روايات

رواية وقعني صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية وقعني صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية وقعني صعيدي البارت الرابع

رواية وقعني صعيدي الجزء الرابع

رواية وقعني صعيدي
رواية وقعني صعيدي

رواية وقعني صعيدي الحلقة الرابعة

احمد نزل جري:في اي يا عبد القادر
عبد القادر:الزرعه ال في اخر المزرعه اتحرقت يا بيه
احمد بعصبيه :انت بتقول اي و طلع يجري يشوف الزرعه و أبوه جري معاه لكن عزت كان مع بنته هو و ام احمد
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بعد ساعتين كان احمد رجع و مريم نامت
عزت :طمني يا سليمان
سليمان:الحمدلله الحريقه كانت صغيره قدرنا نطفيها بسرعه
عزت و ام احمد :الحمدالله
احمد بستغراب:إمال فين مريم
عزت بحزن علي بنته:من ساعة الحصل و هيا فوق لحد ما نامت
احمد:تمام عن اذنكم رايح علي شغل
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
تسريع الأحداث
يوم الاربعاء
مريم بدموع:يا طنط مش عايزه اتجوز ابنك انا بخاف منو ده شرير
ام احمد:والله هتحبي احمد ده قلبه طيب
مريم بدموع:انا خايفه
ام احمد:استهدي بالله وانشاء الله خير
عند احمد 👇👇
احمد:يابا هنتجوز ازاي بكرا و هيا خايفه كدا
سليمان:صدقني هيا هتفضل طول الوقت خايفه لو انت متجوزتهاش لكن مش هتكون خايفه بعدين لما تقرب منك و تعرفك
احمد:التشوفو يا ابوي
عزت:و طبعا انا مش هوثيق علي بنتي لاني واثق فيك يا احمد
احمد:وانا قد الثقه
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
صباح يوم جديد علي ابطالنا كان وصل عز البيت و طلع يستريح في غرفته شويه و الجميع صحي بدري و ناس من قرايب احمد و مريم جم من الصباح الباكر و كانو معاها في الغرفه البنات و الرجاله مع احمد
مريم:انا خايفه اوي
واحده من البنات اسمها ريم
ريم:يا مريم متخفيش انشاء الله خير
مريم:متوتره اوي
واحده تانيه من البنات منه
منه:لازم يا حبيبتي عشان انتي عروسه
واحده كمان من البنات اسمها ملك اتكلمت بسخريه:حضرتك كفايه بس انك هتجوزي احمد الحديدي
مريم لسه هترد بس منه سكتتها
منه:خلاص يا استاذه ملك حاجه مش تخصك
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند احمد في الغرفه كان بيجهز و الشباب الكانو معاه في الغرفه نزلو فاجأه الباب طرق عدت مرات
احمد:ادخل
عز بفرحه: ازيك يا عريس
احمد بضحك :تعالي في حضني يا قلب اخوك اتوحشتك اوي
عز و هو في حضنه:وانت كمان اوي
احمد:عامل اي
عز :كويس بخير قولي بقا شكل مريم دي عامل ازاي عشان مش شوفتها
احمد:هتبقا تشوفها انا مش هقول حاجه
عز :ياعم اوصف شكلها عقبال ما اشوفها
احمد:قولت مش هقول حاجه
عز:خلاص خلاص يلا اجهز
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
تسريع الأحداث بعد الفرح تحديدا في غرفة احمد
احمد:انا داخل اخد شاور تكوني انتي كمان خلصتي عقبال ما اطلع دخل الحمام دون أن يسمع ردها
بعد ربع ساعه طلع من الحمام
مريم بدموع:احمد
احمد بخوف عليها:اي ده بتبكي لي انا زعلتك
مريم انا خايفه و مش مستعده لاي حاجه
احمد:انتي بس متوتره اهدي و قرب منها وحضنها و اخدها و صلي وبعدين قام اخدها في حضنه وووووووو
صباح يوم جديد علي ابطالنا ملئ بالاحداث
احمد صحي علي صوت مريم و هيا بتبكي
احمد:مالك في اي انتي كويسه
مريم بدموع :اي الانت عملتو امبارح ده
احمد بحده: مريم انتي مراتي
مريم:بس انا مش كنت مستعده
احمد:ده ال كان لازم يحصل
فاجأه حد طرق علي باب
احمد قام وقف
احمد :ادخلي انتي دلوقتي غيري هدومك في غرفة الملابس عقبال ما اشوف البيخبط
مريم سمعت الكلام و دخلت
احمد فتح الباب كانت مامتو و معاها الاكل
ام احمد:خد يا حبيبي
احمد:تسلم ايدك يا ست الكل
ام احمد:الف هنا ها طمني مريم عامله اي كويسه
احمد:بخير
فاجأه سمعو صوت صريخ مريم
احمد:مريمممم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعني صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى