رواية وقعت ضحية لافعالها الفصل الثاني 2 بقلم سيمونا
رواية وقعت ضحية لافعالها الجزء الثاني
رواية وقعت ضحية لافعالها البارت الثاني
رواية وقعت ضحية لافعالها الحلقة الثانية
انا داخلة الحمام وجاية اوعى تعمل حركة كده ولا كده البنت تصحى
حسين بغمزة : عيب عليكى
كانت تقى نايمة ف عز نومها اتفزعت فزعة بسيطة على حد بيلزعق ف ضهر،ها
حبست دموعها وكانت لسه هتتكلم حست بيه بيحط ايده على بقها
حسين بهسيس : ششش اوعى تنطقى حرف واول م عمتك تيجى ترجعى تنامى علطول
حركت راسها ببطئ ودموعها الساخنة لمست يده
فضل يلمس جس.مها بقذار.ة وهى بترتعش وخايفة تعترض او تعمل حاجة يأذ.يها
وبعد وقت ليس بقليل
جاءت لبنى فسمع حسين صوتها فابتعد عن تقى بسرعة وهمس لها ف اذنها بتحذير زى ما قولتلك ههاه تنامى وغطى وشك باللحاف بسرعة
ثم جلس على طرف السرير ينتظرها
لبنى بو.قاحة : مش هتقولى كنا بنقول ايه قبل م اروح الحمام
حسين بغمزة: طب قربى وانا اقولك
ثم غرقا معا ف بحور الحر.ام التى لا تنتهى
وتقى منكمشة فى ركن السرير تبكى خا.ئفة بدون ان تصدر اى صوت حتى لا يرجع هذا الند.ل ان يفعل معها شئ
صباح يوم جديد
استيقظت تقى تبكى وهى تسرع الى خارج غرفة عمتها الملعو،نة
فزعت لبنى على بكائها فلحقتها
تقى ببكاء طفولى : تيتا كريمة يا تيتا انا عاوزة اروح انا عاوزة بابا وماما
قامت كريمة على صوت بكاء حفيدتها : مالك ي حبيبتى بس بتعيطى ليه حد زعلك
تقى ببكاء : ايوة ك كان فى و وا
وضعت لبنى يدها بسرعة البرق على فمها حتى تمنعها عن تكملة ما تقول
لبنى بتوتر : اه يا ماما دى بتعيط عشان انا ضر.بتها بس انا هخدها دلوقتى اصلحها واجبلها الفشار اللى هي بتحبه
ثم سحبت تقى من يدها بعن.ف الى خارج غرفة والدتها
لبنى بغل : انتى كنتى هتقولى لتيتا اى يا بت انتى
تقى والدموع ما زالت على خدها : انا كنت هقولها على الراجل اللى كان معاكى امبارح ف الاوضة وكان نايم جنبك كتم بقى وكان هيمو.تنى ا انا عاوزة ماما وبابا
لبنى بصدمة من المصيبة التى حلت فوق رأسها : اشش اسكتى خالص مسمعكيش تقولى الكلام ده خالص انتى عارفة لو نطقتى بحرف ولا قولتى لحد حاجة هخلى الراجل اللى كان هنا امبارح يد.بحك بالسكي.نة
تقى وهى تزيد من البكاء : لااا خلاص والله م هقول لحد حاجة خالص بالله عليكى م تخليه يد.بحنى انا عاوزة ماما وبابا بس ومش هنطق بحرف تانى
لبنى بتحذير : ايوة كده بس والله يا تقى لو تقولى لحد م هسيبك حتى لو امك وابوكى معاكى انا هرن على ابوكى اشوفه هيجى امتى خلينى اخلص من ز.نك
امسكت هاتفها وطلبت رقم اخيها
لبنى : ايوة يا سالم عامل اى ي حبيبى
سالم : الحمد لله بخير انتو عاملين اى وتقى عاملة اى
لبنى : كويسين والله خد تقى اهى عاوزة تكلمك
ثم نظرت لتقى بمعنى الا تتفوه بحرف
سالم : طيب اديهالى
تقى بحب ودموع: بابا انت هتيجى امتى انت وماما تاخدونى انتو وحشتوونى اووى
سالم : خلاص يا حبيبتى احنا هنيجى النهاردة بالليل خلاص تيتا سمية بقت كويسة
تقى بفرحة : بجد يا بابا يعنى هتيجى النهاردة
سالم بفرحة لفرحة ابنته : ايوة يا حبيبتى
تقى : طيب يا بابا تيجو بالسلامة ي حبيبى امال فين ماما
سالم : نايمة ي حبيبتى اما تصحى هخليها تكلمك
تقى : ماشى يا حبيبي مع السلامة
سالم : الله يسلمك يا حبيبتى
اعطتت الهاتف لعمتها
لبنى بتساؤل : قالك هيجو امتى
تقى : النهاردة
لبنى بارتياح : اخيرا احسن بردو مش هحزرك تانى يا تقى لو فت.
تقى وقد عادت من جديد تبكى :والله مش هقول لحد ابوس ايدك يا عمتو كفاية
لبنى بتوعد : اما اشوف
فى المساء
كانت شاشة هاتف لبنى تضئ باسم سالم اخيها
فتحت الخط وهى ترد : الو اى يا سالم
تلقت الرد ولكن كان هذا صوت غير صوت سالم اخيها
مجهول: حضرتك اخت الاستاذ سالم مدام لبنى
لبنى بقلق : ايوا انا سالم حصله حاجة
مجهول بحزن : للاسف الاستاذ سالم بيقولك تقى امانة ف رقبتك انتى ومامتك خليها تتربى عندك انتى ومامتك هو مش هيأمن عليها غير معاكى انتى ومامتك
لبنى بعدم استيعاب : انت بتقول اى وسالم حصله اى
مجهول : للاسف الاستاذ سالم عمل حادثة وهو ومراته وقبل م يمو.ت بدقايق وصانى اكلمك وقولك كده البقاء لله
لبنى بصدمة : ا انت بتقول اى اخويا س سالم ماا .ت طب و هدير كمان ما.تت
مجهول بحزن : للاسف ي مدام الحادثة كانت جامدة جدا وللاسف الاتنين اتوفوا البقاء لله
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت ضحية لافعالها)