Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثاني عشر 12 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثاني عشر 12 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثاني عشر 12 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثاني عشر 12 بقلم جهاد عبدالرحمن

حياه طلعت راحت الاوضه
حياه : طيب هعمل ايه دلوقتي وفضلت تفكر طول اليل ومعرفتش تنام غير الصبح
اما ادم فنام لانو كان تعبان ومصدع
_____________
حياه صحت الصبح بدري بالرغم من انها منمتش وراحت لبست واتوضت وصلت فرضها وكانت مستنيه أدم يقوم من النوم
حياه : يوووووه ايه ده كل ده نوم اروح اصحيه ولا اعمل ايه
حياه راحت علي اوضه ادم وبتخبط
أدم:____ __ مش بيرد
حياه دخلت لقتو نايم علي بطنه علي السرير
حياه بغيظ : يلهوي ده لسه نايم
حياه بتصحيه : أدم أدم يعم اصحي بقا
أدم : وهوا صاحي من ساعت مدخلت وعامل نفسه نايم
حياه : بتهزه ياأدم أدم اصحا
أدم : عايزه ايه يبت
حياه: عايزه جنابك تصحي
أدم: وعيزاني اصحي ليه وحشتك
حياه بغضب : انا غلطانه اني جيت اصحيك.. وماشيه
أدم قام من سريره : استني رايحه فين كنتي عايزه ايه
حياه : كنت عايزه اقولك علي قراري ومستنياك تصحا من سعته علشان كده
أدم : طيب ايه قولي
حياه بتوتر : موافقه بس انا مش عايزه فلوس زي مقولت انا بعتبر صادق بيه زي ابويا ومش عايزه فلوس
أدم: نبقا نشوف الحكايه دي بعدين
حياه : لا ده قراري ومش هرجع فيه ماشي
أدم : امممممم وانتي جايه تصحيني علشان تقوليلي انك عايزه تجوزيني صح
حياه : انتا رخم ياأدم اوي
أدم بغمز : طب عيني في عينك كده
حياه بخجل : زقته
.. انا ماشيه طلعه هستناك بره علي متغير هدومك علشان صادق بيه ياخد العلاج بسرعه لما نقوله علي قرارنا
أدم بضحك : طيب بس عايزه تجوزيني بردو صح
حياه : لا مش صح يرخم
حياه طلعت تستنا أدم علي ميخلص وأدم اخد شور ولبس فعلا وطلع ليها وراح عند صادق
أدم: بابا احنا موافقين وهنجوز زي منتا عايز
صادق بفرحه وضحك : طيب ياأدم حضرو بقا نفسكو علشان الفرح اول يوم في الاسبوع الجاي
أدم : بس احنا لسه معملناش حاجه
صادق : خلصو نفسكو عايز افرح بيكو قبل مموت
حياه وادم بصوت واحد: بعد الشر عليك ماشي
صادق: بس انتي موفقه يحياه ولا الواد ده غصب عليكي
حياه : لا انا موفقه
صادق : ماشي يبنتي الف مبروك
حياه : الله يبارك فيك
حياه وادم طلعو من عند صادق بعد مفطر واخد علاجه
أدم بغمز: حضري نفسك بقا يعروسه
حياه : انتا ياد انتا الجواز علي ورق بس زي مقولت مش اكتر صح
أدم بضحك : عندك شك …وبعدين ايه انتا ياد دي ده انا اكبر منك ب٢٠ سنه وكمان هبقي جوزك احترمي نفسك يبت انتي بقا ولسانك الطويل ده قصريه شويه
حياه : ملكش دعوه بلساني
أدم : طيب اكتبي الي عايزه تعزميهم في ورقه وهاتيها وانا هعمل كل حاجه متقلقيش انتي حضري نفسك بس
حياه : يرخم بس انا عايزه طلب
أدم: اممممم سامع
حياه : خالتي عايز اروح اقولها موضوع الجواز ده
أدم : لا متروحيش هناك
حياه : مينفعش ياأدم لازم اروح
أدم : خلاص هاجي معاكي
حياه : ماشي
أدم : طيب هبقا اجي من الشركه بدري شويه وبعدين نروح
حياه : ماشي
___________
أدم راح الشركه وكلم دكتور أشرف
أدم : دكتور اشرف ابعت ممرضه كمان القصر وياريت تكون اخر وحده بعتها بعد محياه سابت الشغل
دكتور اشرف : ماشي ياأدم بيه
أدم : تمم مع السلامه
أسر دخل عند ادم المكتب
أسر : صباح الخير يموز
أدم بضحك : يخربتك انتا بتعكسني يلا
أسر : ولو كنت بنت والله مكنت سبتك بس حظك بقا طلعت ولد
أدم: ههههههههههه كنت هتبقا بنت رخمه اوي
أسر : ده انا عسل والله انتا مش عارف قمتي بس
أدم : ربنا يخليك ليا مش هتبركلي
أسر : ليه وقعت مين تاني لتكون الممرضه
أدم: انتا يلا دماغك علطول شمال الله يخربتك
أسر : يعم ده انتا مفيش مكان روحناه الا وطلعت منه بموزه وبتبقا زي العسل ده حتي بنات ايطاليا مسبتهومش في حالهم يشيخ
أدم : والله هما الي بيرمو نفسهم عليا وكلهم اساسا ميسوش عندي بصله
أسر : امال ابركلك علي ايه
أدم : هجوز
أسر : يلهوي مين الي هيجوز
أدم : متتلم بقا ياأسر وتركز معايا كده
أسر : مركز اهوه يخويا بس ده أثر الصدمه بس
أدم قال لأأسر كل حاجه
أسر : وحياه وفقت
أدم: ايوه
أسر : وانتا اكيد مبسوط صح
أدم : عادي والله انا مش عارف احدد اذ كنت مبسوط او لا …. بس الي متاكد منه اني هتجوزها علشان بابا بس والا مكنتش افكر في الجواز اساسا
أسر: امممممم
أدم: طيب عايزك تسعدني بقا علشان الفرح وكده
أسر : طبعا يبني
___________
عند حياه
حياه حكت لتقي بردو كل حاجه وعزمتها وتقي مكنتش عايزه حياه توافق لان من وجه نظرها ان هيا الي خسرانه من الجوازه دي بس حياه وفقت علشان صادق بالرغم من انها مفكره ان أدم مش بيحبها
اليوم خلص وأدم رجع البيت بدري علشان يروح هوا وحياه عند ناديه
_______
حياه : انا مستنياك من سعته
أدم: معلش كان ورايا شغل كتيرر
حياه : تمام يلا
أدم: يلا
أدم وحياه راحو عند ناديه وطلعو فوق وخبطو وكمال فتح
حياه ساعت مشافت كمال قلبها انقبض وخافت جدا بس أطمنت علشان أدم معاها
كمال : حياه
ناديه : ادخلي يحياه ومين ده
حياه دخلت هيا وأدم
حياه : ده أدم يخلتي الي كنت بشتغل عندو
ناديه : اتفضل يبني نورت
أدم: بنورك
دخلو وقعدو وناديه وكمال مستغربين .
أدم بدا الكلام : هدخل في الموضوع علطول انا عايز اجوز حياه وانا طلبت منها وهيا وفقت
ناديه بفرحه : والنبي الف الف مبروك يحياه يحببتي عشت وهشوفك بتجوزي وحضنت حياه
اما كمال النار قادت فيه اول ماأدم قال كده ووشو اتغير واتنرفز وده أدم اخد باله منو لانو كان مركز معاه ومبركلهمش اساسا بس مقدرش يتكلم علشان عارف مركز أدم وكده ( ????????)
ناديه كانت بتتكلم مع حياه اما كمال كان بيبوص لحياه بصات معجبتش أدم وكان مضايق منو ومش طايقه
أدم بنرفزه مخفيه: يلا بقا يحياه نمشي
كمال : مش المفروض حياه تفضل هنا لحد ميجي معاد الفرح
أدم بجديه : الفرح الاسبوع الجاي وحياه هتيجي معايا القصر
حياه مش عايزه تقعد علشان كمال.
حياه بتبرير : ايوه يخلتو مش هينفع لأني مش هينفع اسيب عمي لوحده هوا تعبان وكده زي منتي عارفه
ناديه: ماشي يبنتي والف الف مبروك ليكو
أدم وحياه : الله يبارك فيكي
أدم وحياه نزلو من العماره أدم كان متتنرفز من كمال ونظراته لحياه ومقدرش يسكت من غير ميفهم
أدم وحياه ركبو العربيه
أدم : #######
يتبع..
لقراءة البارت الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!