روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء التاسع عشر

رواية وقعت في غرامها البارت التاسع عشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة التاسعة عشر

في الفيلا عند عائشه في منتصف اليوم
ف المضبخ من اول اليوم بتضبخ ل حمزه الأكل ال بيحبه ..وكل ما تتعب تفتكر ضحكه حمزه ترجع لها الطاقه تاني وتبتسم
عائشه لفه اخر صباع محشي
وناديه خدت الحله وحطتها ع النار وحطت عليها شربه
ناديه/حضرتك ارتاحي انتي ..مرتاحتيش من صباحيه ربنا واقفه ف المضبخ. انا هكمل ال ناقص
عائشه ابتسمت/اوك ي ناديه
وغسلت ايدها ونشفتها وطلعت الصالون
ال كان في نجلاء بتتفرج ع التلفزيون وبتاكل لب ومندمجه مع المسلسل وحسن بيلعب وبلعبته ع الارض
نجلاء/تعالي ي عائشه تعالي ..دلوقتي البت هتدخل البيت هتكتشف خيانه جوزها دلوقتي. السافل الواطي..بقي دي تتخان؟
عائشه قعدت جمبها
نجلاء/نصيحه من عمتك نجلاء ..كل الرجاله خاينين مفيش راجل عدل
عائشه/لاء مش كلهم كدا اكيد
نجلاء/لي هو انتي حمزه مخانكيش قبل كدا؟
عائشه/لاء طبعا.
نجلاء/يختي يبقي هيخون ..كمنكم متجوزين من كام شهر بس ف لسه الحياه وردي ..لسه بقي لما تعدي اول سنه ولسه لما تخلفي هيمل وهيزق وهيبقي عايز يرفهه عن نفسه وهيعرف عليكي بنات تانيه
عائشه سرحت ف كلامها ومصدومه من ال نجلاء بتقوله هي عمرها ما فكرت ان حمزه ممكن يزهق ويمل منها ويبص بره
نجلاء بخبث/يعني انا مبقولش كدا علشان اضايقك لا سمح الله .أنا بس بفتح عينك ع الحقيقه
عائشه انتبهت/لالا انا متضايقتش ولا حاجه
والجرز رن
عائشه /دي اكيد سما هروح افتح لها
نجلاء/سما مين دي كمان
عائشه/صحبتي
وقامت تفتح لها وسلمت عليها
سما بابتسامه/عامله اي ي عيوشه
عائشه ابتسمت/الحمد لله ي روح قلبي. تعالي ادخلي . ديچا مجتش معاكي ؟
سما/لسه مخلصتش شغل .قالت لو معرفتش تيجي النهارده هتجيلك بكره
عائشه /اوك ..تعالي اعرفك ع نجلاء عمة حمزه
ودخلو الصالون
عائشه/دي سما صحبتي من وحنا صغيرين ..و دي عمتو نجلاء ي سما
سما بابتسامه/هاي ..اتشرفت ب معرفه حضرتك
نجلاء سلمت عليها /هاي ي اختي
وقعدو
سما بصت ع الطفل ال ع الارض
سما همست ل عائشه/مين دا ..انتو خلفتو امتي
عائشه/دا ابن نجلاء
سما/واو
عائشه/هروح اقول ل ناديه تعمل لنا حاجه نشربها
ودخلت المضبخ
نجلاء/ازيك ي حلوه
سما بابتسامه/الحمد لله بخير
نجلاء/تعرفي عائشه من زمان؟ شكلكم كلكم حلوين وولاد ناس
سما/اه انا اعرف عائشه من وحنا أطفال
نجلاء/اممم ..وهي وحمزه بيحبو بعض ولا متجوزين عادي كدا صالونات
سما بابتسامه/لاء مشاء الله اكتر اثنين بيحبو بعض ف الدنيا..وحمزه بيعشق عائشه يعني عمره ما نيمها زعلانه ولو اتخانقو ع طول يصالحها. وديما فاهمها من غير ما تتكلم و بيخاف عليها من نفسه وبيغير عليها من أقل حاجه ..يعني لو اتمني حاجه هتمني يكون إياد بيحبني زي ما حمزه بيحب عائشه كدا
نجلاء /ااه وانتي بقي متجوزه؟
سما ابتسمت/لاء .مرتبطه ..ب اياد
نجلاء/يوه .يعني مش مخطوبين
سما/لاء .بس ان شاءالله يحصل قريب
نجلاء/يبقي ييتسلي بيكي
سما/اي ؟ لا طبعا ..إياد بيحبني مستحيل يفكر فيا كدا يعني
نجلاء/ شباب اليومين دول طايشه ..بيبقو عايزين واحده يحبوها يتفسحو معاها ويخرجو ويروحو ويجو و ف الاخر تيجي تقولي له يلا اطلب ايدي..يروح قايل لها جواز اي انا مش بتاع جواز
سما/ ل ..لا لا ..اي ال حضرتك بتقولي دا .إياد مش زيهم خالص .انا واثقه فيه اكتر من اي حاجه ف الدنيا ..ولو عليه نتجوز النهارده قبل بكره بس انا ال بقوله استني
نجلاء/يختي براحتك انا مش قصدي حاجه انا بس بوعيكي. .ولو عايزه تتأكدي روحي كدا قولي له تعالي أتقدم لي شوفي هيتهرب ولا هيقولك يلا بينا
عائشه طلعت من المضبخ هي وناديه ال ف ايدها عصير
سما قامت ومسكت شنطتها
عائشه/اي دا انتي راحه فين
سما /انا . انا ورايا حاجه كدا ولازم امشي
عائشه/حاجه اي ي سما مالك انتي كويسه؟ وبعدين احنا ملحقناش نقعد مع بعض
سما/هبقي اجيلك تاني ان شاءالله
عائشه/طيب انتي جايه بتاكسي ولا بعربيتك؟
سما/لا تاكسي
عائشه/خلاص قولي للبودي جارد ال بره يوصلوكي
سما/تمام
وطلعت بره البيت وعائشه بصت ل نجلاء باستغراب
نجلاء بتاكل لب/ما كمل المسلسل
عند سما اتصلت ب اياد يقابلها ف كافيه
سما قاعده ف الكافيه واياد دخل وشاف سما وراح لها وشد كرسي وقعد
إياد/اي ي حبيبي جبتيني ع ملي وشي لي ..ورايا شغل قد كدا سايبه وجيت
سما/الشغل اهم مني ؟
إياد ابتسم ومسك ايدها/الشغل اهم منك ؟ دا يولع الشغل كله ..بس انتي مالك اي المضايقك؟
سما سابت ايده/هو انت هتيجي تطلب ايدي من بابا امتي؟
اياد/اليومين دول بس يعدو لان فعلا الشغل كتير اوي ف الاستديو ومنمتش بقالي يومين وانتي عارفه.. اول ما الضغط دة يهدي ا
سما بمقاطعه/متتحججش بالشغل ي إياد. انت لو بتحبني بجد وعايز تتقدم لي كنت عملت كدا وسبت الشغل ساعتين وجيت اتكلمت مع بابا .بس انت شكلك بقي واخد الموضوع هزار وبتتسلي
اياد بصلها بصدمه/بتسلي؟!
إياد بغضب/انا بتسلي ي سما؟ هو مش انا طلبت منك ٣ الاف مره تتكلمي مع بباكي وتاخدي منه معاد واروح اتكلم معاه وانتي ال بتقولي لسه بدري ؟ مش مصدقه اني بحبك بجد ومش عايز نعمل حاجه من ورا بباكي .ومش واثقه فيا وفكراني بتسلي ؟
وقام بغضب وكان هيمشي سما قامت بسرعه ومسكت ايده
سما/إياد استني انا بجد اسفه معرفش لي قلت الكلام دا بس انا ا
إياد ساب ايدها وخد موبايله من ع الطربيزه ومشي
وسما قعدت ع الكرسي بحزن وندمت انها صدقت الكلام ال فارغ ال عمة حمزه قالته ..هي بتثق ف اياد وبتموت فيه بس صدقت الاوهام ال دخلتها نجلاء ف دماغها
في فيلا حمزه
في غرفه نجلاء مسكت كيسه الادويه بتاعت حسن ووضعتها و اخفتها ف الدولاب
واتصلت ع حمزه تشوف موبايله في شبكه ولا لا ولقته مغلق وابتسمت بخبث
ونزلت الصالون
عند عائشه ماسكه الموبايل وقاعده ف الصالون
نجلاء بتوتر كاذب /اووف ياربي اعمل اي عائشه /اي الحصل
نجلاء/ادويه الواد خلصت وفي دوا لازم يتاخد كمان ساعه لو مخدوش هيتعب .اتصلي كدا غ الشباب ال واقفه قدام البيت ال اسمهم بودي جارد دول
عائشه/لاء مش بره زمانهم بيوصلو سما ولسه مرجعوش.
نجلاء/طب والعمل اي
عائشه/خلاص هروح انا اجيب الدوا مش مشكله..هتصل ب حمزه بس قبل ما انزل
و رنت ع حمزه تقول له انا خارجه بس موبايله مغلق
نجلاء/رد عليكي؟
عائشه/لاء مغلق
نجلاء/لا ي بنتي متنزليش من غير ما تعرفي جوزك. ل يعمل معاكي مشكله ولا حاجه. خلاص مش مهم يارب الواد بس ميتعبش مني
عائشه/لا طبعا لازم ياخد الدوا..هطلع البس واجيبه بسرعه ..اكتبيلي بس اسم الدوا
نجلاء بخبث /وماله حاضر
عائشه طلعت الغرفه تغير هدومها
نجلاء دخلت المضبخ ل ناديه ال بتعمل سلطه
نجلاء/يختي هناكل امتي وقعنا من الجوع
ناديه/ساعه بالكتير يكون حمزه بيه وصل وهنحط الاكل
نجلاء بفتح الحلل/وريني كدا عائشه من الصبح ف المضبخ بتعمل اي
ناديه ابتسمت/مع انها لسه بتتعلم بس نفسها حلو ف الاكل
نجلاء كلت صابع محشي وقالت بتريقه/مش قد كدا يعني .اكلها عادي ..دا لو حمزه حبيب عمته كل من اكلي .والله ما يقدر ياكل الأكل بتاعها دا.
ع المغرب حمزه وصل الفيلا ودخل البيت
نجلاء بتتفرج ع التلفزيون وحسن نايم ع الكنبه جنبها
حمزه/السلام عليكم
نجلاء ابتسمت/وعليكم السلام يحبيبي ..حمد لله ع السلامة
حمزه خلع الجاكيت بتاعه/امال عائشه فين ..ف المضبخ؟
نجلاء بخبث /خرجت
حمزه/ايي؟! خرجت فين ؟
نجلاء قامت /بصراحه ي حمزه هي راحت تجيب دوا ل حسن .بس انا قعدت اقول لها متنزليش من غير ما تستأذني من جوزك ي بنتي قالت مش مهم وبتاع …مع ان كان ممكن تقول ل حد من البودي جارد ال بره بس اصرت هي تنزل
حمزه/
نجلاء/.بصراحه محبتش تصرفها تنزل كدا من غير ما تقولك .بس مش هتكلم علشان معملش مشاكل
عائشه دخلت البيت بالمفاتيح بتاعتها
عائشه/حمزه.
حمزه بيحاول السيطره ع غضبه /عائشه عايزك فوق
وطلع الغرفه
نجلاء ابتسمت بخبث
عائشه اعطتها الدوا
نجلاء/تسلمي ي اختي تعبتك معايا
عائشه/لا ابدا ولا اي تعب
وطلعت الغرفه ل حمزه ودخلت
حمزه بغضب/انتي ازاي تنزلي من غير ما تعرفيني ؟ ممكن افهم؟
عائشه/رنيت عليك ي حمزه موبايلك كان مغلق وكان لازم اجيب ل حسن الدوا والا كان هيتعب
حمزه بعصبيه /كان ممكن تقولي للبودي جارد ال بره يروحو او تبعتي ناديه بس انتي بتحبي تتصرفي من دماغك
عائشه بعصبيه/ع فكره محصلش حاجه لكل دا انا رحت الصيدليه وجبت الدوا وجيت ..البودي جارد كان بيوصل سما بيتها و ناديه كانت بتضبخ ف اضطريت اروح انا
حمزه رفع صباعه بغضب/مش هتكرر تاني..مفيش طلوع من باب البيت غير لما اعرف …وقلت لك الف مره متعليش ام صوتك دا ..مفهوم؟
ودخل الدريسنج يغير هدومه
عائشه اتنهدت وقعدت ع طرف السرير
بعد شويه حمزه وعائشه ونجلاء قاعدين ع السفرا
و ناديه بتقدم الأكل
حمزه/شكرا ي ناديه
ناديه بابتسامه/لا شكرا ع ايه انا معملتش حاجه..عائشه هانم هي ال واقفه ف المضبخ من صباحيه ربنا مرتاحتش وعملت الاكل دا ..بالهنا والشفا
ودخلت المضبخ
حمزه بص ع عائشه وعائشه كانت باصه قدامها وبتاكل وهي ساكته
ونجلاء بصت لهم وابتسمت بخبث
في بيت إياد
الجرس رن وراح يفتح لقي سما ف ايدها ورد وواقفه ب ابتسامه
سما/هاي!
إياد/بتعملي اي هنا
سما/اي الاستقبال دا؟ اطردني بالمره
إياد سابها ع الباب ودخل قعد ع الكنبه ومسك درع البلايستيشن
وسما دخلت وقفلت الباب
وقعدت جمبه
سما/إياد انا اسفه بجد مكنتش اقصد ازعلك مني والله
إياد مركز ف اللعب
سما/انا بكلمك ع فكره ..وجبتلك ورد
اياد/مش محتاج اسفك ولا محتاج الورد
سما مسكت دقنه وخلته يبصلها/طيب ركز معايا وسيبك من اللعب بعد اذنك
إياد اتنهد وساب الدراع
اياد/عايزه اي سما؟
سما بحزن طفولي/تسامحني
اياد/لاء..طالما مش واثقه فيا ونا بتسلي بيكي ..يبقي نبطلها اصلا
سما خبطته ف صدره بغضب/يعني اي نبطلها..عايز تسبني؟
إياد/مش انتي مش واثقه فيا وشيفاني بتسلي؟ ف علاقه مع واحد بيتسلي لي؟
سما/لاء انا بثق فيك اكتر من اي حاجه ف الدنيا.لو مش واثقه فيك مكنتش هخليك تعلمني السواقه ولو مش واثقه فيك مكنتش هخرج واروح واجي معاك ٢٤ ساعه ولو مش واثقه فيك مكنتش هجيلك البيت دلوقتي ولو مش واثقه فيك مكنتش حبيتك ..أنا مبحسش ب الأمان غير معاك .ازاي مش هثق فيك
اياد/
سما مسكت ايده بحزن/انا اسفه والله انا في حد قالي ان معظم الرجاله دلوقتي بتتسلي ف انا الشيطان صورلي انك ممكن تكون مبتحبنيش وتسبني وتكسر قلبي
اياد مسك وشها ب ايده/انا اقدر اعمل فيكي كدة؟ اسيبك واكسر قلبك؟ دا اموت قبلها ارحم لي ..أنا بموت فيكي ي برنسيسه مبحبكيش بس ..وعمري ما اسيبك ابدا مهما حصل
سما ابتسمت بفرحه/يعني سامحتني
إياد ابتسم/ايوا
سما بابتسامه/انا بحبك
اياد باس ايدها/ونا بموت فيكي
عند عائشه ف الغرفه
خدت شاور وطلعت من الدريسنج روم بعد ما غيرت هدومها وبتنشف شعرها بالفوطه وقعدت قدام المرايه
حمزه دخل الغرفه وراح لها و خد الفوطة من ايدها وبدأ ينشف لها شعرها وباس خدها وباس رقبتها
حمزه/انا اسف
عائشه/
حمزه/كان في مشاكل ف الشغل وكنت جاي مخنوق..حقك عليا
عائشه قامت/ انا تعبانه وعايزه انام
وكانت هتمشي من قدامه
حمزه حاوط وسطها ب ايده وقربها منه
حمزه /الأكل كان حلو اوي اوي تسلم ايدك ..كنت عايز وقتها احضنك وابوسك واقولك تسلم ايدك بس ا
عائشه/بس كنا متخانقين قبلها بربع ساعه
حمزه باس راسها وخدها ف حضنه/حقك عليا ي اغلي حاجه ف حياتي كلها
عائشه ابتسمت وحضنته/ خلاص انا مش زعلانه
حمزه طلعها من حضنه ومسك وشها ب ايده
حمزه/بجد مش زعلانه؟
عائشه ابتسمت/لاء.. مبقدرش ازعل منك اصلا
حمزه ابتسم وباسها من شفايفها وخدها ف حضنه تاني وحضنها بقوه وشم ريحتها/كنت مستني الحضن دا بفارغ الصبر بعد يوم الشغل الصعب دا ..وجودك ف حياتي بيعافيني وحضنك وعنيكي ال بموت فيها بيعافوني ..مش عارف من غير كنت هكمل حياتي ازاي
عائشه ابتسمت وحضنته بقوه/ونا مش عارفه انا عملت اي ف حياتي حلو علشان ربنا يرزقني بيك
حمزه ابتسم وباس راسها
عند ديچا قدام البيت
نزلت من عربيتها وكانت هتدخل البيت مازن زميلها ف الشغل وصل قدام البيت ونزل من عربيته وراح لها
ديچا باستغراب/مازن
مازن ابتسم/عامله اي
ديچا/انا تمام وانت؟
مازن/انا الحمد لله
وطلع من جيبه موبايل ديچا
مازن/كنت رايح لك المكتب توقعي ع ورق بس لقيت تليفونك ع الطربيزه و كان بيرن ف قل انتي نستيه ف جبتهولك
ديچا فتحت شنطتها ودورت ملقتش الموبايل
ديچا/ااه فعلا انا مخدتش بالي خالص وطلعت من غيره
وخدت منه الموبايل
ديچا ابتسمت/ميرسي ي مازن بجد تعبت نفسك
مازن بابتسامه/لا ولا اي تعب ..يلا تصبحي ع خير
ديچا/وانت من اهل الخير
وركب عربيته ومشي
و جاسر وصل و نزل من عربيته وشاف مازن وهو واقف مع ديچا
جاسر وقف قصاد ديچا بيحاول الهدوء
جاسر/البيه دا كان معاكي بيعمل اي
ديچا ابتسمت /كان بيوصلني
جاسر بغضب/فعلا؟ ان مكسرتش عضمه مبقاش انا جاسر
وكان هيروح وراع ديچا وقفته بسرعه
ديچا/استني بس رايح فين انا بهزر ..موبايلي نسيته وكتر خيره جبهولي لحد عندي
جاسر/انا قلت لك ١٠٠ مره انا مش مرتاح لوجود البني آدم دا جنبك ومش طايقه .ف اتمني مشفهوش حاوليكي تاني
ديچا/والله؟ طب ما نانسي حاوليك ٢٤ ساعه وبتضايق ..
عمري قلت لك ارفدها من الشغل أو انقلها؟
جاسر/ديچا الموضوع دا غير الموضوع دا متخلطيش الأمور ف بعض
ديچا بغيظ/لا هو نفس الموضوع. بس الفرق ان مازن انا عارفه قد اي هو محترم ومش شايفني غير زميلته ف الشغل وبس..أما بقي نانسي هانم معجبه بيك
جاسر بيتنفس وبيحاول الهدوء لانه كل ما بيشوف مازن قريب منها اعصابه بتتلف
ديچا ابتسمت/يلا علشان اعمل الأكل وناكل
جاسر /مش جعان كلي انتي انا طالع انام
ديچا ابتسمت/هتسبني اكل لوحدي؟
جاسر بتحذير/والله لو شفته جمبك تاني هقتله
ديچا بابتسامه/طب يلا يلا
واتجهو للبيت
وديچا ابتسمت من غيرته وفتحت الباب ودخلو
ف منزل اياد
عند إياد وسما قاعدين ع الكنبه قدام البلاستيشن
اياد علم سما ازاي تلعب وبيلعبو
اياد ضحك/جووول جبت جوول
سما بضيق/اوووف ع فكره العيب ف الدراع ال معايا دا اكيد بايظ
اياد ضحك/ايوا ايوا اتحججي
سما سابت الدراع بغيظ/خلاص مش لاعبه معاك تاني طالما انت جبت جول للمره ال ٥ ونا لسه صفر
اياد ابتسم/طب خلاص تعالي نجرب نبدل الدراع يمكن يكون بتاعك بايظ فعلا
سما بابتسامه/ماشي يلا
وبدلو الدراعين وبدأو يلعبو واياد خسر نفسه قصدا وسما جابت جوول
سما بفرحه/الله انا جبت جول بجد انا مش مصدقه
اياد ابتسم وصفق ببطئ/برااافو
سما بثقه /قلت لك ان الدراع ال معايا بايظ..والا انا اقدر اكسبك عادي
اياد ابتسم وباس راسها /يلا علشان اوصلك الوقت اتاخر
سما ابتسمت/اوك يلا
وقامو
في اليوم التالي في فيلا حمزه
في الغرفه
عائشه نايمه وحمزه طلع من الدريسنج بعد ما غير هدومه وبص ع عائشه وابتسم وقعد جمبها وقرب منها
حمزه/مش ناويه تصحي بقي ولا اي
عائشه/
حمزه بابتسامه باس خدها وباس عينها وباس رقبتها علشان تصحي
عائشه صحيت من لمساته وابتسمت وفتحت عينها
حمزه ابتسم وباس شفايفها/صباح الفل ..اي النوم دا كله
عائشه ابتسمت /صباح الخير
حمزه/انا خلصت ورايح الشغل مكنش ينفع امشي قبل ما اخد الحضن بتاعي
عائشه ابتسمت وقعدت ع السرير وحضنته بقوه وحمزه ابتسم
وطلع من حضنها ورجع شعرها ورا ودنها ومسك وشها
حمزه/يلا انا همشي عايزه حاجه؟.
عائشه ابتسمت/عايزه سلامتك..ومتتاخرش .
حمزه /الاتنين؟
عائشه /دا لو مش هيضايقك يعني
حمزه ضحك وباس خدها
وخد الجاكيت والموبايل وطلع برا الغرفه وعائشه نامت تاني بابتسامه وحضنت المخده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى