Uncategorized

رواية لعبة القدر الفصل العاشر 10 بقلم رفيدة وائل

 رواية لعبة القدر الفصل العاشر 10 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الفصل العاشر 10 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الفصل العاشر 10 بقلم رفيدة وائل

ءادم: لسه بتحبيه 
حور: ضحكت ضحكه بينت مدي الوجع الي جواها وكسرتها: انت الي بتسال ي ءادم انا كل لما احاول اغفرله بصته وكلامه بيتعادوا قدامي تاني يكرهوني في نفسي انا كرهت الحظه الي حبيته فيها بس مش قادره اكرهه مش قادره 
ءادم: وخدها في حضنه حقك عليا حقك عليا ي حور بس مش هقدر اسيبه يرجع يخرب حياتك تاني مش هسيبه يخسرك البني ءادم الي باع الدنيا ونسي المسافات واقنع الكل علشانك كريم بيحبك فوق ما تتخلي ي حور افعاله وكلامه كله مش بيقول غير حاجه واحده انه بيعشقك 
حور: عارفه وبدات اتشد ليه صدقني اسر بقا بالنسبالي ولا حاجه 
ءادم: يبا سبيني اتصرف معاه 
في مكان اخر 
اسر: هي مش بتحبك هي وخداك محطه علشان تنساني 
الكلام نزل زي السكاكين ع كريم 
كريم وحاول يتماسك:مش تحاول علشان انا بثق في حور اكتر من نفسي ولايمكن اي حاجه تهز الثقه دي حتي لو انا بالنسبلها محطه فانا مبسوط انها اخترتني انا من وسط ده كله علشان انسيها واحد قذر زيك ومتخفش هخليها تنساك بسرعه اما الحب فكفايه بالنسبالي اني بعشقها فاحسن ليك بقا اسمها مش يجي ع لسانك تاني علشان هي اشرف منك ولو قلت في حقها كلمه تانيه مش هيكفيني قتلك وقفل 
كريم: لا مستحيل معقول تكون بتحب حد تاني طب ومش قالتلي لي 
_اي دا ي كريم واحد زي ده هيخليك تفكر فيها كده بطل هبل 
=صح انا مينفعش افكر التفكير ده 
في مكان اخر 
ءادم: حلو انك متاخرتش 
اسر: ما انت عارفني ي ابن عمي معادي ساعه 
ءادم: طيب ي اسر كلمتين ملهمش تالت حور ملكش علاقه بيها تاني لاني مش هرحمك ي اسر مش هرحمك لو فكرت تقرب منها تاني 
اسر: بس انا بحبها 
ءادم: وضربه انت مبتحبهاش انت انسان مريض 
اسر: لا بحبها وانا اولي بيها من اي حد تاني
ءادم وبدا يضرب فيه بغل قسما بالله ي اسر امحيك من ع وش الارض لو جبت اسمها تاني ع لسانك القذر ده 
حور بعياط: ءادم خلاص كفايه هيموت في ايدك
اسر: شفت لسه بتحبني وخايفه عليا 
ءادم ورجع يضرب فيه تاني انت اي انت مش عارف انت كسرتها ووجعتها ازاي فاكر الرجعه بالسهوله دي تبقي غلطان ي اسر وهي غصب عنها هتنساك وبصلها بصه كادت تحرقها امشي 
اسر: انتي الي ي حور سامعه انتي الي وبس مش هسيبك لغيري 
في العربيه 
حور: علشان خاطري ي ءادم اهدي انت مش شايف منظرك عامل ازاي 
ءادم: ودموعه خانته صعب عليكي لي ي حور لي كنت سبتيني موته وخلصنا لي ي حور بعد كل الي عمله بتحنيله 
حور: سكتت مبقتش عارفه ترد هي نفسها مش عارفه الاجابه 
“لما بنحب بجد مستحيل نقدر نكره مهما الطرف التاني عمل فينا دايما بنحن ليهم وبيصعبوا علينا بس مبنقدرش نرجع في فرق بين اننا بنحب وانهم مش بيهونوا علينا” 
اتحركوا بالعربيه في البيت 
كريم: اسف لو صحيتك من النوم 
حور: لا انا كنت لسه صاحيه وكنت لسه بفكر اكلمك 
كريم: لي 
حور: كنت عاوزه احكيلك ع حاجه 
كريم: احكي سامعك ي حوري 
حور: وبدات تحكيله عن كل حاجه الها علاقه ب اسر 
كريم: بصوت مهزوز كلمني 
حور: بصدمه اييه كلمك قالك اي 
كريم: قالي انك مش بتحبيني وواخداني محطه علشان تقدر تنسيه 
حور: كريم اسمعني متصدقهوش والله انا 
كريم وقطع كلامها لا ي حور لا مش عاوز اسمع تبرير… 
حور… 
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى