Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والثلاثون 35 والأخيرة بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم ياسمين جمال

ف المشفى الجميع ينتظر امام غرفة العمليات كان غيد جالسا ع الارض امام باب الغرفه ويبكى ع معشوقته
وبعد ساعات خرج الطبيب والتف الجميع حوله
غيد :ايه الاخبار يادكتور
الدكتور :الرصاصه جمب القلب بس الحالة مستقرة
غيد :الحمد لله يعنى حبيبتى بخير
الدكتور :ايوة
غيد :ممكن ادخلها
الكتور :اتفضل
دخل غيد الى معشوقته وتبعه الشباب
جلس غيد ع الكرسى مقابل روما ومسك يدها بشده
زياد :الحمد لله انها بخير
احمد :الحمد لله
لاحظ اسر دموع غيد ومنعه نزولها
اسر :طيب نطلع احنا يشباب نروح نطمن البنات وناخد شور ونيجى
زياد :دى توأمى مقدرش اسيبها فكان حاله مثل غيد
احمد :مالكم انتوا الاتنين اهدوا هى كويسه ان شاء الله
غيد :دى روحى ياأحمد
احمد :ربنا يصبرك حبيبى
وبعد نصف ساعة
احمد :يلا يزياد قوم وغادروا المشفى ليتركوا غيد مع معشوقته
ف الغرفه
غيد وهو يمسك يدها ويقبلها :روما ليه تعملى كده كنتى سبتينى اموت كان ارحملى من انى اشوفك كده روما انا بعشقك انتى روحى وحياتى يلا فوقى حبيبتى
فتحت روما عينها ببطأ لتجد غيد يبكى ويحتضن يدها عند صدره ويضع رأسه ع السرير
روما بضعف :غيييد حبيبى
غيد :وهو يرفع رأسه :روما انتى فوقتى صح
روما : ايوة بألم
غيد : انادم الدكتور
روما :لا حبيبى دا بس الم بسيط وعادى
غيد تسقط دموعه :انا السبب
روما :روما وهى تحاول رفع يدها
غيد مالك حبيبتى رايحى ايدك الجرح
روما :خلاص امسح دموعك ولا ازعل منك
غيد :لا مقدرش ع زعلك سحبت روما يدها من غيد ومسحت دموعه
غيد :بحبك يرومتى سامحينى ادينى فرصه تانيه
روما :حبييى انا مزعلتش منك اصلا انت حبيبى وروحى وعشقى بس كنت مجروحه منك عشان صدقت انى خ
غيد :وضع صابعه ع فمها ليمنع كلمتها
غيد: انسى يروما وادينى فرصه انا بعشقك
روما :وانا بعشقك وبحبببك ومسمحاك ياأغلى حاجه عندى
غيد :بحبك يطفلتى ويأخذها ف قبله يعبر بها عن حبه لها وعشقه بها ليقطعهم رنين الهاتف
راى غيد الاتصال من زياد
غيد :مفرق الجماعه
روما :زيزو حبيبى
غيد :حبيب مين ياختى
روما :انت حبيبى وروحى وجوزى وملكى انا وبس
وهو اخويا حبيبى وبس
غيد :برضوا حبيبى ليا انا وبس
روما :حاضر يحبيبى هقولها ليك انت بس ولحبيب قلبى سيف
غيد :امممممم
روما :دا ابنك بتغير منه
غيد :انا بغير عليكى من نفسك
روما :بحبك
غيد :اباى عليك يزياد
الو عايز ايه
زياد :روما فاقت
غيد :ايوه
زياد :طب سلام جايين
وبعد ساعه حضر الجميع وطارت ماجده ع ابنتها
ماجدة :بنتى مالك
روما :اه
غيد :مالك رومتى
روما :مفيش بس
ماجده :معلش حبيبتى لمستك ف الجرح
روما :عادى حبيبتى ولا يهمك
ليلى /لارا /اسماء/رهف :روما الف سلامه
روما :الله يسلمكوا فين سيف
ريم :اهوه حبيبتى
اخذه غيد واجلسه بجانب روما
سيف :بدموع ماما مالك بيبتى
روما :مليش حبيبى متعيطش
غيد وهو يمسح دموعه :الرجاله مبتبكيش
نظرت روما الى غيد :بحب فهو بكى عليها يدل ع عشقه لها
زياد :انا كلمت الدكتور وقالى بعد شهر تكونى تمام والفرح اجلناه لأخر الشهر
روما :اسفه حبايبى
الجميع :ع ايه حبيبتى اسكتى
وجلسوا سويا ومر الشهر ع ابطالنا كان غيد لا يترك روما ابدا فهو من يرعاها حتى تحسنت تماما
وفى الصباح
باب غرفه روما يدق
ليلى ورهف :روما فوقى عشان الفرح
روما :وهى تفتح عينها ع الصبح كده وخرجت لهم
روما :ايه
ليلى :فوقناك يجميل ????
روما : اشتم
ليلى :خلاص طب يلا عشان نروح الاوتيل عشان نجهز
روما :ماشى هصحى غيودى وسيف واخد شاور واجى
رهف :بس بسرعه
وبعد ساعه كان الجميع جاهز وتوجهوا نحو الاوتيل
وفى تمام الساعة ال١١ الظهر جاء الكوافير
كان الشباب ف الاسفل يشرفون ع القاعة
وفى المساء
ليلى :خايفه
رهف :مش هتجوز
اسراء :وانا غيرت رايى
لارا :وانا صغيرة ع الكلام ده
نععععععععم جاء هذا الصوت من الشباب
زياد :خايفه من ايه يااختى
اسلام :مش عايزة ايه ياختى
احمد :وصغيرة ع ايه
جاسر :وانتى غيرتى ايه
روما وريم :يضحكون رضوا بقى
ليلى :بخوف خايفه من الناس صح
رهف :وانا مش عايزة اكل شبعانه صح
لارا :وانا صغيرة ع الموت صح
اسماء :وانا كنت هغير الفستان مش عجبنى النهاردة صح كانت كل واحدة تنهى كلامها بالنظر الى روما وريم
غيد :يلا حياتى
روما :يلا حبيبى
اسر :تعالى يبتطى
ريم :حاضر يحبى
غيد :هتيجوا ولا قالها للعرسان
الشباب :جايين طبعا وحسابنا ف البيت
وذهبو الى القاعه
غيد :حسابنا ف البيت رومتى
روما :ليه
غيد :ع الفستان الحلو ده
روما :بحبك
غيد :يلا نروح
سيف :بابا قول ايه لماما
غيد :بقولها انك طالع زى القمر النهاردة
سيف :بيبيى بابا (حبيبى )
غيد : وانت روح بابا مش نفسك ف اخ
سيف :نونو زيى
غيد :ايوه
سيف :ايوة بابا هاتلى نونو
غيد :قول لماما
سيف :ماما عايز نونو
روما :لم نفسك ي غيد ومتعلمش الواد
سيف :ماما سيف عوز اخ(عايز اخ )
غيد :خلاص احبى اهدى كده وانا هجبلك احسن اخ او اخت
روما :طب تعالى نشوف الهبل دول
غيد :يلا يروحى ماما امرت وذهبوا الى العرسان
….
ريم :اسر عايزة ارقص
اسر :اولا لا ثانيا انتى حامل
ريم :وايه يعنى تعالى نرقص سوا سلو
اسر :ريم انا خايف عليكى لتتعبى وانتى سمعتى الدكتورة قالت ايه
ريم :خايف عليا حبيبى
اسر :اكيد مش روحى
ريم :بحبك
اسر :بعشقك
………..
زياد :اخيرا اتجوزنا احبى بحببببك
ليلى : وانا كمان بخجل
زياد :احب الخجول انا اللى خايف هاه
ليلى :خلاص بقى حبيبى
……
اسلام :انا بحبك يرهوفتى
رهف :وانا بعشقك
…………
احمد :وجمعنا القدر حبيبتى وبقيتى ملكى
لارا :بحبك يااحمد اوعى تسبنى تانى
احمد :متخفيش حبيبتى مستحيل اسيبك تانى غير بحاجه واحدة
لارا :متكملش ياأحمد ربنا يطول ف عمرك ويقدرنى واسعدك
احمد :وانا حبيبتى
……..
جاسر :بحبك يجميل
اسماء :وانا
جاسر :وانا ايه
اسماء :بحبك
………..
وانقضى العرس وصعد كل منهم الى غرفته لبدأ حياة جديده ومنهم من يريد ان يعبر عن عشقه لمحبوبته
وبعد مرور اربع سنوات
روما :شايفه سيف بيحب البت رؤى بت اسر
ليلى :ايوة مزة بت ال ولا اخوها مز اخوكى وبت عمك طلعو اجيال فاتنه
ضحكت روما عليها
روما :طب شوفى ابنك بيحب هنا بت جاسر
ليلى : اهو يشوف حاله من دلوقت طالع لأبوه ميضيعش فرصه
زياد :ماله ابوه طيب وحليوة وهو يحضنها من الخلف عامله ايه يبطيختى (فهى فى شهرها الثامن)
ليلى : بلاش الكلمه دى مش بنتك
غيد :وبطيخة قلبى انا عامله ايه (فهى حامل ف شهرها السابع )
روما :الحمد لله حبيبى
زياد :شايفه قالها عادى ازاى
ليلى :مهو التالت غصبن عنها اتعودت
ليضحك الجميع ويأتى اسلام واسر وجاسر واحمد وريم ورهف ولارا واسماء
بتعملو ايه
غيد وزياد :اه منتوا متهنيين واحنا شايلين
اسر :اعوز بالله
جاسر :مااحنا كام شهر هنشيل وانتوا تتهنوا
غيد :ليه طلعوا حوامل
احمد :ايوة
وهنا يأتى الاطفال ويهللون
كريم (ابن اسر ):عمو غيد عايزين ناكل
غيد :طب يلا ادخلو اغسلوا ايديكم وهتلاقو الاكل جاهز
اسر :الواد قالك مش قالى
غيد :مهو شافنى انا وزياد اللى بنشوى الكل هيقول لمين
اسر :عندك حق
ودخلو وجلسوا جميعا ع سفرة واحده ويترأسهم حسن وماجدة الذين اصبحوا سعداء ولكن هنا جرس الباب يرن وجدوا سناء اتت الى الشاليه بعد ان رفضت ان تأتى به وهنا اجتمع شمل العائله من جديد ليبدأوا حياه عائليه جديده
الاطفال
غيد وروما :سيف و تقى
اسر وريم :كريم ورؤى
زياد وليلى :محمد
جاسر واسماء : هنا
احمد ولارا :يوسف
اسلام ورهف :ندى
تمت بحمد الله
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى