روايات

رواية المتمردة والثعلب الفصل السادس والعشرون 25 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب الفصل السادس والعشرون 25 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب البارت السادس والعشرون

رواية المتمردة والثعلب الجزء السادس والعشرون

رواية المتمردة والثعلب
رواية المتمردة والثعلب

رواية المتمردة والثعلب الحلقة السادسة والعشرون

انتي بتعملي ايه هنا الظاهر نهايتك قربت وهتكون علي ايدي
كانت ريناد تحدث نفسها عندما وجدت رؤل تتلفت حولها لتزرع شئ في ملابس رئيس المافيا
وكادت ان تعود الي الغرفه المخصصه لحبسها لولا انها وجدت يد قويه تسحبها
ريناد: كادت ان تصرخ وتمد يدها لتزع الدفره لولا ان ذلك الشخص تحدث معها وهو يقول اهدي يا سيادة الرائد انا مع الثعلب
ريناد: رائد وثعلب هو ايه الموضوع ونظرت اليه تتحقق منه وهي تقول انا مش فاهمة انت مين وعاوز ايه
الشخص: لازم ترجعي اوضتك حالا كدا خطر عليكي
ريناد: انا شفتك انت كنت مع الراجل الطويل الي وشه ابيض اوي و
الشخص : هش مينفعش اتكلم اكتر من كدا بسرعه خدي دي ازرعيها في ملابسك في مكان مش ظاهر
ريناد: ايه دي مايك ولا ايه
الشخص : دي علشان التتبع يتتبعوكي لو اتنقلتي في اي مكان للاسف انا مش هقدر افضل هنا كتير انا لازم اكون علي الباب مع الحراسه بس حابب اقولك بامارة الطريشه اطمنتي
ريناد : ايه طيب استني بس انا لازم اخرج هو رامي ومهند القنبله
الشخص : هما بخير متقلقيش عليهم هما كانو هنا نظر في ساعته مفيش وقت خروجك هيبوظ الدنيا كدا هما مطمنين ان كل خطتهم تمام ياريت تلتزمي مكانك
ياتي صوت من بعيد
انت بتعمل ايه عندك
الشخص : كنت بامن المداخل وسمعت صوت واقعه جريت اطمن
ريناد: انا حاولت انادي محدش رد عاوزه ادخل التويلت وجعانه
مارك: واضح انك فاهمه وضعك غلط انتي اسيره
الشخص : انا هروح يا باشا اشوف شغلي
اما له مارك بالانصراف
ريناد : انا مش فاهمه كل حد يمسكني يقولي انتي اسيره انا مش عارفه انتو مين وهما مين يخربيت دي شغلانه
مارك: انا مش فاهم انتي بتتكلمي عن اي ه
ريناد بخبث بص انا فنانه صحيح لسه كومبارس بس الجماعه التانيين الراجل دا الي عنيه ملونه قالي اني همثل دور واطلع في السينما العالميه صدقته
فجاه لقتني معاكم والست المجنونه الي معاكم بتاذيني حبكت الدور لقيت الدنيا قلبت جد
مارك: مش عاوز صوتت بعدين هنشوف موضوعك
ريناد ببلاهه يعني مين هيقبضني
الرئيس : ايه مارك في ايه
مارك: مفيش دي حواديت قبل النوم
ريناد : باشا الست المجنونه الي كانت هنا ابعدها عني الله ينصرك
الرئيس : انا مش فاهم حاجه يلا مارك مفيش وقت
……………..
محمود : ها يا سيف وصلها جهاز التتبع
سيف : ايوه الاشاره اهي بدات تكون معايا
رامي : ها في جديد
ناصر : كويس انكم رجعتم زرعنا جهاز تتبع ل ريناد
محمود: مش كنا نزرع ليها مايك
سيف : لاء كدا بسهوله تتكشف هو جهاز تتبع دا بسيط مش هينكشف لانه زي الي بيركب للاطفال
ادهم : رامي اتفضل معايا تاخد ادويتك وترتاح
ناصر : كله يرتاح ورانا شغل كتير يلا يا سيف روح ارتاح ووصل الي هيمسك مكانك يا عبقري محتاجين تركيزك
رامي : سيف دا له مستقبل كبير
ريم: بس له حاجات عجيبه
سيف : ازاي ان شاء الله
ناصر : خلاص انصراف كله
انصرف الجميع الا رامي
ناصر يرفع عينيه : رامي مش ليك ادويه وقولت انصراف
رامي : وسيادتك يا فندم
ناصر: روح يا رامي ارتاح دي اوامر
رامي : انا وعدت سيادتك اني هحميها وصدقني هحميها
ناصر: احيانا مش كل الامور بتمشي زي ما بنحب
مش ذنبك
رامي: ناصر باشا انا وعدتك والا هسيب الداخليه واقعد في شركة اهلي امن وارتاح
ناصر: طيب يلا انا كمان لازم ارتاح علشان نركز يلا يا رامي
رامي: تمام يا فندم
……………………………
لقد مر الوقت وانا اجلس لا ادري ماهو مصيري وماذا افعل ولكني عندما اغمضت عيوني وتذكرتك احسست بالطمانينه
لا ادري كيف ومتي اصبحت صورتك في حياتي وذكر اسمك امامي يجعلني لا اشعر بالوحده
عندما سمعت انك بخطر تجمد الدم بعروقي نعم انا اريد ان اشعل غضبك ليرضي غروري ولكني اخاف عليك
كنت تجرحني بحديثك ولكني اري اعتذارك في عينيك لا ادري كيف اصبح قلبي حبيس لديك حتي وعندما كنت حره
0000000
لم يطمئن قلبي الا عندما مررت الي جوارك وشعرت بوجودك فقد احتل عنادك جميع مشاعري لا ادري اين ومتي وكيف تسللتي الي كياني اعرف انك بخطر ولكن احساسي انك مازلتي بخير وعدتهم ان افديكي ولكني عاهدت روحي ان احميكي حتي من عنادي وقسوتي
لن يستمر حبسك كثيرا فكلما اردت ان اشعر بك ساسير الي جوار محبسك حتي يخبرني قلبي بحالك فهو الذي يراكي فكيف لا وقد تحملت مقالبك دون عقاب حتي لا اؤذيكي
اعاهدك ان احافظ عليكي حتي لو كان الثمن هو انا
………………………………………
مهند: رامي انت صاحي ليه
رامي: نام يا مهند انا هشرب قهوتي واريح
مهند: قهوة وتريح ازاي انت مالك يا رامي في ايه
رامي: مهند نام يا مهند هتصحي الجماعه ومفيش وقت
مهند : لاء كدا الموضوع كبير احكي يا صاحبي
محمود: هي مهمة باينه من اولها ايه يا رجاله الدوشه دي
رامي : عاجبك كدا اهو فوقت القتيل الي مكنش بيحس بالدنيا
مهند: دا كان زمان دلوقتي بيعد النجوم
محمود: والله بعض ما عندكم احنا هنتضحك علي بعض ما انت غرقان تفكير في مراتك وابنك الي لسه فاضله كام شهر ويشرفنا
رامي : تصبحو علي خير انا هنام وانتو عايرو بعض بخيبتكم كويس
محمود: ماشي يا باشا بس احب اقولك ان الموضوع واضح زي اشمس
مهند: هتقولي دا كان هيتقتل بس يعدي من جار دار ليلي
رامي: يخربيت تهريجكم علي الصبح احنا في مهمة يا
محمود: والله ما انت قايل ولا مزعل نفسك انا نمت خلاص
مهند: الجبن سيد الاخلاق
رامي: ارحمني يا رب انتو ليكم نفس تهزرو
محمود: فكها يا ما شوفنا مهمات اصعب من كدا انت نسيت ولا ايه تحب افكرك
مهند: ايوة ك شغل اصعب بس مكنش قلب الباشا دق يا ابني
قام رامي واخرج سلاحه وصوبه ناحيتهم
رامي: انتو هتتسلو عليا ولا ايه يا عرة المخابرات وديني لو ما اتخمدت منك له لاريح البشريه منكم اتخمدو
مش محتاجة بقي اقولكم ايه حصل
…………………………………
يا انسه يا مدام يا انتي
ريناد : امم مين انتي مين
سالي: انا سالي مسؤله هنا عن طلباتك
ريناد: اخيرا لقيت حد عدل كدا يقعد معايا بدل مصاصي الدماء
سالي : ههههه اتفضلي الفطار
ريناد : اه دا انا جعانه بس دا ايه توست
انبي مفيش فول وطعميه
سالي : فول وطعميه انتي مش ملاحظة ان اغلب الي هنا اجانب
ريناد: بس احنا مش اجانب الا قوليلي هما مين دول
سالي : ناس كلي وانتي ساكته
ريناد: ليه كدا دا انا قولت هنحكي حواديت
سالي : هنحكي طبعا بس اما يمشو علشان ميعملوش مشكله ليا
………………….
في ايه يا عز
عز : في اخباريه عن جماعه اجرو غواصات صغيره الي هي بتصور الشعب المرجانيه ودفعو كتير علشان تكون بدون تسجيل
ناصر : ممتاز دي فرصتنا ان يكون الي معاهم في الغواصه تبعنا
عز : تمام يا فندم
ناصر : وصلني بالاداره وروح سلم ورديتك
عز: يا فندم انا كويس خلي سيف شويه شكله هلكان
سيف: يا اخي سيف مين الي هلكان جربت تشتغل مع الثعلب لو جربت هتعرف ان طول ما في مهمة مفيش راحه
ناصر: سيف : اخبار الوضه ايه
سيف : تحت السيطره يا فندم كمان ساعتين الفيلا هتكون شبه خاليه الا من حراسه بسيطه وشغالين
ناصر: تمام
سيف بس التسليم هيكون بليل هما مش هيرجعو الا بعد التسليم وهيرجعو علي جبل ومعاهم دليل عيونا هناك بتقول ان التسليم مخدرات وسلاح وهيتبدلو بدهب
ولكن دا تكهنات من المراقبه احتمال اه واحتمال لا
ناصر: اول باول تفك الاشارات يا سيف واي تكهنات توصلي
رامي : انا شايف اننا نقتحم الفيلا بمجرد خروجهم ونحط ادينا علي كل الي فيها ومهمة سيف يخلي اجهزة المراقبه بتسجيلات كانها لايف
ناصر : اجهزو وانا بلغت الملاحه بموضوع الغواصات ودفعنا برجالتنا وسط البدو والجبال
…………………………….
تم مداهمة الفيلا وقطع سبل الاتصال بها
ريناد: ايه ضرب النار دا
سالي : احنا مالنا انتي عاوزة تتحججي علشان هتخسري الدور
ريناد: يا بنتي انتي خسرانه 3 بصرات
سالي هعوضهم برضه
مشاء الله مشاء الله انتو بتلعبو كوتشينه
ايه انت !!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى