روايات

رواية وعد المستقبل الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الجزء الثامن

رواية وعد المستقبل البارت الثامن

رواية وعد المستقبل
رواية وعد المستقبل

رواية وعد المستقبل الحلقة الثامنة

*_ـف يوم هـ نعود .. دا بينا وعود .. و في غيابه اكيد لسه .. الامل موجووود🥺♥️_*
راحه الاتنين عند بيت زهوه و خبطه محدش رد
=هم شكلهم مش هنا
درش.. مش عارف بس شكلها كدا
جت وحده من فوق. انتم مين يخويا انت و هو
=انـ
الشت بصوت عالي. اي دا مصطفى انت بتعمل اي هنا و عايز اي من زهوه يخويا
جت وحده من فوق2، ف اي يختي مصطفي هو لي علاقه ب زهوه ولا عشان الرجل مات ف البت هدور ع حل شعرها
درش بغضب.. جري اي ي وليه منك ليييها متخلنيش اعملها معاكي ست زهوه اشرف من الشرف ولا هو لك و عجن و خلاص دا الاستا
=دا دا انا قربها و ابوها الله يرحمه كان شايل معايا امانه و كنت جي عشان اديها لها
الاتنين بصه لبعض
درش.. جري اي ي وليه تعرفي هي فين ولا لا خلينا نشوف مصلحنا
الست1. هي يخويا لم مش بتبقا ف البيت بتبقا ف بيت شهد صحبتها و اكيد بعد موت ابوها و ملهاش حد هتقعد هناك ع طول
بلهفه=سكنه فين شهد
ست 2، تعالي يخويا اوصفلك
و طلعت معاهم بره العماره وصفت العنوان و مشت
احمد الفرحه كانت مش سيعاه
درش.. انت قريبها فعلا
=لا انا قريب شهد و كانت عيزا اوصلها بس
درش.. اممم تمم
و صله عند بيت شهد
درش.. كدا انا مهمتي انتهت فين بقا اجرتي
=نعم اجرتك دا اي
درش ببلطجه.. ايي مش جيت معاك و وصلتك اي
بصله من فوق لتحت=عايز كام يعني
درش.. بريزه
=نعم كام دي
درش.. ميت جني ي عمنااا اي متفتش نفسك كدا بدل ما افتشك
=تفتشني
و بداه يتعركه و صوتهم يعلا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
سما طلعت من المحاضره الاوله هي و رزان
رزان.. سوسو هروح الحمام و اجيلك ولا تجي معايا
سما” تؤ هروح استناكي ف الكافيه
رزان.. خلصانا
مشت سما راحت قعده مستنيه رزان و كان الكافيه زحمه جدا راح جي عليها ميلان و قعد
سما” اي دا انت ازاي تقعد كدا
ميلان. سوري بس انتي شيفه المكان زحمه اوي و مفيش كافيه هنا غيره و انا جعااااان اوي يردكي افضل جعان كدا
سما ابتسمت” اه يردني عادي ،قوم يلا انا مستنيه ناس
ميلان. كنت عارف ان قلبك كبير و هتخلني اقعد لحد ما الناس الي تبعك يجو ،ي عم ونبي 2فول و واحد جبنه و واحد حلاوه ،تحبي اجبلك حاجه اكلهالك
سما ضحكت” تكلها ليا انا لا كتر خيرك
ميلان. خلاص يسطا بس بسرعه عشان جعاااان
سما ضحكت اكتر” مش لزم الكل يعرف انك جعان ع فكره
ميلان. تصدقي عندك حق يلا مش مهم
سما ابتسمت و مسكت التلفون
ميلان. احم انا ميلان
سما” قلتلي ع الوتس ع فكره و انا سما
ميلان بيقلدها بنفس الرياكشن. قلتلي ع الوتس ع فكره
ضحكت جامد
ميلان. الله ما انتي ضحكتك حلوه اهو اومال ف اي ،قليلي بقا حضرتي المحاضره الي فاتت دي
سما” اممممم
ميلان. حلو اوي عايز بقا الاسكتش بتاعك انقل منه
سما” اه انت بتلطف كل دا عشان الاسكتش تمم ي سيدي خده
ميلان. الله يطول ف عمرك و ينصرك ع مين يعديكي و يسترك دنيا و
سما” خلاص خلاص انت هتشحت عليا ي عم انت
رزان جت من وراهم.. خياااانه مين دا يبت
سما ضحكت” واحد كدا
ميلان. واحد كدا متمرش فيكي الاكل الي لسه مجاش
قعده التلاته يتعرفه ع بعض و يتكلمه كتيره و فتهم المحاضره الي بعدها بسبب الكلام
رزان و سما ميتين ضحك
سما” لا انت مش معقول بجد كفايا تعبت ضحك مش قدره
رزان.. تعاله احكيلكم ي جماعه ع اول مره اضربت فيها
ميلان. احكي
رزان.. كنت عندي 10سنين كانت خالتي ف المستشفي و كلهم راحه معاده انا و احمد ابن خالتي التانيه و بعد شويه لقتهم جم و معاهم خالتوالي ماتت حطوها ف اوضه ماما و كانه بيعيطه و انا شفت كل الستات طُخان اوي و لبسين اسود ف دخلت لبست كل الهدوم الي عندي عشان ابقا طخينه زيهم و طلعت رحت جنب بنت خالتي الي امها ماتت قلتلها لا تحزني لا تحزني كلهم كان يوم و هتحصليها و تموتي و نرتاح منك و من بربرتك
ميلان ضحك اوي و سما كمان
رزان بضحك.. ف لقيت امي بتنادي عليا و تزعقلي و قلتلي اروح اقلع الي انا لبسه دا و اقعد مكلمش حد ف عملت كدا ف لقتهم بعد شويه بيتفقه هيعمله اي و كدا ف انا سعتها كنت بتفرج ع افلام عندي كتير اووي ف افتكرت انهم ف الهند بيولعه ف الميت و بيرقصه ف رحت نديت احمد ابن خالتي و اخويا و واحد صاحبهم اسمه يوسف و ربطنا وسطنا بطرح امي و رحنا لمينا خشب من الشارع و شغلنا اغاني و الكل اتصدم و خلتهم يرقصه و انا قلت بصوت عالي يلا هاته خالتو عشان نولع فيهااا
سما بضحك” اه مش قدره يلهوي ع الثقه الي كنتي فيه
رزان بضحك.. ولله سعتها خدت حتت علقه بس الي فرحني اني مش لوحدي اضربنا جماعي
ميلان. شريره اوووي ههههههه
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
يوسف كان ف المستشفي تلفونه رن اول ما شاف المتصل حبيبه ..منك لله ي احمد اشوف فيك يوم انا السبب انا عرف ،الو
📞الو ي يويو
..يويو مين ي غاليه
📞انت ،المهم انت فين
..و انتي مالك دا انا امي مش بتسالني السؤال دا
📞و انا مالي و مال امك دلوقت انا خـ
..انتي بتغلطي ف امي من اولها لا احنا مش هنكمل مع بعض يلا سلام لا من غير سلام كمان غوري ابت ابو شكلك
و قفل و ضحك.. ههعهعهعهع و فركشت الخطوبه
لقي ممرضه جيه عليه. دكتور يوسف المدير عايز حضرتك
يوسف.. يليله طين هي البت المزه الي كنت لسه بعكسها لحقت قلتله
الممرضه بضحك. لا برائه من الحوار دا دا هو عيزا عشان كليه الطِب ف حوار كدا
يوسف.. روحي ي شيخه الله يطمنك ،متجبي بوسه
الممرضه بتحذير. دكتور يووسف
يوسف.. سلام احج عجه
سبعه وماشي وراح واروح للمدير
يوسف و هو داخل.. ايه ي دكتراااا
المدير. دكتراا؟ يبني انت معيد ف الكليه و كمان تخصصك جراحه و ف قسم المشرحه كل دا و مش قادر تتغلب ع سواق التوكتوك الي جواك
يوسف.. اعمل اي بقا ي ابو الدكتره
المدير اخد نفس. المهم من بكره هتروح الكليه هتشتغل لحد اخر الترم
يوسف قام وقف.. نعممممم؟ دا لي دا
المدير بهدوء. عشان المعيد حسن طلع معاش و للاسف مش قدامي غيرك اعتمد ليه
يوسف.. لا انا مش بحب كدا بقا انا بحب المستشفى دي
المدير. هو الشغل ف بحب و بكره انت كمان “كمل بهمس” انا زي ابوك قولي مش عايز تشتغل ف الكليه ليه
يوسف بهمس.. كلام بيني و بينك كلهم بنات صغيره هناك و مش هعرف اعاكس ولا اصاحب و هيبقهُ قدامي ع طول و انا بقا المثل الأعلى و الهري دا لكن هنا انا بعاكس برحتي فهمني يابا
المدير بزعيق. يوسف لم الدور ما تزهقنيش منك الله، انت يا ابني هتعقل امتى وخلصنا بقى من كده
يوسف.. العلم عند الله
المدير. اطلع بره اطلع بره يلاا امشييي
طلع يوسف و هو مش طايق نفسه و بيبص ع الممرضات المزز و العينين.. بقا انا هسيب المزز دي و اروح للاطفال هبقا معيد ع اخر الزمن يرتني ما كملت تعلمي انا حلمي ابقا سواق توك توك انااا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
الناس فضت الخناقه و احمد طلع عند شقتي
تك تك
زهوه كانت بتعمل بصل و بتعيط و مش شيفا، چودي الله يسترك ياما روحي افتحي انا البصله عمتني
چودي بتمثيل. اااه دراعي اااه مش شيفه دراعي ماثر ع كل اعضائي
زهوه، ولله بقت كدا يعني
چودي. ااه دراعي حتي وداني اثر عليها
زهوه نفخت و راحت فتحت، ايوه مين
=احم هو دا بيت الانسه شهد علاء
زهوه، ايـ
جت چودي جري قطعت كلامها. اه ي كابتن ي حلاوه انت عيزها لي
ابتسم=انتي اختها
چودي. حصل
زهوه، مين حضرتك
ابتسم=انتي سما صح
زهوه، لـ
چودي قطعتها. لا دي زهوه انت تعرف سما
زهوه بزعيق، چودي مش عرفه اتكلم الله ،هي سما عملت مصيبه ولا اي
=لا مفيش مصيبه ولا حاجه هي فين شهد
زهوه، شهد ف التدريب
بصدمه و فرحه=هي دخلت شرطه
چودي. ااه ي عمو وبقت ظابوطه قد الدنيا كلها
=بجد
زهوه، ي كابتن كلمني انا انت مين
= انا احمد مش فكراني خالص هو انا ملامحي اتغيرت اوي كدا
زهوه، لا ولله مش فكراك
=طب ممكن ادخل و هفهمكم كل حاجه
چودي مسكت ايده. اه ادخل ي عمو ادخل
زهوه وقفته، لا طبعا يدخل فين احنا لوحدينا مش معانا راجل مش هينفع طبعا
=طب ممكن رقم شهد
چودي. اه خد 012
زهوه حطت اديها ع بؤها، لا مش ممكن
احمد ضحك لانه افتكر ………
=طنط انتي طلعه عند شهد؟
زهوه ،و انت تعرف شهد منين
احمد بص للبنت الصغيره بغل و قال ف سره “انتي مالك انتي اي الغتاته دي”
……….
ام زهوه .طيب يبني تعالي اطلع معايا و لو مرات ابوها سالت انت مين هقول ابن اختي ماشي
زهوه ،ابن اختك مين ي ماما هو انتي عندك خوات
ف سره”ي بت هضربك يلعن ابو البرود”
……….
=متغيرتيش ي زهوه
زهوه، لا طبعا اتغيرت و كل الناس بتتغير المهم لو عايز شهد هي هتجي ع بعد العصر كدا
=تمم و انا هستناها ف الشارع
زهوه، تمم
و نزل و قفله الباب
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
عنود و شهد و ياسين طلعين من المبني المخابرات
….اه اليوم متعب اوي و الاسد لسود دا مفتري اوي ولله
ياسين. اجمد ي وحش ف اي
عنود ضحكت.. يلا انا مشيه حد عايز حاجه
…تؤتؤ سلام ي قلبي
مشت عنود
ياسين. تعالي اوصلك
…اخلع ياض
ياسين. ي بت خايف عالكي
…امشي ياض
ياسين. طب لم تروحي هرن علكي اطمن
..اشطا باي
و مشيت
عنود و عي مشي رنت ع احمد.. الو ي احمد عامل اي ،اه اجازه انهارده بقا و ولعه معاك
احمد بفرحه📞عنود انا بحبك و بحب كل الناس عنود انا لقـ
عنود😳ايييه ب بتحبني
*_ـمش كل الي بنحبهم بيكونه لينا .. ولا كل الي بنحبهم ليقين علينا🥺💔_*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد المستقبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى