روايات

رواية وقعت بعشقها الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية وقعت بعشقها الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية وقعت بعشقها الجزء الخامس

رواية وقعت بعشقها البارت الخامس

رواية وقعت بعشقها الحلقة الخامسة

قفل ادهم الباب
وفضل يقرب من ليان وهي ترجع لورا وخايفة
ليان بخوف:انت بتقرب كدا لية
ادهم وهو بيقرب اكتر :اي خايفة
ليان بخوف:ابعد عني متقربش
ادهم بعد ما قرب منها جامد وجه جنب ودنها وهي خافت افتكرت انو هيبوسها وقال لها :كنت عاوز اخد الموبايل من جنبك
وخدة من جنبها وبعد عنها
ليان وبدأت أنفاسها تهدأ
ادهم ببرود:متقلقيش مكنتش هقرب منك ومش هقرب منك اصلا
ليان بتغير الموضوع:أنا هنام فين
ادهم ببرود:هتنامي فين فين اكيد معايا
ليان :ازاي انا انا
ادهم بسرعة:خلاص نامي علي الكنبة
ليان:اشمعنا انا أنام علي الكنبة
ادهم بنرفزة :لأنك مش عاوزة تنامي جنبي ع السرير وأنا معنديش اعتراض
ليان بسرعة:خلاص خلاص هنام علي الكنبة وقعدت تبرطم بالكلام
ادهم :بما ان احنا الاتنين مش طايقين بعض فا في شوية حجات كدا عاوز اقولها
ليان:وانا كمان
ادهم ببرود:هبدأ انا الاول اول حاجه الكلام معايا يكون بحدود ومتخروجيش من الأوضة خالص وانا مش موجود واي حاجه اطلبها منك تتنفذيها واه جوازنا دا فترة مؤقته انا اتجوزتك بس عشان بابا فا متتعلقيش بيا
ليان كانت مصدومة بس اتعصبت وقالت:أنا كمان اتجوزتك عشان بابا وعمري مااتعلق بيك استريح
ادهم وهو بيمسك اديها جامد وقال بعصبية:وأهم حاجه صوتك دا ميعلاش عليا ابدا انتي فاهمة
ليان بخوف :حاضر حاضر
ادهم بعد مارجع لبرودة:تمام انا هنام روحي انني كمان نامي
وكل واحد راح ينام
بعد أن غطت ليان في النوم حملها ادهم ووضعها علي السرير وفضل باصص عليها ومقدرش يمنع نفسة انو يبوسها وقال في سرة مش عارف انا اتشديت ليكي ليه وبعدين فاق من تفكيرة ورجع لبرودة تاني
______(^__^)_____(^__^)_________
اما عند سيلين
كانت تتمشي في الشارع شوية
وطلع لها شابين
الشاب الاول:القمر رايح فين لوحدة كدا
الشاب التاني بغمزة :تعالي نوصلك في طريقنا الدنيا ليل
سيلين بزعيق: ابعدوا عني وجت تمشي
شاب مسك ايدها وقال لها:رايحه فين بس ياقمر تعالي بس
جت ترد عليه لاقتة واقع في الارض من شدة الضربة
ونظرت علي اللي ضربة وانصدمت لأنة زين
زين بعصبية وهو يضربهم:ايدكم لو فكرت تلمسها اوتلمس اي بنت تاني ابقي افتكر دا وكسرلة دراعة وصاحبة الندل جري
الشاب بحوف ووجع: اهاااا حاصر حاصر وهو كمان جري
زين بلهفة لسيلين :انتي كويسة حد عملك حاجه
سيلين:اهدي اهدي انا كويسة بجد شكرا اوي لولاك مكنتش عارفة اي اللي هيحصل
زين وهو متعصب:واي اللي ينزلك في وقت زي دا لو مكنتش موجود كان اي اللي حصل يلا قدامي اوصلك
سيلين:اي انت متعصب كدا ليه متكنش اخويا ولا خطيبي ولا حتي جوزي وبعدين الوقت مش متأخر الساعة ١٠
زين بعصبية:ولا دا ولا دا انا ابقي شاب وخايف عليكي لأنك جميلة واي حد مايصدق يلاقي واحدة جميلة يلا قدامي اوصلك
سيلين اتكسفت وضحكت ضحكه مش باينة بس هو شافها وابتسم
ركبوا العربية
وطول الطريق بيبصوا لبعض ومش بيتكلموا
وصلت سيلين وزين لبيت سيلين
سيلين:تعالي اتفضل اقعد مع بابا شوية تعبتك معايا
زين ببسمة:المرة الجاية ابقي اجي وشرب شاي معاة بس بعد كدا متنزليش متأخر وخلي بالك علي نفسك واه دا رقمي ابقي ابعتيلي عشان شكلنا هنبقي صحاب وغمزلها ومشي
شيلين كانت فرحانة اوي وهي مش عارفة اي سبب الفرحة دي
_______(*___*)____(*___*)_____
اما عند سلوي وماجد
سلوي لماجد :بنتك دي زمانها دلوقتي مبسوطة وفرحانة وانا يابنتي ياعيني عليها
ماجد بعصبية:انتي اي مش بتفكري غير في نفسك وبنتك بس ليه عمرك مافكرتي في ليان او حتي اعتبرتيها زي بنتك افتردي بنتك هي اللي كانت مكانها كنتي هتحسي بأي حرام عليكي وسابها ومشي قبل أن يرتكب جناية
سلوي بعد أن حست بتقليب ضمير بس اي العقربة هتفضل عقربة
سلوي بحقد:برضوا مش هسيبها تتهني بي وانا اهو وهي اهو
________________________
ياتري اي اللي هيحصل مع ادهم وليان
وسلوي العقربة دي هتعمل اي
وزين وسيلين
كل دا هنعرفة
_________________________

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت بعشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى