روايات

رواية يقين جريئه الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة محمد

رواية يقين جريئه الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة محمد

رواية يقين جريئه الجزء الثالث غشر

رواية يقين جريئه البارت الثالث عشر

رواية يقين جريئه الحلقة الثالثة عشر

دخلوا غرفة المكتب وبهدوء رفع زين السماعة الداخليه وطلب قهوة امريكية له ورفع نظرة ليقين وشاورلها بمعني عاوزه حاجه هزت راسها بـ لأ
قعد زين على الكنب وقعدت يقين قدامة وحطت ايدهاا في حضنها وهي ترتجف من الخوف
زين بهدوء عارفه يقين انه وراه اعصار : على قد سؤالي طالبه الاجابه وياريت تكون محدده
يقين : حاضر
زين طلع مجموعة من الاوراق ورمها قدام يقين على سطح المكتب: ايه ده الي في الاوراق
يقين قلبت الوان من الاحرج والخوف : ده …..ده….
زين وبحده تخوف : ده ايه يا هانم .. يا محترمة اتكلمي فين لسانك
يقين بارتباك وهي تقراء عنوان الاوراق المكتوب باناقة باللغة الفرنسية : دي اوراق لي … يعني انا ….
زين بحدة وسخريه : لا والله تعبتي نفسك وقلدها دي اوراق ليا ….
وصرخ بصوت عالي : طرد بعنوان السيد زين يوصل لمكتبي في القاهره
ومعاه الاوراق دي…..
زين رفع نظرة لصندوق مربع فخم باللون الاسود باطراف ذهبية منقوش عليه اسم دار ازياء بالفرنسي
يقين الي ميته من الاحراج مش عارفه ترد وتبرر ازاي وتفهمه ( كل ده من غبائك يا امال الله يسامحك : اكيد غيرت العنوان ..ياليل اعمل ايه .. هو وقته ده هيفهم ومين يفهمه … )
يقين بارتباك محرج ووشها قالب طماطم : انا … باقول … … ان …
زين : بصراحة لما جابهولي فهد الصبح ما اهتميت كتير…لكن لما شفت الظرف المغلف وفتحته لقيت ……اتفاجات من الاوراق والرسم الي فيه ….
يقين (يا فشلة شاف الرسم … وياتري شاف الصندوق يارب ما يكون فتح الصندوق): طيب انت اسمعني ….
زين بغضب : اسمع ايه يا حرم زين الرفاعي المحترمة ها قوليلي اسمع ايه …وبعدين انت ازاي تعمليها من وراي وتطلبي طلبيات على عنواني.. مين سمحلك
قام ومشى ووقف قدامها وهي عينها في الارض ومرتبكة وترتعش من الاحراج
زين وقفها وانفاسه على وشها : الرسم الي في الورق ايه قصته
يقين بارتباك : دي …دي تصاميم ازياء انا برسمها لدار ازياء فرنسية كانت امي تديرها وتملك اسهم فيها
زين قاطعها وهو يرفع ورقه وباستغراب: رسم تصاميم ازياء … بس انا شايف رسم ….
يقين محروجه : اه ازياء لانجري .. يعني انا برسم تصاميم لانجري وملابس نوم …و ..و
زين بسخرية : لا والله بتضحكي على مين …
يقين تحاول تفهمه بهدوء محرج : انا لما كنت بفرنسا … كنت برسم تصاميم ازياء وابعتها لدار الازياء الي كانت تديرها ماما …و انا استمريت ابعت لهم حتى بعد ما رجعت للقاهره عن طريق النت
زين رفع وشها الاحمر باطراف صوابعه : انت بتصممي ازياء لانجري في دار الازياء المشهورة
يقين ترجف لانها ماكانتش حابه ان زين يعرف الجانب ده من حياتها: ايوه والتصاميم الناجحة يبعتولي منها .. عينات … يعني كاهدايا تكريم لماما الله يرحمها لانها تملك اسهم بالشركة
زين قاطعها : انت قلتي يعني الي في الصندوق انت الي مصممه
يقين باحراج من زين الي طلع قطعه من الانجري ورفعها يتاملها بعيون متفحصة ..كانت قميص نوم من الساتان الفرنسي الفاخر باللون الباستيل طويل بفتحة عالية من المنتصف ويربط بشريطة من الحرير الليلكي على العنق وعاري الصدر والضهر توصل الفتحة لاخره
زين بسخرية : يعني حرم زين الرفاعي بتصمم لانجري لدار ازياء ولا كمان يبعتولها من التصاميم الناجحة
يقين وعينها على الارض : ايوه بس … بس …
زين : عندك ايه تبسبسي
يقين بارتباك : الاول كانت بتجي على عنوان بيتنا .. بس شكل امال بنت عمي بت بتعملي مفاجاة وغيرت العنوان على ..عليك … يعني تقصد علشان (قلبت الوان واشكال ) انا بقيت متجوزه فتبعتها علي هنا احسن , …
زين قاطعها بحدة : وانت القطعه الي كانوا بيبعتوهالك كنت بتعملي ايه بيها
يقين ( بدت الحرب والشك من جديد ): انا كنت اهديها لابرار مرات تامر
زين قربلها اكتر واكترومسك فكها بصوابعه القويه وهي تتألم : هههه تصدقي كنت بضيع ملامحك وشك …. عارفه ليه.
يقين الي وترها قرب زين :……………….
زين : قلت انك اتجرئتي واشتريتي طلبية لانجري من بره لان دي كدا دعوة صريحة لي ؟؟!!!
بس لما قريت الاوراق حبيت اتاكد منك … بصراحة انصدمت فيك … لاني مش عارف انك بتصممي ازياء …كل الي كنت اعرفه … ان امك الله يرحمها هي الي بتصمم بس المعلومة الجديدة اذهلتني …
يقين نزلت عيونها من الاحراج والدموع نزلت
زين وعيونه تلمع بمكر : يعني انت فاهمه ان القطع الي في الصندوق بتتبعت هدايا ليك
يقين باحراج : ايوه
زين رفع حاجب بخبث رفع القميص من الساتان ومشى ليها ومدهولها
زين : تصدقي ان بنت عمك عليها افكار …خدي القميص ده عاوزك تلبسيه
يقين من الخوف والاحراج ارتجفت ( لا والمصحف انجن بيقول ايه اللطخ ده ..و الله لو حصل ايه مش هلبسه ):……….
زين بحدة رمى القميص عليها : ده عقاب بسيط ليك علشان تاني مرة ما تبعتي حاجه على مكتبي
يقين والدموع القهر تنزل : قلت لك امال هي الي …
زين قاطعها بزعيق : معاك عشر دقايق واشوف الي بايدك عليك اخلصي
قطع عليهم رنين الهاتف الداخلي
زين : نعم
الدكتور : انا عند الجناح
زين : اوك
زين : اسمعي الدكتور هيغيرلي علي الجرح عاوز اخلص تكوني مغيرة لبسك فاهمة
يقين ساكته :……………………………….
زين بصوت جهوري : سامعه ولا اتعودتي على مد الايد
يقين ووشها احمر:طيب….
خرجت يقين ومعها الصندوق والقميص ودخلت الحمام وقعدت على طرف البانيو تبكي من الاحراج حسن نفسها رخيصة ( ياربي ايه العمل .. والله ما اقدر اطلع وانا لابسة كدا ..ورفعت القميص ونزلت الدموع زيادة .. انا عاوزه افهم هو هيستفيد ايه لما البسه .. يا حظك المهبب يا يقين ..)
عاشت يقين في صراع بين خجلها وبين خوفها من زين .. وفاقت على صوت زين الي بيناديها من برى الحمام
زين بعد ما خلص مع الدكتور اخد شور ولبس بنطلون ترنج وتي شيرت ابيض ومكتوب عليه حروف باللون الاسود وقعد يشرب القهوة الامريكية وهو يتصفح الجريدة اليومية وتصاحبة موسيقى كلاسيكية لبتهوفن المعزوفه السابعة
خرجت يقين بعد ما لبست القميص وهي ماشيه بخجل وارتباك ووقفت عند زين بس هو ما انتبه لها لانه مشغول بالقراءة
يقين ( ياربي من الاحرج والله فضيحه بجلاجل ..) حست انها بتموت من الكسوف ووشها احمر من الحراج ومش قادرة ترفع عينها او حتى تكلم
زين رفع عينه وابتسم وهو يتامل القميص الطويل بفتحة من المنتصف توصل لفوق الركبة بشوي الي يقين بتحاول انها تلمها بصوابعها المرتبكة كان ياخد شكل جسم يقين ويربط بشريطة من الليلك حوالين رقبتها الابيض وعاري الصدر والظهر وحمدت ربها ان شعرها مغطي ضهرها كله
زين سحره شكل يقين ..واذهله قدرتها على التصميم الراقي الي يجمع بين الاغراء والجمال الراقي
شكلها وجمالها ماعدي عليه على كتر الحريم الي اتجوزهم ..فيها مزيج من البراءة والاغراء ومن الانوثة والطفولة
زين بهدوء وهو يسيطر على مشاعره : صراحة اول ماشفته قلت حلو .. ودلوقت ابقول احلى واحلى
يقين :………….
زين : تعالي اقعدي قدامي
يقين محروجه مشت بسرعة وقعدت على الكنب يمكن تقدر تغطي من نفسها شوي
زين بهدوء : الغضب عماني و من غير شعور لقيت نفسي بفتش باوراقك الي في الرف الخاص بيك .. وعارفة لقيت ايه…
قام ومشى لحد الرف وجاب مجموعة من الاوراق …و رمها على التربيزه..
يقين ( لا والله روحت في الوبا يارب عدي اليوم على خير)
زين : لقيت اوراق جديدة فيها كلام ورسم ..هو ليك..ولا لحد تاني..
يقين بارتباك : ايوه الكلام والرسم لي … انا
زين بحدة ارعبت يقين : ومن امتى وازاي …ازاي …الحاجات دي موجودة في اوراقك .. اول مرة اعرف انك بترسمي
يقين بارتباك : استاذ زين الاوراق دي خاصة في التصاميم الي انا بصممها و الرسم بيساعد على التوضيح يعني فيه تصميم من غير رسم ..و ..و
زين الي اتعصب ووقف ومشي عندها وسحبها من ايدها لفوق : ومن امتى وانت .
يقين بدفاع : انا … انا مشتركة بمنتدى من سنة …. وبنزل فيه مواضيع عن ..
زين وانفاسه تلفح وشها : كملي سكتي ليه كملي لاخلي يومك اسود من صباحه الي انت صبحتينا فيه بالمشاكل
يقين في سرها (ياربي صبرني مسروع اتغير والله مشعارفه مين الي مصبح التاني ) بحياء وعينها على الارض : مواضيع عن الليالي الرومنسية ….. و أي طلب من العضوات او استشارة …. اساعدهم
زين : والتصاميم دي فين وازاي وامتي ونزلتيهم للمنتدى ؟
يقين بخوف : ايوه نزلتهم
زين : بس الاوراق دي مأرخة بتاوريخ قريبة يعني بعد جوازنا…
وزاد من مسكته لايدها وحست ان ايدها بتنكسر منه : يعني انت استخدمت النت الي في مكتبي من غير اذني
يقين رفعت راسها وصدمت بدقنة : لا .. لا .. والله ما استخدمته
زين بسخريه : ههههه امال ازاي بعتيهم بالهواء او بالاسلكي ..
يقين حست الالم زاد في ايدها : انا لما بقابل بنات عمي بعطهالهم وينزلوها في المنتدي
زين انجن من كلامها : وانت ازي تسمحي لنفسك تعملي كدا من غير اذني التصاميم الي بفرنسا وقلنا انها من زمان .. بس حتى بعد جوازنا اكتشف انك مشتركه في منتدى
يقين : انا مش بعمل حاجه غلط … وبعدين انابنشر في المنتدى من اكتر من سنة يعني من اول ما رجعت من فرنسا … وبعد الجواز انقطعت وبقت امال تدخل باسمي وتنزل وتبلغني بكل حاجه
زين سحبها معاه وقعدها بقوة على الكرسي قدام الاب توب
زين : افتحي المنتدى على الموضوع
يقين محروجة من زين لانها عارفه هي مصممه ايه كله عن الرومانسية والحب وقلبت الوان ودموعها نزلت : لو سمحت يا زين باشا ده خاص بيا و ..و
زين بصرخه وهو بيسحب شعرها لورا المها : تفتحي ولا اخلص عليك هاه؟؟ هي حصلت قمصان لانجري توصل لحد مكتبي بتهببي ايه كمان من وري..
يقين (الله يسامحك يا امال ..ليه تديهم عنوان زين ) : اااي سيب شعري بفتح خلاص
زين رمها لقدام وصدمت باللاب توب الي على المكتب
يقين فتحت على المنتدى ومحروجة بقوة من النك نيم ولا التصاميم الي مصممها والا النصايح الي مقدمها بجد احراج
فتحت المنتدى وبارتباك فتحت موضوع ثابت بعنوان ( فن الليالي الرومانسية )
وطبعت بارتباك اسمها ( انا ليك وحدك ومش لغيرك) ودخلت كلمت المرور وانفتح الموضوع و
وارتبكت وهي حاسه بقرب زين منها لانه نزل راسه لمستواها واتكئ بايده على الكرسي من وراها وايده التانية تحرك الماوس
وانحرجت والصفحات تنفتح قدامه وصور التصاميم تنفتح ويقرا الطلبات والشكر هو صحيح انها تصاميم عاديه ليالي رومانسية مع رسومات توضيحية لبعض الشروح وطريقة ترتيب الليالي بس يقين محروجه جدا من زين انه يعرف عنها الجانب الخاص من حياتها لانه يظن فيها سوء ويمكن يفهمها غلط
زين لف ناحيتها : الليالي الرومانسية هههههه
يقين باحراج : ايوه وانا ماسكه الموضوع من سنة وتصاميمي انتشرت والكل مدح فيها
زين زاد من قربه : وكمان نصايح عن الرومانسية وانت تعرفي حاجه عنها علشان تكتبي عنها ….. ايشعرفك بحياه انت ما عشتيها ..
يقين نزلت عينها باحراج موجع عرفت ان زين بيبدء الحرب النفسية معاها : انا … انا كتبت عن تصاميم درست بعض منها في الجامعة وبعضها من خلال الحياة العامة
زين بمكر وخبث : الحياة العامة …اي حياة قصدك قبل اربع سنين
يقين اتغاظت منه ودموعها نزلت رفعت وشها: انت ليه كدا ظالم … ليه كل شي له تفسير سيء عندك .. ما تعرفش تحسن الظن في الناس ..
زين وقف ووقفها معاه : مش بحب حد يوصفني بالظالم …. والي شفته منك قبل اربع سنين يفسر كل حاجه
يقين اتجرئت : وانت ايه شفت مني هاه اتكلم …. شفت مني شي غلط
زين بسخرية : هههه اذا كنت تسمي قعادك في فله مختلطة وشرب ورجاله ورقص و… ده شي عادي وطبيعي فانا بنظري قمة الانحطاط والحقارة و ……
يقين بدفاع : انت شفتني مع واحد في الفلة … او شفتني اشرب … او شفتني ارقص … اوحد مسكني … ان كان فيه حد مسكني فهو …انت ….انت بس
زين بصلها نظرة عدم تصديق وجعت يقين
يقين بيأس : استاذ زين انت ما دفنتش الماضي انت معيشنا بجحيمه… انت لازم تسمعني … انا بريئ……
زين قاطعها : انا اسف يا يقين وقت السمع فات وانا مقتنع في الي بعملو وامرنا لله
انا يا يقين مؤمن بقضاء الله وقدره وعارف ان ما اصابك لم يكن ليخطئك وما اخطئك لم يكن ليصيبك …ومازن الله يرحمه موته قضاء وقدر
وعارف اني اتفننت في اهانتك على جرائتك عليا ورميك لمازن بالرصاص
وعارف كويس جدا ان كل ده بينتهي باسرع وقت …
بس الي ما كنتش عامل حساب ان دخولك في حياتي هيغير الكتير فيها .. يعني تعلق امي ومريم وريهام بيك … صعب المهمة علي وبقي لازم احسب حساب لكل شئ قبل ما اتصرف
يقين بخوف : أي مهمه
زين : بصراحة كنت ناوي ارميك بعد جوازنا بكام شهر عند اهلك ..
يقين : تطلقني ؟؟
زين بهدوء : لا الطلاق لازم تدفعي تمنة …. والطلاق احلمي بيه ..لاني مش هطلقك بسهوله
يقين بحيره : قصدك ايه
زين بهدوء : ايه يعني برميك لا مطلقة ولا متجوزه
يقين ضحكت من القهر والصدمة : هههههه قول معلقة ….
زين بحده : اول مره اشوف وحدة باعصابك بتضحكي …وانت على وشك الانهيار
وكمل : بس قبل ما انهي كل شي لازم الناس الي حبوك يعرفوا حقيقتك
يقين بخوف : تقصد مين …. أي ناس
زين بسخريه : يعني ما انت عارفه مين امي.. مريم ..ريهام ..اخوك بنات عمك ..
كدا كفايه ولا فيه حد ما ذكرته
يقين برجاء : حرام عليك الي بتعمله فيا …. حرام عليك انت ما فيش قلبك ذرة رحمة … عاوزه مامتي ومريم وريهام يكرهوني
وكملت بدموع غزيرة : اذا حاب تنتقم مني انا قدامك اتفنن في طرق انتقامك بس ابعد الناس الي حوالينا … ماتفتحش جروح مقفله من زمان ..
زين : ماشي عندك استعداد تتحملي الوضع الي انت فيه لاخر العمر
يقين بوجع وحزن : ايوه عندي استعداد انفذ الي انت عاوزه بس ابعد الي حوالينا من مشكلتنا
زين : بس انا ما عنديش استعداد انا وراي حياة بعيشها … عاوز اتجوز واكون اسرة
يقين بضياع : بس انا مش بشكلك عائق في طريقك
زين قاطعها : والله الي انا شايفه ان امي متعلقة بيك لدرجة كبيرة يعني لو اتجوزت عليك يمكن ما توافق وتعملي صداع
يقين بضياع : انا … انا مشعارفه اقول ايه او حتي مشعارفه اعمل ايه انت ما خليت لي خيارات سديت في وشي كل الطرق ..
يقين عايشه مشاعر متذبذبه مشعارفه ليه هي اختارت قرب زين حتى لو ما شكلت جزء مهم في حياته .. الحقيقة الي وجعت يقين هي طلاقها من زين الي خايفه منه … وخسارة حب ثريا الي اعتبرتها زي بنتها …والخسارة الحياة الي هي دلوقت عاشتها… والصدقات الجديدة في حياتها ..
يقين القوية الجريئه اهتزت….. وخافت …..وضعفت لاول مرة من رجعة زين لحياتها قبل ستة شهور يقين فعلا انهارت كليا
وقعدت على الارض من شدة الهم الي نزل عليها والياس والبرود الي تحس بيه في حياتها .. كانت حالتها زي الي وصل لقمة الجبل ثم يسقط بقوه من فوقه امبارح في الحفلة كانت في قمة السعادة وكانت زي النجمة المتألقة و النهارده في قمة التعاسة والياس شبه الريشة الي طايره في مهب الريح
(من المستحيل ان زين يفهمني .. لا ده بقي من المستحيل ان اعيش بهدوء … أي لحظة حلوة اعيشها معاه تنتهي بسرعة البرق … تنتهي حتى قبل ما احس بيها …. المستحيلات اصبحت في قاموس علاقتي بزين شي ثابت .. حياة مش من حقها انها تستمر ..اقل شي ياثر عليها.. ويهددها بالفناء )
نزلت دموعها من غير شعور ولمت رجليها على صدرها ونزلت راسها على ركبتها
وبكت بصمت موجع على لحظات مرت في خيالها من حياتها الجديدة مع زين
زين وجعه منظر يقين الي اول مرة تنهار قدامه وتبكي بضعف ..حاول انه يسيطر على نفسه ويطلع من المكتب لكن كل جزء منه يصرخ نفسه يمسح دموعها محتاج انه يضمها ويعطف عليها …
نزل زين وقعد على الارض بالقرب منها
زين: يقين ارفعي راسك ووقفي دموعك بلاش تنزل على شي ما يستاهلش انت عارفه نهايته …
كلام زين زاد في وجه يقين (ازاي ما يستحق دموعي .. انسان معندوش ذرة من المشاعر …ازاي اعرف نهايته … معقول اصحي يوم مالقيش زين في حياتي … معقول تبقي حياتي معاه مجرد خيالات وذكريات )
ورفعت عيونها له وزادت بكي والدموع نازله شلالات
زين مد ايده وسحب يقين له ومسح دموعها بايده زين القاسي اتبخر وضعف علشانها حس ان روحه بتطلع لانه سبب دموعها
زين بصوت حزين: انت لازم تبقي اقوى من كدا دي نصيحة ليك في حياتك العامه .. واذا خايفة من انك تبقي معلقة ….. متخافيش انا هطلقك …واذا خايفه اني اعرف امي .. مش هقولها
يقين الكلام وجعهها اكتر… و اكتر وبكت من اول وجديد بحرقه
زين الجانب الحنون عنده طغى على مشاعره وتصرفاته وقف ومدلها ايده ورفعها بين دراعه ومددها على الكنبه وغطاها بالحاف ويقين مش قادره تتماسك بل زادت الدموع واتحولت لشهقات طويلة ومتزايدة
زين : يقين خلاص حصل خير اذا انت خايفه على صورتك قدام امي ومريم اوعدك مش هتكلم
مسك زين ايدها المرتجفة وهو شايف دموعها تنزل وتشهق بين دموعها وضغط عليها بقوة وقعد على الكنبه جنبها ولفها بايده التانية لصدرة وضمها بحنان وهونفسه مشعارف كميه الحنان دي جاتلو منين؟!!
زين: يقين وقفي دموعك … ما تعيطيش .. انت ..انا .. اقصد
ما قدرش يكمل كلامه لان يقين دفنت نفسها في حضنه اكتر واكتر وما عطته فرصه يكمل من شدة ارتجافها ورعبها من الضغوط الي اتعرضت ليها وهي تكابر بس كلام زين ليها كان زي القشة الي قسمت ظهر الجمل
زين اتنهد بحسرة وهو يضم يقين ويمسح على شعرها : انا اسف
كلمه طلعت من زين من غير شعور كلمه حاول انه يخفيها في شعوره الداخلي في اعماق نفسة عشان يخلي يقين تكرهه لكن … حنانه الي بيحاول ان يدفنه عن يقين للاسف مقدرش يسيطر عليه و اتمرد عليه .. كل مشاعرة المخفية اتمردت عليه وبقت تطالب بالحريه
فضلت يقين تبكي في حضن زين الى ان نامت وهدت .. مددها زين على الكنبة وباس جبينها بحنيه وسحب اللحاف عليها
دخل مكتبه ومح راسه على ايديه ( انا ليه قسيت عليها …. مش ده الي كنت عاوزه يا زين تقسي على يقين لحد ما تكرهك … بس للاسف … حظك مش حلو ..لان البنت في منتهى الرقه والاحساس المرهف … كل ما قسيت يا يقين .. تاسريني بقلبك الرقيق .. تجذبيني ..ايوه تجذبيني.. واحاول اخفي شعوري قبل ما نخسر احنا الاتنين .. لا مش هسمح لعواطفي تسيطر علي ..انت شي غالي ونادر لاكن للاسف ظروفنا عاندتنا )
***************
صحت يقين وهي حاسه بصداع خفيف واتفاجت من وجود زين الي يشتغل على الاب توب قصادها.. حاولت انها تقوم بس ما قدرتش من الارهاق
زين انتبه ليها وقام مشى عندها : عامله ايه دلوقت ..محتاجه مساعدة
يقين انجرجت منه : لا شكرا
زين طنش كلامها ووقفها ولفها بيد دراعه وشالها للحمام ووقفها وقال : خدي شور.. وانتعشي والعشا وصيت يطلعوهولك
يقين باحراج وهي تفتكر شكلها وهي تبكي : شكرا بس مش مشتهيه عشا
زين: انت خدي شور .. وبعدين لاحقين على العشا
يقين اخدت شور بارد وخرجت لبست فستان قصير ابيض بشريطة تركواز تحت الصدرولبست معاه صندل تركواز وحطت روج وردي وخرجت للصاله ولقت زين قاعد على الاب توب
زين حس بيها من ريحة البرفيوم الي خدرته : نعيما
يقين بهدوء : الله ينعم عليك
زين معجب باناقة يقين وعرف انه عملها بتصمميم الازياء نابع من اناقتها …قوهالشخصية وحسها المرهف بالجمال علشان كدا مش عاوز انه يمنعها من التصميم
زين: عشاك في الفرندا اتفضلي كلي
يقين : ماليش نفس انا شبعانه
زين : يقين كنت عاوز اكلمك على موضوع المنتدى .. والعمل بالازياء
يقين (اهلا بدأنا من جديد) : خلاص انا هلغي الموضوع و…
زين قاطعها : وليه توقفي الموضوع ..كانت لحظة غضب مني وانتهت
وبعدين انا قرئت الموضوع كله وعجبتني التصىاميم وبصراحة اديك عشرة على عشرة في التنسيق .. اما بالنسبة لتصميمك للازياء ده شي راجع لك اذا بتكملي
يقين خجلها كلامه: شكرا ده من ذوقك
زين وقف : انا طالع رايح عند دينا واحب ابلغك اني هسيبك النت شغال في المكتب منين ما تحبي ادخلي واشرفي على موضوعك
يقين الغيرة عمتها (اففففففففففف رايح لدينا ) : ………
زين : جهزي للسفر لفرنسا وخليك مستعدة مع اوراق مناقشتك
يقين بعالم تاني : ………
زين وقف ومشى لحد عندها ومسح على شعرها : اهتمي بنفسك
يقين :………….
زين خرج وهو مستغرب من هدوئها الغريب ..لكن هو مشعارف ان الغيرة تاكل يقين لدرجة انها راحت للحمام تطلع كل الي في بطنها مع انها مش اكلت شي من امبارح…
##########
رايكم مهم؟؟؟؟؟
عاوزه رايكم مش ايموشن يا هند سمعاني يا هند عديتي الجروب
توقعاتكم وحياه يقين وزين الجايه هتبقي ازاي؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يقين جريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى