Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ملك ماهر

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ملك ماهر 

اوصل السائق هند وعائلتها الي منزلهم..

هند:اهه ياني يامه جسمي متكسر اجودعان

عمر وهو يمسكها من قفاها:متكسر من ايه انتي محسساني انك كنتي بتحرري فلسطين

هند:عيب تمد ايدك علي واحده نسوان

رحمه:العبو مع بعض يولاد

هند:بتت خشي انجري جوه ياحقيره

رحمه:هند هضربك انتي مش قدي

هند:مش قد مين يعنيا

رحمه:انا هخش انام تصبحوا علي خير جميعاا

ذهبوا جميعا للنوم ولكن قامت هند علي صوت رن هاتفها

هند بصوت نائم وكاد يُسمَعْ:الوو مين الحيوان ابن الحيوان اللي بيرن دلوقتي ده

ادهم:قلب الحيوان وربنا

هند بفزع:الله يخربيتك هو انا هلاقيك هنا و ف الحلم

ادهم:هو انتي كنتي بتحلمي بيا

هند:اهاا اهاا بس كنت قاعده اشتم فيك وضربتك

ادهم:مقبوله منك يروحي بقولك ايه متيجي نتكلم فيديو كول

هند:طايب

فتحت هند الكاميرا ولكنها نسيت حجابها وكانت تنظر له بعيون مغلقة لذلك لم تنتبه

ادهم بإعجاب وصفير:ايه الحلاوه ديي

هند:طول عمري حلوه بس ايه الاختلاف اما فتحت الكاميرا ونا نايمه و….احييييه

رمت هند الفون واردت حجابها وذهبت مره اخري

هند:والله م انت محترم

ادهم:اسف والله بس شعرك حلو ونسيت اقولك غطيه اسف

هند:هتاخدني تفسحني بكره

ادهم:يستي انا موافق وبالمره نجيب فستان الخطوبه اللي اختارناه

هند:وهتأكلني وهتجيبلي لعب

ادهم:هاكلك وهجيبلك لعب اصل نا واخد بنتي معايا

هند:انت مخلف من ورايا ي ادهم ي ابن خالتي امينه

ادهم:امي لو سمعتك هتعمل منك بوفتيك اه والله

هند:بهزر مع حماتي قره عيني ايش حشرك نت

ادهم:طب خليكي هروح اجيب مايه واجي

هند:حاسب تتخطف خلي بالك من نفسك

ادهم:هند انا نازل المطبخ مش رايح احارب

هند:والله انا غلطانه غور

ذهب ادهم ولكنه عندما رجع وجد هند نائمه

ادهم:هند هند انتي موتي؟!

لا رد

ادهم:يخربيت حلاوه امك جلس يتامل فيها ثم نام هو الاخر وكاميرا كل منهم مفتوحه

ساميه:هند هند انتي يبت ولكنها وجدت تليفونها مفتوح وادهم نائم

ساميه:طب م كان ممكن يقفلوها عادي يعني يخربيت الغباء واد ي ادهم قوم

لا رد

ساميه بصوت عالي افزعهم هما الاثنين

ساميه بزعيق:قوم ياض منك ليهاااااا

هند:ايه يماما ف اي ومين ال ياض دهه

سمعت صوت من فونها يقول

ادهم بنعاس:ايه يحماتي حد يصحي حد كده ربنا يكون ف عونك يهند

اخدت ساميه التليفون وقالت له:قوم يلا افطر وصلي وبما انك بتروح بالعربيه تعالي عدي علي هند خدها ف طريقك

ادهم:عافيه يعني

ساميه:ايوه يلا ولا تعالي افطر هنا

هند:انا ك هند مشفقه عليك

ادهم:ونتي مالك انتي بكلم حماتي قره عيني ايش حشرك

هند:بتردهالي يعنيي

ادهم:ايوه وخمس دجايج والاقيكي لابسه هاجي افطر وهنمشي اشطا

هند:فوريره

ذهب كل منهم ونزل ادهم وركب سيارته وتوجه لهند

رن جرس الباب

هند:ايوه جاااااااايي

ادهم:جموسه بتفتح الباب ياربي

هند:مش عاوزين النهارده

ادهم:مش عاوزين ايه لامؤاخذه

هند:هو مش نت بتاع اللبن

ادهم:والنبي

هند:يووه ده انت ادهم خطشيبي العتب علي النظر خش يبني وجرته للداخل

ادهم:انتي لو بتجري حمار هتعامليه احسن من كده ووسعي ايدك التيشيرت هيتكرمش لسه مكوي دهه

هند:هو انت بتخاف ع هدومك تتكرمش زينا عاي كده

ادهم:يبنتي هو نا جاي من كوكب زحل م انا بنادم عادي

هند:طب يلا تعالي افطر ولا اقولك معندناش اكل طرقنا بره

ادهم:لا بصي اصل انا تنح وقاعد ف يلا

هند:نهار ابوك اسود

ادهم بفزع:ف اييه

هند:انت داخل بالكوتشي

ادهم:حرام ولا اي

هند:استني انا هقولك حرام ولا لا ي ماماا ماامااا

ساميه:ف اي يبت انتي عايزه ايه صوتك جايب اخر الش….نهارك اسود ي ادهم

ادهم:ف ايه يجدعان

ساميه:انت داخل بالكوتشي ع السجاده الجديده ده نا هعلقك

هند:لسه متكلمتش وهي شافتك

ادهم:ايه السجاده لو دخلت عليها بالكوتشي هيجيلها سخونيه ولا ايه مش فاهم

ساميه:هتتوسخ يخويا

ادهم:خلاص بقا يحماتي قلبك ابيض ندرا عليا اول م نعمل الخطوبه هاخدك واروح اشتريلك سجاده جديده

ساميه:مش مسألة سجاجيد ي ادهم يووووه..هتجيبهالي نفس اللون

ادهم بضحك:هحاول ويلا عشان هنتاخر كدهه

ساميه:الاكل جاهز يلا اطفحوا ومش عاوزه اشوف وش حد فيكو لبعد المغرب

ادهم:خلاص هخطفها

ساميه:يلا ربنا معاك

هند:امي انتي لو لاقياني علي باب جامع مش هتسلميني بالسهوله ديي

ساميه:زهقت منك

ادهم:ابقوا اتخانقوا بعدين يلا يهند

اكلو ونزلو سوياا وركبوا السياره وانطلقوا

ادهم:هند متناميش مش هعرف اصحيكي

هند:مش هنام انا هغمض عيني بس لغايه اما نوصل ده لسه نص ساعه كامله عارف يعني ايه

ادهم:لو نمتي هشيلك وربنا وهمشي بيكي وسط الجامعه ومش هيهمني حد

هند:ابقي اعملهاا كده

ادهم:انتي اللي قولتي

هند:فاكر ياض ي ادهم اول يوم خبطت فيك وشتمتك

ادهم:كان يوم زباله اه والله

هند:زباله ف عينك ده ده اللي خلاك تخطب بسكوته زيي انت ربنا اهداك بيا يمعفن

ادهم:وياريتوا م اهداني يختي ويلا عشان وصلنا

هند:يلاا

بنت1:اهو وصل اهو روحيله يلا

بنت2:خايفه

بنت1:خايفه من ايه روحي واتدلعي عليه شويه

بنت2:تمام هو نزل اخو هروحله باي

نزل ادهم ولكن حزام هند علق واخذت تفكه ولكنها سمعت صوت بنت في الخارج تتكلم مع ادهم وبما انه كان ساند علي الباب ف الصوت كان واضح

البنت:هاايي ادهم

ادهم:نعم حضرتك

البنت:انا معجبه بيگ جداا وبحبك وبتمني نرتبط

ادهم:ثواني اديني دقيقه كدهه

ذهب ادهم ليفتح لهند الباب نزلت هند وهي تمسك بيد ادهم وتنظر للبنت

هند:نعم يموزه

البنت:انا بحب ادهم وعاوزه ارتبط بيه

هند:جايه ترتبطي بخطيبي!!

البنت:نعم خطيبك

هند:اهاا والخطوبه الخميس الجاي مستنيينك

البنت بحقد:اها ان شاء الله سلام

ادهم:ان كيدهن عظيم بجد

هند:عجبتك

ادهم:جدااا

هند:بينا نروح الكافيتيريا عند العيال يلا

ف الكافيتيريا…

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى