Uncategorized

رواية منقذي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ياسر

 رواية منقذي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ياسر

 رواية منقذي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ياسر

رواية منقذي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ياسر

تميم : ابعت دلوقتي فريق يدورو علي ندي مراتي وهبعتلك صوره ليها ياخدوها و يدور عليها في كل مكان وفي المستشفيات الخاصة والحكومة عايز يلاقوها في خلال 24 ساعه ندي متغيبه من الصبح واحنا دلوقتي بليل ومش عارف راحت فين ولسه مرجعتش والفنون كمان بتاعها معانا …
ادم : خلاص ماشي واطمن أن شاء الله خير …
تميم : أن شاء الله ….
قفل تميم مع ادم وركب عربيتو ورجع البيت راجع حاسس بخيبه امل مش لاقي ندي هيا كان وحشاه كان مفقتدها مفتقد حنيتها حضنها وجودها جمبو …..وصل البيت ومكنش هاين عليه يدخل وهيا مش موجوده معاه مكنش عايز يدخل وهوا مش عارف هيا فين وإلا بتعمل اي كان مشغول عليها جداااا بس هوا دور عليها وبعتت فريق يدور عليها كان بيتمني من ربنا أن ميكونش حصلها حاجه …
فاطمه : اي ي تميم ملاقتش ندي ي ابني ….
تميم : لا ي امي انا هموت مش عارف هيا فين ولي اختفت كدا فجأة ….
فاطمه : أن شاء الله خير ي ابني وهترجع بخيررر….
تميم : خايف عليها اوي ي امي ندي متعرفش حد هنا …
فاطمه : متخفش ي ابني بس انت ادعيلها ترجع بالسلامه …
تميم : يارب يارب ترجع بخيرر….
مهاب : هيا متصلتش هنا او كلمت اي حد ممكن تكون رنت علي حد …
الكل فتح الفون بتاعو بس ملاقيوش ان ندي رنت علي حد فيهم فاطمه راحت عشان تسأل هانم لتكون اتصلت علي فون البيت ….
فاطمه : هانم هيا ندي متصلتش علي فون البيت …
هانم : لا ي مدام محدش اتصل وإلا كلمت حد …
فاطمه : تمام 
تميم طلع اوضته هوا وندي داخل وكان بتمني أنها كانت تبقي معاه دخل خد شاور ولبس هدوم النوم ونام بس ازاي هينام وهوا دماغو مشغوله ب حبيبه قلبه هوا مكنش عارف ينام وهوا مش مطمن عليها ازاي اب هيعرف ينام وميعرفش بنتو عامله اي او هيا فين اكيد يعني هيبقي قلقان و تميم طبعا كان حاسس نفس لإحساس لانو بيعتبرها بنتو واختو وحبيبتو وصحبتو ومراتو فضل طول الليل يفكر ومش جايلو نوم ….
__________________”
“في المستشفى ”  
بطلتنا مكنتش تختلف عن بطلنا هايدي نامت وهيا فضلت صاحيه تفكر في تميم تفكر هوا ازاي قاعد لحد دلوقتي ومجلهاش رغم أنها رنت علي الفون بتاع البيت وقالت لهانم أنها في المستشفى …. بس رغم كدا كانت قاعده وبتفكر فيه مكنتش عارفه تنام من غير ما يطمنها ومن غير م تنام في حضنه ……
اليوم عدي علي ابطالنا بكل تفكيره واشتياقه  وان لاتنين مش عارفين ينامو من غير حضن بعض …
( اوردي دا لو في الواقع هيقولو علي ندي سحرتلو انو مينمش غير في حضنها????????♥️ )
“اليوم التاني الصبح”
تميم مكنش نام قام صلي الصبح ولبس ونزل تحت ….
فاطمه : صباح الخير ي ابني …
تميم : وهيجي الخير منين وندي مش موجوده ي ماما ..
فاطمه : هترجع ي ابني وهتبقي بخير متخفش ….
تميم : يارب ي ماما يارب …
تميم اتصل ب ادم يشوف عمل اي ..
تميم : الو ي ادم في اي جديد …
ادم : لسه ملاقناش ندي بس لسه مدوروش في المستشفيات…..
تميم : عايزاكم تلاقوها النهارده ي ادم وإلا اقسم بالله ليبقي فيها كلام تاني ….وقفل معاه وهوا متعصب وعلي اخرو …. علي عكس ادم مزعلش هوا عارف ان اللي تميم فيه دا خوف علي ندي لانو بيحبها وهوا قدر دا كويس اووي ….
____________
“في المستشفى “
هايدي قامت من النوم لقيت ندي صاحيه ومنمتش بس ظاهر علي وشها التعب من قله النوم …
هايدي : صباح الخير ي ندي …
ندي : صباح النور ي هايدي … عامله اي دلوقتي …
هايدي : الحمدلله بخير والله …
ندي : هتخرجي كمان شويه .. انا هروح اشوف الدكتور عشان يجي يشوف حالتك ….
هايدي : تمام …
خرجت ندي راحت للدكتور عشان يجي يشوف هايدي وفعلا شافها وسمح ليها بالخروج …
ندي : هترجعي معايا بيتي …
هايدي : لا مش هينفع انا هروح بيتي .. انتي كتر الف خيرك تعبتك معايا ….
ندي : عيب عليكي متقوليش كدا … طب تعالي اوصلك طايب …
هايدي : لا انا بقيت تمام هروح لوحدي …
هايدي ركبت وموافقتش ندي ترجعها البيت ابداااا …. ندي ركبت هيا كمان تاكسي عشان ترجع البيت ووصلت  بالسلامه …
ندي : السلام عليكم ….
تميم بصدمه : ندي … ندي انتي رجعتي كنتي فين طب حصلك اي طب فيكي حاجه …؟
ندي : مفيش فيا اي حاجه ي حبيبي ….
تميم : طب كنتي فين كل دا كدا اهون عليكي ….
ندي : بنت وقعت قدامي وانا في الكافتيريا بتاعت الجامعه وبعدين خدتها علي المستشفي .. وفضلت معاها لحد ما رجعت بيتها …
فاطمه : حمد لله على سلامتك ي بنتي … المهم انتي بخير …
ندي : الله يسلمك ي ماما ….
تميم : لي ي ندي مرنتيش عليا قولتيلي اجيلك ….
ندي : الفون بتاعي نسيتو في كافتيريا الجامعه …. ندي استغربت أن هانم مقالتش حاجه وأنها مش قالتلهم ان ندي رنت عليهم ……ندي مرضيتش تتكلم غير لما تسأل هانم الاول …
تميم : متحصلش تاني ي ندي متغبيش عني تاني كدا ..
ندي : حاضر …
تميم : طب يلا تعالي معايا عايزك …
فاطمه : ايوا ي بنتي اطلعي انتي ارتاحي وهبعتلكم الفطار …
ندي : تمام …
تميم : ربنا يخليكي لينا ي ماما …
______
تميم استاذن عشان يتصل علي ادم عشان يقوله ان ندي رجعت البيت ..
تميم : الو ازايك ي ادم ..
ادم : ازايك ي تميم اي لأخبار …
تميم : الحمدلله …. ندي رجعت الحمد لله ي ادم …
ادم : طب الحمد لله … كانت فين وحصلها حاجه ..؟
تميم : لا الحمدلله مفيش حاجه وحكالو اللي حصل …
ادم : حمدالله على سلامتها …
تميم : الله يسلمك …
ادم : طب انا كنت عايزك في موضوع كدا ي تميم …
تميم : في اي ي ادم احكي …
ادم :مش هينفع علي الفون تعالي نتقابل النهارده بليل …
تميم : ونتقابل لي تعالالي البيت النهارده بليل علي العشاء …
ادم : تمام ..
تميم : مستنيك ..
ادم : هكون بليل عندك …
تميم : طب مع السلامه ي صاحب .
ادم : سلام ي بروو 
ي تري ادم عايز تميم في اي ؟
 تميم قفل مع ادم وبعدين طلع مع ندي فوق في اوضتهم 
تميم ؛ تعرفي انك وحشتيني اووي ي ندي …
ندي : وانت اكتر والله انا معرفتش انام امبارح عشان مكنتش معاك …
تميم :  تنامي ازاي يعني وانتي مش معايا اكيد يعني مش هتعرفي …
ندي : ياأخي تباً لغرورك ….
تميم بضحك : احم مبحبش اتكلم علي نفسي كتيرررر…
وهما قاعدين في وسط قاعدتهم الباب خبط وكانت هانم جايبه الفطار ….
هانم : اتفضل ي بيه الاكل …
تميم : شكرا ي هانم … 
هانم : هستأذن انا بقي ومشيت …
بعد ما مشيت تميم قعد هوا وندي يفطرو…
_____
هانم : الو يبه حطيت للمدام ندي دواء تاني زاي م قولتيلي والنهارده هيعمل مفعوله …
ادهم : وانا مستني علي نار اللي هيحصل … وابقي اشوف تميم هيعمل اي بقي لما يحصل كدا في حبيبه القلب 
هانم : هيبقي ارن عليك يبه اقولك … بس بعد م اخلص مهمتي همشي من البيت عشان ميحصليش حاجه …
ادهم : تمام … بس لما يحصل ********* تبقي تقوليلي 
هانم : حاضر يبه … انا هقفل دلوقتي عشان محدش يشك في حاجه ..
ادهم : تمام … وقفل مع هانم …
بس زاي كل مره حس أن في حد بيسمعو ي تري اللي بيسمعو هيحل حاجه في اللي هيحصل و ي تري  هيحصل اي ل ندي وتميم …؟..
_______
“في اوضه ندي وتميم “
تميم : يلا بقي عشان تأكلي وبعدين تيجي في حضني عشان وحشتني …
ندي : اي دا مش هتاكل معايا …
تميم : لا طبعا هاكل اومال هسيبك تأكلي لوحدك ..
كلو هما لاتنين وبعدين قعدو مع بعض بس فجاء ندي تعبت وطلعت جري علي الحمام وبعدين طلعت دايخه ومش قادره تقف علي رجليها …
تميم : مالك ي حبيبتي فيكي اي …؟
ندي : مش عارفه والله ي تميم مالي تعبانه وحاسه بدوخه جامده وبطني بتوجعي …
تميم : طب يلا البسي عشان نروح للدكتوره ….
ندي : لا ملوش لازمه ..
تميم : وانا قولت يلا البسي عشان نروح للدكتوره…
لبست ندي وجهزت نفسها وتميم كذالك لبس وجهز نفسو وبعدين خد ندي بالعربيه وراحو للدكتورة …
_____
“في العياده “
دخل تميم وندي للدكتوره ….. والدكتوره قعدت تكشف علي ندي وبعدين ابتسمتلها وقالت ل ندي مبروووك ….
تميم : مالها ندي ي دكتوره …
الدكتوره : انت جوزها …
تميم : ايوا …
الدكتوره : طب الف مبروك المدام حامل ….
تميم بصدمه : نعام ودا حصل ازاي وامتي …
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سيلا للكاتبة نجلاء ناجي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى