روايات

رواية وعد المستقبل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الجزء الرابع والعشرون

رواية وعد المستقبل البارت الرابع والعشرون

رواية وعد المستقبل
رواية وعد المستقبل

رواية وعد المستقبل الحلقة الرابعة والعشرون

*_ـبحبني و حبي ليا مش غلط .. و الحب هو السر اني قدره اعيش ياااه قدره اعيش🥺❤‍🩹_*
سما فاقت ” اه ا انا اه انا فين اي دا
فتحت عنيها و قعده بتبص قدمها لقت” سلام قولا من ربً رحيم ابليس هو انا موت و بيتحاسب ولا ايه
الرجل شكله يخوف. صباح الخير يختي مش عايز نفس و صداع بقا
سما بخوف” هي الي نايمه هناك دي چودي اختي
الرجل. اه
سما بدهشه هو انت خطفنا
الرجل. اه و كفايه رغي بقا
سما بخوف”طب بص بس اخر سؤال ولله
الرجل. هاااا
سما” انت خطفني انا و چودي لي ما لو غرضك اغتصا*ب چودي مش هتنفع، و لو غرضك اعضاء انا برده و معندنيش دم ف اعضائي ف ذمه الله و انت خطفت يوسف معانا ولا لا بس يوسف مش هينفع اغتصا*ب خالص اصـ
الرجل بزعيق. هشششششش اي كل دا سؤال ما خلاص الله
برقت و هزت رسها و سكتت
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
اسد اخد عنود و طلعه بره و بعد دقائق دخلت ناهد و قعده قدامي و بمنتها البجاحه شافت سجاير اسد اخدت منها سجاره و ولعتها’ ازيك ي شهد عاش من شافك
بهدوء… نعم ي ناهد عيزا اي
ضحكت ناهد’ ولله زمان كنتي بتقليلي ماما و ستي فاكره
بهدوء… مش هقرر الكلام تاني

ناهد’ بصي ي شهد انا عملت كل حاجه وحشي ممكن تتخيليها سرقت و قتلت و زنيت و هربت و بيعت بلاوي كل حاجه لكن حاجه وحده بس الي لسه حلوه فيا حبي لعيالي انـ
باندفاع… حب اي و عيال اي ،القلب الي يبقا قاصي ب الشكل دا ميعرفش يحب ولا يعرف اموما الام مش الي تخلف بس ي مرات ابويا الام الي تربي چودي و سما مش عيالك دول عيالي انا انا الي ربيت و اكلت و شربت انا انتي فهما ،انا عيزا اعرف انتي لم هربتي رحتي فين صحيح هربتي مع عشيقكك و بقيتي كدا ازاي ازااااااي
اخدت نفس من السجاره’ انا ي شهد اتولدت ف الشارع عشت ف بيت حشاشين ابويا كان ديلر و اخواتي كمان حتي امي، سبتهم و اتجوزت ابوكي اكبر مني يجي ب 30سنه اتجوزته و انا 18سنه اتجوزني بعد ما امك ماتت ع طول و بعد كدا خلفت سما اول ما خلفت سما قبلت واحد و حبيته و اتجوزته ف السر
بصدمه…. و انتي ع زمت ابويا
هزت دمغها ب اه’ و حملت منه كنت ههرب سعتها بس هو قالي لا و سمعتي و لزم انزل العيل مردتش و قلت هخلي و كنت هكتبه ب اسم ابوكي بس هو رفض و صمم اني انزله فكره لم سبتك انتي و ابوكي و بت بره البيت شهر
هزيت دماغي
ناهد’ كنت سعتها بولد

بصدمه….اداي مكنش باين علكي الحمل
ناهد’ لان انا كنت بعد ولاده سما طخينه ف الحمل مكنش باين خلفت و سبت العيل عند ابوه و كتبت العيل ب اسم ابوه
كنت مصدومه من الكلام
ناهد’ و كنت بروح ع طول ابص ع العيل و بعد كدا ب سنين و حملت ف چودي بعد ما خالفتها غواني تاني و قالي انه عايز يعيش معايا العمر كله مش ساعه ولا اتنين و خالني اهرب من ابوكي لكن ابوكي عرف و عرف ماكاني و جيه عشان يقتلني راح حبيبي قتله و بعد كدا انتي اختفيتي و
بصدمه… انتي الي قتلتي ابويا
ناهد’ مش انا دا سامي بعد كدا كنت ببص عليكم ع طول و ع عيالي و كنت مرقباكم عشان كنت هخدهم منك و هسيبك انتي بس لقيتك اختي العيال و اختفتي دورت علكي كتير و ع عيالي مش عرفه اوصل لكم بعد كدا حملت تاني و كنت عيزا اتجوز رسمي بس هو سقطني و رفض و مات هو ف عمليه من العمليات لانه كان شغال تحت ايد ابويا عشت مع حمايا راجل سكري و كان بيبصلي انا و بنتي
….الي خلفتيها بنت
ناهد’اه
….ساره
ناهد بصدمه’عرفتي أزاي
….كملي
ناهد’ قررت اسيبه و اعيش عند ابويا و اشتغل معاهم ف القار ما انا بحسب ان الشغل حشيش بس لكن ابويا قالي اسيب البت مع حمايا و فعلا سبتها و ساره طول عمرها عرفه ان دا ابوها مش جدها بس كنت ببص عليها ع طول و كنت هتجنن ع چودي و سما الي معرفش عنهم حاجه لحد ما اكتشفت ان الزفت حمايا بيتحرش ب البت بس كنت سعتها بقيت معلمه و بدات اشتغل ف كل حاجه و بقا عندي علاقات ف مكنش ينفع اروح و اخدها فـ
بتسرع….هو درش بيشتغل معاكم
ناهد’ درش مين

… الشب الي اخد ساره جبهالك
ناهد’اه افتكرته لا انا معرفهوش انا لم لقيت الحال كدا بعت واحد يراقب و كان هيجبها لحد اليوم الي حصل فيه الخناقه و الزعيق و الي اسمه درش دا اخدها ادهالك سعتها عرفت مكانكم انتي و العيال و الرجل الي كان مراقب ساره فضل مراقبكم لحد ما عرفت ان درش هيدور ع امها ف بعت وحده اسمها نبويه تخدها منه ع انها امها و ساره كانت سكته خالص لحد ما جلتلي و قعدت ارقب فيكم لحك ما
….لحد ما اي انطقي
ناهد’ بصي ي شهد انا زي ما قلتلك عملت حجات غلط كتير بس مش هقع لوحدي انا هعترف بكل حاجه و كل حاجه دي هتجبلي اعدام انا معايا فلوس كتير اوي باسم سما و ساره ف بنوك كندا هكتبلك اسم البنك عوضيهم ي شهد عوضي ساره ساره شافت كتير و عوضي سما لانها اتحرمت مني هي و چودي اكيد عده ب ظرو
….هششششش ظروف اي انا الي عديت بكل حاجه سما و چودي كنت بطلع اللقمه من بؤي و هم بيكلوها انا اشتغلت كل حاجه عشنهم اشتغلت خدامه عشان مصريفهم و مصريفي جيه دولقتي تعوضيهم بفلوس
ناهد بدموع’ انا عرفت احافظ ع ساره لكن سما و چودي معرفتش فـ
ضحكت بسخريه و قمت وقفت…. تحافظي ع ساره اه لا برافو حافظتي اوي ساره ف المستشفي بتسقط كانت حامل لا واضح انك حفظتي عليها
بصدمه’ ايه انتي كدابه بنتي متعملش كدا
بسخرية…. لا ي ناهد بنتك تعمل اكتر من كدا منك الله منك لله
و جيت امشي

ناهد’ شهد سما و چودي اتخطفه انا كنت هخدهم و اسافر
اتصدمت و جريت عليها خنقتها….ايييه هم فين انطقي
بتكح’كح كح م مش ه هقولك غ غ كح كح
بعدت عنها لأنها كانت هتموت
بتعب’كح كح ه هقولك بس لم توعدني كح ا انك تخدي بالك من ساره زيها زي چودي و سما
برقتلها…. سما و چودي فين ي بت الجزمه ي ******* انطقي
ناهد’ مش هقول غير لم توعدني
اخدت نفس….ماشي ماشي ي ناهد بنتك ف عني هااا
ناهد بتوسل’ اخر طلب ي شهد سامحني ع كل حاجه عملتها سمحني ي بنتي و خدي الفلوس وحيات سما و چودي عندك تخدي الفلوس تتديهم للعيال
جرت ناهد ع الورقه و القلم الي كانه ع المكتب كتبت اسم البنك
‘ اهو اسم البنك ونبي ي شهد
….عليه افضل الصلاه والسلام، الفلوس دي حرام ي ناهد عمري ما اكلت و لا اكلتهم لقمه حرام هاجي دلوقت بعد ما بقيت ظابط و سما دكتوره هاكلهم حرام هااا سما و چودي فييين
ناهد’ هم ف شقه ف******* بس معاهم رجاله كتير روحي ب حكومه
جيت امشي تاني نادت عليا’ انا عيزا اعترف دلوقتي ي شهد مش هستني النيابه عشان هيموتوني ي شهد انا عرفه
….هبعتلك اسد

و مشيت و هي ورايا بتصرخ و تعيط و تقول’ سمحاني ي شهد ونبي و خالي العيال تسمحني ي شهدددد سمحانييييييي
مشيت و انا منهاره من العياط عنود ندت عليا .شهد شهد اقفي شهد
وقفت لاني محتاجه قوه
عنود مسكت وشي بحنان. اي دا بتعيطي
بدون تفكير حضنتها و عيط كتير اوي و كل شويه يجي ف دماغي ابويا الي اتقتل و اخواتي الي هيتعزبه لم يعرفه الي حصل دا
بعد وقت طويل معرفش قد اي
اسد..احم شهد شهد
طلعت من حضن عنود
بصوت مبحوح…انا عيزا قوه عسان سما و چودي مخطفين ناهد قلتلي انها خطفتهم
اسد.. و هي تخطفهم لي
بندفاع….بقولك عيزا قووووووه
اسد اتفاجأ من رد فعلي بس قدر اني مضغوطه و قالي.. حاضر هطلب ياسين يروح معاكي هو و عنود
هزيت راسي و قلتله…. هروح الاول ع مستشفى**** ابعتي القوه ع هناك
اسد هز راسه مشيت و عنود جت جري ورايا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
يوسف بدا يفوق و زهوه كانت بتقرأ قران و باعيط و حسه انها عجزه مش عرفه سما و چودي فين و يوسف لسه مفقش و احمد و ياسين كانه نيمين ع الكرسي و درش قاعد جنب زهوه
يوسف بالم- ااه اااه ي دماغي اااه
حط ايده ع دماغه – اي الشاش دا اه
بص ع زهوه راح مصفر- اي القمر دا انتي مين
درش بغيره راحله. دي ي رحم*ك الي لو بصتلها هتجيب اجلك

يوسف- اي دا انت مين ي حج
زهوه بهدوء، انا زهوه ي يوسف
يوسف- يورحي اسمك زهوه اسمك حـ
بص ل درش لقه هينفجر- عفييييش اسمك عِفش اوي
زهوه ضحك، عِفش ما شي عم شكرا
احمد و ياسين صحه ع الصوت
احمد جري عليه
=يوسف عامل اي دلوقت
يوسف-الحمد لله ولله بس هو انا كويس من اي هو انا مالي و انت مين
ضحك بشر احمد=انا اخو مراتك
يوسف بصدمه- هو انا متجوز
ياسين ضحك و قال يظيط.. اه
يوسف-و انت مين
ياسين.. انا صاحب اخت مراتك
يوسف تاه- ها
درش. و انا جوز صحبت اخت مراتك
يوسف بحلق
و بص ل زهوه- انتي مراتي صح و حيات امك قولي اه
درش بغضب. لا دي مراتي انا
يوسف- اي ي عم الانانيه دي انت شكلك جدع و هتسبهالي دا انا فتحت لقتها يرديك اخد وحده غرها
درش. انت اهبـ*ـل ياض بقولك مراتي
دخلت ف الوقت دا

يوسف- اكيد دي مراتي بقا
= لا كدا احنا نزعل من بعض دي مراتي
بصدمه….مرات مين
=اي ف اعتراض
بهدوء لان اعصابي بيظه.. عامل اي ي يوسف
يوسف بزهق- بقولك اي ي مراته فكك مني دلوقتي بدور ع مراتي عليا الطلاق لو ما كانت حلوه لطلقها
الكل ضحك و عنود ضحكت بصوت
يوسف-العب انا من الاول قلت اكيد مراتي نوع تالت
ياسين.. اي بتمشي ع الحيط مثلا فكك منها دي عليها جن و عياله
يوسف-عليها اي
ياسين.. متشغلش بالك انت مراتك هتجي لوحدها
بزعيق…خلاص خلاصتم هزار عنود اقعدي هنا يلا ي ياسين ف قوه جيه عشان نروح نجيب سما و چودي
زهوه بلهفه، انتي عرفتي مكانهم
هزيت ليها دماغي ….يلااا
=هو اي الي يلا و انا اي كوره شراب قدامك
…احمد انا مش فيقه ل اي هزار
بهدوء=يلا هاجي معاكم
…تجي معانا فين

احمد مشا قدامي و ياسين وراه و انا نفخت بضيق
يوسف-عيب ي مدام اسمعي كلام جوزك و هتلي مراتي معاكي و انتي جيه و مولته لانه هافف عليا
بصتله بغضب…هووووف
و سبته و مشيت
بس رجعت تاني…عنود روحي مستشفى الشرطه عشان تطمنيني ع ساره
يوسف- ساره دي مراتي
عنود..يعم اهمد شويه
…تممم
و مشيت وراهم
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
وصلنا مكان الشقه لقينا الرجاله تحت كتير و بدانا ضرب النار و الهجوم و طلعنا الشقه لقينا سما و چودي 😳😳😳😳
بصدمه….يولاد المفتريه
*_ـحبت صور سكتين .. متعلقين حوليك .. صور لـ احلا سنين مع ناس غلين عليك .. فيهم الي سبنا و مبقاش معانا و فيهم شبابنا و ايام صبانا🥺💔💔💔💔💔_*
*يا ترا شهد لقت ايي*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد المستقبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى