Uncategorized

رواية توأمان وقلب واحد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم إيمان المهدي

 رواية توأمان وقلب واحد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم إيمان المهدي 

رواية توأمان وقلب واحد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم إيمان المهدي 

رواية توأمان وقلب واحد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم إيمان المهدي 

خالد  انا بكلمك على فكرة 
رحمه انت عاقل ال بتقوله دا جنان 
خالد جنان ان اتجوزك 
رحمه. أه جنان لأنك مش عايز تتجوزينى انت بس صعبان عليك البت الغلبانه والمشاكل ال بتقع فيها كل شويه فبتعطف عليها. مش أكتر 
خالد. بعصبيه الجنان الحقيقى هو كلامك دا 
رحمه بهدوء طيب ياخالد انا معاك للآخر  تقدر تقولى عايز تتجوزينى ليه 
خالد. هو الناس بتتجوز ليه. عشان دى سنه حياة عشان يكون معاك حد يشاركك حياتك ومستقبلك 
رحمه وانا بقا الشخص ال فكرت ان يشاركك حياتك 
آسفه ياخالد بس أنا مش هقدر أتجوزك وان كنت ناسى يبقى لازم تفتكر ال عمله أحمد أنا معدتش انفع حد. نزلنى لو سمحت. 
خالد. هو إيه ال متنفعيش حد. انت أجمل حاجة ف حياتى 
رحمه عمرك ما هتنسى ان …  
خالد   رحمه. يمكن صعب أنسى.   أنا. معرفش السبب   إن كنت مجنون وانا بتخيل احمد.  ممكن يأذيكى تانى. أنا مش عارف حاجات كتير جوايا مش قادر افهمها 
بس أنا بخاف بعدك يا رحمه عايزك جمبى. وكل دا ملوش غير تفسير واحد عندى وهو ان روحى هايمه ف حبك  أنا عاشقك يارحمه عاشق كل تفاصيلك وال حصلك  دا وجعنى قبلك. ارجوكى انسى وعيشى حياتك واتمسكى بيا ومتبعديش 
رحمه ببكاء مش هتندم وتعايرنى ان مش … فورا كان خالد بيسكتها. اشششش عمرها ما هتحصل ان بالنسبالى أفضل سيدات الكون. 
رحمه بإبتسامه ودموع فرح. أنا موافقه. 
خالد يااااه. وجعتيلى قلبى ياشيخة.  بكرة الصبح هكون عندكم أنا وبابا
أمام فيلا شاكر يقف حمزة ف انتظار خروج شاكر 
حمزة. عمى شاكر 
شاكر انت جاى هنا ليه عايز ايه 
حمزة عايز اتكلم معاك. 
شاكر مفيش بيتر وبينك اى كلام  
حمزة. عمى انت لازم تسمعنى 
شاكر. أنا مش عمك والزم حدودك  وركب عربيته ومشى 
حمزة  لازم اوفى بوعدى لرنا 
أمير. احممم صباح الخير 
حبيبه صباح النور. 
أمير لقيت باب الأوضه مفتوح. وسمعت صوت حور 
حبيبه  ولا يهمك
أمير. قرب على حور وباسها. حبيبتى كبرت وبقى عندها سنه. 
حبيبه.  عقبال سنين كتير ربنا يحفظها ويبارك لنا فيها
أمير آمين.  حبيبه أنا عايزك تساعدينى اجيبلها هديه 
حبيبه والمقابل
أمير. استغلاليه 
حبيبه بضحك. وإيه الجديد
أمير. ماشى عايزة ايه 
حبيبه. امممم أكلتى المفضلة  بيتزا بالجمبرى 
أمير. معقول بتحبيها.  أصل أنا وحور  دى كانت اكلتنا المفضلة كانت كل اسبوع تجيبها وناكلها سوا واحنا بنتكلم شات  كنا نتراهن مين يخلص الأول 
حبيبه كانت هيا طبعا 
أمير فعلا وكان أكلها غريب بتملاها كاتشب وبتاكل. بشراسه. شكلها كان بيبقى مضحك جدا
حبيبه.  بتتذكر كلام أمير  وهي حاسه بخداعها ليه. ف نفسها. أه لو عرفت ان كل ذكرياتك الجميله   كانت معايا أنا  يا ترى هتسامحنى.  
أمير. اااه يابنتى روحتى فين 
حبيبه.  ان اتأخرت على شغلك امشى دلوقتى  ومتنساش البيتزا 
خلال اليومين أمير وحبيبه بيجهزوا لعيد الميلاد 
أمير كان مبسوط من قربه لحبيبه وان أقل التفاصيل كانوا متفقين عليها. كان بيقضوا وقتهم مرح وضحك. 
الكل اتجمع ف الحفله وقضوا وقت ممتع. 
خالد يا جماعة عايزة اقولكم على خبر هيسعد الكل 
انا ورحمه هنتجوز. 
حبيبه ورنا ألف مبروك يا رحمه. 
رحمه الله يبارك فيكم. 
حبيبه. بس كدا مش تقولى ونعرف صدفه. 
رحمه. والله انا اتفاجىت زيكم. بطلب خالد 
أمير مبروك يا خالد. مبروك يارحمه 
خالد. الله يبارك فيك يا صحبى. والفرح هيبقى بعد اسبوع 
الكل بارك لخالد ورحمه 
 أمير كان واقف بعيد عيونه على حبيبه وضحكتها وتصرفتها الطفوليه. كان مصدوم من نفسه لان حس ان إتعلق بيها. حاسس ان كان معاها دايما إستغرب نفسه لإنه بدأ يفكر فيها بطريقة مختلفة غير انها صديقته بس ازاى هو أنا ممكن اتعلق بحد بالسرعة دى طيب حور فين من كل دا وهى حبى الوحيد وازاى حبيبه قريبه من اوووى كدا 
مر الإسبوع بسلام  على الكل 
حمزة ال كان يوميا يروح لشاكر ويحاول يكلمه  ويتقرب منه. 
وامير ال كان عايش ف صراع ما بين قلبه وعقله. بس عفويه حبيبه دايما كانت منتصرة. وبتجذبه ليها بدون قصد منها 
يوم فرح خالد وحور. كانت الفرحة ليها التأثير الاكبر عليهم.  
حمزة. أمير 
أمير. امممم 
حمزة. مالك يا أمير بقالك فترة متغير دايما سرحان 
أمير. تعرف ان حبيبه جميلة اوووى  عامله زي الطفله
حمزة شكلنا وقعنا ولا ايه. انت حبيت يا أمير 
أمير. حمزة عيب ال بتقوله دا 
حمزة عيب ايه يا عم. دى مراتك 
أمير. لنفسه فعلا مراتى 
ياترى ايه ال أمير ناوى عليه وايه القرار ال هيخده يغير بيه قدره مع حبيبه  

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية القوية إذا أحبت للكاتبة ندى الشريف.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!