روايات

رواية يوسف وبسنت الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت البارت الخامس

رواية يوسف وبسنت الجزء الخامس

رواية يوسف وبسنت
رواية يوسف وبسنت

رواية يوسف وبسنت الحلقة الخامسة

علي : مشوفتش بسنت مش لاقيها تحت ولا في اوضتها
يوسف لف بصدمه: ايهه
مش لاقيها ازاي راحت فين
نزل تحت بسرعه وبيدور بعنيه عليها
يوسف بصوت عالي : جينااا جنياااااا
علي : مش موجوده هيا كمان
يوسف هتكون راحت فين ياعني
دور معيا ياعلي
وكل واحد راح يدور في مكان في الفيلا
♡~~~♡~~~~♡
بسنت بتمشي بخطواط بطيئه نحيت بوابه الفيلا
والحراس : ذالك الرجل في السياره سيدتي
وهو بشاور
قربت بسنت تشوف وخرجت من البوابه
يوسف طلع يدور في
الجنينه وهو حاسس انو هيتجنن لو ملقهاش
يوسف لقى البوابه مفتوحه والحرس واقفه
يوسف بعصبيه : بتعملو ايهه
وهما مش فاهمين عشان مش عرب
يوسف : كيف ت لمح بسنت عند عربيه سوده
يوسف بصوت عالي : بسسسسسسسنت
لفت
والعربيه مشيت بسرعه حتى كانت هتخباطها
يوسف جري عليها :
انتي كويسه؟! انتي ايه الي طلعك ومين دا ؟!
بسنت : جينا قالت في حد برا شكله غريب والحرس أكدو
يوسف بعصبيه: وانتي مالك تطلعي ليه افرضي عملك حاجه كنتي هتتبسطي لو اذاكي
بسنت والدموع بعنيها : انا حسيت انه هيبقى بابا مش عارفه ليه
يوسف بضيق : اووف اتنهد طب ادخلي ومتعمليش كدا تاني لو سمحتي
دخلت معاه وعلي جيه
علي وهو بينهج : كنتي فين يابنتي
بسنت بزعل : مفيش
يوسف واقف عند البوابه بتفكير
يوسف: ياترى مين دا؟!
بسنت بصوت عالي : يوسف
اتلفت: حاضر بص لجينا اذا تكرر هذا سوف تندمي واكمل بعصبيه اااادخلي
دخلت جينا بسرعه وهيا بتعيط
بسنت : ليه كدا يايوسف دخلت تعيط
يوسف اتنهد : انا جعان
بسنت :طب يلا وانا كمان
دخلو واكلو سوا ووبسنت وعلي بضحكو ويوسف مش معاهم وبيفكر
بسنت : هههه ربنا يهديك ياعلي
علي : ولله يابنتي دا انا تحفه
بسنت بضحك :ولله!!
علي : طبعا
يوسف : احنا لاذم نسافر …بكرا
علي : بكرا ! …ليه ؟!
يوسف : كدا
بسنت : بجد هنروح فين
يوسف: لندن
علي :اشمعنا
يوسف : من غير سبب زهقت ايه مش عايزين تتفسحو ؟!
بسنت : وهنخرج ونتفسح
يوسف حرك رأسه بمعنى اه
بسنت بفرحه:هيييه😂
يوسف : طب يلا جهزو شنطكم
علي رجع رأسه لورا بزهق : يوه انا لسه مرتبهم انهارده
بسنت بضحك : معليش يلااااا
علي : تجي نتسابق
بسنت اشطا وانت كمان يايوسف يلا
يوسف ابتسم : ماشي
التلاته وقفو صف
علي : 1
يوسف:2
بسنت بعد ما جريت 3 😁
يوسف بضحك غشاشه وجري هو وعلي
بسنت بضحك: ههه انا سبقتكم
علي يوسف وهو بيجري وقرب عليها
بسنت وصلت عند اوضتها وطلعت لسنها 😝🤭
يوسف مشي يعدي لاوضته : بس ياغشاشه ادخلي
بسنت رزعت الباب في وشه
😅
♡~~~~♡~~~♡
بعد وقت كل واحد جهز حاجته ونام والصبح
يوسف نايم بصحى على صوت
بسنت وعلي من برا واقفين على الكنب والتربيزه قدام اوضه يوسف
وعلي ماسك طبق بلاستك وبيطبل عليه
وبسنت بصوت عالي بتغني : لقصر بلدنا بلد سواااح في الأجانب
علي : تتتسوح
بسنت : وكل يوم ساعه المرواح بتبقى مش
علي : عايزه تروح
بسنت : وتسيب بلدنا
يوسف فتح الباب
وبص عليهم حاول يكتم ضحكه:انتو ايه الي بتعملوه دا
علي واقف على الكرسي وبسنت على التربيزه ولابسن لبس زي قدماء المصرين والشنط حاوليهم
بسنت : بنغني هنسااااافر
يوسف: بس احنا رايحين لندن
بسنت: ايهه مش مصر ؟
يوسف حرك رأسه: اه
بسنت : اهههههههه وقعدت تعيط زي الاطفال لاااا بقى انا زهقت من إيطاليا وعايزه ارجع مصر تاااااني
يوسف : بس بس اهدي
بسنت : اهههههههههههههه
علي واقف في النص بيضحك
يوسف: بس انا حجزت وجهزت كل حاجه
بسنت قعدت بأحباط
علي قعد برضو على الكرسي الي كان واقف عليه ويوسف قعد بملل جبهم
يوسف : خلاص بقى انتو الاتنين …بعد كام يوم هنروح لبنان ايه رأيكم بلد عربي اهو
علي : ياه دا احنا بقالنا زمان مروحناش دي تيته هتضربنا بالي في رجلها
بسنت بضحك: ليه هو انتو لبنانين ولا ايه ؟!
يوسف : امي من اصل لبناني لاكن ابويا الله يرحمه مصري
بسنت : اهااا
طب ومامتك ؟! فين
علي شاور على السقف
بسنت بغباء : في السقف ؟!
يوسف قام وقف : انتحرت
بسنت برقت بصدمه ايههه
يوسف غمض عينه بألم وهو ماشي بتجاه اوضته: يلا اجهزو خلصوني
دخل اوضته وقفل الباب
بسنت بصت لعلي بحزن ودخلت اوضتها عشان تلبس لبس السفر
وعلي دخل يعدل لبسه برضو
بسنت دخلت اوضتها
وقفت قدام المرايه : يوه ما انتي الي غبيه نكدتي عليه …بس هو زعل دلوتي 🥺
(بسنت شخصيه رقيقه اوي علفكره ❤️)
غيرت هدومها ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت قصه ولبست جاكت
بسنت برضى عن شكلها : ايه القمر دا ياناس … انا احلى من الواد العصبي الأمور الي خطفني دا 😅❤️
~~~~
طلعت بسنت بعد ما جهزت
علي ويوسف كانو واقفين بيتكلمو في الصاله الصغيره الي فوق في الممر بتاع الفيلا
علي صفر اول ما شاف بسنت : قمررر …في الضهر دا انا بحلم
يوسف واقف بيبص لها بأعجاب بس
بسنت “من جواها ايه بقى مش هيقولي حاجه اوف …دا راسي اوي اوي
بسنت ببتسامه رقيقه : ميرسي ياعلي
علي بمرح طب يلا هاتي ايدك انكجي
بسنت ضربته : مع نفسك بقى ونزلت
يوسف ضحك وخد شنتطه بتاع بسنت كانت شنطه صغيره فيها هدومها
علي نزل وراهم
حطو الشنط في العربيه تحت نظرات بعيده تراقبهم
يوسف قفل الفيلا وجينا مشيت وخرجو ووصى الحراس
ساق هو وعلي جبه وبسنت ورا
بسنت بضحك : هتعمل ايه لو هربت منكو يايوسف
يوسف : وانتي هتهربي ؟!
بسنت: اممم افكر
علي ضحك: دا انا ازعل اوي
بسنت : لا ياسيدي يلا مش هربانه منكم خلوني اكسب فيكو ثواب ويمكن تتوبو
♡~~~♡~~~♡
وصلو المطار واتصور كتير اوي وجابو اكل
بسنت وهيا في ايدها ايسكريم وماشيه بين يوسف وعلي : هو انت روحت لندن قبل كدا
علي كان هيرد
بسنت كملت يايوسف
علي : …🥲
يوسف: اه كان في متينج قبل كدا حضرته فيها
علي: ونا عمري مارحتها
بسنت بصتله زي كونان ببرود : مسألتكش
علي عض على شفته بغيظ وحشر الايسكريم في بوقها وشها اتوسخ
بسنت : اععععع يا حيو..*
علي ضحك: تستاهلي
بسنت : اهه اغسل وشي ازاي بس الطياره هتفوتنا
يوسف بص لعلي ومسك ايدها
يوسف : تعالي اغسلي وشك الاول
بسنت كانت مكسوفه مش عايزه يلسمها ومبسوطه منه
بصت عليه وهو جنبه وابتسمت
يوسف خد باله
بسنت كشرت بسرعه
وصلها وكان هيستنها بس خد باله انو مشترك دخل معاه ولقى فعلا شاب جوا
بسنت بصدمه وشها احمر بتهمس ليوسف: هو عادي كدا
يوسف : امم تعالي
غسلت وشها وطلعت
~~~~~~~~~
خالد بعصبيه : انا اتنجن*تت يامحمد ازاي بنتي تكون قدامه وميرجعهاش
محمد : انا ياباشا هزقته كتير بس معرفش انها بنتك
خالد: غب*ي ومشغل اغب*يه
♡~~~~♡~~~~♡
ركبو الطياره سوا
بسنت قعدت جب الشباك ويوسف جبها وعلي جبه
بسنت: الله انا متحمسه اوي
علي :طب هو احنا هننزل في أوتيل ولا ايه
يوسف : ايوه هنروح أوتيل كويس
♡~~~♡~~~~♡
بعد ساعات وصلو لندن وفي المطار
علي وبسنت كانو قاعدين بيرغو
ويوسف بيتكلم في الفون جيه قعد معاهم
يوسف :في عربيه هاتجي بعد شويه هتوصلنا أوتيل كويس
بسنت : تمام كانت حاطه الجاكت على رجلها ادته لعلي ووقفت: انا عايزه اروح التويلت اعدل شعري
يوسف :طب هوصلك
سأل لها واستنهابرا وجم سوا
علي: يلا ياجماعه انا زهقت
رن موبايل يوسف وقال لهم يلا العربيه برا
طلعو لقو عربيه شيك
وصلتهم الاوتيل
وطلعو اوضهم واتجمعو في اضوه يوسف
بسنت : طب حلو وصلنا واحنا اهو بليل ولسه بدري تعالو نخرج بقى
علي كان قاعد تعبان
ويوسف بيرتب لبسه
علي: يابنتي اتهدي بقى احنا جاين من سفر
لتاني مره مرتحتش
بسنت : لا انا متحمسه اوي بليز يايوسف ممكن نخرج ؟
يوسف بصلها : ماشي
بسنت: شكرااا
علي بصلهم باملل: انا رايح انام تصبحو على خير
وانتو كمان 😅

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوسف وبسنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى