روايات

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني البارت الرابع

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الحلقة الرابعة

ليان ب خضه : حووووووور
كله بص ع حور ال واقعه ع الارض
فهد ب لهفه قرب منها بسرعه و شالها
محمد ب خوف : طلعها طلعها الاوضه ي فهد
طلع فهد بيها الاوضة و حطها ع السرير
نور و هي بتبعد فهد : ابعد ي فهد و انا هفوقها
فهد بعد ب برود يخفي قلقه
نور بدأت ترش برفان ع أيدها و تشمم حور لغاية ما فاقت
حور ب دوخه : اااه اي ال حصل
نور ب لهفه : انتي كويسة ي حبيبتي
محمد ب حنية : انتي كويسة ي حور اطلبلك دكتور
حور ب دوخه بسيطه : ل لا ي بابا انا احسن دلوقت
ليان : انتي مكلتيش حاجه من امبارح اكيد دا ال خلاكي تتعبي
مليكة ب عتاب : طب ينفع كده ي حور لازم تاكلي ي حبيبتي
حور ب ابتسامة : حاضر ي طنط مليكة هاكل
مليكة ب حنية : يحضرلك الخير
ملك ي مداعبة : لا احنا عايزينك تفوقي كده و تبقي كويسة عشان ننزل نجيب فساتين الخطوبة سوا
حور حست ب غصة ف قلبها و قالت ب صوت مكتوم : حاضر
فجأه فونها رن و كان مصطفي و لاكن مليكة قفلت الفون بسرعه

 

 

فهد ب برود : عن ازنكوا
حور فضلت باصة عليه و متابعاه و هو خارج
نور ب حنية : انا هنزل اعملك حاجه تاكليها
حور ب انتباه هزت راسها
مليكة : انا هفضل معاها
خرجوا كلهم من الاوضه و فضلت مليكة مع حور
مليكة ب حنية : اي ي حور مالك
حور ب ارتباك : م مالي ي طنط
مليكة : انتي بتحبي مصطفي دا ي حور
حور ب ابتسامه : ايوا
مليكة ب ابتسامه مقابلة: طيب ي بنتي ربنا يهنيكي
خرجت مليكة من عند حور و سابت حور ف تفكريها
حور ب تفكير : انا بحب مصطفي صح امال ليه زعلانه ان فهد هيخطب لالالا انا زعلانه انه اتغير معايا عمرة ما كان كده ليه اتغير اوي كده
بدأت تفتكر ذكرياتهم سوا
فلاش باك
حور و هي بتجري ع فهد : فااااااااهد فااااهد فهد فهد فهد
فهد ب ضحك : ههههه ف اي ي مجنونة انتي
حور ب نهجان : ا استن استني اخد ن نفسي
فهد ب حنية : خدي ي حوري ع مهلك
حور ب فرحة : انا نجحت و جبت ٩٨ ف المية ي فهد
فهد ب فرحة : بجد مبروك
حور ب دلع : بس كده انت قولتلي هتعملي مفاجأه لو جبت مجموع عالي
فهد ب ضحك : هههههه مبتنسيش انتي اه ي ستي ف مفاجأه
حور ب تسقيف : هييييييييه قول قول اي هي
فهد ب ضحك : اهدي و هتعرفي بعدين ي حوري
End flash
فاقت حور ع صوت فونها ال بيرن و كان مصطفي حور ردت
حور : الو
مصطفي ب لهفه : الو ايوا ي حور بتصل عليكي مبترديش ليه
حور ب حنية : اهدي ي مصطفي مفيش حاجه انا تعبت بس شوية ف معرفتش ارد
مصطفي ب قلق : تعبانه تعبانه مالك انتي كويسة ي حوري
حور سرحت ف كلمة حوري و افتكرت فهد
مصطفي ب قلق : حور حووور

 

 

حور ب انتباه : ايوا
مصطفي : بكلمك م بتردي
حور : معلش ي مصطفي تعبانه حبة شوية و هكلمك
مصطفي ب حب : ماشي و طمنيني عليكي
حور : حاضر مع السلامه
مصطفي : حور
حور : نعم
مصطفي بهيام : بحبك
حور ب كسوف: سلام ي مصطفي
مصطفي ب ضحك : سلام
عند ملك كانت قاعده ف الجنينة
مازن ب همس جمبها : الجميل بيعمل اي
ملك ب كسوف : بقرأ رواية
مازن ب حب : ممكن اقعد جمبك و لا مش ممكن
ملك : لا طبعا اقعد
مازن قعد جمبها و مسك أيدها
ملك ب احراج و توتر : م مازن سيب ايدي ممكن حد يجي ف اي وقت
مازن ب ضحك و هو بيقرب منها : ما يجي
ملك ب كسوف : ا انت بتقرب كده ليه ي مازن عيب
مازن فضل يقرب لغاية ما معدش ف فاصل بينهم و لسة هيبو’سها
فهد ب غضب : مللللللللكككككك
ملك ب خوف : ف فهد ا انا
فهد قرب منهم و لسه بيرفع ايده عليها مازن مسك ايده
مازن ب هدوء : انت فاهم غلط ي فهد
فهد ب غضب ضر’ب مازن بالبوكس و قال بصوت عالي : انت ب ماااااازن بتعمل كدددددده
ملك ب عياط : ف فهد ا انت فاهم غلط
فهد قرب منها و بصلها كتير و عروق ايده بانت و غمض عينه جامد : اطلعي فوق
ملك ب خوف و دموع : ف فهد
فهد ب صوت جمهوري : قوووووووولتلكك اطلعيييييي
ملك جريت ع فوق بسرعه
فهد قرب من مازن ووقفه
فهد ب عتاب : انتت انتتتتت ي ماااازن تعمل كده دااااانت اخويااااا لييييييه

 

 

مازن ب وجع : و الله انت فاهم غلط انا بحبها
فهد زقه و قال ببرود : بتحبها تتقدملها انما ال انت عملته دا غلط مشوفكش جمبها تاني
مازن ب حكمه : انت صح انا فاهم و مقدر عصبيتك بس و الله محصلش اي حاجه من دي قبل كده و حتي المرادي باظت اهي
فهد بصلة و برق بغضب
مازن ب توتر من نظراته : يعني مش قصدي اقصد بص فكك انا هروح اتكلم مع عمي سيف و اطلب ايدها حلو كده
فهد و هو بيعدل هدومه : اما نشوف تعالي ورايا
مازن ي استغراب : ع فين
فهد ببرود : هنروح ننقي بدله للخطوبة خلاص دي بكرة
مازن ب اندهاش : و الله عندك انفصام
فهد و هو ماشي : انجززززز ياااااعم
مازن : وراااك ي كبييير و كمل ب همس … الواد شكله اتهبل
فهد ب صوت عالي : انجزززززز ي حبيييييب
مازن ب صوت عالي : جاااااي ي عم خلاااااص
تاني يوم
كلهم كانوا بيجهزوا و خلصوا و نازلين
و كانت مليكة و سيف لابسين نفس الالوان و هو الاسود و كان فستان مليكة ضيق من الوسط وواسع من تحت و مرصع من عند الصد’ر
اما نور و محمد كانوا لابسين زي بعض و هو اللون الزهري و كلن فستان نور منقوش من عند الأكمام و له حزام عند الصدر
اما دارين و اسلام ف ارتدوا اللون الرمادي و كان فستان دارين واسع الاكمام و منفوش قليلا من الاسفل مع حزام عند الوسط
اما فهد و مازن و اياد كانو يرتدون بذل سوداء و أسفلها قميص ابيض عدا فهد الذي يرتدي قميص اسود و جراڤت ازرق ك عيون معشوقته
عند حور كانت لابسه فستان ازرق اللون كا زرقويتاها بدون اكمام و ضيق بعض الشيء و له زيل وراءة
ملك كانت ترتدي فستان احمر ضيق من عند الوسط و منقوش من اسفل الي اعلي مع بعض الماسات
ليان كانت ترتدي فستان موڤ ساده مع رسومات بسيطه عند الصد’ر
اما فيروز ف ارتدت فستان اسود اللون ك زوجها اياد و به ماسات عند اسفل الكم و عند الرقبه
كانوا شديدين الجمال و كل منهم سارح بجمال شريكه
ولاكن هناك من لم ينزل رأسة عن محبوبتة
فهد ب توهان ف جمال حور و لاكن انتبة ان الفستان ديق شوية ف ادايق بس مبينش
تسريع احداث
ركبوا و راحوا بيت ليليان و دخلوا و جه وقت تلبيس الدبل
حور كانت واقفه مدايقه جدا و هي شايفاهم بيلبسوا الدبل و فهد عينة عليها
ليليان اخدت بالها انه بيبصلها
ليليان ب غيرة : فهد
فهد ب انتباه : نعم
قربت منه و مسكت ايده
ليليان ب ابتسامه و هي بتتلمس فهد : تعرف اني مبسوطه اوي

 

 

فهد و هو بيزيح ايدها عنه : دي خطوبة بس ي ليليان عيب كده
ليليان ب دلع : و لو مش خطيبي اي يعني
فهد بصلها بصه مفهمتهاش و بص ع حور ملقهاش فضل يدور عليها ب عينه لغاية ما لقاها ف البرانده سرح ف شكلها و شعرها ال بيطير من الهوا و لاكن قطع سرحانه الشاب ال جه وقف معاها
فهد ب غيرة قام وقف
ليليان ب استغراب : ف اي
فهد مردش عليها و راح ل حور
ليليان ب غضب : اووووف هي ست حور دي هتطلعلي ف البخت ولا اي بس انا هوريها
راح فهد عند حور
فهد ب برود : بتعملي اي هنا و مين الاستاذ
حور ب هدوء : دا مصطفي
فهد و هو ماسك اعصابة : اي ال جايبة
مصطفي ب ابتسامه : انا مصطفي ابن خالة ليليان و زميل حور ف الكلية و

 

 

قاطعه فهد
فهد بص ل مصطفي ببرود : محدش وجهلك كلام
حور ب غضب : فهههد لو سمحت متتكلمش معاه كده
فهد بصلها بصه رعبتها و مسك ايدها و طلع
حور ب غضب : فهد سيب ايدي بقولك سيب ايدي
و فجاه ب صوت عالي : قوووووووولتلك سيب ايدي انت ملكش حكككككم علياااااااا انت فااااااهم
اسكتها القلم ال نزل ع وشها

يتبع…

لقراءة افصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى