Uncategorized

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن

 رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن

كان نائم و استيقظ على صوت الهاتف 
مراد الو .. ايه… مطاوع هرب . ازاي .. انا جاي حالًا 
عند زين 
نظر للهاتف بضيق. الو مصحيني ليه 
مراد تقوم تفز بسرعة كلموني دلوقتي قالولي مطاوع 
هرب 
زين ايه ازاي 
مراد بليل امبارح ساعة العشا العسكري دخله الأكل 
قتله و هرب 
زين استغفر الله العظيم اقفل انا رايح البيت دلوقتي 
.. هنا حبيبتي اصحي
هنا امممم 
زين قومي لازم نروح البيت 
هنا بخضة حصل حاجة 
زين مطاوع هرب 
ذهبوا لسرايا الهنداوي
زين الكلام ليكو كلكوا محدش هيخرج من هنا غيري
انا و سليمان و بابا فاهمين مطاوع دلوقتي معاه رجالته 
احنا مش عارفين عددهم فا محدش يطلع فاهمين
الكل فاهمين 
زين تعالى يا سليمان معايا 
و خرجوا برا
سليمان ايه
زين عايزك تقلبلي بنها كلها على مطاوع فاهم او الصعيد لأن تجار الأثار بيبقوا في الصعيد و أنا هروح أشوف مراد 
سليمان حاضر في ضهرك 
زين طول عمرك يا اخويا 
عند مراد
مراد انتو اغبية ازاي يهرب احنا حطين عليه حراسة مشددا عشان محدش يهربه 
يا فندم ولله الحراسة كانت واقفة مش عارفين خرج ازاي
و هو كان ممكن يخرج بسهولة لأن دي مش قاضية 
تجارة اثار
مراد معنى انه خرج و الحراسة موجودة يبقى في 
حد منكوا خرجوا 
ولله يفندم محدش
مراد هو انت المتحدث الرسمي بتاعهم و ليه ميكونش
انت مثلًا 
انا لا ولله 
نظر له مراد بشك تعالى معايا المكتب
مراد احنا دلوقتي بقينا لواحدنا فا ياريت تنطق و تقول 
هربته ازاي 
ولله ما هربت حد 
مراد طب و التسجيل ده دليل بتقول انت بلسانك
انك انت الي هربته صح صح 
ايوه 
مراد هربته ليه عايز اعرف هربته ليه
يا باشا حالي اتصال اني لو مهربتوش هيموتو عيلتي
لكن ولله انا عمري ما كنت معاه 
مراد اديني الرقم ده اخلص
اكتب عندك يا باشا 01*********
مراد حساااام
حسام ايوا يا باشا حضرتك عايزني
مراد تعرفلي الرقم ده بتاع مين و فين دلوقتي و كل تحركاته فاهم
حسام فاهم بس أستاذ زين برا 
مراد دخلوا و انت يا محمد اخرج و لو حد كلمك 
قولي فاهم
محمد طب و عيلتي يا باشا 
مراد عيلتك محدش هيقدر يعملها حاجة يلا اخرج 
محمد خرج و زين داخل
زين عملت ايه 
مراد حكاله كل حاجة
زين انا حطيت حراسة على البيت عشان محدش يدخله
مراد ايوا حط لأن في حد تاني غير مطاوع اكبر منه 
زين طب ما انتو لو جبتوا مطاوع هيبقى لازم تجيبوا الراس الكبيرة 
مراد ما احنا هنعرف مين الراس الكبيرة من مطاوع
في سرايا الهنداوي 
يجلسون في غرفتهم بتوتر 
مريم يا رب استرها 
هنا انا خايفة على زين 
مريم و مين سمعك كلنا خايفين
مها ربنا ينتقم منه مطاوع الكلب
سميحة من ساعة ما جيتي و المصايب عمالة تحل علينا
مريم سميحة اسكتي احمدي ربنا ان زين سايبكم قاعدين
في البيت لحد دلوقتي 
سامية اسكتو بقى انتو الاتنين محدش يتكلم 
نبيلة ليه كنتي مين عشان تسكتينا
سامية بجمود ست الدار و انا الي احكم مين يتكلم و مين يسكت و مين يقعد و ميقعدش و اقفلي بقك
زين الصغير ماما انا خايف عشان بابا ممكن يعمل لعمو 
زين حاجات وحشة 
هنا متخافش يا حبيبي انشاءالله كده هيبقى كويس
في مكان تاني
سعاد رم عضمك يا حج
حسنية ايوا لازم تاكل بدل اكل السجن ده يقرف
نظرت له ابنته الصغيرة بقرف و لكنه لم يلاحظ
حسنية قومي يا بت هاتي لأبوكي مايه
مهرة بضيق حاضر 
( ايوا مطاوع مستخبي في بيته اكتر مكان محدش هيعرف انه فيه)
عند سليمان 
بيكلم لارا 
سليمان انا مشغول يا لارا 
لارا متزعقش طيب 
سليمان احنا عندنا مصيبة اقفلي قبل ما اعمل اي تصرف تاني
لارا بحزن حاضر و قفلت
زين راح لبيته و طلع ينام في اوضته 
زين خديني في حضنك تعبان 
هنا الف سلامة عليك يا حبيبي 
زين بقولك ايه حبيبتي و حبيبي عايزين نجيب حبايب
صغيرين بقى 
هنا من عيني 
عند مراد 
بيكلم مريم 
مريم عرفتوا حاجة 
مراد لا لسة 
مريم انشاءالله ربنا يعطركو فيه يا حبيبي 
مراد يا ايه قولي تاني
مريم بكسوف يا حبيبي 
مراد احلا حبيبي سمعتها يا مريومتي
عند سليمان 
راح قابل لارا
سليمان انا اسف ولله مش هتحصل تاني
لارا متتعصبش عليه طيب
سليمان طب بقولك ايه ما تعرفيني على عمو 
و اختك 
لارا اختي بسيطة انا عمو مش اوي
سليمان ليه بقى
لارا مش لازم 
سليمان بحدة قولي يا لارا
لارا بدموع تعالى شوف بيتنا و انت تعرف 
سليمان ركب العربية و راح معاها البيت و دهب لقى 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى