Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

روما :منك لله يليلى دا عينهم بتطلع شرار 
ليلى :دا ليلتنا سودة ان شاء الله  بسوا احنا اول ميمشوا  ندخل الاوضه ونقفلها علينا    
وبعد ساعه 
خرج الجميع  وجاء الفتيات يدخلون ليجدوا أسر يقف أمامهم راحين فين يعسلات 
الفتيات هههه ولا مكان 
أسر:لا اتفضلوا اقعدوا 
وهنا دخل غيد وأسر      
غيد :بسوا بقى انتوا الاتنين تخصونى وهو يشير إلى روما وليلى وريم مش هتعمل كده عشان متعرفش الموجود ف البيت وكمان صغيرة 
ف كدا زى الشاطرين مين فيكوا انتوا الاتنين اقترح الفكرة 
ليلى وروما :????????????????????
غيد:بقولكوا اتكلموا وانتى يليلى عارفه العقاب اما رومتى فهتزعل خالص 
روما ومفعول الدواء بدأ يأخذ مفعوله 
روما :????????????????خلاص انا هقولك 
ليلى :روما انتى حاسه بحاجه 
روما :????????????????حاسه انى ضايعه 
ليلى :مش وقتك ده 
غيد:مالك انتى شاربه حاجه 
روما :لا مبشربش ????????????????
زياد هتقولى ايه 
روما :كل حاجه هنا وشاورت إلى قلبها  ????????????
غيد : طب بتبكى ليه 
روما :انا كل حياتى حزن من جوه اما من بره بضحك 
أسر:مالك يروما احكى
روما :هحكى كل حاجه انا اصلا عايزة احكى 
ليلى :قولى يروما قولى طلعى إللى جواكى 
روما :انتوا اسألوا وانا اقول عشان ف حاجااااااات كتير 
غيد:انا مش عارف حاجه روما مالك 
ليلى :انا عتطها برشام هلوسه 
غيد:انتى بتقولى ايه 
زياد :انتى طفله 
ليلى :انا عتطهالها زى مدكتورة قالتلى 
غيد وزياد وأسر “دكتورة 
ليلى:ايوة الدكتورة روما عندها عقدة من العلاقه بسبب حسام هى جواها حجات كتير مش بتحكيها وكمان البرشام مش هيخليها تحكى كل حاجه بردوا متحكمه ف افكارها  
زياد :يعنى ايه يليلى 
ليلى :احنا نحاول نسألها وهى تحكى ع حسب السؤال وهتحكى من عندها حجات مش مهمه 
الجميع تمام 
ليلى :روما حسام من امتى لاحظتى شره 
روما ????????????????????????????????من وانا عندى ١٣ سنه 
الصدمه الجمت الجميع 
غيد بعصبيه :وعرفتى ازاى 
روما :????????????فاكر يزياد لما انتوا  خرجتوا عشان تروحوا عند خالتى 
زياد :ايوه يحبيبتى  كملى وانتى رفضتى تروحى عشان ليلى كانت هتجيلك 
روما :ليلى مش جات بس حسام هو إللى جه 
أسر:وبعدين 
روما :كنت قاعدة ف الأوضة بتاعتى بلعب وسمعت حد بيدق ع الباب 
وهو دخل ولا حظت ان بيبسلى مش كويس 
روما :حسام انت ليه بتبسلى كده 
حسام :روما انا بحبك 
روما :انت بتقول ايه مانا بحبك زى زياد اخويا وأسر 
فيها ايه جديد 
حسام :بس انا حبى ليكى مش زى زياد وأسر ده حب اخوات 
روما :منتا اخويا 
حسام وهو بيمسكنى من ايديا انا مش اخوكى يروما انا حبيبك وعايزك 
روما :ابعد عنى يحسام :اعااااااااااا
وكتم بقى انا مش هسيبك النهارده غير لما تبقى ليا 
وانا عضيت ايده وترت منه ونزلت تحت وهو طار ورايا  ومسكنى وجرنى ع اوضه المكتب بتاعه بابا وحب يقطعلى هدومى وهنا جاء أسر وبابا وسمعوا صراخى ودخلوا المكتب وبابا حاشه عنى وفضل يضرب فيه وأسر حضنى وبابا قله اطلع فوق  وخد اختك ياأسر 
وبابا ضرب حسام تحت 
????????????????????????????????????????????
غيد:احتضن روما خلاص يحبيبتى اهدى انا معاكى متخافيش 
زياد :نظر لأسر نظرة غيظ لانه لم يخبره ع هذه الحدثه 
ليلى :مش قلتى ليه يروما 
روما :هو اعتذر لبابا وقله انه كان شارب ومش ف وعيه ووعده مش هيعمل كده تانى وبابا مرضيش يبلغ عشان السمعه ????????????????????????????
غيد :  ازاى زياد ميعرفش بالحادث ده ولا ليلى وهما يعرفوا 
روما :دى مرة تانى وانا كبيرة واللى نقذنى زياد 
غيد وهو ينظر إلى حال عشيقته ويتوعد لهذا الوقح 
غيد احكى يروما 
روما لما رحنا نصيف كنت بخاف اقعد لوحدى مكنتش اقعد معاه ف مكان 
وف يوم انا كنت تعبانه ومطلعتش معاهم  وكلوا طلع معرفش هو ازاى جه وحاول يغتصبنى مرة تانى وفضلت أصرخ وجه زياد معرفش ازاى ونقذنى وفضل يضرب فيه وحسام مسك ألفاظه وضرب زياد ع راسه وهرب  ومظهرش تانى غير اول يوم الكليه 
غيد:والحادثه دى كان عندك كام سنه 
روما :٢٠ سنه 
غيد :يبن الكلب ي**** 
زياد :اهدى يغيد 
غيد :اهدى ازاى وهو عمل كده فيها لازم يموت 
زياد :ف ايه تانى يروما 
روما :بس مش تدربنى انت وليلى 
غيد:متخافيش يقلبى انا معاكى ومحدش يقدر يلمسك ولا يضربك 
روما وهى تزيد ف احتضانه :ماشى 
ليلى احكى 
روما :انا إللى قلت لليلى انك بتحبها  وانك بتغيزها بلبت إللى كنت بتكلمها 
زياد :ماشى يروما 
ليلى :وانا مالى 
روما :مانا بردوا قلت لزياد انك بتحبيه عشان يتقل عليكى وقلتله انك بتغزيه 
غيد:لا والله كملى بتغيزه ازاى 
روما لمحت ليلى تومأ لها بعدم التحدث 
روما :عادى كانت مش تكلمه 
غيد:اهبل انا 
روما ????????????????????انت براحتك 
غيد وهو يضربها ع مؤخرة رأسها  :ماشى يروما 
روما :اسفه يزيزوا 
زياد :ع ايه حبيبتى 
روما :فاكر لما العربيه بتاعت بابا الفانوس اتكسر 
زياد :ايوه وخدت  الضرب انا ومعرفش مين إللى حت المفتاح عندى 
روما :انا وليلى 
زياد :يولاد ال 
سامحنى يزيزوا 
زياد :ف حاجه تانى عملتيها فيا 
روما :ياااااااه كتييييييير متعدش 
زياد :وانا إللى بشيل ف الاخر 
زياد :مسامحك احبى 
ليلى :طب غيد  
روما :ده بقا حكايه تانى انا حبيته من كلامك عليه 
غيد:حبتينى  ازاى 
روما :عادى 
ليلى :طالما حبتيه من كلامى ومفعول كلامى جاب نتيجه ليه كنتى رافضه تتجوزيه 
روما :عشان مكنتش عايزة اعيش معاه شفقه  وكمان                                       
انا مش جاهزة عشان اتجوز يليلى انا محطمه من الداخل انا قلبى مكسر من جوه مش جاهز لقيام علاقه انا بخاف من الحاجات دى 
الكل بأستغراب من كلامها 
ليلى :وايه إللى خلاكى توافقى 
روما :غيد قلى ان وحكت لهم الحوار الذى دار ف المشفى  عشان كده وافقت 
ليلى :ودلوقت 
روما :انا بحبه يليى  وبغير عليه ولو فكر يسيبنى هقتله 
غيد:وانا بموت فيكى يرومتى انتى حياتى مستحيل اسيبك 
روما :وانا بحبك 
وازاد غيد ف احتضانه اياها 
روما :عارفه يليلى يستاهلوا إللى عملناه فيهم 
ليلى :خلاص يروما اسكتى 
روما ????????????????????????????
غيد :بتضحكى ع ايه 
روما : ع زياد وليلى 
عبد:خلاص يروما اهدى تعالى ننام واخذها إلى الغرفه وجاء يغادر أمسكت به 
روما :خليك متسبنيش 
غيد :حاضر 
ف الخارج 
زياد :طب نمشى احنا وغادر الجميع 
يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى