روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثامن عشر 18 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء الثامن عشر

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت الثامن عشر

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة الثامنة عشر

الدكتور خرجها هي ومالك بسرعة وفضل يفوق امها وتلين برا هت’موت من القلق
عند مراد………..
بيفكر هيعمل ايه هو لازم يتجوز ملك عشان يقدر يحميها
في مكان بعيد اتنين بيتكلمو
مجهول1: عملت ايه طمني
مجهول2:كلو تمام زمانها في الانعاش دلوقتي انا خوفتهم بس لكن مق’تلتهاش
مجهول1:أيوة مش عاوز د’م دلوقتي لما اوصل لبنتها وابنها وامضيهم على التنازل في اقرب وقت واقتل’ها هي و ولادها
مجهول2:تمام يا باشا تحت امرك
نرجع لتلين …….
الدكتور خرج وطمنهم أنها كويسة
تلين:ممكن ادخلها يا دكتور
الدكتور: طبعاً يا آنسة بس لما تتنقل في غرفة عادية
تلين: شكراً
الدكتور:العفو
تلين وهي بتكلم مالك
تلين:مالك انت كويس؟
مالك: اه تمام المهم انتي كويسة ؟حصل ايه احكيلي بالتفصيل الممل وجهزي نفسك عشان هنروح لمراد القسم عشان ياخد اقوالك
تلين: تمام ماشي…. وحكتلو كل حاجة
……………………………..عند ملك
فاقت وفضلت تع’يط دخلت الممرضة وسألتها
الممرضة:انتي كويسة؟
ملك:…………
الممرضة:يا آنسة بكلمك
ملك:………..
الممرضة:يا سكر طيب في حاجة اقدر اساعدك بيها؟
ملك اخيرآ اتكلمت:فوني فين
الممرضة:مع صحبتك الجابتك هنا
ملك:ممكن تناديها؟
الممرضة اكيد
………………عند تلين كانت واقفة بتتكلم مع مالك لحد ما الممرضة قالتلها أن ملك عوزاها
تلين وصلت عند ملك
تلين:لوك عاملة ايه دلوقتي يا قلبي
ملك:تمام وانتي
تلين: الحمدلله
ملك ببكاء:أنا اسفة ….أنا السبب في كل دا …..بجد مش عارفه اعمل ايه أنا تايهة اوي يا تلين تعبت بجد مش قادرة استحمل البيحصل دا كلو
تلين حضنتها وقالتلها:عي’طي وانهار’ي وصر’خي واعملي كل الحاسة انو هيريحك عشان لما تقومي تبقي اقوى ..حبيبتي انتي مش السبب إن الله إذا احب عبدآ ابتلاه ربنا بيختبر صبرك مش اكتر والجاي كلو خير رب الخير لا يأتي إلا بالخير
ملك عيطت جامد في حضن تلين وتلين فضلت جنبها لحد ما هديت ونامت وسابتها ترتاح ……..
عند مراد قرر يروح يتكلم مع ملك ويقنعها انو يتجوزها خد مفاتيحو وموبايلو من على المكتب واتحرك على طول وهو بيرتب الكلام الهيقولو بتوتر ظاهر
……………………………………………..
تلين راحت عند امها وقعدت تتكلم معاها
تلين:وحشتيني يا ست الكل
ام تلين:مش اكتر ما انتي وحشتيني يا قلبي عاملة ايه وعملتي ايه في المحضر
تلين بأستغراب:محضر ايه ؟!!
ام تلين:المحمد عملهولك عشان ضربتي مراتو
تلين بصدمة:أنا معرفش اي حاجه عن الكلام دا
الام:طيب يا حبيبتي خدي بالك من نفسك ومتروحيش نحيتو يا تلين مش عاوزة مشاكل يا بنتي الله يكرمك لحد ما اخرج من هنا انتي التاخديني مش اجيلك أنا اخدك من القسم
تلين:حاضر يا ماما
الام:أنا هخرج امتى من هنا
تلين:المفروض بكرة
الام:أن شاء الله..ملك عاملة ايه ومرات ابوها لسة بتعاملها وحش ولا اي اخبارها وحشتني البنت دي
تلين بتوتر:اه كويسة يا ماما الحمدلله
الام:مالك يا بت بتتكلمي كدا ليه
تلين:لا يا حبيبتي عادي .. كلتي أنا جعانة اوي
الام:انزلي يا مفجوعة هاتي اكل ليا وليكي
تلين:من عيوني يا قمر وباستها في خدها ونزلت
……………………………مراد وصل المستشفى
مشي بخطوات بطيئة وتوتر نحية الاستقبال وسأل عن اوضتها وراح على هناك وهو خايف ترفض
خبط على الباب وملك أذنت البرا بالدخول
مراد: حمدالله على السلامه
ملك:الله يسلمك
مراد:عاملة ايه دلوقتي
ملك: الحمدلله بخير وانت
مراد: الحمدلله دائمآ وابدآ
ملك:يدوم حمدك
مراد:عاوز اتكلم معاكي ف موضوع مهم قادرة تسمعيني ولا نأجلو لوقت تاني؟
ملك:اتفضل
مراد:أنا….
الباب اتفتح فجأة ودخلت تلين سلمت على مراد وقالت لملك
تلين:أنا هجيب اكل اجيبلك معايا؟
ملك:ا..
مراد بمقاطعة:اه يا ريت أنا جعان جدآ
تلين: أنا بكلم البت المريضة مش انت😒
مراد:يعني أنا لو تعبان هتجيبيلي معاكي
تلين:اكيد
مراد بتمثيل: اه قلبي الصغير لا يتحمل اكل بسرعة مش قادر هموت
تلين: هتموت بجد… يا مسهل الحال
ملك ضحكت وقالت: على فكرة أنا جعانة هاتي معاكي ليا ولمراد
تلين:حاضر يلا باي يا شوباب
ونزلت تلين
ملك:كنت عاوز تقول ايه
مراد:كنت عاوز اقولك……
قاطعو خبط على الباب وملك أذنت البرا بالدخول
دخل مالك
مالك: حمدالله على السلامه
ملك :الله يسلمك
مالك لمراد :مقولتليش انك جاي
مراد بغيظ:ممكن تختفي انت ومراتك عاوز اتكلم مع البنت بدل ما….
مالك:بدل ما ايييييه
مراد:بدل ما اقول لأبوك وامها
مالك بضحك: خلاص ماشي أنا خارج
وخرج مالك
مراد :بسرعة قبل ما حد يخبط تتجوزيني؟
ملك بصدمة…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى