Uncategorized

رواية وخضعت للحب الفصل العاشر 10 بقلم أروى الشرقاوي

 رواية وخضعت للحب الفصل العاشر 10 بقلم أروى الشرقاوي

رواية وخضعت للحب الفصل العاشر 10 بقلم أروى الشرقاوي

رواية وخضعت للحب الفصل العاشر 10 بقلم أروى الشرقاوي

جلست تفكر فيه منذ أن رأته وتحركت مشاعرها نحوه مره اخرى تفكر فى أنه يريد الأنتقام لموتها وهاهى حيه ترزق تغير تمام سيطر عليه الشر
حسام :بتفكرى فى أيه
روان :نفس الى بفكر فيه كل يوم
حسام :مش خلصنا من الموضوع ده فتحتيه تانى ليه الناس ديه مش سهله
روان :مش قادره أسامح نفسى ياحسام أن السبب فى كل ده لسه عايز ينتقم
حسام :انا عملت عملية تجميل علشان محدش يعرفك تقومى إنتى عايزه ترجعى تانى وشوفتيه فين
روان:عند ميرال لسه عايز ينتقم معنى كده أنه بيحبنى لسه
حسام :انا مش هسمح لحد يإذيكى تانى ياروان
روان :بس انا لسه بحب عمار ياحسام
نفسى اروحله وأقوله انى عايشه وأكمل معاه بقيت حياة
حسام :انا وافقت إننا ننزل مصر وأنقل شغلى هنا لأنك وعدتينى هتبعدى
روان :لما شوفتوه مقدرتش ياحسام إفهمنى
حسام بتحذير :لا ياروان لازم تبعدى مش عايز أخسرك وده اخر كلام
تركها ورحل وظلتهى تفكر فى حبيبها الذى تركته منذ زمن طويل لم تكن تريد تركه ولكن أجبرت على فعل هذا ولكن عند رؤيته عادت الحياه لها مره أخرى
………….. ……………. …
بعد رحيلهم جلست على الارض تبكى بوجع وإنهيار :هو كده مشى يابابا كده خلاص مش هيتجوزنى خلاص كده إنتهت
عصام اسماء صعبت عليه بس هى احرجته قدام ناس سابها وطلع
نزلت صفيه بمستواها :اسماء خلاص يابنتى كفايه عياط
أسماء ببكاء :بحبه والله مش هعرف أعيش من غيره قوليله يرجع تانى أسفه مش هعمل كده بس يرجع
واخذت بكى فى حضن صفيه بوحع هى من جعلته يرحل
أتى عمار فى هذا الوقت وجد شقيقته تجلس على الأرض وتبكى بحرقه
عمار بتساؤل :مالها أسماء ياطنط
قصت عليه صفيه ماحدث جلس بجانب شقيقته وأخذها بين أحضانه :خلاص متوجعيش قلوبنا كلنا طب ليه رفضتيه طلاما بتحبيه كده
أسماء ببكاء :كان لازم أعمل كده بحبه مش هعرف أعيش من غيره
عمار :أروحله يرجعلك بس متعمليش فى نفسك كده
أسماء :لا متروحش ليه أنا يومين وأنسا
وقامت بالفعل وذهبت ألى غرفتها وهى تشعر بنار تأكلها من داخلها
وبعد ذلك ذهبت ألى الحمام وتوضئت وصلت ودعت ربها بالصبر
…………… …………. …..
كان فى غرفته يكسر كل شئ يقابله
مازن بزعيق :ليه ليه عملت فيا كده ليه عملت ليها إيه لكل ده أنا بكرها بكرها
ليه كسرتنى كده
دخل عليه شادى الغرفه
شادى وهو يحاول مسكه وتهدئته :إهدى يامازن هتموت نفسك أهدى
مازن :بتزلنى ياشادى عملت كده علشان تنتقم مينى بتزلنى ياشادى
شادى :مازن مش كده إهدى ليه بتعمل كده فى نفسك متستهلش ياصاحبى زعلك ده
مازن :انا كنت بعيد عنها ليه قربت انا بكرهها بكرهها أنا لو شوفتها هموتها ياشادى هموتها بجد
شادى :لازم تفكر تردلها القلم ده ياصاحبى وتكسرها زى ماكسرتك
مازن بخيبة امل :خلاص ياصاحبى انا ماشى من البلد بكره هجهز وأسافر لندن هخلى ميرال تجهز الطياره الخاصه وأمشى من البلد ماليش نفس أقعد فيها
تركه شادى ورحل قابلته ميرال
ميرال :مازن عامل إيه
شادى بحزن :هيكون عامل ايه موجوع
ميرال :بكره ينسى
شادى :فعلا هو قرر يسافر لندن بكره
ميرال بثبات :كده تمام هنجهز كل حاجه ويسافر
شادى:انا خايف عليه
ميرال :إحساس الرفض بيوجع ياشادى
شعر شادى انا ميرال تقول هذا الكلام إليه لم يعلق عليه وتركها ورحل
ميرال دخلت اوضه مازن لقته مكسر كل حاجه فيها
ميرال بصدمه:ليه كده يامازن
مازن :ميرال انا قررت هسافر لندن بكره
ميرال :تمام بكره كل حاجه هتبقى جاهزه
مازن :وأنا جاهز
ميرال :نام فى مكان تانى غير ده هتنام هنا إزاى نام فى اوضه أدم
وتحدثت معه لفتره وبعد ذلك رحلت وتركته
فى الأسفل كانت تجلس فى الحديقه تفكر فى حال مازن وما حل به وانا حالها لايقل شئ عن حاله فشادى رفضها أيضا
جلس بجانبها وهى شارده
شادى :بتفكر فى ايه يابيسو
بيسان بتأثر ووجع :بفكر فى مازن وإلى حصله إنتو ليه كده ليه بتعملو معانا كده ليه بتخلونا نكره اليوم إلى قلبنا حبكم فيه ليه بتحبو توجعونا ليه أسماء وجعت مازن مع إنه بيحبها ونظراته ليه كلها كانت حب
ليه إنتا رفضت حبى مع أنك عارف كويس أنى معرفش أعيش من غيرك ليه كلكم بتعملو معايا كده بابا وماما ولا كأنهم يعرفونا سابونا ومشيو حبو يعيشو لوحدهم ميرال وعمو عوضونى مكانهم ويوم مفكرة أحب قلبى مشفش غيرك
شادى بتأثر ووجع مضاعف :كل واحد فى الدنيا ديه بياخد نصيبه وياريت قلبك ماكان حبنى
بيسان بدموع :ياريته على الاقل مكنتش هبقى موجوعه كده ياريته
وتركته ورحلت
ظل هو يفكر فيها وفى دموعها التى لايتحملها
شادى لنفسه :ياه يابوسى لو تعرفى بحبك قد إيه مش هتقولى كده
قد يعجبك أيضاً
عشقني القاسي by MennaMohamed889
عشقني القاسي
514K
10.6K
القسوة..
ليست تعبير عن مشاعر نابعة من إنسان فقط.!
هي من الممكن أن تكون من الزمن الاصدقاء الأهل..
لكن الحب؟يأتي من إنسان ومن يعلم يمكن أن يكون الحب به قسوة..
رواية بالعام…
الجزء الثالث + الرابع من رواية أسير عينيها by DinaGamal634
الجزء الثالث + الرابع من رواية أسير عينيها
1.8M
107K
نوفيلا تكميلية لسلسة العشق جنون ( أسير عينيها الجزء الثالث)
النمر الجامح بقلم أميرة أنور  by AmiraAnwer
النمر الجامح بقلم أميرة أنور
331K
6.8K
المقدمة…
“النمر الجامح”  
وحشٍ قاتل لا يسير بطريق الرحمة… يعشق التحديات
النساء بالنسبة له ولا شيء فهو لا يتعرف على فتاة رأها مرة لأنها غير مسموح لها برؤيته…
بنات الأسد  (قيد التعديل)   by NouranIbrahimshams
بنات الأسد (قيد التعديل)
774K
25.5K
بنات الأسد يجعلوا الجميع يركع تحت أقدامهم والذي كان السبب بوفاه والدهم سوف يجعلونه يتمني الموت
روايه ملكتي المجنونة … «الروايه الاولي من سلسلة للعشق جنون»   by Rawanahmed272
روايه ملكتي المجنونة … «الروايه الاولي من…
45.1K
2.7K
كان يرسم قدره في خياله و لم يتوقع اقتحام تلك الصغيرة حياته تري ماذا سيحدث؟! 
~~~~~~~~~~~~~~~~
هربت من والدتها لتثبت كيانها لتقع في حصون من لا يعرف الرحمة هي التي قادرة ع…
أحيت قلب الجبل by yasminmohamedamr
أحيت قلب الجبل
333K
9.9K
هو ثابت كالجبل مهما عصفت الرياح او رعدت السماء لم يهتز ،ارسل له القدر نسمة هواء تحمل له زهرة, استوطنت بقلبه, فدبت فيه الحياة
سبحة و تراچي by ZahraKhudhr
سبحة و تراچي
506K
77K
ثم ماذا يا أبي؟
ثم حافظ على أخوتك يا بني أمك وأنا كخيط المسبحة شددنا أزركم وأخوتك كالخرز وانت المأذنة أن وقعت فرطت الحبات يا ولدي
لزهراء العراقية
مر الليل بكل أوجاعه
………… ………….. ……..
فى الصباح أخذت ميرال رفيف وعائشه وذهبت إلى إحدى المخازن
فلاش باك
ذهبت الفتيات إلى ميرال
ميرال :رفيف فيه أيه ومش دى البنت إلى كانت عامله معاكى مشكله
رفيف:عائشه واقعه فى مشكله ولازم تساعديها ياميرال ده طلب مينى انا
وافقت ميرال على مساعدتها وقصت عليها عائشه ماحدث وبالفعل امرت ميرال رجالها بجلب هذا الشخص
باك
ميرال :هو ده ياعائشه
عائشه :اه هو الكلب ده إلى عايز يدمرنى
ميرال :طبعا الرجاله قامو بالواجب معاك مش محتاجه اكمل
سامر بخوف وتعب :أسف والله ياهانم مكنتش أعرف انها تبعك
ميرال :وأديك عرفت هتعمل ايه
سامر :مش هقرب منها وصورها هتتمسح كلها
ميرال:الرجاله كسرو التليفون لو فى صور فى مكان تانى نصيحه مينى إمسحهم لأن انا مش هسكت وهزعل وزعلى وحش مش هتستحمله
سامر :لو شوفتها فى شارع همشى من الشارع التانى بس خليهم يسبونى ياهانم وكفايه ضرب
ميرال :هسيبك بس لو فكرت صدقنى هخليك تندم وهزعل وربنا مايوريك زعلى
تركته ميرال ورحل مسرعا من أمامهم
ميرال :عائشه انا ساعدتك بس علشان خاطر رفيف طلبت مينى كده
عائشه :أنا اسفه بجد ياميرال كنت ماشيه ورا رودى بس خلاص أتعلمت وهبقى فرحانه لو رفيف وافقت تخلينى صاحبتها
رفيف بحب :موافقه طبعا ياله نروح الجامعه أسماء وأميره هيولعو فينا
ميرال بتعجب :أسماء
رفيف :ميرال أنا ماليش دعوه باألى حصل أسماء صحبتى من زمان ومش هقدر أسيبها أسفه
ميرال :أنا كنت هطلب منك كده ألى بينك وبينها اكبر من إنك تنهيه بالشكل ده
وطلبت من عائشه تركهم بمفردهم ليتحدثو فى أمر هام
………… …………. ………
فى الجامعه
أميره :غلطانه ليه عملتى فيه كده إنتى بتحبيه
اسماء بوجع :انا بس إلى كنت عامله حسابه حصل أكيد رفيف مش هتكلمنى تانى ياأميره
اميره :رفيف مش كده أنتو أصحاب من زمان وأكيد هتفهمك
تحدثت التى إستمعت أليهم :مش تكون هيا فاهمه نفسها الأول
أسماء :رفيف أفهمينى
رفيف :أنا مش عارفه إنتى عملتى ليه كده
أكيد عندك أسباب للى عملتيه
أسماء :بوجع لازم أبعد يارفيف
أميره محاوله تغير مجرى الكلام :عائشه عملتو إيه
أسماء بتعجب :عائشه مين
رفيف :شيرى
أسماء :أنا الفتره دى متلغبطه مأخدتش بالى من وجودك
عائشه:لا مفيش حاجه المهم أنك بخير
أسماء :كلكو سيبتو رودى ليه كده
عائشه :رودى بتإذى كل إلى حواليها عامله زى الشيطان بيسحبك واحده واحده
أسماء:كويس إنك فهمتيها قبل ماتضيعك ياعائشه
عائشه :الحمدلله والفضل لربنا وبعده ميرال ساعدتنى كتير
أسماء :مش ناويه تسامحى صفيه
عائشه بنفى :لا عمرى ماهسامحها سابتنى فى وقت انا محتاجاها فيه رمتنى ياأسماء
أسماء :وليه متقوليش إن باباكى إلى اجبرها على كده
أميره :ماتفهمونا فيه إيه ياختى أنتى وهيا
أسماء :عائشه تبقى بنت صفيه مرات بابا
رفيف بصدمه :بجد مفاجأه وليه مبتكلميش مامتك ياعائشه مفيش بعد الأم إوعى تخسريها
عائشه :مش هقدر وياريت نقفل الموضوع ده
رفيف :أسماء مازن مسافر لندن أنهارده
أسماء بوجوع وهلى وشك البكاء:بجد هو موجوع يارفيف
رفيف:موجوع بس ده كسر كل الحاجات ألى فى اوضته أمبارح
أسماء بلهفه :وهو حصله حاجه ردى يارفيف
رفيف بخبث :هو المفروض يكون فى المطار دلوقتى
تركتهم أسماء ورحلت فورا دون التحدث أليهم
اميره :البت دى رايحه فين
رفيف بخبث :تلاقيها رايحه تعيط فى مكان ولا حاجه
قامت اسماء بالإتصال بميرال
ميرال :أسماء فيه أيه
اسماء :انا متفقتش على كده أنا مش هستحمل يبعد عنى ويسافر على الأقل كان جمبى
ميرال :والمطلوب
أسماء:ميسافرش
ميرال :روحيله وقفيه لو تعرفى
أسماء:انا وافقت بس علشان احميه مش يسيبنى ويمشى
ميرال :روحى وقفيه لو تعرفى المكان *******
أسماء :ميرال هو مش هيوافق بس على االأقل أشوفوه
وبالفعل ذهبت أسماء ألى المكان
وصلت أسماء بعد وقت ألى هذا المكان
وجدته على وشك الرحيل
أسماء:مازن متسافرش ارجوك يامازن
مازن :انتى بالذات تخرصى مسمعش صوتك أبعدى عنى بقا أنتى إيه مصره تجرحينى عايزه إيه عايزانى اموت
أسماء بنفى:لا يامازن بعد الشر عليك أنا مقدرش أعيش من غيرك يامازن إرجعلى أرجوك
صدقى صعبتى عليه وهجوزك الواد ده اصلى بحبكم وميهونش عليا تتفرقو …هكذا تحدثت ميرال
أسماء بصدمه :ميرال ودكتور ادهم مين دول
مازن :هتجوزك يامجنونه
أسماء :نعم
ميرال :اصلك صعبتى عليا قولت اجوزك الواد ده وتسافرى معاه إيه رأيك
أسماء :لا براحه كده مش فاهمه حاجه خالص
مازن :هو إنتى مفكره أنى صدقة الى عملتيه ده منا عارف يامجنونه بتحبينى قد ايه
أسماء :متقولش مجنونه بس
مازن بغمز :أحلى مجنونه
ميرال :أنا عرفت مازن كل حاجه بصراحه صعبتى عليا
اسماء :يعنى خلاص مازن مش هيسافر وهيفضل هنا
ميرال :هيسافر بس هياخدك معاه والمؤذون اهوه عايزيه ايه كمان
أسماء:لولولولولى بحبك ياميرال يالهوى همووت ياناس هتجوز إبن الجمال ياخلق ياهوه ألحقونى
مازن :لا خلاص مش هتجوز دى مجنونه
اسماء :والله أغزك
شادى:ماتخلصونا ياجماعه فى جواز ولامفيش
أسماء :سمعه حد بيقول مفيش جواز خليه يسكت ولا اموته
رفع شادى يديه لفوق :مش انا يامعلمى
اسماء :بحسب
اتى المأذون وقام بكتب كتاب مازن وأسماء
وأقلعت الطائره ورحلو إلى مدينه العشاق باريس لقضاء شهر العسل
ميرال :اخيرا كل حاجه تمت يالهوى صدق مازن اخويا صعبان عليا متجوز مجنونه
شادى بضحك :ههههههه يستاهل ياله تخلص القديم والجديد بس انا فرحان جدااا أنه اخيرا أتجوز
ميرال بمكر :عقبالك
شادى :طب أستأذن انا بقا عندى شغل سلام ياأستاذ أدهم نردهالك فى الأفراح يارب
وتركهم ورحل
أدهم :قلبك مش ناوى يحن عليا دنا غلبان والله
ميرال بإستنكار :لا مش هيحن مقولتلك فكك من الحوارات انا مش بتاعت حب وجواز أنا ميرال الجمال زى مابيقولو هولاكو
أدهم :بس بحبك
ميرال فرحت بشده لسماع هذه الكلمه فبالأخر هى فتاه تفرح لسماع هذا الكلام ولكنها اخفت هذه الفرحه داخلها :أدهم تبعد عنى بلاش انا
أدهم بحب :بس محدش بتحكم فى قلبه ياميرال وقلبى حبك إنتى
تركته ميرال ورحلت فلو إنتظرت اكثر من ذلك سوف تفضحها اعينها
أدهم لنفسه :مش هتنازل عنك ياميرال ولازم حبك ألى بتداريه ده يخرج بره قلبك
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح بك أيضاً رواية لا تعشقني كثيراً للكاتبة بتول علي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى