روايات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب البارت الخامس والعشرون

رواية المتمردة والثعلب الجزء الخامس والعشرون

رواية المتمردة والثعلب
رواية المتمردة والثعلب

رواية المتمردة والثعلب الحلقة الخامسة والعشرون

رامي : المكان متامن كويس لازم ندرسه
لياتي صوت رصاص من كل جانب
ليسير ادهم بسرعه شديده
رامي ا…دهم اقف خلاص بعدنا
ادهم : رامي انت بتخاطر
انا مش هقدر احدد هتقدر تصمد لامتي بص خلي دي معاك لو حسيت باي الم خدها
وان كان عليهم انا الي هنزل يا رامي استطلاع واشوف الدنيا ومهند معايا وانت انتظر القوة وخد منهم حد من الناحية التانيه
مهند : كلام ادهم معقول يا رامي والامداد اهم وصلو
رامي : تمام هاخد منهم حد ويلا بينا امنو نفسكم بسلاح يكون خفيف وكتير لسهولة الحركه
ادهم : انا معايا بخاخ عندك هاتها بتعمل تشنج مؤقت شوف غالبا عندك منها كذا واحده
مهند : ممتاز يا دكتور يلا بينا نتوكل علي الله بس ندي التعليمات للامداد للاسف الوقت ضيق
رامي : كل واحد فاهم دوره مش عاوز غلطه تغطو ضهرنا وتستنو اشاره يلا علي بركه الله توكلنا………
…………………….
ريناد : مروان انت فين
مروان : انا قريب هنا محتاجه ايه
ريناد : تعبت من الحبل ارجوك فكه
مروان : للاسف مينفعش ان كان عليا حالك موقع قلبي انتي مش متخيله انا كنت مبهور بيكي ازاي بس للاسف تعليمات
ريناد بتعب شديد : مروان انا معييش سلاح وكمان الفستان اتبهدل وانا تعبانه ارجوك ساعدني طيب علي الاقل محتاجه اغيير
رؤل : محتاجه تغيير اممم واضح اك فاكره نفسك ف فسحه بس لاء ممنوع وان قاعد كدا بتتكلم في ايه
مروان: انا قاعد بنفذ تعليمات اني اكون جنبها
الريس قال تاكل وتشرب وانتي مانعه عنها الاكل والشرب
رؤل : مش لايق معاك الحنيه يا رسام الموت ولا حنيت
مروان : رؤل كفياكي غل انتي ان كان عليكي عاوزه تقضي علينا كلنا بس احب اقولك ان التعليمات من فوق مش منك
تنفعل رؤل وهي ترمي اداوت الرسم منه وتقول متنساش نفسك مروان ودورك احنا رايحين وخلي بالك اي تلاعب منك رقبتك هتكون قبل رقبتها
وتتحرك وهي ترمقه بنظره غاضبه وهو ينفعل من كلامها
مروان : رؤل كلامك واسلوبك دا انا مش هسمح بيه بس كل حاجه بوقتها كويسه
واثناء شجار رؤل ومروان سحبت ريناد دفرة النحت المعدن من الارض
وخباتها في ملابسها فقد وقعت من ادوات مروان تلتقطها وتقع مغمضة العينين مغشيا عليها
لياتي صوت من الخارج
ايه الصوت دا في ايه بيحصل
مروان : رؤل بتدخل في شغلي و بتعامل الرهينه بعنف باين اوي عكس التعليمات
رؤل : انا باكد انها تفضل مربوطه منضمنش رد فعلها
….لينظر عليها صاحب الصوت وهو يقول دي مش قادرة تتحرك ولا تفتح عنيها هيحصل منها ايه مش وقت خلاف مفيش وقت لازم نطلع بسرعه
رؤل: مش هناخدها معانا
ينصرف صاحب الصوت : واضح ان الغيره عندك عاميه هناخدها نعمل بيها ايه وانصرف وهي خلفه لياتي صوته من بعيد الغواصه عدد فيها محدد يا رؤل
رؤل : بس انا عاوزاها ليا
الصوت : نسلم ونستلم ونشوف لو محتجنهاش خديها ولو ان انا شايف انك اكبر من كدا
وينظر لهم وهو يردد رؤؤل مروان مارك من خلفهم خلي بالكم ان قريب اوي في انتخابات و المهمة دي هي الي هتحدد مين هيكون منكم مسؤل عن شغلنا في الشرق الساحر
كل منهم عينيه تلمع بحلمه ان يقود الشر الاسود في الشرق
…………………..
سيف : الو ناصر باشا في جزء عندي بدا يلقط من عميل وسطهم والغريب ان في مسارين شغالين
ناصر: ابعت النقط كلها يا سيف
سيف: ريم وصلي الجهاز دا بجهاز ناصر باشا
روان : خليكي متابعه رامي باشا واوعي الاشاره تفلت
سيف: دقيقه و20 ثانيه ويكون عندك الخط يا فندم
ناصر : وابعت مسار رامي وفرقته علي جهاز محمود بسرعه للمتابعه
سيف: للاسف يا فندم مش هقدر اوصله لان اوضع ميطمنش وممكن ياذيه
محمود: ناصر باشا في عربيات بدات تظهر
ناصر: تابعنا يا سيف بالجديد وانتظر تعليمات
ناصر : محمود انت هتاخد الفرقه دي وتروح من النقطه دي
عز انت والفرقه دي هتغطوه
انا هنا لو احتاجتو امداد
ربنا معاكم يا رجاله
…………………..
كاريمان : الوضع كدا ميطمنش انا عاوزه بنتي وتبكي بحرقه انا مليش غيرها انا مش عارفه مهاب مبيردش انا مش مطمنه علي بنتي حرام وتبكي بصوت عال
عائشه : ايه بس يا عمتو بس مالك
كاريمان : ريناد مش كويسه انا حلمت بيها يا عائشه حلمت بيها
عائشه : اهدي يا خالتو بس ان شاء الله هتكون بخير
كاريمان : مهاب مبيردش في حاجه بنتي مقدرش اعيش من غيرها دي قلبي وحياتي متعلقه بيها
عائشه : اهدي بس هتكون بخير وترجعو تتخانقو وتكمل البوم العرسان الي ولا السجل المدني دا
كاريمان : انا هتجنن يارب متوجع قلبي عليها يارب اموت قبل ما يجرالها حاجه مش هقدر بجد
عائشه : ادعي لها ترجع بالسلامه
……………………..
يفك وثاق يديها لتذهب الي المرحاض تقف امام الحوض تغمر راسها وججها بالماء البارد وترتدي الملابس التي احضرها لها بدلا من فستانها الممزق زتقف لتنظر حولها لا يوجد الا شباك صغيير يفتح من اعلي لاسفل وخلفه حديد تتسلل لتحاول ان تنظر منه ولكن السلك عائق لا تستطيع ان تري منه تمسك الدفره وتحاول تمزيق السلك
ياتي صوت من الخارج
مروان : ايه التاخير دا كله
ريناد: معلش دقائق كل جسمي جروح وبحاول انضفها بمياه
مروان اخلصي ومتحاوليش تعملي حاجه اصلا مفيش فرصه المكان متامن
ريناد : انا تعبت ومش هقدر اعمل حاجه اصلا
تنظر في الخارج لتجد حراسه وسيارات مجهزة للرحيل تحاول ان تدقق النظر ولكن دون جدوي
تخرج بهدوء لتجده يقف وفي يده مسدس مصوب عليها
يلا اقعدي بهدوء وكلي علشان اربط اديكي تاني
ريناد تمام بس ممكن مياه
يشير لها علي المياه تشرب بعضا منها وتاكل دون ان تتحدث او ترفع عينيها بكلمه تنتهي ويربط يديها وقدميها ويخرج علي الاصوات بالخارج
………………….
مروان انت هتستني هنا
مروان برفض : لاء انا لازم اكون معاكم الحراسه كتير ثم انها اكلت وشربت وغيرت لبسها واديتها المنوم يعني ممنهاش اي خوف
مارك: انتو بتتكلمو وممكن تسمع علي فكره واحنا لازم نروح نعمل استطلاع وتاكيد علي المعدات
رؤؤل : متقلقش حتي لو سمعت هي خلاص اعتبرها ماتت
ديفيد: طيب انا وميار لازم نرجع الفندق علشان المسابقه ومنلفتش الانظار
الرئيس : ومروان راجع معاكم عاوزين الامور تمشي طبيعي غير ان القنبله انفجرت وزمان الباقيين خلصو خلاص
انا هعين حد مخصوص للبنت تحاول تفهم عنها معلومات و كويس انك اديتها لبس واكل علشان تطمن
يلا بينا كل واحد عارف دوره
………………….
يرتدو نظارت تكشف الاشعه ومعهم اجهزة تكشف الانذاربعد فحص المكان اكتشفو اماكن الكاميرات عدد الحراسه اوقات تبديلها تم تغطيه شامله للموقع
يشعر بان قدماه احيانا تخونه ولكنه يقوي نفسه فانه الواجب الذي يجب ان نصمد لاجله
تاكد ان اطلاق النار ما هو الا تدريب ليس اكثر
اشاره
ادهم : لازم نرجع يا مهند ونبعت ل رامي يرجع في اشارة انهم خارجين ومش عاوزين نلفت الانظار
مهند: تمام ارجع وانا مغطيك
رامي : بهمس خير يا مهند
مهند : ارجعو هنتكشف لازم نرجع بسرعه
رامي تمام
……………..
بعد اشتباك تم القبض علي ما تسميه العصابه بالطعم
وعاد محمود الي ناصر
محمود: ناصر باشا نفذنا التمويه وقبضنا عليهم
ناصر : اتصرف طبيعي يا محمود ومش التحقيقات بشكل طبيعي
محمود: تمام يا فندم
…………………………..
تمثل النوم فهي بالمهاره الكافيه لتكتشف خطتهم تستخدم الدفره بمحاوله فك وثاقها وتربط نفسها بعشوائيه تستمع لحديثهم وتعود سريعا للغرفه التي تجلس فيها
تتحدث مع نفسها : كدا هما مش متاكدين من هويتي تمام اوي
بس اشوف مين الي هتراقبني دي انا محتاجه اعرف الدنيا فيها ايه
………………………..
في المقر
سيف : ريم ريم قومي ارتاحي انتي نمتي وانتي قاعده
ريم : ابدا يا فندم انا هشرب قهوة واكمل
سيف : لاء ساره ونائل في الطريق خلاص ارتاحي
روان : سيف باشا سيف باشا البرنامج الي حضرتك نزلته خلص وشكل الاتصال رجع
سيف بسرعه وريم خلفه والجميع من في العمليات خلفهم
سيف : بسرعه شغلي وضع التسجيل وانتي يا ريم اطلبي ادهم باشا
سيف: الو ناصر باشا الاتصال رجع تاني هوصله لاجهزة الي مع ادهم باشا اي تعليمات جديده
تمام يا فندم
روان وصليه كمان باجهزة الي مع محمود باشا بسرعه
سيف: يارب يارب يا كريم ساعدنا يارب وخليك معانا
سيف: الو ادهم باشا
رامي: انا رامي يا سيف خير ايه الجديد
سيف : ايوة يا رياسه الاتصال رجع ووصلته باجهزة ادهم باشا
رامي: تمام يا سيف انا عاوزك تخترق كاميرات المراقبه هي نوعها 000000 وعاوزك تتابع اي اخبار عن ريناد
واه الي هيساعدك العميل نون هو وصل ومعاهم جوا بس انت عارف
سيف: تمام ياباشا
…………………
انتي بتعملي ايه هنا الظاهر نهايتك قربت وهتكون علي ايدي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى