روايات

رواية غرام الريان الفصل الثاني 2 بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الفصل الثاني 2 بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الجزء الثاني

رواية غرام الريان البارت الثاني

رواية غرام الريان الحلقة الثانية

ريان بكل برود/قولت فكها أي مبتسمعش
بدر بطاعه/حاضر ي زعيم.
فك البنت قامت بكل شراسه وقفت قدامه ونسيت تمامآ خوفها منذ دقائق.
روجينا بصوت عالي/ انتا عاوز مني أي انا معملتش ليك حاجة..
ريان بكل برود كأنها مش بتتكلم وأداها ضهره/هاتها ي بدر ع العربية..
بدر/ اعتبره حصل ي زعيم..
روجينا بصوت عالي/يبني انا عملتلك أي..
بدر بنرفزه/أمشي من غير صوت عشان انا مقدور عليا هو لو زهق هيقتلك أحسنلك أسمعي الكلام..
زفرت روجينا بضيق ثم ركبت السياره معهم وأتجه إلي مكان ما…
أول م وصله نزلو من السيارة…امسك بدر يد روجينا خوفآ أنها تهرب…
دخلو بيت كبير بتصميم هادية البيت عبارة عن جناحين في الأسفل غرفتين نوم وغرفة جلوس وحمام ومطبخ..وبلأعلي
الجناح الخاص بي ريان محدش يقدر يخشوا خالص مفيش غير خادمة تنظفه عندما يكون ريان واقف ويراها…
أما بدر يسكن في الأسفل في أحدي الغرف…
ريان ببرود/دخلها الأوضه اللي جمب أوضتك وأقفلها كويس..
بدر/أوامرك يا زعيم… قدامي يبت..
روجينا بضيق/يعني اروح فين مانا قدامك أهو..
بدر بطيبة/أصل أنا طول عمري نفسي أعيش جو الخطف وكدا وبصراحة حابب أعيش الموقف..
روجينا بصوت عالي /اه ويوم م تعيشوا تعيشوا عليا انا..لا دا انا فعلا طلع حظي مش في الدنيا بس لا ده طلع مش سايبني في الخطف كمان اااااااااه يناااااااري..
أغلق بدر الباب جيدآ وأتجه إلي غرفة الجلوس..
بدر بخوف/لامؤخذه يا زعيم بس في سؤال محيرني جدآ ممكن أسأله بس لو هيضيقك بلاش..
ريان ببرود وهو يشرب الشاي/اممم خير…
بدر بتساؤل/اشمعنا يعني البت دي قولت اني أفكها وأجيبها هنا…اشمعنا دي بذات…
ريان ببروده المعتاد عليه /عشان هتجوزها…
بدر بصدمة/هااااا…
ريان بهدوء/هو مش المفروض ان أظهر قدام المافيا أن متجوز داليدا..
بدر/ايوا..
ريان بتكمله/وداليدا ماتت…
بدر بنفس النبره/ايوا..
ريان/طب هما ميعرفوش أن داليدا انا قتلتلها…وهما ميعرفوش مين داليدا أصلا..هتجوز البت دي ع الورق بس لحد اما نسافر وأما نرجع هطلقها وأرميها في اي حتي تتاويها..
بدر بتساؤل/طب أشمعنا البت دي يا ريان..
ريان بحيره/معرفش..
بدر/بس هي هتوافق ع كدا..
ريان ببرود/مش مهم توافق انا قررت وهي هتنفذ حتي لو غصب عنها…
بدر/بس يا زعيم دا ممكن تعترف علينا او تقول حاجة في ألمانيا تضيعنا…
ريان بثقة/تؤ تؤ… البت دي شكلها عبيطة وبتتهت بأي كلمتين ههددها بأي حاجة وهخليها توافق.. المهم ان انتا تجيلي كل الأخبار عنها…
بدر بطاعه/أوامرك ي زعيم هدخل أريح بقا انا…
☆☆☆☆☆
أما بالداخل كانت مستغربة هما مين الناس دول وعاوزين منها أي وأشمعنا جربوها البيت دا..
نفضت الأفكار من رأسها وذهبت إلي السرير حتي غطت في نوم عميق..
أما ريان هو الأخر ذهب إلي جناحه الخاص ونام هو الأخر….
☆☆☆☆☆
في الصعيد تحديدآ سوهاج….
يعني أي يا سعيد الكلام دا…
سعيد/والله دا الي حصل يا أبوي الواد يكلمني زي م يكون جتلو جتيل…
الأب/بجا أبن سعيد الأنصاري أكبر كبير في الصعيد كليتها ميرداش يسمع كلام أبوه ويرد عليه مرد عفش أكده..
سعيد/والله يا أبوي هو دا الي حصل من ساعة اللي حصل زمان ل امه وهو مش طيقني…
الأب/سيبني أفكر ي والدي ع حل وأرد عليك…
سعيد/حاضر ي ابوي…
دخل في هذا الوقت شخص بأبتسامة جميلة…
السلام عليكم…
سعيد بصدمة/والدي..
الأب بإبتسامة/عبد الرحمن والدي كيفك أجيت أمتا من الغربة..
عبد الرحمن وهو يحضن أبيه ويقبل يداه/جبت دلوقتي يا جدي أخباركم أي أخبارك أي ي يا بابا وحشتوني اووي..
الأب بحنان/وأنا أتوحشتك جوي ي والدي كيفك..
عبد الرحمن/الحمد الله..جيت أنهارده..واللواء كتبلي ع أجازه يومين..
الأب/أفوتكم بعافيه انا هطلع أريح شويه..
سعيد/حاضر ي أبوي..
تحدث عبد الرحمن بعد ذهاب جده..
عبد الرحمن بلوم/يا بابا انا مش هسكت ع عمايل ريان كتير مبقتش عارف أرفع وشي في وسط الظباط زمايلي..
سعيد/يا والدي ريان كيفو كيفك انا ببجا حزين عليه هيدمر نفسه وهو صغير..
عبد الرحمن/هكلمه أخر مره يا بابا عشان هو اخويا وهحزره لو فضل زي م هو انا هشوف شغلي معاه..
سعيد/كلمو الأول ي والدي وشوفه و أنصحه….
عبد الرحمن/ماشي يا بابا هقوم بقا أريح شويه عشان تعبان من السفر..
سعيد/ماشي ي والدي تصبح ع خير….
ذهب عبد الرحمن إلي غرفته بينما سعيد كان بلأسفل يفكر في ابنه الي مش راضي يعترف أن أبوه..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى