ال فات عندما علموا بحمل نور
حنان بفرحه.. يا مد كريم يارب هيبقا ليا حفيد
الف مبرووووك يابنتي
نور.. الله يبارك فيكي ياامي
محمد بسعاده.. الحمدالله حسام هيفرح اوي
نور.. هو البيبي كوييس يادكتوره
الطبيبه.. انتي كويسه و البنوته كمان كويسه
نور بصدمة.. انت قلتي انها بنت
الطبيبه..و ايوه انتي ف اخر الثالث وطبيعى انه يبان
بس ف بيبي غلس شويه ههههه بيحب يتعبنا معاه ويداري نفسه ويظهر نوعه بعد الخامس او السادس
الف مبروك يا جميل و يارب البنوته تبقى حلوه كده شبه مامتها
نور بسعاده وهي تضع يدها ع بطنها .. حبيبتي مش عايزاكي تقلقي هتنوري الدنيا وبابا هو ال هيشيلك اول واحد باذن الله ادعيله بس يقوم م العمليه بخير
اطلقت نور ضحكات عاليه و ابتسامه واسعه جدا
كانو الجميع واقفين غير مصدقين
فالظروف العاديه يكون هذا خبر مفرح للام و الاب
و لكن اين هو الاب انه في غرفه العمليات لا يعلم احد سوى الله اذا كان سينجو ام لا ????
امتزجت دموعهم مع الضحكات و الابتسامات و هم يهنئون نور
كان جو الفرح يملأ المكان
محمد احتضن نور.. حسام هيفرح اوي ربنا يقومك بالسلامه يا بنتي و تجبيلنا حفيدتي الصغيره
نور بدموع.. اكيد حسام هيفرح جدا
خلونا نرجع صاله الانتظار
عادو ادراجهم الى تلك الصاله التي كل من كان فيها يبدو عليهم القلق الشديد
انتظروا لساعات طويله و لا شئ كان يجعل هذا الوقت الصعب يمر الا القرآن الكريم
قرأت نور بعض الايات من القرآن ثم دعت كثيرا ان ينجو حسام
اللهم أفرحنا بخبر جميل وعافى گل مريض
اللهم عافي زوجي وارحم وآغفر لگل ميت
يارب انا مش طالبه غير انك ترجعهولي بالسلامه م العمليه
انا مش عايزه اي حاجه م الدنيا
يكفيني ان احس بنبض قلبه بجانب لاشعر بالراحه التامة طوال حياتي
ويشوف بنته ويربيها ويفرح بيها
اللهم آستجيب دعوانا ياارب ????????????
حنان.. اللهم لا ترينا ف من نحب إلا كل من نحب
يارب اشفيه وعافيه واخرجه م هذه المحنه????????
محمد.. ‏يارب انا عارف ان ده ابتلاء م عندك
اللهم لا اعتراض
وكما يقول عز وجل ” ابتليهم لأخفف عنهم ثم اشفي اوجاعهم ..فصبرآ جميلا “..
يارب انا صابر وراضى بقضائك
بس اشفيلي ابني وقومه بالسلامه مش عايز بنته تتيتم قبل ما تتولد
يارب اقف جمب ابني
وعافيه ياااارب ????????
ساره.. يارب انا مش حزينه
وكيف احزن وقال الله لنا
‏لا تَحزَن إِنَّ اللَّهَ مَعَنا ????
انا عارفه انك موجَد معانا وسامع دعواتنا
اللهم استجيب لدعوانا
وعافيه واشفي واشفي كل مريض وصبر اهله
يارب احنا قد هذه المحنه وبيك هنتخطاها
انا راميه حمولي كلها عليك
يا عزيز يا غفور يارحيم
يامجيب دعوه الداعي استجيب لي
واشفي كل مريض????????????
و فجأه ظهر صوت مؤلوف لدى الجميع انه صوت خالد
ركض الجميع على خالد و التوتر و القلق يملأ قلوبهم
حنان بقلق.. طمني يا ابني حسام عامل اي
محمد بخوف.. العمليه نجحت و لا
خالد بتوتر.. حسام خاليا ف العنايه المركزه
بمجرد معرفتهم بأنه لايزال على قيد الحياه اعاد الامل في قلوبهم
وفرحوا كثيرا بعد كل هذا القلق و ارتسمت الابتسامه على وجوههم
و وكل واحد فيهم يشكر خالد
و هم حامدين الله على هذا الخبر
نور.. يعني حسام كويس
خالد.. احنا شلنا جزء كبير من الورم بس في جزء صغير مقدرناش نوصله عشان حاله حسام تدهورت فجأه لما قرر يسيب العلاج والجلسات واهمل ف نفسه وكمان احنا اخدنا وقت لحد ما وافق ع العمليه والوقت كان مش ف صفنا
و قلبه وقف مرتين ف العمليه بس الحمد الله قدرنا نسيطر على الوضع
و ياله من خبر مفزع اتى بعد تلك الفرحه المزيفه
نور بتوتر.. انا مش فاهمه حاجه
يعني حسام كويس و لا هيعمل عمليه تانيه ولا اي????
خالد.. هو هيفضل ف العنايه المركزه يومين و بعد كده لو حالتوا مستقره هننقله غرفه عاديه
و مش هنعمل عمليه تانيه و هنكمل بالعلاج الكيميائي
المشوار لسه طويل قدامنا و حسام محتاج لكل واحد فيكم
انتو طبعا عارفين ان حسام مبيحبش يبين اي حاجه بتتعبه بس جايز جدا انه يحس بألم كتير و خصوصا ان احنا ناويين نزيد جرعات العلاج فلازم تبقوا جاهزين لكل حاجه
نور بحزن.. المهم انه هو عايش و انا مش هسيبوا و لا لحظه
محمد.. الحمد الله اهم حاجه ان العمليه نجحت و بقى كويس
حنان.. ربنا يخليك لينا يا خالد كويس انك كنت معاه في العمليه
ساره.. لا بجد ذي ما بيقولوا دكتور شاطر وصديق مخلص كمان
خالد وهو ينظر لساره ويغمز لها.. انا مكنتش هسيبو لا دلوقتي و لا بعدين
ثم وجه كلامه للجميع.. انتو تقدروا تروحوا دلوقتي عشان الزياره ممنوعه ف العنايه ومتقلقوش انا معاه
نور.. انا مش هسيب حسام خالص
حنان.. لا انتي بالذات هترجعي البيت
لسه الدكتوره بتقولك محتاجه راحه
خالد.. دكتور اي
هو اي ال حصل
حنان بابتسامه.. نور حامل وكمان بنتوته ذي القمر
خالد.. بجد الف الف مبرووووك ده حسام هيفرح اوي
نور.. بس يا ماما مقدرش….
حنان.. مفيش بس يلا يا حبيبتي عشان لما حسام يفوق نطمنوا عليكي و على البنوته
نور.. حاضر يا ماما
ساره.. انا كمان هرجع البيت معاكي عشان اطمن اكتر عليكي
محمد طب يلا يا جماعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرت الثواني و الدقائق وعدت ٣ ايام بصعوبه جدا على تلك العائله بعد العمليه
و هما ينتظرون حسام في قلق شديد ع ان حالته تستقر ويخرج م العنايه
كان للوقت للاخر خالد يطمئنهم بأستقرار حالته الا ان القلق كان ملازمهم في كل ثانيه
مرت الايام بسلام اخيراً وبعد اسبوع
تم نقل حسام الى غرفه عاديه ليكمل علاجه لمده شهر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفه حسام تجمعوا حوله العائله بلهفه بانتظار استيقاظه
فتح حسام عينيه بصعوبه و لم يستطيع الكلام بسبب العمليه
حسام اصبح اصلع كان لازم يحلقوا شعره عشان العمليه ف المخ
حسام بسبب العمليه كان ليها اعراض جانبيه
مثلا كان لا يقدر ع الكلام ولا ع الحركه وكانه مشلول ع الكلام والحركه
كان ينظر بعيونه ويعطي اشارات بيده ????
كانت حالته لا حول ولا قوه
بس كل شئ يهون الاهم انه معاهم ووسطيهم مش ميت
مع الوقت هيزول كل حاجه وهيرجه ذي الاول واحسن
نور بلهفه.. حسام حبيبي انت سامعني
خالد.. بالراحه بس هو لسه مش مركز اوي شويه و هيفوق دلوقتي الرؤيه ضعيفه مشوشه
حنان.. حمد الله على سلامتك يا حبيبي
الف حمد و شكر ليك يا رب
محمد بقلق.. حاسس بأيه يا حسام يابني
حسام بكلمات غير مفهومه و صوت ضعيف
يحاول ان يفهمهم انه بخير
خالد بضحك.. و حتى لو مش كويس انت مش هتقول انا عارفك
نور بدموع.. خلاص يا حياتي الورم راح و كل حاجه هترجع زي زمان انت رجعتلنا بالسلامه ودي اهم حاجه مع الوقت هترجع تتكلم وتمشي
خالد.. انشاء مع العلاج الطبيعي هترجع تقف ع رجلك تاني
وقال باسى.. معلش الايام دي هتمشي ع كرسي بعجل مجرد فتره مؤقته
مش هتقدر تقف ع رجلك الا بعد شهرين ولا حاجه حسب شطارتك معانا واستقبابك للعلاج
حسام ابتسم بضعف و هو يمسك يد نور
خالد لاحظ ان حسام يبدو متعباً فطلب من الجميع الخروج من الغرفه لكي يرتاح قليلاً ماعدا نور ظلت معهم
خالد.. انتكويس يا حسام شكلك تعبان
اومأ براسه بنعم انه بخير
خالد.. رعبتني عليك لما وقف قلبك في العمليه كنت هتجنن بجد
ابتسم حسام بالم
نور.. خالد هو حسام هيبدي العلاج الكيميائي امتا
خالد نظر لحسام وقال.. لما حالتك تتحسن شويه نبدا
بس لازم تعرف ان الجرعات هتبقى اقوى بكتير و ده هيخليك تحس بأعراض جانبيه كتير
نور بحزن.. يالهوي ده اكيد هو كان مستحمل الاول بالعافيه ازاي هيستحمل الايام دي
خالد بحزن.. معلش ده الجزء الصعب بس لما يخف كل حاجه هتنتهي باذن الله
نظر لحسام وقال… حسام بس انت مش لازم تجهد نفسك عشان كده نام دلوقتي
ومتخافش نور جمبك
اومأ له راسه بالموافقه
ونام نوم عميق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مره شهر ع حال حسام ومع الوقت والعلاج الطبيعي اصبح حسام يتكلم ببطئ شديد
اما ع المشي ع رجله فكان صعب ان يرجع يمشي حاليا فظل مستمر ف العلاج الطبيعي
ع امل انه ف اي وقت هيقدر يقف ع رجله م تاني
في الليل طلب حسام من الجميع العوده الى المنزل و لكن كالعاده اصرت نور على البقاء فهي منذ شهر وهي تقيم معه ف المشفي ولحد الان نور مقالتش لحسام ع حملها او بمعني اصح اتلهت فيه وتحملت وجع الحمل وبقت بتهتم بيه وبس
حسام بصوت ضعيف .. كان لازم ترجعي معاهم يا نور شكلك تعبانه
نور بضحك.. انت عايز تخلص مني مش كده فاكرني هسيبك عشان الممرضات يعاكسوك و انا مش هنا ده بعدك ????
حسام و هو يحدق بعيناه و يمسك بيدها.. انتي كمان لازم ترتاحي ياقلبي
نور.. انهارده اسعد يوم ف حياتي مفيش حاجه ممكن تريحني غير اني ابقى معاك طول الوقت كفايه اني سمعت صوتك ال واحشني موووووت
اخيرا رجعت تتكلم
حسام.. بس لسه حاسس بلساني تقيل والكلام بيخرج بالعافيه
نور.. معلش اقلبي مع الوقت هتتكلم عادي
حسام.. ربنا ميحرمنيش منك يا نوري
نور.. هو انا عندي خبر حلو كده عايزه اقولهولك م يوم ما خرجت م العمليه بس اتلهيت فيك ومحبتش اشغل بتلك وانت تعبان
وبما ان النهارده اول يوم ترجع تتكلم فيه فانا حبيت اقولك عشان اشوف فرحتك
بس بفكر اقولوا يوم تاني هههههههه
حسام بلهفه.. اهون عليكي تخبي عني الاخبار الحلوه
نور.. لا مينفعش كده انا بضعف قدام حبيبي لما يسبلي ????????????
حسام.. طب قوليلي الخبر الحلو انا مسمعتش اخبار حلوه من زمان
نور. ممممممممم طيب
خلاص خلاص صعبت عليا هفكر????
حسام.. لو متكلمتيش انا ممكن الدوا يخليني انام يرضيكي حبيبك ينام و هو زعلان
احتضنت نور كف يديه و وضعته فوق بطنها
نور بفرحه.. ف جوه هنا بنوته عايزه تسلم على باباها
امتلئت عيون حسام بالدموع و ظهرت تلك الابتسامة على وجهه و التي لم تظهر منذ سنين
فجذب نور اليه و احتضنها بشدة
فنزلت دموعها وهي تشعر بسرعة نبض قلب حسام و فرحته بذالك الخبر
نور للدرجه دي انت فرحان
حسام.. الحمدالله
ده حلم حياتي
طول عمري بتمنى ربنا يرزقني بطفل منك يشيل اسمي ويبقا شبهك يانور
بجد انا سعيد اوي هبقا اب اخيرا
بحبك يا ام بنوتي
نور..وانا كمان ياحسام بحبك اكتر من نفسي
انا فرحانه اوي حاسه اني طايرة بجد
حسام.. انا حاسس ان ربنا بيعوضني عن كل حاجه
نور.. انا مبسوطه اوي انك قدرت تخرج مرضك يا حسام
كنت عارفه انك مش ضعيف و هتقدر تقاوم
حسام.. جايز لو انتي مش ف حياتي مكنتش خرجت من الحاله ال كنت فيها
انا مش عايز اكتر من اني اعيش وسطيكوا
و نربي بنتنا سوا
ربنا يقومك بالسلامه و تجيبيلي بنوته شبهك
نور.. وليه مش شبهك انت
حسام.. لا عايزها تبقى عنيها زي لون عنيكي و شعرها اشقر زيك و ملامحها بريئه زي ملامحك و الاهم يبقى قلبها نضيف
و طيبه زي مامتها
نور بضحك.. لا انا كده هتغر ف نفسي و مش هتعرف تكلمني بعد كده????
حسام.. طب اعمل ايه انا اذا كنت متجوز احلى بنت في الكون
نور.. لا يا استاذ ارجوك متعاكسنيش لحسن جوزي بيغير عليا موت????????
و انا الصراحه بموووت فيه عشان هو احلى راجل في العالم
حسام بضحك.. ههههههههه لا يا مدام انا مش بعاكسك انتي انا بعاكس مراتي حبيبتي????
نور بضحك.. بس بقى كفايه انا مش قد الكلام الحلو ده بعدين البنت تسمع
التفتت نور لتسمع اجابته فوجدته غارق في النوم
فعلمت ان مفعول العلاج بدأ
فضحكت من كل قلبها
كانت الفرحه ظاهره على وجه حسام حتى في نومه
و اطالت نور النظر اليه بتأمل و حب حتى نامت على تلك الاريكه الصغيره بجانبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مر ذلك الشهر على حسام ونور و كأنه شهر العسل
اصبحت علاقتهم عميقه جدا اكثر من قبل
لم يكن يشغلهم شئ سوى الحب الذي يجمعهم و المستقبل و التجهيز لأبنتهم
و بعض الشجار المضحك على اختيار اسم المولوده
كان شهر جميل جدا مع انهم كانوا في المستشفى و لم يحدث شئ مزعج سوى ذلك اليوم الذي بدأ فيه حسام العلاج الكيميائي من جديد
بعد ان انهى حسام جلسه العلاج الكيميائي بساعات كانت نور جالسه على الهاتف لتملأ اوقات الفراغ عند نوم حسام
تصفحت بعض المواقع و شد تركيزها بعض المقالات عن الحمل و الولاده و لم تنتبه الى حسام الذي كان يحاول ان يخفي الم رأسه بأي طريقه
استدار الى الجهه المعاكسه لنور حتي لا تراه و هو يعتصر يده بقوه و يعض شفتيه ليكتم صرخات كانت تود ان تنفجر خارج صدره م شده الالم فهو لا يريد ان تخاف او تقلق عليه
حاول النوم و لكن دون جدوى لقد كان الصداع من القوه التي جعلت عيناه تمتلأ بالدموع التي اخفاها بسرعه
حاول بكل الطرق ان يبعد نور عن الغرفه ليطلب الدواء المسكن من الممرضات لكنها كانت محاولات فاشله فهي اصرت على عدم تركه وحيداً
كان خائف جدا عليها خصوصاً بعد معرفته بما حصل لها و هو داخل غرفة العمليات ولم يشاء ان يزيد من قلقها
حاول التظاهر بالنوم امامها لكنها طلبت منه النهوض
نور.. قوم بقه يا حسام كفايه نوم
انت نمت كتير اوي لازم تصحصح شويه
حسام بصعوبه بالغه.. سيبيني نايم ارجوكي انا تعبان
نور بقلق.. حبيبي انت كويس
مالك انت شكلك تعبان اوي????
حسام وضع يده على جبينه لا ارادياً ليحاول تخفيف الالم و بعد ثواني انتبه لوقوف نور بجانبه و هي تراقبه بقلق شديد????
حسام.. متقلقيش انا كل مره بتعب شويه بعد الجلسات
نور.. يعني انت تعبان دلوقتي صح
حسام.. ده صداع عادي متخافيش
نور برعب.. انت عرقان كده ليه و بتنهج كمان انت مالك يا حسام رد عليا والنبي
لم يستطيع حسام الرد عليها هذه المره فقد نفذت قواه و لم يعد يحتمل الالم فحاول ان يتكلم بهدوء
حسام.. نادي على الدكتور يا نور
نور بتشتت و عدم تركيز.. ليه
انت تعبان صح
حسام بصراخ.. بسرعه
اااااااا ااااااااه مش قادر استحمل
ااااه الحقيني يا نور ارجوكي
وقفت نور لثواني بلا حركه كانت مصدومه بذالك الالم الذي يشعر به حسام هذه اول مره ترى تعبه والالمه الذي كان يداريه عنهم ويخبأه
كيف قدر يتحمل كلهذا الالم م زمان
ازاي احنا كنا اغبيه محسناش ولا فهمنا ال فيه اي
ظلت تكلم نفسها و كأن سكين مزقت قلبها تمنت لو انها تستطيع ان تتحمل كل هذا الالم بداله
توقفت مكانها و هي تحدق بحسام و كأنها مكتوفه الايدي
و لكن حسام جعلها تفيق من صدمتها عندما بدأ بالتوسل اليها
حسام بصوت ضعيف متألم.. ارجوكي يا نور نادي عليهم انا بموت خلاص مش قادر استحمل
جملته الاخيره جعلتها تركض بكل ما فيها
لتنادي الطبيب و بعض الممرضات بفزع حتى انهم ظنوا انه قد مات
نور.. الحقووووووني بسرعه حساااام حساااام ????????????
و فورا جائوا له و اعطوه بعض المسكنات التي جعلته يستسلم للنوم بعد مده قصيره
و اكدو لها الاطباء ان الصداع الحاد هو شئ طبيعي جدا في حالته
لم تستطيع نور ان تنام و تغفل عنه لحظه واحده
خوفاً من ان يصاب بشئ اخر مره اخرى وهذه المره سوف تأخذ بالها جيدا
فهي تعلم مهما كان يشعر بالم فأنه لن يتكلم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف صباح يوم جديد
نور.. صباح الخير يا حبيبي
حسام بأبتسامة صباح النور يا حبيبيتي هو انا نايم بقالي كتير
نور.. لا بس برضوا وحشتني
حسام.. ده حب من اول نظره بقا ولا اي
هو اي الحكايه بالظبط ????
نور بعصبيه.. انت ليه مقولتليش ان عندك صداع طول النهار ليه استحملت كل الوجع ده بتعمل ف نفسك كده ليه
حسام بحزن.. انا مكناش عايزك تقلقي عليا مش اكتر والله خفت لتتعبي وانتي حامل
نور.. انا بخاف لما احس انك بتستحمل حاجه فوق طاقتك عشاني
مينفعش كده كل ما تتعب تخبي عليا تعبك انا مراتك يعني مش المفروض متهفش مني وتبقى ع طبيعتك قدامي لو تعبان قولي وانا اشيل عنك واخفف عنك
ولا نسيت
ف السراء والضراء مع بعض
لازم اكون جمبك ف وقت تعبك
ده واجبي كزوجه ليك وربنا هيحاسبني ع حاجه ذي كدا لو اثرت معاك
انا مش عايزاك تخاف عليا
صدقني انا اقدر استحمل اي حاجه بس مقدرش استحمل انك بتتعذب
حسام.. انا مش عايز اشوفك تعبانه بسببي
ولا اتعبك معايا
نور.. انا راضيه بالتعب ده و بأي حاجه تخليك كويس
انا مش عايزه اشوفك و انت بتتوجع تاني لو سمحت عرفني ونحل كل حاجه مع بعض وهنتجاوز سوا الالم
ثم بدأت بالبكاء و هي تحتضنه ????????
حسام.. خلاص خلاص متبكيش حقك عليا ????
اوعدك اني لو تعبت تاني هعرفك
نور ببكاء.. عارف لو اقدر اشيل التعب ده منك و انا الي استحمله كنت عملت كده من غير ما افكر
يارب يشفيك ياحسام ويجعل ال فيك فيا انا هستحمل اما انت مقدرش اشوفك كدا
ربنا يجعل يومي قبل يومك
حسام.. بعد الشر عليكي
بس بقولك ايه انا راجل تعبان و عيان و محتاج تصبيره ????
نور بعدم فهم.. تصبيره اي
انت جعان ياحبيبي اجيبلك الاكل
حسام بضحك.. لا يا حبيبتي انا كده هتشل
نور.. يعني اي مش فاهمه
حسام.. انا مش عايز اكل انا عايز حب يا روح قلب حسام
نور بخبث.. طب ما انا بموت فيك يا روحي????
حسام.. ياروحي انا
ياعقلي انا
يا حياتي انا
بصي ياقلبي لو هتفضلي كدا تحلوي كل يوم قدام لا انا ع كدا مش هقدر امسك نفسي ومش هقولك انا مستعد اعمل اي
حاجات هموت واعملها هههههههه
وهفضحك في المستشفى الي انا محبوس فيها دي
نور بخجل.. لا انت كده خطر و شكلك هتشوه سمعتي ????????
حسام بضحك.. بصي بقا ياعسل انا دلوقتي لو مخدتش البوسه بتاعتي هشوه سمعتنا احنا الاتنين????????
ف براحتك بقا
واناي عرفااااني مجنون و اعملها????
نور.. طب ايه رأيك اني مش هقرب من السرير ده خالص و لو تقدر تعمل حاجه وريني
حسام.. انتي فمراني بهزر انا هجيلك بجد
وحاول فعلا ان يقف ليمسك بها
ولكنه وقع ع الارض
ف انه لم ينتهي م العلاج الطبيعي ليقدر ان يقف ع رجله
نور بقلق .. حساااااام
انت كويس
حاسس باي
رد عليا
حسام.. براحه يابنتي اي بالعه راديوا هههههههه
انا كويس متقلقيش عليا شوقتي بقا جبتك لحد عندي ازاس
ضربته نور ع صدره وقالت بتزمر.. والله العظيم انت رخم خضتني عليك وقعت قلبي ياااخي????
كانت عينيها مليئ بالحنان والخوف عليه
الذي جعل قلب حسام يدق لها بشده فجذبها اليه و عانقها عناق طووويل بدون اي كلمه
و لماذا نحتاج الكلمات اذا كان القلب يصرخ بها بأعلى صوت بكل كلمة نشعر بها
و اخيرررا مر الشهرين ع خير الذي يعتبر من اطول شهور السنه على حسام
و رغم انه لم ينهي علاجه لانه قد يطول شهر لكن الفرحه برجوعه الى بيته كانت اكبر بكثير
كانت العائله حوله فرحين بخروجه سالماً
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!