Uncategorized

رواية حياة بسيطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شرين أحمد

 رواية حياة بسيطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل السابع عشر 17 بقلم شرين أحمد

حسن بغضب :هي حصلت ي محمد تتكلم مع اخوك الكبير ماشي ي محمد
وشوف مين هيدفع 200الف اللي عليك وسلااام 
يلاا ي مروان
كانت تسمع الكثير وكان قلبها يألمها ع اهلها
وخبأت نفسها قبل مع عمها يراها وابنه الشجعان
بعد ذاهب عمها وابنه 
كانت تسمع الحوار بين أهلها 
زينه:كل ده بسببي ي محمد اناالسبب لو انت متجوزتينيش كان احسن ليك انا خايفة عليك ي محمد
محمد بغضب :انتي بتقولي اي انتي مش السبب في اي  حاجة ربنا خلقنا كلنا كده بس هما مش بيفهموا إن مافيش فرق ما بين غني و فقير وانا حبيتك عشان قلبك طيب وطهره من جواكي و بتتمني الخير للناس كلها
زينه بخوف : انا خايفة عليك ي محمد هتنصرف ازاي ف المبلغ ده 
محمد بحزن :أن شاء الله خير هتصرف ي حبيبتي متقلقيش انتي بس 
زينه بدعاء : ي رب خليك معانا 
و ساعدنا و اقف مع جوزي ماليش غيره و حافظ ليا اهلي كلهم 
(كانت تسمع كل هذا وكان قلبها يألمها ع اهلها 
و حزينه كيف تساعدهم ي الله )
دخلت عليهم و رسمت ع وجها ابتسامة مزيفة 
: السلام عليكم 
محمد بابتسامة:وعليكم السلام ي نور بابا 
عاملتي اي ي حبيبتي النهاردة
زينه:ها ياروحي عملتي ايه قولي ليا
نور بضحك ؛حاضر حاضر هقول ليكم بس حعاااانة اوي اوي 
زينه :تلاقيكي ي حبيتي ع لحم بطنك ي حبيتي من الصبح وانتي بدوري ع شغل ي روحي 
نور: هههههه ي ماما خلاص انا عايزة اكل همووووووت ي ناااس من الجوع 
زينه :بعد الشر عليكي عنيا ي روحي هاحضره ليكي دلوقتى انا رايحة اهو
محمد:ههههه امك بتدلعك جااامد
نور بثقة:تشك ف كده ي استاذ محمد
محمد بتمثيل الصدمة:محمد ي بت 
و ابوكي خلاص راااح فين
نور جريت ع بابها :بابا قاااعد هنا و حضنته 
محمد :المهم بقى عملتي اي 
نور بثقة :اتقبلت ي بابا  الحمدلله ف شركة جاسر الدمنهوري 
دي شركة تجارية كبيرة فيها فروع كتيرة
محمد بتفهم  : اه اسمع  عنه كتير ده حتى صاحب الشركات مغرور اوي وقاسي جدا
بس المهم تخلي بالك من نفسك 
نور : متقلقش عليا ي حبيبي
بنتك قوية ⁦☺️⁩⁦☺️⁩????
محمد :و انا واثق منك
ي حبيبتي ⁦❤️⁩
الله الله الاب وبنته اااه وبتقولي جعانة ماشي ي نور ماشي 
حضن لبابكي ونا لاء 
نور بضحك عليهم هما الاتنين :لا تعالوا انتوا الاتنين
هههههه
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩????⁦❤️⁩
عند جاسر 
:-ياااااا مش قادر افكر اعمل اي ولا اخليها ازاي خدامة عندي اوف 
دماغي هاتنفجر 
:-جااااااسر
جااااااااااسر
جاسر بغضب :عايز اي ي زين مش كل شوية جاسر دماغي هتنفجر بسببك انت مش عيل صغير ي زين ف اي
زين : ي عم مالك كنت عايز اقولك حاجه طالما انت كده خلاص انا ماشي 
جاسر بتأفف ٠:عايز اي اخلص مش ناقصك هي حكاية قول اللي عندك
زين :كنت بقولك هروح رحلة ف الغردقه 
جاسر :برحتك ي زين روح برحتك 
زين :انا قلت اقولك هي بعد اسبوع 
اومأ جاسر 
زين:اومال عمر بقالوااا كام يوم مش بيجي 
جاسر هيتكلم 
قاطع دخوله:٠٠٠٠٠٠سمعت حد بيجيب ف سيرتي
زين :ده لو انا كنت بجيب ف سيرة حاجة بحبها مكنتش جت ي اخي ههههههه
عمر بغرور:نعم ي خويا اومال بتجيب ف سيرتي ليه حضرتك بتحبني ولا بتحبني كمان
زين:هههههههه مش بحبك 
جاسر بضحك ع الاتنين : هههه والله مجانين كلكم هههه
زين قام حضن عمر 
:وحشني ي عمور 
:وحشني ي استاذ زفت 
:اي ده انت كمان بقيت زاي جاااسر طب انا طالع و مافيش حد يسأل عليا عشان هتزفت انااام سلام انت وهو
وطلع 
عمر لقى جاسر شارد:مالك ي عم جاسر بقيت بتروح لإمكان كتير من عرفش بتوديك لفين 
جاسر :ولا حاجه بس بفكر في حاجة 
عمر: امممم نور 
جاسر بأرتباك :نور مين ي عم دي طفلة صغيرة 
عمر بشك :خلي بالك دي عيلة اديك قلتها 
متعملتش حاجة تأذيها
:ونا هعمل اي يعني فيها اسكت ي عمر انت مش فاهم حاجة
:ماشي هعمل نفسي مش فاهم حاجه زاي ما انت بتقول????
:ي شيخ ????
عمر :بضحك معاك ي عم ههههه 
اسكت و انت عامل زاي الزومبي كده ????????
هههههههه
:????????????????
ونسبهم بقى يتخانقوا
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى