Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل السابع عشر 17 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل السابع عشر 17 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل السابع عشر 17 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل السابع عشر 17 بقلم سيمو أشرف

وسليم اخد رؤي عند الشط وفضلت ماشيه ورا صوته لحد ما قالها اقفي 
رؤي: افتح ????
سليم: اه فتحي ????
رؤي فتحت وقعدت تبص حواليها وهي منبهره جدا بالجمال ال حواليها ????????????????????
كان عاملها خيمه مفتوحه للسما شكلها جميل جدا وطريق للخيمه دي مزينه بورد ونور وحاجات جميله جدا والمنظر كان فوق الروعه ❤❤❤
رؤي بدموع: كل دا عشاني ????❤❤
سليم : دي حاجه بسيطه عشانك… عجبتك!! ????❤❤
رؤي: اه جدا جميل اوي يا سليم ❤❤❤
سليم: ربنا يقدرني وافرحك علي طول يا قلب سليم… يلا بقا ندخل عشان انا هموت واشوفك اصلا????????????
ودخلو جوا الخيمه ال كانت مفتوحه كمان م الجمب وقعدو علي كراسي حوالين ترابيزه كان سليم مجهزها ومزينها باجمل شكل 
رؤي: احم احم.. هو لازم تشوفني يعني ????????
سليم: دا انا مستني اللحظه دي من اول يوم جيتي فيه الشركه ????????
رؤي رفعت النقاب براحه وهو اتصدم لما شافها ادامه???? 
رؤي: اي وحشه ????
سليم: مين دي ال وحشه قطع لسان اي حد يقول وحشه دنا ال وحش ومعفن وابن سبعين ف ستين كمان ????????
رؤي: هي مش كانت ابن ستين ف سبعين باين ????????????
سليم بغيظ: بذمتك دا وقته???? 
رؤي بضحك،: لا ????????
سليم: قمر ماشاء الله ربنا يحفظك ليا يارب وراح منزل النقاب وباسها علي راسها ????????????
سليم: ودلوقتي المفاجاه التانيه ????
رؤي باستغراب: مفاجأة اي???? 
سليم: غمضي عنيكي بس ومتفتحيش غير لما اقولك فتحي ????
رؤي عملت كدا ????
وسليم طلع تاج ???? شكله جميل جداً متزين بفصوص من الماس والذهب وراح حاطه علي راسها وطلع سلسله عليها اسمه ولبسهالها ❤❤
سليم: فتحي 
رؤي بدموع وفرحه،: الله يا سليم شكله جميل اوي بس كتير كدا والله ????????????????
سليم: مفيش حاجه تكتر علي حبيبة قلبي لو اطول اجبلك النجوم ال فوق دي هعمل كدا 
رؤي قامت حضنته: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا انا بحبك اوي يا سليم اوي ????????????
سليم واخدها ف حضنه كمان: وانا كمان بحبك اكتر يا قلب سليم 
وخرجت من حضنه 
سليم : مش هناكل بقا???? 
رؤي: ناكل واكلو وكان سليم من وقت للتاني بيوكلها ????????
وخلصو اكل وقامو رقصو علي اغنية اجمل فرحه 
رؤي: سليم ????????
سليم: قلب سليم وعيون سليم وحياة سليم وكل حاجه لسليم ????????
رؤي ضحكت: طب اتكلم ازاي انا دلوقت ????????
رؤي: امري لله هحاول.. حبيتني امتي???????? 
سليم: انتي شدتيني لما جيتي الشركه وصممتي علي نقابك وكلامك ال قلتيه وقتها فضل ف دماغي كنت عاوز اعرف اي سر التزامك دا او ازاي انتي كدا شدني صوتك وانتي بتقري قران لما الاقيكي سبتي كل الشغل ال ف ايدك ورحتي تصلي لما الاقيكي بتذكري اسم ربنا ف كل حاجه وببتكلمي بثقه اعجبت بيكي بقا لحد ما سافرنا المؤتمر وكسبنا الصفقه بسببك وبعدها شفتي خواتك غيرتي اتحكمت فيا وعملت ال عملته اتاكدت وقتها ان حبيتك.????????
..
رؤي: كل دا ومخبي 
سليم: عشان انتي غاليه ومكنش ينفع اكلمك او اقولك غير ودبلتي ف ايدك ????❤❤
رؤي: وانت اغلي حاجه ف حياتي 
سليم: يلا بينا عشان اتاخرنا 
ومشي وراحو ركبو العربيه وهم فرحانين جدا 
رؤي روحت واهلها كانو فرحانين جدا لفرحتها وان اخيرا ربنا عوضها 
رؤي دخلت اتوضت وصلت العشا وقيام الليل وحمدت ربنا علي نعمه الكتيره وانو رزقها بواحد زي سليم ف الحلال ودخلت نامت وصحت تاني يوم بيجهزو عشان حفلة خطوبة ادم وعمر 
وراحو اتقدمو بس كانو محضرين مفاجاه هم الاتنين ????❤❤
سليم: اي دا الماذون دا بيعمل اي هنا…اسف طبعا يا شيخنا انت منورنا بس برضو بتعمل اي هنا ❤❤
ادم دخل وقعد وحط رجل علي رجل: اصل قررت اخليها خطوبه وكتب كتاب عشان ابقي براحتي صح ولا اي يا عمر 
عمر: عين العقل ❤❤
سليم: وانا مليش راي ولا اي ❤❤
ادم: هو انت العروسه وانا مش واخد بالي ????‍♀️????????
عمر: يلا يا هندسه ورانا عروسه تانيه والشيخ مستعجل ????
وديچا واقفه سامعه كلامهم وهتموت م الفرحه وخصوصا ان محصلش بينها وبين ادم اي كلام لحد دلوقت ????
سليم: هدخل اجبها واجي 
ودخل يجبها: انتي موافقه يتعمل كتب كتاب يا حبيبتي دلوقت ولا نستني شويا 
ديچا بكسوف: ال تشوفه☺☺ 
سليم: علي البركه.. الف مبروك يا حبيبة اخوكي عشت وشفت اليوم ال هسلمك فيه لعريسك ☺❤
ديچا اخدته بالحضن: ربنا يخليك ليا يارب ☺
سليم: ويخليكي ليا يارب 
واخدها وطلع 
الماذون بدا عقد القران و موافقه يبنتي 
ديچا:……
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى