Uncategorized

رواية روح فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية رمضان

 رواية روح فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية رمضان

وصلنا الحلقة  اللي فاتت أن الشاب الرابع مسك حور و حط السكينه على رقبته و قالهم
الشاب الضخم /لو حد قرب مني و الله لاقتلها
رحيم بفزع /سيبها و الا صدقني هقتلك و محدش هيحوشك من أيدي
فهد / لو فكرت بس انك تاذيها صدقني محدش هيرحمك مني
رحيم غمز ل حور و شاورله و هي فهمت هو قصده ايه و حور من غير سابق مقدمات ضربت الشاب ف رجليه و ضربت ب رأسها برأسه و جريت على رحيم و حضنته جامد
فهد هجم على الشاب و نزل فيه ضرب و طلع عليه الفزع و الخوف اللي عاشهم على روح في خلال الكام ساعه اللي عاشهم
علي و جاسر جريوا على فهد و شالوا بالعافيه و كان خلاص الشاب اتملي دم من كتر الضرب اللي ادهوله فهد، اتصلوا بالاسعاف و اخدوها و فهد قالهم أنه أول ما يفوق يكلموه على طول
رحيم اخد فهد و راحوا علي المطبخ و قاله
رحيم بذكاء / بص هتتلق باب المطبخ مفتوح يعني اللي دخل هتتلق كل حاجة متحبكه ومتدبره و متظبطه ليها
فهد بتفكير/ يعني قصدك أن هم دخلوا من هنا و عارفين ان روح ل وحده في القصر
رحيم بتفكير/ ممكن لكن الأكيد أن هم جايين عارفين هم بيعملوا ايه و هيعملوا ايه بالظبط
فهد طلع موبايله و رن الحرس و مكانوش بيردوا زفر بضيق
فهد / محدش بيرد
رحيم بمواساه حط ايديه على كتفه و قاله
رحيم / أهدا يا فهد أهدا و بعدين المشكلة مبتتحلش كده انت عايز تهدأ و تفكر، يلا خلينا نخرج للشباب
رحيم و فهد خرجوا للشباب و للبنات و كانوا قاعدين في جو مرح و مراد بيحاول يحلى الجو المتوتر ده و قعد يكلم و هم يضحكوا
مراد / شوفتيني يا ياسمين اول ما شافت الشاب فوق عملت ايه
ياسمين / طبعا يا حبيبي شوفت هو انت فيه حد في شجاعتك ولا ف شهامتك يا حبيبي دانا حسيت اول ما شافت الراجل الضخم ده حسيت انك هتعمله على روحك
الشباب و البنات قعدوا يضحكوا علي مراد و ياسمين
رحيم قالهم / موش يلا يا شباب
فهد بغضب بص ل رحيم و قاله / يلا ايه بقا ان شاء الله انتوا رايحين فين انتوا هتباتوا معانا انهارده و موش كده و بس هنفضل سهرانين طول الليل و نتكلم كلنا و لا ايه يا شباب
رحيم / بس يا فهد احنا لازم
قاطعه فهد و قاله / انا قولت كلمه يا رحيم و موش هتانيها انتوا هتفضلوا معانا انهارده
رحيم باستسلام / ماشي يا صاحبي
فهد / طب مبدئيا يا بنات كده اطلعوا مع روح و البسوا حاجة مريحه علشان نعرف نسهر براحتنا، روح خديهم يلا ل فوق
روح بابتسامة هزت رأسه و اخدت البنات و طلعوا و الشباب قعدوا يستنيهم تحت
فهد / تعالوا يا شباب يلا غيروا هدومكوا علشان نقعد براحتنا 
فهد اخد الشباب و طلعوا غرفه مليانه ملابس رجاليه و شكلهم جذاب للغايه، الشباب اخدوا اللي عجبهوهم وراحوا قاسهوهم و لبسوهم
الشباب نزلوا قبل البنات و جهزوا القعده و فجأه مراد وقف و تنح
فهد باستغراب / مالك يا ابني فيه ايه
مراد بهيام و توهان / هو القمر بيطلع بليل كده ازاي معقول فيه حد في الجمال ده كله
فهد بيبص على المكان اللي بيبص على المكان اللي بيص عليه مراد و انصدم اما شاف أن روح هي اللي واقفه على السلم
فقام بكل غضب و ضرب مراد في عينيه لدرجه انه ورمت و ازرقت في ساعته????
هههههه فكرني ب رحيم و جاسر اما ضربوها و دلوقتي فهد يا عيني عليك يا مراد دايما مضروب يا قلبي ☹️
مراد بكوميديا / اه يا عيني اه حرام عليكوا والله و انتوا معندكوش يعني عيون تنضربوا فيه و لا علشان ربنا عطيلكوا شويه عضلات بتستقوا على الضعيف اللي معندوش عضلات
رحيم سأل فهد بذهول / فهد هو انت ضربته ليه
فهد / البيه كان قاعد يعاكس في مراتي لا و القمر طلع و موش عارف ايه عايزني اعمله ايه يعني غير كده
مراد بغيظ قام ووقف اودامه / هو يعني مفيش حد هنا غيرك متجوز و مراته زي القمر غيرك ولا ايه، و بعدين انا مشوفتوش مراتك اصلا، انا كنت ببص على اللي واقفه وراه مراتك بالظبط
فهد بيبص على روح و اندهش اما شاف وراها ياسمين ف اتضايق جدا من نفسه لأن ضرب صاحبه من غير ذنب بس يعمل الغيره ساعته مبيشوفش اودامه
فهد بمرح حط ايديه على كتف مراد و قاله / متزعلش يا صاحبي بس انت عارف الغيره و مجربه صح ولا ايه
مراد بكوميديا / مهو ده اللي خلاني مرفعش أيدي عليك وانت بتضرب 
رحيم رفع حاجبه و قاله
رحيم / يا راااااجل
مراد ببراءه / اه والله
فهد و الشباب ضحكوا و قعدوا و كانت القعده ما بينهم هم كلهم مرحه و جميله جدا و كلهم قعدوا 
ولعبوا و هزروا و كل واحد فيهم يحكي عن ماضيه و ازاي قابل حبيبته و ازاي حبها
و بعديه بشويه فهد الجرح اللي في رأسه بدأ يعملوا زغلله في عينيه  ف اتحمل علشان موش راضي يخلي روح تاخده باله من وجعه
 لم يعرف هذا الأحمق بعد أن هي ستشعر بيه و ستشعر بوجعه قبله
رحيم مسك ايد حور و قال / بعد اذنكوا بقا يا شباب لأن احنا سقطنا خالص و بعدين عايز حور في موضوع مهم
جاسر بهزار / على فكرة يا رحيم مواضيعكوا انت و حور مبتخلصش ابدا و نفسي اعرف ايه مواضيعكوا
حور حست بالاحراج و حطت وجهها في الأرض و رحيم بص ل جاسر بصه ناريه و قرب عليه و قاله
رحيم / اما تكبر يا شاطر هبق اقولك، يلا عن اذنكوا، و عن اذنك طبعا يا فهد
فهد باستغراب / انت غبي يالا ولا ايه ده بيتك قبل ما يكون بيتي على فكرة بطل تخلف، قال تستأذن في بيتك قال
رحيم ابتسم ل فهد بحب و فهد كمان بادلها نفس النظره و رحيم اخد حور و طلع
فهد همس ل روح انه تسبقه ل فوق ل غايه اما يوصل الشباب لاوضتهم و روح سمعت كلامه و طلعت
فهد اخد الشباب كل واحد اوضه و افتكر حازم و رامي و اتصل بيهم و حكالهم على اللي حصل و حازم و رامي بعد ما اتطمنوا عليهم قالوا ل فهد أن هم خلصوا الصفقة و تمت بنجاح، قفل فهد معاهم و بعت رساله للحارس الخصوصي بتاعه و قاله اول ما تشوف الرساله كلمني على طول عاوزاك ضروري، قفل و حط التليفون في جيبه و قعد يفكر في أحداث اليوم و قد ايه عرف ان روح مهمه عنده و قد ايه هي بقت روحه و معتش يقدر يستغني عنه، ولكن فعلا هيفضل معاه و لا للقدر رأي آخر 
فهد فاق من شروده و ذهب الي روح
رحيم و حور اول ما دخلوا الاوضه رحيم على طول حضن حور و حط ايديه على رقبته و سأله بهمس شديد
رحيم / بتوجعك
حور هزت رأسه بمعنى لا و بعديه قالت
حور / طول ما حبيبي معايا عمري ما هتوجعك ابدا
رحيم بحب / تعرفي يا حور اول ما حط السكينه على رقبتك حسيت بروحي بتسحب مني خوفت ل تنسى الدروس اللي انا علمتهالك أن انتي تدفعي عن نفسك
حور ضحكت و افتكرت يوم ما رحيم علامها ازاي تدافع عن نفسها
فلاش باك /
روح كانت واقفه في المطبخ و رحيم جاه حضنه من وراه و قاله
رحيم / القمر بيعمل ايه
حور بابتسامة / بعمل الكيكه اللي انت بتحبها
رحيم / بس انا مبحبش غيرك انتي
حور /رحيم بس الكيكه هتبوظ
رحيم بحب / تبوظ و بعدين انا عايز اقولك على حاجة
حور / حاجة ايه يا حبيبي
رحيم بقلق / عايزاك يا حور تحت أي ظرف تتعلمي تتدافعي على نفسك
حور بحب / و اتعلم ليه يا روحي و انت معايا
رحيم بحب و خوف على حبيبته / معلش يا قلبي اعملي اللي بقولك عليه ممكن
حور بحب / طبعا ممكن 
رحيم اخد حور و قعد يدربها ازاي تتدافع على نفسه
باك
فهد دخل اوضه روح و عينيه مليانه غضب و قاله
فهد بكل شر /انا هعلمك ازاي ترعبيني عليكي بعد كده
روح خافت جدا و فهد عمل………..
يتبع……
لقراة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى