Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة العاشرة 10 بقلم سماح أبو داغر 

لوريا في غيظ اههه ي بنت القدره عرفت توقاعه انا بقي الي هعرف ازاي اخليكي تسبيه
نيروز منوره ي حبيبتشي
لوريا بنورك
‏وسبتها ودخلت المطبخ
‏الداده شاطره ي نيروز
‏نيروز شكرا ي داده بس هي مين لوريا
لوريا دي يابنتي عايشه في أروبا بعد وفات بابها مامتها خدتها وسفرت ولائها كان صاحب ابو احمد الروح بالروح
زي منتي شايفه كده ملهاش غير احمد هنا في مصر
وامها الصراحه كانت زي البلسم كده انا زعلت عليها لما تعبت
وهي الي ماسكه شركات بابها وهي وأحمد في صفقات مبينهم فاهمه هي عاوزه تكوش ع كلو وخده طبع ابوها لما خان ابو احمد وخد منه الشركه وسلمهاله ع الحديده وقتها احمد كان لسه متولدتش ي بنتي عشان كده احمد ميعرفش اني الي مموت أبوه هو أبو لوريا وقتها امها خافت عليها من احمد فخدتها وسافرت تربيه أجانب بقي
نيروز يعيني ربنا معاها هي هتقعد معانا هنا
الداده شكلها كده
عند لوريا
بتاكل في نفسها ازاي يجوز كده عاوزه اعرف
وبدأت تخطط هتعمل اي عشان تاخد و منها
حور عرفت من ولدتها اني نيروز مع احمد في الشركه وأنها هتسافر فتره كبيره عشان الشغل
فلاش باك
(((((
نيروز الو ي ماما ي حبيبتي
الام نوال انتي فين ي نيروز تلقيني عليكي كده
نيروز معلش ي ماما مكنتش اقصد والله
الام المهم انتي عامله اي ي بنتي واي اخبار شغلك
نيروز الحمد لله ي ماما انا كويسه المهم انتي وحور ي ماما عملين اي الام احنا كويسين ي بنتي وكمان انتي يعني لينا فلوس نيروز نكرت هي مبعتتش حاجه مين الي جبهوملك ي ماما
الام احمد الي انتي شغاله معاه الله يخليه هو الي بعتهم وكمان بعت ممرضه ودخل اختك الكليه من غير تعب
ولدنا شقه ي بنتي وهننقل فيها ي نيروز
نيروز طيب ي ماما المهم تكوني كويسه وفرحانه تسلميلي ع حور اوووي وتاليا ي ماما اوعي تنسي
الام حاضر يابنتي
نيروز فضلت تسال نفسها هو ليه عمل معاها كده
نرجع تاني)))♥️????
حور راحت الشركه وهي في الاسانسير ودخلت و
وطلبت من السكرتيره أنها تقابل احمد
السكرتيره اتفضلي ي فندم
احمد : تعالي ي حور
احمد : اطلع بره ي زين دلوقتي
وزين: واقف متنح لحور اي المزه دي
احمد: اطلع بره ي زين
زين :حاضر
زين :: طلع بضهره وهو باصص ع حور ةبيسال هي مين دي
واي الجمدان ده
حور بشرتها خمريه هي شبه نيروز في تصرفاتها وعيونها بونيه شعرها اسود مسترسل بقي عندها دلوقتي 21سنه كليه صيدله الي كانت بتحلم بيها وبتحبها
))))وعمرها منسيت فضل نيروز عليها وديما بتتدعي لنيروز اني ربنا يسعدها
نرجع ❤️
حور:: معلش خدت من وقتك كتتير هي فين نيروز ي احمد
احمد في الحفظ والصون
حور نيروز قالت لماما أنها هنا وأنها في الشغل وانا مش مصدقه
احمد هي قالت كده
حور وقالت كمان انكم مسافرين تبع الشغل
احمد تيب انا هقولك بس متقوليش لحد وبدء يحكلها كل حاجه بتفصيل احمد ده كل حاجه
حور والله عين العقل انك عملت كده نيروز اختي دي هي دمغها ناشفه. وعنيده واحسن حاجه انك عملت معاها كده وانا عارفه انك بتحبها.وهتحافظ عليها
احمد شكرا ي حور انك اتفهمتي
حور عارفه أنا هقول لماما اني شوفتها في الشغل عشان متتعبش لما تسمع خبر زي ده
وفي الوقت ده لوريا دخلت ع احمد المكتب
لوريا في اجتماع مهم
احمد طب ثانيه وسلم ع حور وهي خرجت
لوريا اوعا بقي الحكايه كده طيب وابتسامه ابتسامه خبيثه
????
حورخرجت من الشركه متواجه للكليه بتاعتها
حور ولسه بتعدي الطريق
اععععععععع عربيه خبطتها
زين نزل جري من العربيه فيكي حاجه ي انسه
حور قربت تقفد الوعي وخلاص فقدته زين شالها بعد مالناس اتلمت حواليها ودخلها عربيته وطلع ع اقرب مستشفي زين فين الممرضه الي هنا فين الدكتوره وبيزعق وبيشخط نسيت اقولكم اني زين دي مستشفي باباه وهو ظابط هو اول مره يخاف ع حد كده اول مره يحس بالمسؤليه اتجاه حد اول مره يعرف قيمه حاجه ديما نقضي حياته كلها ضحك وهزار وشغل وسهر وعزومات وكوره مهتمش مره بحياته العاطفيه
الدكتور خد حور الي فاقده الوعي بين يد زين
الدكتور اهدي ي زين باشا أن شاء الله هتبقي كويسه
وغابو ساعتين. وطلبوا فصيلت دم Oسالب
الدكتور هي دلوقتي تحت الملاحظه بس محتاجين عينه دم بسرعه فصيلت دمها نادره جدا
زين فصيلت دمها اي
الدكتور O سالب
زين اتفضلو انا هتبرع بالدم ودخل اتبرع بالدم وخرج
ورن ع احمد
احمد انتا فين
زين انا في المستشفى
احمد بخضه خير في اي
زين حكاله ع الي حصل بتفصيل
احمد انا جاي
ووقتها الدكتور خرج
زين ها ي دكتور عامله اي
الدكتور الحمد لله هي بقت كويسه وهننقلها غرفه عاديه بس هتفضل في المستشفي يومين ع الأقل
زين شكره شكرا ي دكتور
احمد جه ودخلوا لحور
زين قاعد جنبها وقد اي هي جميله هي شبه نيروز جداا
احمد لما شافها دي شبه نيروز اووي
زين هي دي اخت مراتك
احمد ايو ي فالح
وبدأت تفتح عيونها ولقت زين في وشها
زين حمدالله على السلامه ي قمر
حور بوجع الله يسلمك هو حضرتك الي خبطني بعربيتك
زين ايو.و جيتك ع هنا
حور طيب هو انتا كنت يعنني مش بتشوف وانتا سايق
زين انتي الي ظهرتي قدامي فجاءه
حور وانتا مش عارف اني ده طريق وفجاءه تلفونه رن وأحمد اطمن ع حور واستاذنت
الممرضه بتديها الدواء
الممرضه هو فين الأستاذ الي كان قاعد مع حضرتك
حور ليه
الممرضه اصل اتبرعلك بدمه لانك كنتي هتكوني ميته دلوقتي بعد الشر عليكي يا انسه
حور بجد ينهار ابيض
الممرضه هو جوزك او قريبك
حور لا
والممرضه مشيت
وزين دخل
حور انا انا اسفه وشكرا
زين ع اي انتي كان ناقص تتضربيني قلمين
حور مكنتش اعرف انك أنقذت حياتي شكرا
زين لا عادي ولا يهمك
حور انا مش هخرج من هنا
زين لا لسه يومين
حور قولتله اوعي تقول لنيروز ولا لاحد عشان محدش يقلق عليها
وبالفعل عدو يومين وكانو احلي يومين زين كان بيجلها كل يوم وكان بيفطر ويتغدا ويتعشي معاها وكان ضحك وهزار وهنا الوقت كان بيعدي بسرعه جدا وهو مع حور وكأنه لاقي روحه التانيه وحكلها ع حاجات كتتير عنه
وحور حسته انو يشبها في حاجات كتيره بس قالت لنفسها عادي هو غني وظابط وكمان اعلي مني يعني عمري مهاجي زيه في حاجه وسابت المستشفى وخرجت
زين وصل متأخر فضل يدور عليها لحد نفقد الأمل خلاص هي مشيت
عند نيروز الي حياتهم بقت تتعقد اكتر واني لوريا بقيت بتخرب عليها وكل شويه مشكله مع احمد في يوم
لوريا ع حمام السباحه ومش لابسه غير مايو
هزال كانت بتزور نيروز بعد معرفت أنها اتجوزت
ومامتها متعرفش
هزال خلي بالك من نفسك ي نيروز
نيروز حاضر ي حبيبتي
هزال اومال مين المصلوعه الي مش لابسه حاجه
نيروز دي قريبت جوزي
هزال نعممم وسايبها كده يخربيتك
نيروز اعمل اي يعني انا بكره ومش بطيقه
هزال فكري في الكلام الي قولته لكي ي نيروز كويس وحولي تتدوري ع الحقيقه
نيروز أن شاء الله
وفضلت تفكر
فلاش باك

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!