روايات

رواية زواج الفصل الثاني 2 بقلم مي جاد الله

رواية زواج الفصل الثاني 2 بقلم مي جاد الله

رواية زواج الجزء الثاني

رواية زواج البارت الثاني

زواج
زواج

رواية زواج الحلقة الثانية

———-
مالك:هوديكي عند وحده زميلتي هيه بنت وأسمها (مريم)
نيرة: بس أنا مش متعوده أبات في بيوت معرفهاش
مالك: أنا مش هخطفك أنا هوديكي عند وحده زميلتي وهيه قعده في بيت لوحدها عادي
نيرة: ماش أما نشوف.
(يا مسهل الحال يارب )
مالك أحنا وصلنا خلاص
نيرة: الحمدلله
مالك هيه في العمارة ديه وهيه في الدور العاشر بس
نيرة: متاكد أنه بس
مالك: يلا عشان نطلع
نيرة:مفيش أصانصير
مالك. الأصانصير عطلنا
نيرة ياحلولي
مالك يلا
نيرة حاضر
وهما في الدور التاني
نيرة: أنت متأكد أن أصانصير عطلان
مالك:أيوا
نيرة: لأ خلاص أنا تعبت نزلني 😂
مالك أحنا في الدور التاني لسه
نيرة أومال لما نوصل للخامس هنعمل أيه
مالك يلا
لما وصلو للدور الخامس
نيرة:أه مش قادرة
مالك: يلا
نيرة: أيه ده فين الاحساس
مالك:ضحك وقالها ضحكتيني
نيرة: أتصدق أنا شكلي كده مش بشوف مأنا شيفاك وأنت بتضحك ، قول كلام يتعقل
مالك: طب يلا يا ذكيه
لما وصلوا للعاشر
نيرة. أنا حسه اني دايخه
مالك: أيه
نيرة: تعبانه مش قاده بخاف من المرتفعات
مالك مقولتليش ليه من الأول
نيرة أغمي عليها
مالك: أتصل علي مريم
مريم: أيوا يامالك أنت جيت هفتخلك الباب أهوه
مالك تمام
مريم : شافته وهوه شايل نيرة وحست بالغيرة
لأنها بتحبه 😂.
مريم: هيه مين ديه
مالك: نيرة ألي قولتلك عليها
مريم: هيه شكلها عامل كده ليه .
مالك: معلش هيه متبهدله شويه
مريم: ديه شويات كتير
قال يعني جمع شويه شويات 😂
مالك طيب هدخليني ولا هتخليني ققف علي الباب
مريم: لأ طبعاً تعالي أتفضل
مالك: أنا همشي أنا بقي وجلكم بكره إن شاء الله
مريم: طيب متبات هنا 🙂🤒
مالك: لأ أنا هاجي بكرة سلام
مريم: مع السلامه
تاني يوم
مريم: أنا مش عارفه أيه الدوشه ألي علي الصبح ديه
نيرة دخلت أوضة مريم: يلا أنتي أتأخرتي أوي في النوم أنا حضرتلك الفطار
مريم:أنتي أزاي تدخلي عليا الأوضه يا خدامه
نيرة:حست بالكسرة أول ماسمعت خدامه
مريم: يلا مشي بسرعه روحي شيلي الأكل ده وقعدي لحد أما ييجي مالك
نيرة حاضر
مريم: أه صحيح قعدي علي الأرض مش علي الكنب عشان ميتوسخش (😡)
نيرة : حاضر
لما جه مالك: بيخبط أفتحي يانيرة
نيرة: حاضر
مريم:قعدي أنا هفتحلوا
نيرة:بس……
مريم:أنا قولت أنا ألي هفتح.
مريم فتحت
مالك:أومال فين نيرة
دخل أتلقي نيرة علي الأرض فزعق لمريم بغضب وقال
أنا سبتها لك أمانه تقومي تعملي كده.
//////////////////////////////
مريم: أولاً مش منحقك تزعقلي
ثانياً محدش قالك تقولي من الأول
مالك: عندقك حق أنا غلطان يلا يا نيرة
نيرة:حاضر
ركبوا العرييه ونيرة بتقول لمالك: أنا أسفه علي كل المشاكل ألي بتحصلك بسببي
مالك: بيضحك وبيقولها أنتي ألي خلتيني أعرفهم علي حقيقتهم
نيرة: مش عارفه تقول أيه و قالتله يعني أنت مش زعلان.
مالك: لأ طبعاً زعلان😂
نيرة: طب أعملك أيه
مالك: هتروحي معايا حفله وتعملي أنك خطيبتي
(منتش ساهل برضوا 😂👍)
نيرة: مش عارفه تقول أيه بس رفضت
مالك. خلاص تمام يلا انزلي
نيرة. انزل فين لامؤاخذه
مالك. هنا
نيرة . ديه حته مقطوعه
مالك. مانتي طلبتي كده ومش هعرف اجعك بيت امين تاني
نيرة طلعت من العربيه سمعت صوت كلاب
ركبت تاني بسرعه
نيرة. أنا بخاف من الكلاب
مالك. اوعي يغم عليكي تاني هطر أشيلك تاني
نيرة. وانت كنت شلتني أولاني
مالك اه
نيرة حست بالخجل وقالتله خلاص أنا موافقه
مالك: طيب تعالي أما أجبلك فستان جميل ياحبيبتي
نيرة: حبك برص وعشرة خرص ياشيخ
مالك. بتقولي حاجه
نيرة. بقول تسلملي
راحوا محل وحربت فستان جميل قوي عليها وعجبها وعجب مالك
مالك أنا محتاج أروح محل بيبيع بدل أشتري بدله
وفعلاً أشتري بدله وعجبته وعجبت نيرة قوي
وراح مالك عشان يشتري لنيرة خاتم 💍 الخطوبه طبعاً، ها وخدين بالكوا أنتوا 😂
مالك: هاتي أيدك أما ألبسك الخاتم
نيرة: لأ أنا هلبسوا لوحدي
مالك: خدي💍
وراحوا الحفله وكانوا….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى