Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيمو أشرف

عدي وصل ديچا للكافيه ونزل م العربيه وفضل واقف متسمر مكانه م الجمال ال شافه 
ودخل معاها ????
عدي: ازيكو يا بنات ????????
البنات ماعدا ندا ف نفس واحد: الحمد لله يا بشمهندس☺
عدي: امال انتي مش تبع ال قاعدين ولا اي 
ندا؛ مين انا ????????
عدي قعد يبص حواليه: تقريبا اه ثانيه كدا وبص تاني بطريقه كوميديه اه انتي ????
ندا ضحكت علي خفة دمه: ماهو انا معرفش حضرتك ????????????
عدي: لا حضرتك اي بس فكك من جو الرسميات دا وقوليلي يا بشمهندس من غير حاجه ????????
البنات ضحكو كلهم 
اد اي ضحكتها جميله وفضل سرحان ف ضحكتها شويا لحد ما نور غمزته ف دراعه 
نور: دي ندا صحبة رؤي وهنبقي كلنا صحاب ان شاء الله ☺????????
عدي: ينفع ابقي صاحبكو انا كمان ????
ديچا بضحكه: لا الحزب للبنات فقط ????????????????
عدي باستغراب : حزب اي 
ديجا لرؤي: اقوله 
رؤي بضحك: حزب التفاهه ????????????????????
عدي شد كرسي وقعد جمب نور وف وشه بالظبط ندا ????
عدي: طب دا انا اكتر واحد تافه ممكن تشوفيه ف حياتك حتي استني وندي علي واحد قصاده: مش انا تافه وغمزله ????????
الراجل بضحك: اه جدا ????????????
عدي: شفتي اهو قالك استني هوريكي كما… 
نور: خلاص فضحتنا ويلا قوم بيتك بيتك قلنا الحزب بنات فقط ????????????????
عدي: بقا كدا طب والله لاعمل حزب انا والواد سليم وبالمره عمر وادم ونتفق عليكو ونغيظكو ويبقي احسن من بتاعكو وراح مطلع لسانو بطريقه تضحك وسابهم ومشي وهو بيتمني انو يقعد ????????????
كلهم ضحكو عليه وعلي خفة دمه وندا فضلت سرحانه فيه ????????
رؤي: بس بس انتي معانا ولا مع الناس التانيه 
ندا بتوهان: ها لا معاكو ????????????
رؤي: مش باين يا عروسه شكلها غمزت ????????????
ندا: هي اي ????
رؤي: السناره وقامو ضاحكين عليها ????????
ندا: والله انتو غلسين اطلبو اي عصير عشان هموت م العطش 
رؤي: هو انتي كدا علي طول همك علي بطنك الله يكون ف عونك يا عدي هشتوف اي بيضه ????????????
ندا: وهو عدي مالو???? 
رؤي: ممالوش يا حبيبتي خليكي عايشه ف البطيخ ????????????
وطلبو عصير ليهم كلهم واتفقو مع بعض واخدو ارقام بعض وبعدين روحو كلهم اتوضو وصلو ال فاتهم ونامو لان اليوم كان مرهق جدا 
رؤي صحت الفجر قامت تصلي ونامت تاني وصحت الصبح صلت الضحي اهم حاجه ف يومها وقرات شوية ف القران ولبست هدومها لقت ديچا بترن عليها 
رؤي: احلي صباح دا ولا اي ????????
ديچا: احلي صباح علي احلي رؤي ف الدنيا ????
رؤي: قلبي والله ????
ديچا: خلصتي لبس ولا لسا 
رؤي: اه نازله اهو 
ديچا: يلا عشان متتاخريش ع الشركه 
رؤي: حاضر يلا سلام 
ونزلت وقالت دعاء الخروج من المنزل ونزلت لقت ديجاا مستنياها تحت بالعربيه 
رؤي: لا بتهزري انتي عرفتي البيت ازاي 
ديچا: السؤال دا عيب يتسالي دنا ديچا يا بت اركبي يلا 
وسلمو علي بعض وراحو ف طريقهم للشركه 
طبعا سليم كان صحي بدري وعاملين احتفال ف الشركه انهم كسبو الصفقه لانها كانت مهمه جدا بس هو اصلا كان عاوز يعتذر تاني لرؤي علي ال عمله ????????
رؤي وصلت الشركه واستغربت من جو الزينه ال مالي الشركه ????????
رؤي: اي دا هو في حفله ولا اي 
ديچا باستغراب هي كمان: مش عارفه في اي ولسا هيطلعو لقو نور جت ال اتصدمت هي كمان من كمية الزينه ال ماليه الشركه 
نور: صباح النور يا بنانيت ☺????????
رؤي: صباح الورد ????
ديچا : صباح الفل ????
يلا نطلع نشوف اي المهرجان دا 
وطلعو وكانت صدمتهم الاكبر ان سليم موجود لانو مستحيل يصحي بدري 
نور بغمز لديچا: هي دي بركات رؤي ولا اي???? ????
ديچا : اسكتي يابت بس شكلها كدا هتربيه من اوب وجديد وضحكو ????????
سليم: كل الموظفين تجمع هنا لو سمحتو 
وفعلا كلو جمع 
سليم: قبل اي حاجه انا بعتذر للانسه رؤي علي سوء التفاهم ال حصل ف القاهره واتمني تقبلي دي مني ( كان جايبلها بوكيه ورد طبيعي بس شكله وريحته يجننو) 
رؤي: مكنش ليه لزوم 
سليم بهمس: لا دا لازم 
رؤي: ميرسي 
سليم: دي كانت اول حاجه 
تان حاجه وراح مديلها ورق متغلف ف شكل هديه 
: انتي خلاص اتثبتي هنا اساسي ف الشركه بمنصب السكرتيرة الشخصيه للمدير وقال بهمس وقريب مراته ان شاء الله 
الكل راح مصقف طبعا ماعدا العين ال بتراقب بحقد وكره 
سليم: شكرا لكل ال ساعد عشان ناخد الصفقه دي ومكافئتكم جاهزه تقدرو تخدوها انصراف للجميع 
ورؤي راحت علي مكتبها وهي فرحانه جدا م ال سليم عمله ونست اي كلمه قالها وديچا ونور راحو وراها لقوها قاعده تشم ف الورد 
ديچا بغمزه: يا سيدي يا سيدي????????
نور: امال احنا بنتهزا لي???? ????
رؤي: بس بقا انتي وهي ????????
ديچا: اعترفي ????
رؤي: اعترف باي والله بريئ????????
ديچا: حبتيه صح ????
نور: الانكار مش هيفيدك????
ديچا: احنا ف مصلحتك???? 
نور: اي غدر هيتقلب عليكي ????????????
رؤي: بااااس اسكتو شويا اه بحبه ????????
ديچا بمكر ووصلت لل هي عايزاه: طب ما احنا عارفين بس كنا عاوزين نسمعها ????
نور: ها امتي بقا 
رؤي: قبل ما نروح القاهره كنت معجبه بيه بس لما رحنا مع بعض وركبنا ف الطياره كنت حاسه بامان اوي وهو جمبي وسرحت وقعدت تفتكر 
ديچا كانها بتعزف: و اي كمان تيراااراااا 
رؤي حدفتها بقلم: تصدقي انتي رخمه انتي وهي يلا علي مكتبكو… واه مش محتاجين اقولكوا محدش يعرف بالكلام دا واعملو حسابكم في اجتماع مع الحزب انهاردا يلا جوو اوت ????????
ديچا : احنا قاعدين ف ملك الحكومه???? ????????
رؤي: بقا كدا طيب يااا سلييي????????????
نور كتمت بوقها: خلاص خلاص انتي فضيحه وسابوها ومشيو 
رؤي خبطت ودخلت لسليم عشان تشكره علي ال عمله 
سليم: ادخل 
رؤي: انا كنت عاوزه اشكر حضرتك علي ال عملته دا تعبت نفسك 
سليم بابتسامه وارهاق باين عليه جدا لانه منمش طول الليل: تعبك راحه 
رؤي: حضرتك شكلك تعبان جدا ممكن تروح وانا هكمل 
سليم: بس دا شغل كتير 
رؤي بابتسامه: متشلش هم وريني بس هعمل اي 
سليم: متاكده 
رؤي: جرب وشوف بنفسك 
سليم قعد يعلمها تعمل اي بالظبط وفعلا كانت شاطره جدا وهو كان مستمتع وهو بيعلمها 
سليم: فهمتي 
رؤي: اه فهمت 
سليم: رؤي الحاجات دي مهمه جدا ومحدش يعرفها غيرك لو طلعت برا لحد هنخسر حاجات كتير والشركه المنافسه هتستغلها خدي بالك يا رؤي 
رؤي: خليك واثق فيا ومتشلش هم 
سليم براحه: طيب انا همشي خدي بالك من نفسك ولو احتجتي حاجه رنيلي بس 
رؤي: ان شاء الله ف رعاية الله 
ومشي سليم ف الوقت ال كان الحقد والغل مراقب كل حاجه بتحصل………. 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى