Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا حسن

وصلو كلهم ڤيلا زين 
ممدوح:انا هستأذن بقي عشان شرقاوي يستريح وبتمني انكو متبقوش زعلانين مني بس دا لمصلحتكم انتم وشرقاوي عن اذنكم
الكل: انت عندك حق ..طيب خليك شويه 
ممدوح:لا هستأذن انا بقي وبكره هاجي نا وفريده وحازم 
حازم:اتصل اطمن ع زين 
زين: حكالو كل اللي حصل وفعلا حازم اتفجأ وازاي باباه قدر يخبي عليه كل دا وزين حاول يفهمه وهداه علشان ميزعلش من ابوه وقاله ان ممدوح صح 
حازم:حاول يتقبل عذر ابوه بس هو شايف انه غلطان انه خبي 
ممدوح:وصل الڤيلا لقي حازم مستنيه ..اممم وشك ميبشرش بالخير 
حازم: ازاي يابابا تخبي عليا حاجه زي دي ازاي متقوليش انا مكنتش هقول لحد 
ممدوح بلامبلاه: ممممم كنت هتقدر تستحمل تشوف صحبك بيتعذب من غير ابوه!!! كنت هتقدر تستحمل كل مرة بيبقي محتاج الشرقاوي فيها ؟! كنت هتقدر تستحمل تشوف امل وهي بتعيط ع جوزها ومفتقداه !! كنت هتقدر تستحمل تعب لارا بسبب ان ابوها مات؟! كنت هتقدر تستحمل زعلهم لما يعرفوا انك عارف ؟! هااا رد عليا كنت هتقدر لا طبعا كنت هتحس بتأنيب الضمير زي ماكنت بحس بيه هااا رد عليا ؟ بتحاسبني ع اي ع اني حميت صاحب عمري واني معرفتش حد ولا بتحاسبني عشان معرفتكش عارف اول سؤال زين سألو ليا اي ؟ انك كنت تعرف ولالا ولو كنت عارف كنت هتخسر اخوك افهمني بقي افهمنيي 
حازم: حس انه ظلم ابوه وانه فعلا صح ولو كان عرف مكنش هيقدر يستحمل يشوفهم كده وبالذات زين ولو كان خبي كان هيخسر اخوه فعلا 
حازم بعد تفكير وسكوت :قام بهدوء وحضن ابوه وقاله انا اسف انت كنت صح بس احكيلي ازاي دا حصل وحكاله كل حاجه 
فريده: في اي ؟ مالكو؟!
ممدوح:هه والهانم كانت فين بقي 
فريدة:كنت بعمل شوبينج مع صحابي 
ممدوح: هو دا اللي انتي فالحه فيه بص لحازم اراهنك لو كانت عارفه اني كنت مسافر اصلا 
فريدة: انت كنت مسافر 
ممدوح:هه شوفت روحي ياحبيبتي لصحابك ولشوبينج وحفلاتك انا طالع انام واعملي حسابك بكرة رايحين عند زين ومتسأليش كتير بكرة هتبقي تعرفي طالما نتي مكنتيش موجوده من الاول وحسيتي بغيابي يبقي زيك زي الغريب اتفجأي بقي زيهم 
فريدة وصوتها بدأ يعلي: في اي انت ازاي تكلمني بالاسلوب داا 
ممدوح:مسك دراعها جامد صوتك ميعلاش انا خلاص مبقتش طايقك ولا طايق تصرفاتك غوري 
حازم: اهدي يابابا في اي ..سيبها اطلعي يافريدة فوق يلا 
فريدة: حست انها فعلا بتخسره ..طلعت وسابته مع حازم 
حازم: في اي مالك عاوزها تفوق يبني عاوزها تفوق امك كل هامها الفلوس والفاشون وصاحبها وحفلاتها فين ناا فين انت بقالي 3 ايام مسافر وهي مكنتش حاسه قولي اخر مره جت اخدتك ف حضنها امته اقولك اخر مرة قعدت معايا وسالتني مالك مخنوق من اي هقولك معرفش لانها مبتهتمش اصلا انا اتخنقت منها 
حازم: اهدي واطلع استريح ونبقي نتكلم بكره
فريدة: حست انها فعلا مقصرة وكانت واقفه بتسمع الكلام ودخلت اوضتها 
ممدوح: طلع تجاهلها غير وجه ينام فريدة قعدت جنبه 
ممدوح :بعدها عنه 
فريدة: قربت تاني منه حقك عليا عارفه اني قصرت انت عندك حق وحضنته من ضهره 
ممدوح: بيحبها بس تصرفاتها بدايقه ف حنلها قالها انتي عارفه اني بحبك بس فعلا انا مش لاقيكي لا جنبي ولا جنب ابني فكرتي تكلمي خطيبته طبعا لا لانك بتعبريها حشره صح 
فريده : حضنته اكتر وقالتله انا حبيت ريم فعلا شوفتها لمست قلبي بجد وفعلا حبيتها 
ممدوح: حس انها صادقه ف كلامها وقالها وانا بحبك وانت وحشاني اصلا 
ونسيبهم مع بعض بقي بلاش تطفل????????
نور: زين طمني عليك يحبيبي عامل اي 
زين: بفرحه الحمدلله يانوري ونتو كلكم عاملين اي 
نور:حمدلله طمني ع عمو وطنط ولارا ويوسف 
زين:كلنا بخير يا حبيبتي وحشتيني علفكرة 
نور: ونت كمان زين نا نازله الصبح الكليه ماشي 
زين: ماشي ياحبيبتي هاجي اوصلك انتي وحشاني وعاوز اشوفك واعملي حسابك انكو بكرة معزومين عندي فالڤيلا عاوز اعرفكو ع بابا 
نور: حاضر ياحبيبي 
زين: هكلم عمي اعرفه 
نور:ماشي???? عاوز حاجه 
زين: اممممم عاوزك انتي????????????
نور:لا رد 
زين: زمانك طماطميه دلوقتي 
نور: اتلم هاا????بايي????????
ميار:بخخ????????سرحانه في مين فيا صح
نور: خضتيني ياشيخه 
ميار: امممم لي يابيبي انتي ربنا يخليلك اللي شاغل عقلك 
نور: بت بطلي 
ميار: زين زينو ????????????
نور: هخلي سوسو تمسي عليكي بابو ورده????
ميار: خلاص ياستي الله متبقيش حماقيه اوي كده 
نور: ناس مبتجيش غير بابو ورده????
نور وميار:هههههههههههههههه
زين اتصل بعم احمد 
احمد:سلام عليكو ازيك يابني والشرقاوي بيه عامل اي 
زين:الحمدلله يا عم احمد وبعدين ياريت تشيل الالقاب اسمه شرقاوي او حج شرقاوي اللي يريحك 
احمد: ازاي بس يابني العين مترفعش ع الحاجب 
زين: ريحني بس ياعم احمد الله يخليك 
وتحت اصرار زين زين قدر يشيل الحاجز اللي بين احمد والشرقاوي 
المهم بقي انا عازمكو بكرة عندي عشان يتعرفوا ع بابا ❤
احمد: تحت امرك يابني طمني عليه 
زين : بخير الحمدلله 
لارا وامل قاعدين مع شرقاوي 
لارا: بليز يابابا كل دي اخر معلقه خلاص بليز بليز 
شرقاوي: يابنتي مش قادر والله 
لارا: عشان خاطر لولو 
شرقاوي: غلبتيني ياقردة هاتي وخلاص مش قادر بجد 
لارا: حاضر يا بابتي❤❤❤
امل: يلا يا لارا سيبي بابا يرتاح شويه 
لارا: لا سبيني انام جنب بابا 
امل:نعم يختي وانا انام جنب مين يلا يابت 
لارا: اه قولي كده???? بابتي تعبان يامولا هاا 
امل:شهقتت اه ياقليله الادب روحس اوضتك يابت يلا 
لارا وشرقاوي: ضحكووو شوفت بنتك يا شرقاوي 
شرقاوي بحب: عندها حق انا انا تعبان وانتي عماله تحلوي ❤
امل: بس ياحج عيب احنا كبرنا 
شرقاوي: فين بس احنا لسه شباب وبعدين انتي قمر وهتفضلي قمر علطول وهتفضلي في عيني احلي ست فالدنيا 
امل: وحشتني ياشرقاوي والله ووحشني كلامك 
شرقاوي: انا معاكي وان شاء الله ربنا يبعد عننا كل شر 
امل: يارب يحبيبي 
يوسف دخل المخزن 
حسام :يوسف بيه سمير تعب وجبناله الدكتور وقال لازم ياكل لانه ضعيف جدا 
يوسف: ببرود مممم جبله اكل وميه عايزو بصحته الفترة الجايه 
حسام: امرك يافندم 
يوسف: دخل لسمير تؤتؤ مكنتش اعرف انك نايتي اوي كده مش مستحمل اسبوع من غير اكل ولا شرب تؤتؤ فين رجولتك ياعم الدكر
سمير: وهو مش قادر يتكلم او يفتح عينه انت عاوز مني اي 
يوسف: حق نرمين وحقي وحق الشرقاوي 
سمير:اتنفض ماله عمي انا مالي 
يوسف:ببرود تام قلق سمير من بروده اممممم عمك اللي نت وابوك دبرتو لقتلو صح ونيار ساعدتكم صح اقسم بالله لانتو التلاته همحكيو من ع وش الارض وهتشوفو 
سمير:قلق اوي وخاف وهو اصلا مفهوش حيل لحاجه 
يوسف :سابه في داومته وطلع 
 بدايه تاني يوم ع ابطالنا..❤
نور وميار : زين راح ليهم وصلهم الكليه وكل شويه يخطف نظرات ليها من مرايه وميار واخده بالها بس هتحفل عليها اما ينزلو ????????”تموتي فالتحفيل يا ميرو”
حازم :كلم ريم وقابلها ووصلها الكليه 
واتجمعو البنات ????
ميار: اه كل وحده خطيبها موصلها الا قرمط ياقهرتك ياقرمط اعااااااا????????????????
ريم ونور: قري قري ياقرارهه انتي 
منار…جت عليهم 
STtOop…????
منار دي عيله منفسنه كده مبتحبش الخير لحد من عيله غنيه وهي مع ريم ونور فالكليه وبتغير منهم لانهم احلي واشطر منها 
منار:هه مبروك ياعرايس مكنتش اعرف انكم مش ساهلين كده فعلا اللي تحسبه موسي يطلع فرعون يبقوا انتو يامعفنين ياللي تحت الصفر انتووو تاخدو اتنين من اغني اغنياء مصر فيكو اي عدل ولا متكنش بعتو نفسكو وهما بيستروا عليكو ????
ميار مقدرتش تسكت : انتي متخلفه ولا اي يازباله انتي ازاي تتكلمي كدهه انتي وحده مش محترمه وزباله عشان كده مفكره كل ناس زباله زيك ولو انتي رخيصه فاخواتي مش رخاص يا ام صورم نتي 
منار: لسه هترفع ايدها وتضربهاا لقت حد مسك ايدها لفت 
ميار:لقت يوسف واتفجات 
وريم ونور:وسط عياطهم اتفجاو 
يوسف: انتي مين انتي عشان تمدي ايدك عليها يحيوانه انتي ولو حد رخيص فهو نتي انتي مش شايفه منظرك ولا لبسك اللي بتستعرضي جسمك بيه ولا البلياتشو اللي نتي عملاه ف وشك انتي مفكرة ان كده حد هيعبرك 
منار: بجمود وحست ان كرامتها اتهانت ايوة فيه وفي كتير 
يوسف:هههههههههه بيبقو عاوزين يقضو ليله مش اكتر يلا ماما روحي العبي بعيد واياكي ثم اياكي المحك او حتي اعرف انك اتعرضي ليهم تاني ساعتها متلوميش اللي نفسك ياقطه 
منار: نت عارف انا بنت مين 
يوسف: انتي وهو طزز????????يلا عشان اخدتي اكتر من وقتك 
يوسف:انتو كويسين معلش متزعلوش نفسكم 
نور وريم:حصل خير بس صح انت جيت لي 
يوسف:مكنش عارف يرد لان فعلا ميعرفش هو جاي ليي بس لقي نفسه قدام كليه بتاعتهم 
ميار: متشكرة 
يوسف بهدوء:العفو ع اي متشكرنيش دا الصح وع عموم انا كنت معدي قولت لو خلصتو اجي اخدكم 
البنات :قدامنا محاضرة لسه مبتدأش
يوسف:تمم خلصو وانا اكون شربت قهوتي 
والبنات مشيت وحضروا المحاضرة 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى