رواية وقعت في غرامها الفصل الثامن عشر 18 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء الثامن عشر
رواية وقعت في غرامها البارت الثامن عشر
رواية وقعت في غرامها الحلقة الثامنة عشر
عند فيلا حمزه مساءا
عائشه قاعده ف الصالون ع الكنبه بتتفرج ع التلفزيون
وحمزه فتح الباب ودخل وقرب من عائشه وباس راسها
حمزه قعد جمبها/وحشتيني
عائشه ابتسمت بفرحه /حمد لله ع السلامه
حمزه / الله يسلمك ي روح قلبي
عائشه نامت ف حضنه وحضنته بقوه /وانت كمان وحشتني اوي اوي اوي ..لو ينفع تقعد من الشغل وتفضل جمبي ٢٤ ساعه مش هقول لاء
حمزه ابتسم/مش هتزهقي مني؟
عائشه وهي لسه ف حضنه/مستحيل ازهق
وباست خده
حمزه ابتسم وباس ايدها
عائشه/احم ..نقلت سهيله؟
حمزه حضنها تاني/احم .ما تسيبك من مواضيع الشغل دي وتعالي ف حضني انا لسه مشبعتش منك
عائشه طلعت من حضنه/حمزه متغيرش الموضوع..سهيله اتنقلت ولا لا
حمزه/لسه
عائشه بغضب /ا
حمزه بمقاطعه مسك ايدها الاتنين /قبل ما تتخانقي معايا موضوع النقل دا بياخد وقت لحد ما اشوف لها مكان مناسب ف اي مكان تاني ..ولحد ما دا يحصل لازم تبقي ف الشركه ..بس وعد يومين بالكتير هتلاقيها مشيت
عائشه/انت وعدتني ي حمزه ..يومين بالكتير
حمزه ابتسم وخدها ف حضنه تاني/ايوا وعد
حمزه شم ريحتها بحب/اعمل معاكي اي بس قولي لي ..ونا ف الشغل بتوحشيني ببقي عايز اخلص شغل ف اسرع وقت علشان اجيلك .و ونا خارج مع صحابي بتوحشيني ..ونا سايق بتوحشيني ..اعمل اي ها؟
عائشه بابتسامة/انا بحبك
حمزه ابتسم /ونا بموت فيكي
والجرز رن
حمزه/انتي مستنيه حد؟
عائشه طلعت من حضنه/لاء
حمزه /ولا انا..ي تري مين
وقام يفتح
حمزه/عمتو ؟!
عائشه قامت/عمتك؟
واحده ف الأربعينات دخلت ومعاها شنطه وشايله طفل عمره سنه ونص ع ايدها
نجلاء ابتسمت/وحشتني اوي ي قلب عمتك .عامل اي
حمزه ابتسم/انا الحمد لله زي الفل تعالي اتفضلي
نجلاء رمت الشنطه ع الارض ودخلت البيت وقعدت ع الكنبه بتعب
وعائشه بصت ل حمزه بعدم فهم وحمزه هز راسه بمعني هفهمك ومسك ايدها وراحو ل نجلاء
نجلاء/متعرفش الطريق متعب قد اي ي واد ي حمزه لما بجيلك هنا روحي بتطلع ..لاء وكمان الواد دا تعبني
وبصت ع عائشه باستغراب
نجلاء/الا مقلتليش مين دي
حمزه ابتسم /دي عائشه مراتي ..ودي عمتي نجلاء ي عائشه
عائشه سلمت عليها بابتسامه/اتشرفت بحضرتك
نجلاء سلمت عليها من غير نفس/يوه انت اتجوزت ؟
حمزه ابتسم وبص ل عائشه/اه
نجلاء/مش كنت تسمع كلامي وتتجوز بنت عمتك ..ال هي مروه بنتي ..١٨ سنه وقمر
عائشه بصت له بمعني لا والله ؟!
حمزه بتوتر/احم .يعني اتجوز واحده أصغر مني ب ١٢ سنه لي عمتي هاخدها اربيها ؟
نجلاء/اه وماله
وقالت ف سرها/والنبي ل أطلقها منك واخليك تتجوز بنتي علشان البت تعيش ف العز دا كله
حمزه حب يغير الموضوع وبص ع الطفل ال ف ايدها /ابن مين دا
نجلاء/دا ابني حسن
حمزه/تاني ي عمتي؟ انتي مبتحرميش ..بتخلفي ل المره ال ٥
نجلاء / ما هعمل اي ي ابني نصيبنا
عائشه ابتسمت/ بس زي القمر مشاء الله
نجلاء بصت لها من فوق ل تحت /تسلمي يختي
عائشه /هروح اجيب ل حضرتك حاجه تشربيها
نجلاء/ياريت يعني
عائشه دخلت المضبخ
وحمزه راح وراها
عائشه بتصب العصير
عائشه/نطلب لها اكل ولا اعمل لها اكل ي تري
حمزه/لا ولا تتعبي نفسك هي كدا كدا هتاخد الفلوس ال محتجاها وتمشي
عائشه سابت العصير ال ف ايدها ووقفت قصاده/يعني اي
حمزه اتنهد/دي عمتي الوحيده معنديش قرايب غيرها و بابا معندوش اخوات غيرها .. هي اتجوزت من ٢٠ سنه وراحت الصعيد ومكنتش بتتصل ب ماما وبابا ال كل فين وفين وحتي لما بابا وماما ماتو معرفتش بموتهم الا بعدها ب سنه ..ومن بعد ما هي عرفت اني كبرت ف شغلي ومعايا فلوس بقت بتيجي كل فتره تاخد مني فلوس وترجع بلدها تاني ..بس انا عاذرها برضو ومش متضايق ..هي جوزها شغال شغلانه ع قده وعندها ٥ عيال زي ما سمعتي فلوسهم مبتكفهمش ف انا مبسوط انها بتيجي تطلب مني…(واتنهد) انا بس بتضايق انها مبتفتكرش ابن اخوها ولا بتسأل عليه غير لما بتكون محتاجه فلوس ..ونا حتي طلبت منهم يجو يعيشو ف مصر هكتب لهم بيت ب اسمهم واديهم مرتب كل شهر بس جوزها بيرفض لانه طيب وعنده عزه نفس ..ف انا لو اقدر اعمل لهم حاجه مش هتاخر والله
عائشه ابتسمت بحزن ومسكت وشه ب ايدها /انا كل يوم بتأكد ان انت مفيش منك ف الدنيا دي كلها وأن انا محظوظه بيك
حمزه ابتسم وحضنها
حمزه/يلا طلعي لها العصير عقبال ما اجيب لها فلوس من فوق
عائشه/اوك
وطلعت من حضنه وشالت صينيه العصير وراحت الصالون وقدمت لها العصير
نجلاء/تشكري يختي
عائشه ابتسمت و قعدت
نجلاء/متجوزه حمزه من امتي بقي ع كدا
عائشه ابتسمت/متجوزين بقالنا كذا شهر
نجلاء /اه الف مبروك
عائشه ابتسمت ل حسن ومسكت ايده/ابن حضرتك قمر مشاء الله ..عنده كام سنه
نجلاء/يجي سنه ونص كدا
عائشه ابتسمت
حمزه نزل من فوق بعد ما غير هدومه واعطي نجلاء الفلوس
حمزه/اتفضلي ي عمتي
نجلاء ابتسمت/متحرمش منك ي ابني ويخليك لينا يارب ..بسببك والله بعرف اودي العيال الدروس والاحق طلباتهم ال مبتخلصش.. بنتعبك معانا والله
حمزه ابتسم/لا ولا اي تعب
وقعد جنب عائشه
نجلاء خلصت العصير وحطته ع الطربيزه/بس انا يعني هتقل عليكم وهقعد معاكم كام يوم ..اصلي غضبانه ومتضايقه من ابو مروه جوزي ..لالا بجد يعني ي حمزه جوز عمتك بقي صعب ..عايزه اتطلق
حمزه/لي تتطلقي لي حصل اي لكل دا
حمزه/شغال شغلانه واحده مش عارفين نأكل بيها العيال .بقول له يتلحلح يتشغل شغلانه كمان وهو مفيش دم خالص .. قلت اعاقبه واسيبله العيال ع الاقل يحس بيا شويه هو بقي يأكلهم يحميهم يشربهم .انا معنتش قادره خلاص صحتي بتروح ..ف هتقل عليكم يومين تلاته كدا
حمزه/طبعا براحتك دا بيتك
نجلاء ابتسمت/دا العشم برضو
وحطت البيبي ال بيلعب ب لعبته ع رجل عائشه
نجلاء/خدي الواد دا لحد ما ادخل الحمام
ودخلت الحمام
حمزه/هتضايقي لو فضلت معانا هنا؟ دي عمتي ومقدرش اقول لها لاء
عائشه/اي ال انت بتقوله دا ي حمزه . عمتك هي عمتي ..معقوله اضايق من وجودها ؟
حمزه ابتسم وباس راسها
عائشه ابتسمت ل حسن ال ع رجلها/ي خراشي ع القمر .ايه القمر دا
حمزه ابتسم
عائشه ل حسن/ما تجيب بوسه يواد ي قمر انت
وكانت هتبوسه
حمزه /ايي اي هي هيصه هي ..مفيش الكلام دا
عائشه ضحكت/مفيش الكلام دا اي انا عايزه ابوسه
حمزه بغيظ/عائشه مبهزرش ..نزلي الواد يلعب ع الارض
عائشه ضحكت/انت بتغير من طفل عنده سنه ونص ؟
حمزه قرب منها/عنده سنه ونص عنده سنتين ميخصنيش .. انتي بتاعتي انا وبس
عائشه ضحكت وباست حمزه من خده وحمزه ابتسم
وحسن مسك عائشه من شعرها و شده جامد
عائشه بوجع/اااه حمزه شعري
حمزه ضحك وحاول يفك أيد حسن من شعرها ..وفكه
عائشه مسكت شعرها بوجع وضربت حمزه ف كتفه
عائشه بغيظ/انت بتضحك ع اي
وبصت ل حسن/ينفع كدا ي حسن ال انت عملته دا
حسن بصلها ببراءه وبعدين ضربها بالقلم
عائشه حطت ايدها ع خدها بصدمه
حمزه ضحك /ينهار اسود ..اي ال انت عملته دا ي حسن..انت عارفه عائشه ممكن تعمل فيك اي دلوقتي
عائشه ضربت حمزه/انت معندكش دم
عائشه حطت ايدها ع خدها بحزن/انت بتضحك وهو ضربني ..وجعتني ع فكره
حمزه قرب منها ومسك خدها مكان الضربه /وريني كدا ..وجعتك ؟
عائشه بحزن /ايوا
حمزه باس خدها
حمزه ابتسم/لسه بتوجعك؟
عائشه ابتسمت /انت بتعمل اي قدام الولد
حمزه قرب منها/استني ابوسها تاني علشان اتأكد انها مبتوجعكيش
عائشه ابتسمت وحمزه باسها
نجلاء من وراهم/ ينهاركم اسود ..انتو بتعملو اي قدام الواد
حمزه بعد عن عائشه بخضه
وعائشه نزلت حسن من ع رجلها بخجل
وحسن جري يلعب ف البيت
حمزه/جرا اي ي عمتي ..حد يخض حد كدا
نجلاء/اتلم يواد ووريني اوضتي ال هنام فيها خليني اغير هدومي وارتاح
عائشه /اوضه الضيوف تاني اوضه ع الشمال فوق ..ناديه لسه منضفاها امبارح
نجلاء/مين ناديه دي كمان ..يلا مش مهم
وخدت شنطتها /خلي بالكم من الواد لحد ما انزل ..هو خجول شويتين بس هيتعود ع المكان
حمزه بص ع حسن ال بيلعب ف الصالون وبيرمي المخدات ع الارض /لا هو خجول فعلا
عائشه خبطت حمزه ف كتفه
نجلاء/بتقول حاجه ي ابن اخويا؟
حمزه/لا ابدا ي عمتي خدي راحتك
نجلاء طلعت غرفتها
وعائشه بصت ع حسن لقته بيشد المفرش ال ع السفرا وهيوقع الفاظه والانتيكات ال عليها
عائشه جريت بسرعه ومسكتهم قبل ما يقعو
حمزه/ينهار اسود
وحسن جري للصالون وكان في فازه ع الكومود وقعها كسرها
عائشه/ينهار ابيض الفازه دي لسه شرياها
حسن كان هيوقع التلفزيون حمزه جري بسرعه لحقه ومسكه قبل ما يقع وعائشه شهقت بصدمه
حسن كان هيجري حمزه شاله بسرعه
حمزه/انت اي ياض ال انت بتعمله دا ..محدش عارف يلمك ولا اي
حسن بص له ببراءه/ا العب
حمزه/يعم العب براحتك مختلفناش بس بدون حوادث وخساير
عائشه/انا مش مصدقه بجد
.دا خطر يتساب ل وحده ..كان هيوقع الشاشه يكسرها نصين
نجلاء نزلت من فوق بعد ما غيرت هدومها
نجلاء/في اي مالكم..ومين كسر الازاز دا
حمزه اعطي حسن ل نجلاء/خدي ابنك الخجول دا ..كان هيطربق البيت فوق دماغنا
نجلاء/ي خبتكم .مش عارفين تسطيرو ع حتت عيل مكملش سنتين. امال لما تخلفو هتعملو اي ..يلا يواد ي حسن نطلع ننام
وطلعو الاوضه
حمزه اتنهد
عائشه قربت من ال فازه ال حسن كسرها وبصت ب حزن
عائشه/دي كنت لسه شرياها وكانت عجباني اوي
حمزه راح لها وباس راسها وخدها ف حضنه/معلش ..هشتريلك غيرها
عائشه اتنهدت
في منتصف الليل في غرفه نجلاء وحسن
نجلاء نايمه ع السرير وحسن قاعد جنبها بيبكي ب استمرار وبيصرخ
نجلاء ب انزعاج وهي مغمضه عينها/ي ابني بقي ناام دا انت رخم زي ابوك ..عايز اي تاني ..رضعتك و حميتك وغيرت لك عايز من امي اي تاني
حسن وهو بيعيط/م ماما .
نجلاء/ي اخي يلعن ماما وسنين ماما انت واخواتك هديتو حيلي
في غرفه عائشه وحمزه نايمين وحمزه حط المخده ع ودنه ب انزعاج من الصوت
وعائشه بتتقلب وهي نايمه ومنزعجه من الصوت
عائشه صحيت ب انزعاج/اوووف ي ربي مش عارفه انام
حمزه صحي هو كمان ب انزعاج
حمزه/يارب الصبر من عندك..بيعيط لي دا
عائشه/مش عارفه في اي
حمزه اتنهد
عائشه بصت ل حمزه/انا عايزه انام ومش عارفه
حمزه /تعالي
وخدها ف حضنه وملس ع شعرها
حمزه ابتسم/اعتبريه تدريب علشان لما نخلف ان شاءالله
عائشه ابتسمت/مش متخيله ان ممكن يكون في بيبي صغير مسؤول مننا وبيعيط وبيلعب زي حسن كدا
حمزه ابتسم وباس راسها
عائشه ابتسمت/تحب يكون عندنا بنت ولا ولد؟
حمزه /والله انا عايز نخلف ٤ او ٥ كدا. مش بنت او ولد واحد
عائشه بصدمه/٤ او ٥؟ انا ارنبه؟ شايفني ارنبه؟
حمزه /اه اي المشكله
عائشه خبطته ف كتفه
وحمزه ضحك
حمزه/بس يعني اول بيبي عايزه يكون بنت ..تكون نسخه عنك ف جنانك وحلاوتك وعنادك
عائشه بغيظ/ايوا علشان تحبها اكتر مني
حمزه ابتسم وباس خدها/لا مقدرش ..كل واحده فيكم هتبقي ليها غلاوه خاصه ..هتبقو حياتي كلها ومقدرش اعيش من غيركم
عائشه ابتسمت و حسن بطل عياط
حمزه/ي الله اخيرا ..هدووء ..يلا نلحق ننام بسرعه
عائشه ضحكت وحضنته اكتر ونامو
في اليوم التالي صباحا
عند حمزه ف الصالون لبس جاكيته وخد الموبايل والمفاتيح
نجلاء ال قاعده ع الكنبه/الواد حسن عيط طول الليل .اتمني ميكنش ازعجكم ولا حاجه
حمزه/ازعاج؟ عيب ي عمتي دا الواد نسمه..نمنا طول الليل بكل هدوء
نجلاء/اه ي اخويا اتريق اتريق
حمزه ضحك وحسن عيط ف الاوضه فوق
نجلاء/اهو صحي
وطلعت له
وعائشه طلعت من المضبخ وراحت ل حمزه بابتسامه
عائشه/متتأخرش النهارده .انا هطبخلك ب نفسي مش ناديه.
حمزه ابتسم/هتطبخيلي اي
عائشه عدت ع صوابعها/ محشي ورق عنب و مكرونه بشاميل .و فراخ ولسان عصفور وكل ال انت بتحبه
حمزه ابتسم وبص ف الصالون يتأكد ان مفيش حد جاي وشد عائشه من وسطها وسندت ع الحيطه
حمزه ابتسم /متعمليش فيا كدا والنبي ..انا بروح الشغل مبعملش اي حاجه غير اني مستني الشغل يخلص علشان اجيلك .
عائشه ابتسمت/بجد؟
حمزه باسها من شفايفها
وعائشه ابتسمت
حمزه ابتسم /همشي انا بقي علشان الشغل
عائشه بابتسامه/اوك مع السلامة
وباسته من خده وحمزه ابتسم وفتح الباب ومشي
عائشه موبايلها رن وكانت سما
سما/هالو
عائشه ابتسمت/صباح الخير
سما بابتسامه وفرحه/دا صباح الفل .. إياد جابلي خاتم مؤقتا لحد ما نتخطب ولازم اورهولك انتي وديچا فورا لان من وقت ما إياد لبسهولي ونا عماله ابص عليه زي المجنونه
عائشه ابتسمت/الله الله .و اي تاني حصل من ورانا ي هانم
سما/هو دا بس والله يعني للاسف متكلمتش مع بابي ف موضوعي انا و إياد لانه مشغول جدا جدا الفتره دي وبيفكر يسافر كمان
عائشه/تعالو لي البيت انتي وديچا ونتكلم بس ا
سما/بس اي
عائشه/عمة حمزه ..نجلاء ..موجوده معانا هنا اليومين دول
سما/عمة حمزه ؟!
عند ديچا و جاسر
في بيت ديچا قاعدين بيفطرو وبعد ما خلصو
ديچا صبت نسكافيه وطلعت من المضبخ
جاسر خد منها فنجانه
جاسر بابتسامه/تسلم ايدك
ديچا ابتسمت وقعدت جمبه
ديچا /متطلبش اكل من بره هضبخ لك انا
جاسر مسك ايدها وابتسم /يااه دا انا كدا هتعود ع الدلع دا ..فطار من ايدك وغدا من ايدك ..كدا كتير عليا
ديچا ابتسمت/لا اتعود براحتك انا مستعده اعمل كدا كل يوم من غير زهق
جاسر باس ايدها وموبايله رن
وديچا بصت وكانت نانسي
جاسر/احم
ديچا/احم اي..بترن لي نانسي بقي عايزه افهم.
جاسر/اكيد شغل امال هترن لي
ديچا/امم .طيب افتح بدل ما هي عماله ترن كدا ..وافتح ال سبيكر
جاسر/انعدام الثقه دا ع فكره ا
ديچا بمقاطعه/جاسر افتح
جاسر بصوت واطي/ربنا يستر
و فتح المكالمه
نانسي بابتسامه/جاسر ازيك
جاسر/احم انا تمام وانتي؟
نانسي/انا تمام ..بقالك يومين متجيش الشركه ف قلت اسال في اي .انت كويس ..مع ان حمزه بيه بيجي كل يوم
جاسر/اه اه كويس بس كنت مشغول ف كام حاجه تانيه كدة
نانسي/طيب ما تيجي النهارده دا الشركه وحشه من غيرك اوي
ديچا بصت ل جاسر بمعني والله؟
جاسر/احم ..آه هاجي ان شاءالله..يلا عن اذنك
وقفل
ديچا بغيظ/اي دا بقي ان شاءالله
جاسر/اي؟ انا عملت اي
ديچا بعصبيه/يعني اي بتقولك جاسر عادي وبتقول ل حمزه (بيه )..علاقتكم قريبه للدرجه دي؟ لا وبتقولك كمان الشركه وحشه من غيرك . انا اصلا كنت عارفه انها معجبه بيك من الاول
وقامت بعصبيه وخدت شنطتها /انا رايحه شغلي
جاسر قام بسرعه ومسك ايدها
جاسر/استني بس رايحه فين ..انتي فاهمه غلط والله
ديچا/ابعد ي جاسر بعد اذنك هروح شغلي
جاسر مسك وشها ب ايده /ي روح قلبي والله انتي فاهمه غلط..أنا علاقتي بيها سطحيه جدا ويمكن بتقولي جاسر بس علشان احنا بره الشغل بس ف المكتب بتنادي ب القاب عادي
ديچا ربعت ايدها بغضب/و دة ميمنعش انها ممكن تكون معجبه بيك
جاسر ساب وشها/مش ممكن دا اكيد
ديچا ضربته وجاسر ضحك
جاسر/والله لو الف واحده بتحبني انا مش شايف غيرك انتي.
ديچا ابتسمت
وجاسر مسك ايدها وباسها
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)